Autor Wątek: Ścieżka do tekstury  (Przeczytany 744 razy)

Offline Vx-x.

  • Użytkownik
    • Vx-x. Page

# Maj 05, 2009, 16:22:41
Witam, mam problem z formatem .ms3d.
Używam loadera z NeHe, ponieważ wczytuje on wszystkie potrzebne mi modele bez najmniejszego zarzutu. Tylko że w sieci zwykle znajduje pliki w formacie .obj albo .md2. Konwenteruje je przez program Misfit Model 3D. No i problem jest taki, że w folderze w którym znajduje się plik do konwenterowania, musi znaleźć się tekstura do tego modelu. Jeśli np. plik .ms3d (już po 'zmianie') znajduje się w folderze C:\modele a potem wkleję go (razem z teksturą) do folderu C:\gra to po wczytaniu do programu (przez loader z NeHe w opengl) to podaje tylko ścieżkę do pliku ms3d, a przez to tekstura jest wczytywana nie z katalogu w którym znajduje się model, ale z katalogu w którym doszło do przekonwenterowania z np. .obj do .ms3d.
Jak więc wymusić aby loader (czy może sam edytor modeli?) przeszukiwał folder w którym znajduje się model?

Ciężko mi Googlować w takiej sprawie bo sam nie wiem jak krótko opisać ten problem.

Nie wiem czy dobry dział, ponieważ nie mam pojęcia czy to wina edytora czy loadera.

Pozdrawiam(?)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Charibo

  • Moderator

# Maj 05, 2009, 17:27:26
Napisz go w taki sposób. :)

Offline Vx-x.

  • Użytkownik
    • Vx-x. Page

# Maj 05, 2009, 18:43:40
Wielkie dzięki, szczerze to nie spodziewałem się takiej odpowiedzi, myślałem że to w pliku modelu wszystko powiązane jest z jedną nazwą tekstury, a po dokładnej analizie kodu loadera napisałem sobie funkcje dzięki której ręcznie ustawiam plik z teksturą modelu. Dzięki za pomoc.  :)