Autor Wątek: Idea gry strategiczno-ekonomicznej  (Przeczytany 4454 razy)

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Czerwiec 14, 2006, 21:06:43
zachwycony przyjemnością gry w kilka gier wymyśliłem sobie żeby połączyć co ciekawsze z ich zalety [wg mnie] i dorzucić coś od siebie, po jakimś czasie nabazgrałem mniejwięcej coś takiego

 
Cytuj
tak jakby mieszanka Wesnoth, Stronghold i tak jakby HM&M no i nawet anno się znalazło, a jakby się przyjrzeć to i settlers, a przed chwilą i Age Of Empires

-świat widziany z góry
-plansza z sześciokątami
-frakcje
-jednostki rekrutowane w specjalnych budynkach [każda frakcja inne]
-budynki wydobywające i przetwarzające surowce
-surowce do budowania, produkcji, żywienia ludności i wojska
-żołd - opłata za wojsko, czyli im większa populacja tym większe wojsko i tym większe wydatki :->
-mury drewniane, kamienne, fosy, bramy, wieże - czyli infrastruktura wojenna
-statki wojenne i handlowe, do tego oczywiście rybacy ale to już sterowane przez komputer
-poziomowanie jednostek - jeżeli sobie zasłuży dostanie lepszą broń i zbroje, co za tym idzie, polepszą się parametry bojowe jednostki.
-multiplayer - w takich grach to powinien być obowiązek
-edytor map i kampanii
-wpływ terenu na jednostkę [atakowanie z góry wpływa pozytywnie na szarże itp.]
-morale [wpływa: wielkość armii [liczba jednostek wroga i przyjaciela z jakiegoś terenu], doświadczenie jednostek[teren],stosunek liczby pkt. wroga do pkt. własnych]
-1/1000 szansa rekrutacji herosa - jednostki o podwojonych atrybutach początkowych - umiejętność dowodzenie[x3 - większe pole] [1.5x więcej potrzebnego expa na level]
-1/1000 szansa wykupienia informacji o przeciwniku od jednostki schwytanej w sidła - cena zależna od pkt przeciwnika i zawartości skarbca no i od cech złapanej jednostki
-1/100 podkupienie jednostki przeciwnika [możliwe jeżeli tylko jedna jednostka przeciwnika znajdzie się w pobliżu co najmniej 5jednostek własnych]
-wynalazki - zaczniemy od podstawowych budynków i jednostek [poziomy jednostek też zależne od wynalazków] - wynalazki będą zależne od populacji i poziomu wiedzy[szkoły, uniwersytetu]
-różne wersje językowe - tłumaczenia później, ale lepiej zacząć dostosowywać wcześniej ;]
-wpływ pory dnia na atak jednostek - jednostki walczące
-upgrade budynków [pomieści więcej jednostek np.. drwali, co za tym idzie szybciej będzie nam wpływać drewno do magazynu]
Jeśli chodzi o oprawę muzyczną to głównie spokojna melodia, a'la settlers itp ;-) w sytuacjach zagrożenia bardziej dynamiczne klimaty.
Oprawa graficzna to połączenie wymienionych gier, ale amatorska produkcja raczej nie miała by grafiki anno 1503 czy age of empires 3 ;-) ale 1602 czemu nie ;-)

jak łatwo się wam domyśleć sam się tym nie zajmę, nawet z grupą, tzn. grupa mogła by robić ale moje doświadczenie do takiego czegoś jest za małe ;-) Więc jeśli jakiś team zechce się tym zająć proszę bardzo, jedno tylko wymaganie, gra niech będzie freeware i najlepiej opensource[ale to nie koniecznie].

Takie moje marzenie, żeby się ktoś tym zajął, bo ja niestety to za parę lat mógłbym się tym zająć ;-) licząc że znalazł bym grafikę ;-)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2006, 21:10:32 wysłana przez nilphilus »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 14, 2006, 21:19:29
Cytuj
jak łatwo się wam domyśleć sam się tym nie zajmę, nawet z grupą, tzn. grupa mogła by robić ale moje doświadczenie do takiego czegoś jest za małe ;-) Więc jeśli jakiś team zechce się tym zająć proszę bardzo, jedno tylko wymaganie, gra niech będzie freeware i najlepiej opensource[ale to nie koniecznie].

Takie moje marzenie, żeby się ktoś tym zajął, bo ja niestety to za parę lat mógłbym się tym zająć ;-) licząc że znalazł bym grafikę ;-)
Nie masz co liczyć, ale pomarzyć zawsze można. :) Każdy, kto potrafi programować, ma swoich pomysłów więcej, niż czasu do ich zrealizowania. :)

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Czerwiec 14, 2006, 21:26:01
Grunt to się nie poddawać. Zrób porządny projekt a jednocześnie rozwijaj swe umiejętności. Jak skończysz fazę preprodukcji będziesz gotowy to zakodować :D

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Czerwiec 14, 2006, 21:34:20
;-)
taa... ambicje ;-]
ale niemartwcie się, zajme się tym jeśli przez najbliższe 5 lat nikt tego nie zrobi ;-]
oczywiście bez grafika i muzyka ani rusz ;D

Offline michrz

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2006, 14:27:29
Przede wszystkim jak na mój gust to troszke overloadowane wszystkim :) Może jeszcze wprowadzić elementy samochodówki, albo gry sportowe [joke]. Bo pomarzyć zawsze można, ale ja tam wole potrafić sobie grę do skończenia i w którą da się grać :)

niemniej powdzenia, może kiedyś ktś ci pomoże i będzie to hit

Offline piko84

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2006, 15:26:18
Przede wszystkim jak na mój gust to troszke overloadowane wszystkim :) Może jeszcze wprowadzić elementy samochodówki, albo gry sportowe [joke]. Bo pomarzyć zawsze można, ale ja tam wole potrafić sobie grę do skończenia i w którą da się grać :)

No właśnie czemu takie podejście? W każdej grze strategiczno-ekonomicznej czegoś mi brakuje. Nie mówię że są beznadziejne lub że nie da się grać. Jednak cały czas czekam na taką, która będzie w końcu w miarę porządnie rozbudowana. Bo mówiąc szczerze mam dosyć gier w których jest 15 budynków i 10 jednostek walczących. Da się grać, ale wtedy myśl strategiczna jest ograniczona. A zatem popieram jak najbardziej ten pomysł. 

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Czerwiec 15, 2006, 20:08:56
Przede wszystkim jak na mój gust to troszke overloadowane wszystkim :) Może jeszcze wprowadzić elementy samochodówki, albo gry sportowe [joke]. Bo pomarzyć zawsze można, ale ja tam wole potrafić sobie grę do skończenia i w którą da się grać :)

niemniej powdzenia, może kiedyś ktś ci pomoże i będzie to hit

ale mnie podsumowałeś :-)

nieno, daj spokój, sądze że wybrałem takie elementy które ze sobą będą współgrały, zazębiały jakoś w jedną całość ale tego jest tyle że na efekty to wieki będzie się czekać z  moim poziomem wiedzy, jeszcze fakt że niedługo będe miał 3 miesiące minimum wolnego od programowania.

w każdym razie gry strategiczno-ekonomiczne powinny mieć jak najwięcej jednostek i budynków, żeby nie było tylko drwal->tartak i leśniczy do desek ;-) wkońcu ktoś musi wyrabiać te siekiery, prawda? No i jednostki, kilka typów jazdy, z mieczami, z łukami, kuszami, pikami to daje nam naprawde dużo do popisu co potrafimy, jak wybrać teren, jakie jednostki wystawić na konkretnego przeciwnika. Dużo zależności poprostu, wszystko od wszystkiego zależy, jak w życiu ;-]

czyli NIE I JESZCZE RAZ NIE, SAMOCHODóWKI NIE BęDZIE ;D

chociaż może kierowanie końmi? czemu nie ;-) [joke]

maho

  • Gość
# Czerwiec 16, 2006, 01:19:46
hmm, pomysl ciekawy, ale jednak za bardzo rozbudowany [jak dla mnie] poniewaz ;P nie wiadomo konkretnie na czym sie skupic, ekonomia czy strategia wojskowa ;P bo przy tak rozbudowanej grze jednak ciezko byloby to opanowac
Ile mialoby byc tych frakcji, bo jesli duzo i mialyby byc rozne budynki/jednostki to samo wywazenie umiejetnosci zajeloby duuzo czasu ;)

Tak z wlasnego doswiadczenia, to pisalem tez taka mala gre strategiczno-ekonomiczna (sporo mniejsza od Twojego pomyslu), ale troche sie pogubilem z tym wszystkim :P (chcialem za duzo na raz ;D )
Moze kiedys wroce do swojego projektu i podciagne cos z Twoich idei (oczywiscie za pozwoleniem ;) )

btw. to mialaby byc gra turowa ? czy rts ?

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Czerwiec 16, 2006, 11:50:32
turowa, zapomniałem napisać ^.^

najlepiej by właśnie było zrobić open source i na początku 3(?) frakcje ze sporą ilością budynków? i rozwijać, rozwijać i rozwijać ;-]

a skupić się na obydwóch strategia i ekonomia ;-]
jak podane jest tak w nazwie to tak powinno być ;-]
już pominmy polityke, ale czemu by nie można było wypowiadać wojen i wiązać pokoji? czy tam chociaż rozejm chiwlowy ;->

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Czerwiec 18, 2006, 11:59:11
Żeby dodawać frakcje (czy inne bajery) niekoniecznie gra musi być na licencji open source. Co więcej wedle prawideł programowania dane powinny zostać oddzielone od logiki, czyli frakcje nie powinny być utworzone w kodzie. Proponuję zamiast tego napisać jakiś edytorek, który pozwoli na dowolne rozszerzanie projektu.

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Czerwiec 18, 2006, 14:17:06
faktycznie, to chyba lepszy pomysł ;-]

wiem że dodawanie nie wymaga OpenSource, ale wtedy projekt może być tworzony przez kilka osób, a jest on na tyle duży że jedna osoba sobie napewno z nim nie poradzi ;-]
a napewno nie ja, kiedy powolutku sie ucze programowania gier, zanim zaczne dwa lata minal, a ile by trwalo samo pisanie [patrzac do stabilnej bety]? tego juz niewiem ;-]

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Czerwiec 18, 2006, 14:23:56
Wiele programów powstaje znacznie dłużej niż 2 lata :)
Ja (choć jestem w tym chyba osamotniony) jestem zwolennikiem rzucania się na głęboką wodę, tj. podejmowania się zaprogramowania czegoś, czego się na 100% nie umie - przy odrobinie zaparcia odniesie się sukces, a przy tym znacznie więcej się człowiek nauczy niż tradycyjną metodą.

Offline comrade

  • Użytkownik
    • AlertGrid

# Czerwiec 19, 2006, 16:51:33
Brak metodyki. Twój post z propozycjami jest maksymalnie chaotyczny i dlatego bezwartościowy. Mieszanie najmniejszych szczegółów (np. podawanie stałych gry typu 1,5x expa na level) z największymi ogółami ("ma być edytor"). Propozycje szczegółowe siłą rzeczy wyrwane z jakiegokolwiek kontekstu (wiemy ze bedzie 1,5X expa na level ale nie wiemy nic o ISTOCIE levelowania, gromadzenia expa itd). To co napisałes w kilkunastu linijkach - powinieneś zapisać w dokumencie ze wstępem, sensownym streszczeniem, następnie z ogólnymi zasadami gry podanymi w usystematyzowany sposób, z odsyłaczami itp., następnie ogolny layout plansz, GUI, interfejs uzytkownika a na koniec appendixy w postaci tabelek gdzie wypiszesz cyferki typu to a to bedzie mialo wspolczynnik 1/100, tamto 1/1000 a jeszcze inne 1.5

Taki dokument dla gry strategicznej o sredniej złożonosci będzie miał około 100-150 stron i wtedy bedzie porządnym design-docem, na który będzie mozna rzucić okiem i ocenić czy ma to ręce i nogi. Każde inne podawanie informacji jest chaotyczne więc nieprofesjonalne i niewartościowe. Po przeczytaniu twojego posta nie wiadomo dokladnie nic na temat gry ktora chcesz zrobić.

Jeśli nie masz ambicji pisania doca na kilkaset stron a koniecznie chcesz podzielić sie pomysłem, to rób to z głową. Wiedz ze szczegoly nikogo na początek nie interesują. Opisuj wiec pomysł podając maksimum jak najogólniejszych informacji - to w efekcie moze kogoś zainteresować czy zainspirować. Fakt ze gra ma byc turowa - trzeba było od ciebie wyciągać, a to przeciez jest podstawowa informacja, którą należy podać jako pierwszą przy ogólnym opisie wizji gry. Na początek do zapodania pomysłu naprawde wystarczy opis prozą na kilka linijek - ludzie ceniący swoj czas, jeśli zobacza wiecej niż dwie cyfry w czymś co ma byc ogolnym opisie pomysłu gry to w ogóle rezygnują z czytania.

EDIT: jakieś 75% takiego ogólnego opisu prozą powinno być opisem co ma być głównym atutem gry, co ma stanowić o jej grywalności, co gra ma mieć, czego nie mają inne.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2006, 16:56:29 wysłana przez comrade »

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Czerwiec 19, 2006, 17:04:10
jak zobaczą 150stron to nawet nie zaczną ;-]

rozumiem że to co napisałem nie jest niczym co mogło by się nazwać designdociem, jest to bardzo ogólnie przedstawione punkty z czego składać się będzie miałą gra, w trakcie pisanai napewno coś jeszcze by się dodało, zmieniło.

Odniosłem wrażenie że inne osoby załapały o co chodzi, jeżeli opieram się na innych grach to mechanika będzie napewno podobna, więc pisanie jej mijało by się z celem, zwłaszcza że napisanie tego zajeło by dużo miejsca, a komu się to chce czytać?

a to że zapomniałem napisać że to gra 'turowa' to już faktycznie moje niedopatrzenie.

levelowanie będzie polegać na doświadczeniu, doświadczenie będzie zdobywać się w walce. Nie niewiem czy to będzie exp za zabitego wroga czy jakieś areny do ćwiczeń jeszcze, czy wymyśle co innego, ogólny pomysł dla mnie jest najlepszy gdy jest krótki z podpunktami,  to co tam nabazgrałem trzeba jeszcze oprawić, ale jak? to będzie trzeba dojść czy skorzystać z 'zasad' innej gry, czy robić swoje.

Offline michrz

  • Użytkownik

# Czerwiec 20, 2006, 22:36:16
wiesz... podsumowałem jak podsumowałem :) ale tak naprawdę pierwszą rzeczą którą robię po przeczytaniu takiego zarysu, jest wyobrażenie sobie jak będzie wyglądał gameplay. I jeśli tu mam sterować na raz wytwarzaniem siekier i atakiem, to tego... Jesli to ma być RTS, nie wyobrażam sobie kogoś kto by podołał z klikaniem. Z drugiej strony jeśli turówka, to już prędzej. Inna sprawa jesli wytwazanie siekier, to postawienie budynku 'siekierniczego' a dalej już sam sobie gostek bedzie zasuwał i te siekiery wytwarzał bez ingerencji gracza. No i przed bitwą na epicką skalę wyposażania swoich żołnierzy, jednego po drugim  (nie jako grupy, przecież mają rózne statystyki i trzeba do nich dopasować wszystko ręcznie :p ) w odpowiednie miecze, tarcze, hełmy i zbroje może być po prostu niegrywalne w RTSie, a w turówce też męczące. Rozumiem, że może inaczej sobie wszystko wyobrażałeś, albo przynajmniej część, ale nafaszerowanie gry wszystkimi fajnymi elementami wcale nie musi ucznić jej grywalną.

pozdrawiam