Autor Wątek: G3D - warto? Co o nim sądzicie  (Przeczytany 1834 razy)

Offline Razi

  • Użytkownik

# Maj 25, 2009, 02:30:09
Szukając gotowego silnika 3d natknąłem się na G3D, na licencji BSD - chyba nic lepszego nie może się trafić xD Jutro skompiluję i obejrzę
Szukałem na tym forum coś o tym silniku i jakoś mało o nim tu słychać.. A wydaje się interesujący.

Oglądając screenshoty wydaje się że ma spore możliwości:
http://g3d-cpp.sourceforge.net/screenshots.html
interesujący jest Photon Mapping, ciekawe jak długo trzeba czekać żeby tak czysty obraz osiągnąć i ile potem FPSów jest xD

jak wyczytałem, G3D obsługuje OpenGL 3.1

najbardziej mi zależy na GUI (zauważyłem że G3D ma widgety, które będą mi potrzebne:p), w miarę niskich wymaganiach i rozmiarach i na jakimś prostym zarządzaniu obiektami, jeszcze nie używałem silników gier, tylko niskopoziomowce:p

PS. MetalTower będzie pisany od początku po raz 3:D pierwszy start był w Allegro, drugi w SDL + OpenGL, a teraz mam zamiar użyć gotowego silnika. Tym razem umiem korzystać z makefile !!
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2009, 16:23:53 wysłana przez Razi »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ZenekNaHacie

  • Użytkownik

# Maj 26, 2009, 18:58:30
Osobiście bardziej polecam Ogre3D (http://www.ogre3d.org/ - jako gotowy pełni funkcjonalny game engine polecam ci Open Game Engine bazujący na Ogre - http://opengameengine.org/) i Horde3D (http://www.horde3d.org/ - proste API, a do tego efekty - http://www.horde3d.org/forums/viewtopic.php?f=4&t=665) - to bardzo dobre profesjonalne silniki next gen.

G3D widziałem nawet miałem go kompilować ale zaniechałem tej próby, poza tym to mało o nim wiem ale z tego co widziałem to nie ma on własnego gui tylko korzysta z wxWidgets które można używać bez problemu także w powyższych silnikach.

Co do Photon Mappingu muszę ostudzić twoje oczekiwania, jak zauważyłem Dab się tym bawił, wystarczy cytat "[...] przyszedł czas na zabawę w Photon Mapping. Niestety ta technika nijak nie chce działać w czasie rzeczywistym. ;) [...]"
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2009, 19:59:09 wysłana przez ZenekNaHacie »

Offline Razi

  • Użytkownik

# Maj 29, 2009, 09:31:26
Wiem że photon mapping nie działa w realtime, byłem tylko ciekaw ile trzeba czekać na taki gładki obraz. Zajmowałem się kiedyś grafiką 3d i wiem jak to działa
Mam problemy z kompilacją przykładów z G3D, a może po prostu źle zainstsalowałem....
Poszukam se jeszcze jakiś kursów do OGRE. Silnik całej gry mi nie jest potrzebny, porzebuję tylko silnik grafiki żeby obsługiwał podstawowe efekty i GUI

Offline ZenekNaHacie

  • Użytkownik

# Czerwiec 01, 2009, 19:29:41
Mam problemy z kompilacją przykładów z G3D, a może po prostu źle zainstsalowałem....
I co udało się?