Autor Wątek: Czas wirtualny, a czas rzeczywisty  (Przeczytany 2092 razy)

Offline Alk

• Użytkownik

# Kwiecień 22, 2009, 00:56:15
Witam!
Wydaje mi się, że czas rzeczywisty jest ważny, ale nie wiem dlaczego.
Np. jeśli wszystkie zadania zostały wykonane, a następne jest za X ms to traci się X ms procesora.
Z tego powodu mam pytanie:
Czy, a jeśli tak to kiedy i po co powinno się synchronizować czas wirtualny z czasem rzeczywistym. Używam harmonogramowania klatkowo-czasowego (nie znam się na tym, więc wolę napisać) - jak na razie wydarzenia można dodawać odnośnie klatki lub czasu wystąpienia. Działa to wyłącznie na czasie wirtualnym - skacze się od danego czasu do następnego, ew. odpalając nową klatkę.

Z góry dzięki za pomoc  ;)

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Esidar

• Użytkownik

# Kwiecień 22, 2009, 19:51:58
A po co synchronizować ? Potrzebujesz wyświetlić godzinę, dzień, rok, to pobierasz z systemu czas rzeczywisty. Potrzebujesz czasu do animacji to liczysz samemu. Po co jakieś komplikacje ?

Jahara

• Gość
# Kwiecień 22, 2009, 20:15:10
A po co synchronizować ? Potrzebujesz wyświetlić godzinę, dzień, rok, to pobierasz z systemu czas rzeczywisty. Potrzebujesz czasu do animacji to liczysz samemu. Po co jakieś komplikacje ?
Żeby nie tracić czasu procka. Jeżeli jakieś obliczenia to momentem synchronizacji powinno być wypuszczenie klatki, ale:

następna klatka
---------------|-----------|-----------|---------->
            tu są obl. procka           a tu graf karty

tu chodzi o to że pozwalamy urządzeniom działać(oczywiście zatrzymując je jeżeli za bardzo "wypłynęły" w przód - np. jedną klatkę). myślę że to jest odpowiedź. Synchronizacja może dokonać się sama gdy (w tym przypadku) na graf kartę przerzucisz więcej obiektów.

Dodatkowo w czymś takim jest jeden problem. Pierwszy ZAWSZE powinien być procek, chyba że gracz nie zmienia swojego stanu.

Offline Alk

• Użytkownik

# Kwiecień 22, 2009, 20:36:10