Autor Wątek: Gra oparta na bazie danych  (Przeczytany 1584 razy)

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2009, 09:25:13
Witam.

Czy ma ktoś pomysł na grę opartą na bazie danych. Problematyka jest taka, że na pracę mgr. chciałem zrobić grę, a tu mnie uparcie wsadzają, abym zrobił bazę danych.
Czy ma ktoś jakiś pomysł jak zrobić grę w której baza danych będzie głównym/skomplikowanym składnikiem? Qrde może jakiś manager piłkarski - tam jest dużo tabelek, ale do czegoś takiego potrzebuję jakiegoś wytłumaczenia jak to działa. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdr.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Vipa

  • Gość
# Kwiecień 17, 2009, 09:33:35
Gra na giełdzie? Masz tam masę danych, można robić wykresy, prognozy, systematykę/sortowanie danych... Jest z czym poszaleć a projekt można rozwijać w nieskończoność.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Kwiecień 17, 2009, 12:02:10
Łe, ja bym w sumie byle erpega robił na bazie danych - bo czy jest wygodniejszy sposób trzymania (w miarę stałego) info o stworach, itemach, lokacjach...? No dobra, może i jest, ale bazy i tak są fajne :) - przypomnę, że są też takie dyskowe np. (sqlite3), które nie potrzebują żadnej dodatkowej instalacji, mają całą logikę bezpośrednio w np. libku do C++. Na sqlite3 jedzie np. firefox :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 17, 2009, 13:54:00
Popieram pomysł z RPGiem, tyle że bardziej na zasadzie turnieju, niż łażenia po lokacjach (skillujesz się i wyzywasz innych graczy na pojedynki, które są rozgrywane automatycznie). Kiedyś z kolegą robiliśmy też coś podobnego właśnie, tyle że na zasadzie zbliżonej nieco do Heroes - każdy gracz ma zamki, kupuje w nich potwory i atakuje inne zamki (wybiera po prostu z listy co chce atakować). Potyczki były już rozgrywane półautomatycznie (gracz broniący był obsługiwany przez serwer). :)

Offline mdn

  • Użytkownik
    • home page

# Kwiecień 17, 2009, 17:14:13
Zaproponuj temat "Gra oparta na bazie danych" na compo ;p
Jakby przeszedł zapewne znalazło by się kilka niegłupich pomysłów ;)

Offline matmis

  • Użytkownik

# Lipiec 12, 2009, 17:30:28
Oczywiście każdą grę można napisać z użyciem bazy danych - po prostu wszystko to co "normalnie" zapisuje się w savegamie (nazwijmy to "stan gry") raz na jakiś czas, przechowujemy w bazie danych. Dzięki temu mamy trwałość stanu gry - jak gra się zawiesi, to uruchamiając ponownie jesteśmy tak gdzie byliśmy. Wada oczywiście jest taka, że będzie działać to wolniej - przeciętny dysk twardy w PC może wykonać niedużo (powiedzmy, kilkaset) operacji zapisów na sekundę.

Są gry gdzie baza danych to jest naturalne podejście - massive-multiplayer przez www - tutaj baza danych jest całkowicie po stronie serwera.

A poza tym wygodniej (choć to kwestia gustu) można udostępnić interfejs do robienia raportów i analiz - gdyby to było istotną częścią gry, to byłoby super.

W 2003 ten sposób znajomy student robił "Gwiezdny kupiec online", są po tym ślady w internecie. obawiam się że to jeszcze było w technologii J2EE :p