Autor Wątek: strategia dla programistow  (Przeczytany 5072 razy)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Maj 16, 2009, 19:24:37
Ja mam jakieś stare numery PC Kuriera z lat 90-93, tam mam gotowce do core warsa, które wygrywały turnieje ogólnopolskie :P A tak serio, to fajny pomysł, tym bardziej, że w tym roku PTPW nie było :(

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Maj 16, 2009, 19:49:27
Co na to organizatorzy compo i cała reszta ?

Offline BrutalComputer

  • Użytkownik

# Maj 16, 2009, 19:58:10
Galaxyhack - grałem w to z kolegami programistami. Tylko trochę zbyt mało możliwości tam było.

Jeżeli zrobisz coś takiego, to świetnie! I jestem za zrobieniem Compo.

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Maj 16, 2009, 20:11:56
Najlepszym wyjściem by było wykorzystanie Javy i stworzenie jakiegoś przyjemnego języka skryptowego. Na dobry start musiał byś zdefiniować co będzie potrzebne dla gracza(jakie instrukcje). Dalej to wiadomo, teren, jakie jednostki, klimat, grafika itp. itd.

Przyjmijmy ze strategia ma być w realiach średniowiecza. Więc co my tam mamy, łucznicy, zwykli rąbajła, jacyś rycerze, kusznicy, machiny oblężnicze: tarany, katapulty no i co tam jeszcze się wymyślili. (konnica ;-)) : zależności i takie tam miedzy tymi jednostkami.

Dalej mamy teren, lasy, jakieś wzgórza, zamek itp itd.

To wszystko ma być łatwo dostępne dla gracza:
pobranie jednostki po typie, na jakim jest terenie, w jakim miejscu, co widzi - jakiego wroga i gdzie on jest (na murze? na jakieś górze/dolinie?).

No jak widać trochę roboty jest, grono odbiorców nie jest nadzwyczaj szerokie (ale tylko w obrębie jednego kraju) - a można zrobić wielojęzyczne i masz już masę odbiorców :-)

Offline BrutalComputer

  • Użytkownik

# Maj 16, 2009, 20:26:09
Poza tym pod linuksowy musi być: nie wiem czemu, ale wydaje mi się, że odsetek programistów jest tam dużo wyższy.
I duuuużżżooo duuuużżżżżooooo możliwości - nie takie proste skrypty, jak w galaxyhacku - najlepiej gdyby można było zaimplementować nawet uciekanie jednostką przed pociskami.

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Maj 16, 2009, 20:30:57
Ano, taki compot byłby fajny, chociaż ja się nie nie wypowiedziałem w tej kwestii, znowu by mnie zgromiono  ::)

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Maj 16, 2009, 20:42:02
Nie wiem, czy nie powielam pomysłu z któregoś z wymienionych w tym wątku tytułów (niestety niewiele mi mówią). A gdyby tak nie tworzyć żadnego języka skryptowego, w którym można było zaimplementować nawet uciekanie jednostką przed pociskami, tylko po prostu udostępnić API. To daje nieograniczone możliwości. Aplikacja działała by sobie na centralnym serwerze i kontrolowała świat gry - jedno wielkie pole bitwy (wojny), gotowe w każdej chwili pomieścić nowe strony konfliktu. Przy tym udostępniałaby usługi do wykorzystania.

Offline Capad

  • Użytkownik

# Maj 16, 2009, 22:08:53
WarCompo? O tym rozmawiamy?:)

@up: Dobra myśl - ewentualnie zbudować aplikację serwerową, a podpinać tylko DLL-ki :)

Offline bAStek

  • Użytkownik

# Maj 16, 2009, 22:19:59
To ja się pochwale i zareklamuje swój produkt - SimRobo 3D
Projekt wprawdzie nie dokończony ale jakąś podstawową funkcjonalność ma.  8)

Offline BrutalComputer

  • Użytkownik

# Maj 16, 2009, 22:35:11
Najlepiej jakby co, to zaimplementować to w stylu podobnym do ITPW, czyli przez stdin i stdout. Programy mogą być w tedy pisane w C++ i nie ma żadnego narzutu przez wykonywanie skryptów.

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Maj 16, 2009, 22:37:37
dll? a o bezpieczeństwie słyszeliście?

trudno zrobić dllke która robi 'krzywdę' aplikacji którą ją uruchamia? choćby proste wyłączenie. To jedna sprawa, a druga że zmuszanie ludzi do nauki API, jest kiepskim pomysłem - Skrypty są dużym ułatwieniem dla graczy, choćby dlatego że skrypt będzie dużo krótszy od tej dllki, a na pewno będzie wystarczający jak dobrze się przemyśli co graczom będzie potrzebne do napisania dobrego AI.

btw. Nie wiem skąd pomysły że więcej programistów korzysta z linuxa. Ja tam jestem odrębnego zdania, zwłaszcza że 'klientów' mamy na windowsie, a nie na linuxie i to nie tylko o grach tutaj mówię.

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Maj 17, 2009, 00:04:18
Ci bardziej "otwarci" korzystają, reszta nie chce się przekwalifikować :P

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Maj 17, 2009, 03:26:15
zmuszanie ludzi do nauki API, jest kiepskim pomysłem - Skrypty są dużym ułatwieniem dla graczy, choćby dlatego że skrypt będzie dużo krótszy od tej dllki, a na pewno będzie wystarczający jak dobrze się przemyśli co graczom będzie potrzebne do napisania dobrego AI.
Nie wiem, czy się dobrze zrozumieliśmy - usługi udostępniane przez takie API nie byłyby bardziej rozbudowane niż polecenia języka skryptowego: wykonajAtak(idoddzialu, idcelu, itp.), maszerujDo(idoddzialu, idcelu, itp.), itd. Różnica jest taka, że to co w języku skryptowym musisz zrealizować prostym if-em, tutaj możesz zrobić za pomocą choćby i sieci neuronowej. Ale to nie ma nic wspólnego z nauką API.
A jeśli masz na myśli aspekty techniczne, to też nie widzę problemu. W przypadku strategii osadzonej w średniowiecznych realiach w zupełności wystarczyłyby nawet zwykłe webservices. Zatem nauka API sprowadzałaby się do opanowania wysyłania xmla przez http pod wskazany adres oraz odebrania i interpretacji xmla z odpowiedzią.

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Maj 17, 2009, 03:47:41
Czyli mamy ograniczenie tego co się udostępni i co się 'odkryje' samemu, jeśli wiesz o co mi chodzi ;->

Kto mi zabroni wysłać do serwera .xml który po złym sparsowaniu może mu narobić kłopotów? Dla przykładu podam że tlen miał sporo problemów przez ten swój pseudo-xml, a więc problemy będą.

No wybaczcie że zakładam z góry że gracze będą złośliwi, albo chociaż będą próbować oszukać system. Tacy już po prostu są, a my nie chcemy nie potrzebnie w końcu narażać stabilności systemu? Dlatego język skryptowy jest rozwiązaniem optymalnym moim skromnym zdaniem.

PS.
Kto powiedział że musi to być prosty if? są języki skryptowe które sobie świetnie radzą w wielu sytuacjach. Perl, Ruby itp to chyba języki skryptowe i mimo że na razie nie mam z nimi za wiele wspólnego to wiem że jest tam znacznie więcej niż if.
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2009, 03:50:00 wysłana przez nilphilus »

poopa

  • Gość
# Maj 17, 2009, 06:30:51
Osobiscie wole dllki pisane w C, podpinane nizli jakiekolwiek skrypty, czy jave. Taka dllke tez mozna zweryfikowac. Wystarczy zmusic usera do kompilowania przez nasz kompilator ktory po weryfikacji dopiero zapoda do gcc i doda wymagana sygnature takiej dllce. Jak trafisz na odpowiednio upartego psuje to nic nie poradzisz... lepiej czas poswiecic na wzbogacenie detekcji takich typkow i utrudniac im psucie na biezaco. Inaczej nasz system obronny staje sie taka linia Maginota - nie do pokonania, latwy do ominiecia.