Autor Wątek: Kolejny 3D space shooter :)  (Przeczytany 1795 razy)

semic

  • Gość
# Kwiecień 20, 2009, 17:44:39
Witam wszystkich,
Mam pewien pomysł na grę ale nie wiem czy się spodoba. Chodziło mi o jakiś względnie prosty projekt z grafiką 3D i moim pierwszym, w miarę sensownym, pomysłem jest space shooter z multiplayerem. W sumie to nie widziałem jeszcze takiej gry, ale nie wiem czy dlatego, że są mało grywalne, w ogóle jest ich mało (w co wątpię) czy są mało popularne. Mój pomysł wygląda mniej więcej tak:

 - gameplay - cudów nie ma, latamy stateczkami i próbujemy trafić w wroga, parę trybów gry, w skrócie taki QuakeIII tylko w przestrzeni ze swobodą ruchu i bez blokady przegubu,

 - świat - wiadomo, kosmos, ale chciałbym żeby na planszy latały różne przeszkody (np. jakaś duża budowla do której można byłoby wlecieć i polatać w środku), bonusy, pułapki czy takie tam (nie myślałem nad tym jeszcze dokładnie)

 - statki - do dyspozycji miałby statki różniące się możliwościami (np. jeden byłby szybszy i zwrotniejszy, inny miałby mocniejszy pancerz, jeszcze inny miałby zdolność samo-naprawienia), gracz wybierałby sobie przed rozgrywką którym chce latać a podczas gry miałby możliwość zmiany na inny po zabraniu odpowiedniego bonusu

 - bronie - tak samo jak ze statkami, z pewnej puli broni gracz wybrałby sobie 2 czy 3, bronie raczej byłby wyrównane, mocniejsze mogłyby mieć dłuższy czas naładowania, zmiana po zebraniu bonusu, dodatkowe bronie na mapie

Największy problem chyba będzie w dobrej implementacji multiplayera. Głównie jest to gra tworzona do magisterki, jednak jakby wyszło mi coś fajnego to mógłbym to rozwinąć. No i w końcu chciałbym skończyć jakąś grę, którą można pokazać światu :) Prosiłbym was żebyście napisali swoje uwagi i co o tym wszystkim myślicie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mormegil

  • Użytkownik
    • Moj dev blog

# Kwiecień 20, 2009, 18:45:59
Po pierwsze Descent

Po drugie czemu problem z multiplayerem ??

Po trzecie gra jako praca magisterska to nie koniecznie dobry pomysł. Gra to takie słowo klucz, które wielu ludziom kojarzy się nie najlepiej.

Po czwarte fajnie by było gdyby to nie był tylko deathmatch, ale jakieś scenariusze bitew, coś jak assault z UT. No i fajnie by było wziąć udział w batalii na naprawdę dużą skalę.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Kwiecień 20, 2009, 19:01:01
Myślę, żę nie można zrobić "gry" jako pracy magisterskiej. Jestem maturzystą, więc jeszcze jest mi to obce, ale wydaje mi się, że pod magisterkę można jedynie podciągnąć grę robiąc coś w stylu "Przykład implementacji silnika grafiki trójwymiarowej w aplikacji renderingu czasu rzeczywistego", albo np statki kosmiczne podciągasz pod "Algorytmy genetyczne - sztuczna inteligencja w praktyce na przykładzie prostej gry komputerowej".

A więcej nie ma co myśleć jak na razie. Rozwiń pomysł, bo gier gdzie lata się różnymi stateczkami było wiele.

semic

  • Gość
# Kwiecień 20, 2009, 20:45:04
Temat mojej magisterki to mniej więcej "Zastosowanie darmowego oprogramowania do tworzenia gier 3D". W zasadzie gra do tego to dodatek :) Napisałem sobie już frameworka i zaprzęgnąłem do roboty :): Ogra, Havoka, CEGUI, FMODa, OISa, AngelScripta i RakNeta. Do tego mam już prosty eksporter z Blendera. W zasadzie to jeszcze nie wiem dokładnie co będę pisał bo dopiero na 4 roku jestem ale jak projekt za ambitny mi wyjdzie to na magisterkę pomyśli się o czymś innym.

Z multi mam największy problem bo najmniej pewnie czuję się w tym temacie.

@JAVA: Możesz podać przykłady tych gier? Szukałem po google ale nie znalazłem nic sensownego.

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg


Offline Avaj

  • Użytkownik

# Kwiecień 20, 2009, 21:28:03
Temat mojej magisterki to mniej więcej "Zastosowanie darmowego oprogramowania do tworzenia gier 3D". W zasadzie gra do tego to dodatek :) Napisałem sobie już frameworka i zaprzęgnąłem do roboty :): Ogra, Havoka, CEGUI, FMODa, OISa, AngelScripta i RakNeta. Do tego mam już prosty eksporter z Blendera. W zasadzie to jeszcze nie wiem dokładnie co będę pisał bo dopiero na 4 roku jestem ale jak projekt za ambitny mi wyjdzie to na magisterkę pomyśli się o czymś innym.

Z multi mam największy problem bo najmniej pewnie czuję się w tym temacie.

@JAVA: Możesz podać przykłady tych gier? Szukałem po google ale nie znalazłem nic sensownego.
Descent, Freespace, Elite, Frontier, Eve Online, Tie Fighter, Solar Winds (2D), Privateer

semic

  • Gość
# Kwiecień 20, 2009, 21:30:13
I nieśmiertelny StarLancer. ;)

Swoją drogą, to jest bardzo ciekawy projekt: http://www.infinity-universe.com/Infinity/

Offline toxic

  • Użytkownik

# Kwiecień 20, 2009, 21:58:08
Cytat: https://apd.uw.edu.pl/index.php?page=cert&cert_cid=13511
Streszczenie:    W toku pracy magisterskiej miałem okazję spróbować własnych sił w przedsięwzięciu, jakim jest tworzenie od postaw własnej gry komputerowej. Projekt dał mi okazję do przyjrzenia się bliżej programistycznym aspektom elektronicznej rozrywki i zmierzenia się ze stawianymi przez nie problemami. Praca teoretyczna powstała jako podsumowanie mojego projektu i ma na na celu przedstawienie zarówno ogólnej problematyki tworzenia i programowania gier komputerowych jak i dokładniejszą analizę wybranych zagadnień z nimi związanych. W całej pracy teoretycznej odnoszę się nie tylko do doświadczeń nabytych przy magisterskim projekcie realizowanym w ramach tej pracy, ale również do doświadczeń zawodowych, gdyż na co dzień jestem programistą gier, dotychczas pracującym prawie dwa lata nad niedawno zakończonym projektem "Wiedźmin: Gra Komputerowa".
Z tego co widziałem to praca dotyczyła realizacji sieciowego (z naciskiem na dużą liczbę graczy) kosmicznego shootera. Nie pamiętam jednak, czy był to shooter 3d, czy tylko 2d. Ale hasło Ogre3d pojawiało się w tej pracy.

edit:
ciekawe, szkoda że nie mogę ściągnąć załączników :P
Jeśli chcesz się doklikać do tej pracy to mogę podrzucić (na priva) uczelniane adresy mejlowe do promotora lub do autora.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2009, 00:42:00 wysłana przez toxic »

semic

  • Gość
# Kwiecień 21, 2009, 00:21:29
Dzięki za odpowiedzi. Co do tych gier to w niektóre grałem o niektórych nie słyszałem, jednak na multi nigdy nie grałem i właśnie nie wiedziałem czy np. deathmatch w takiej formie dalej posiada swoją miodność. Trochę też się źle wyraziłem, chodziło mi o gry które pasują do mojego pomysłu albo może są już identyczne gry. Nie gram w taki rodzaj gier to się nie orientuję w temacie. Nie zamierzam również na razie pisać masówek takich jak Eve, Infinity czy SpaceCowboy bo to zadanie zbyt czasochłonne jak dla mnie.

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=3d+space+shooter&spell=1
dzięki za linka, naprawdę nie wpadłem na to żeby poszukać na google :P

Z tego co widziałem to praca dotyczyła realizacji sieciowego (z naciskiem na dużą liczbę graczy) kosmicznego shootera. Nie pamiętam jednak, czy był to shooter 3d, czy tylko 2d. Ale hasło Ogre3d pojawiało się w tej pracy.
ciekawe, szkoda że nie mogę ściągnąć załączników :P

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2009, 09:27:15
Dzięki za odpowiedzi. Co do tych gier to w niektóre grałem o niektórych nie słyszałem, jednak na multi nigdy nie grałem i właśnie nie wiedziałem czy np. deathmatch w takiej formie dalej posiada swoją miodność. Trochę też się źle wyraziłem, chodziło mi o gry które pasują do mojego pomysłu albo może są już identyczne gry. Nie gram w taki rodzaj gier to się nie orientuję w temacie. Nie zamierzam również na razie pisać masówek takich jak Eve, Infinity czy SpaceCowboy bo to zadanie zbyt czasochłonne jak dla mnie.
Oczywiście. Przykłady Eve i Infinity były jako przykłady shooterów 3d a nie mmorpg