Autor Wątek: silnik do gier strategicznych  (Przeczytany 5370 razy)

bs.mechanik

  • Gość
# Maj 12, 2009, 18:24:25
witam,
z zamiarem napisania gry (nie silnika) postanowiłem sobie takowego znaleźć. I znalazłem: ogre oraz irricht. Niestety po przeglądnięciu przykładów, moje oczy zrobiły tak->  :o. Nie ma to jak czysty opengl... Przeglądnąłem też przykłady tv3d i jestem mile zaskoczony. Niestety nie jest on darmowy. Czy są jakieś silniki podobne API do tv3d lecz darmowe?

Pozdro,
ekmh

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

bs.mechanik

  • Gość
# Maj 12, 2009, 18:51:31
A co takiego w ogre spowodowało wytrzeszcz oczu?

Offline Cytadela

  • Użytkownik
    • KacperDEV

# Maj 12, 2009, 19:42:32
Tym bardziej prosciutki irrlicht ;x w porównaniu z reszta engine'ów.

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Maj 12, 2009, 19:43:26
A co takiego w ogre spowodowało wytrzeszcz oczu?
Zapewne pierwsza literka ze skrótu OGRE.

bs.mechanik

  • Gość
# Maj 12, 2009, 21:05:21
Zapewne pierwsza literka ze skrótu OGRE.
?

Ale czy są jakieś inne silniki?

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg

# Maj 12, 2009, 21:10:42

Offline Esidar

  • Użytkownik


Offline skovron

  • Użytkownik
    • Healthbar Games

# Maj 13, 2009, 09:30:42
Zapewne pierwsza literka ze skrótu OGRE.
?
Object-Oriented Graphics Rendering Engine

bs.mechanik

  • Gość
# Maj 13, 2009, 10:19:46
Object-Oriented Graphics Rendering Engine
co w tym strasznego?

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg

# Maj 13, 2009, 10:52:42
Pewnie Object-Oriented :P Na początku trzeba się sporo namęczyć z mnogością klas.

Offline BrutalComputer

  • Użytkownik

# Maj 13, 2009, 10:54:47
Zapewne wszyscy mnie wyśmieją  ;D
http://stratagus.sourceforge.net/
A tak na poważnie, to jakiś Ogre, Irrlicht, CrystalSpace, Horde3D, OpenSceneGraph...
Nie rób dużych oczu, tylko bierz losowy i się go naucz!
Irrlichta nie znam, ale z tego co kiedyś słyszałem, to podobno błędy ma? Wg. mnie Ogre jest dobry na początek. Nie rozumiem, czym może się różnić api w takim tv3d od dowolnego innego ( za wyjątkiem kosmetycznych różnic - kwestia przyzwyczajenia ).

Offline skovron

  • Użytkownik
    • Healthbar Games

# Maj 13, 2009, 10:55:47
Object-Oriented Graphics Rendering Engine
co w tym strasznego?
Nic.
Myślę, że "dowcip" polegał na tym, że pisząc:
... I znalazłem: ogre oraz irricht. Niestety po przeglądnięciu przykładów, moje oczy zrobiły tak->  :o. Nie ma to jak czysty opengl...
wyglądało jakby object-oriented cię wystraszyło. Ale to nie mój dowcip.

Moim zdaniem Ogre, nie jest wcale taki skomplikowany. Powiedział bym raczej, że po prostu ma duże możliwości, dlatego pewnie z początku może wydawać się trochę przytłaczający.
Jak dla mnie problem z Ogre polega bardziej na tym, że bardzo dużo świetnych bibliotek i rozszerzeń tego silnika po prostu upada po paru miesiącach intensywnego rozwoju. W końcu dochodzisz do takiej sytuacji, że np PagedGeometry kompiluje się z najnowszą wersją Ogre'a w trunku, Caelum tylko z wersją poprzednią a Editable Terrain Manager z jeszcze wcześniejszą. Trudno nad tym zapanować a z drugiej strony szkoda nie skorzystac np z najnowszych funkcji w Hydrax'ie tylko dlatego, że jakąś inną bibliotekę da się skompilować tylko, ze starszą wersją Ogre'a.

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Maj 13, 2009, 11:59:01
Jak Ci się TV3D spodobało, to używaj, jest niezłe i komercyjne tylko wtedy gdy chcesz sprzedać grę, a jak chcesz ją sprzedać to podnieś cenę o ten właśnie engine i już :D

Ogre mi się nie spodobało z powodu bałaganu, który wg. mnie tam panuje. Irrlicht nie ruszałem.

A szczerze, to się nie rozglądaj tylko pisz, działaj i próbuj każdego, bo nie wielkość się liczy, acz możliwości :D

Pozdr.

Offline Capad

  • Użytkownik

# Maj 13, 2009, 12:50:10
Irrlicht bardzo fajny i prosty w obsłudze:) Przez co najwydajniejszy i jakoś zaawansowany technicznie nie jest:P

A OGRE? Hmm, bawiłem się dawno temu... Trochę bałagan w kodzie był, ale nawet przy moich możliwościach poznawczych dało się to ogarnąć po kilku tutkach:)

bs.mechanik

  • Gość
# Maj 13, 2009, 13:23:13
Tutki do OGRA (oficjalne) byłby bardzo fajne, gdyby nie te ExempleAplication/Listener i wszelkiego rodzaju klasy. Nie wiem kto wpadł na taki pomysł. To utrudnia poznanie silnika.