Autor Wątek: Koniec... i co dalej?  (Przeczytany 4516 razy)

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Kwiecień 16, 2009, 15:47:37
Możesz się wysilić i użyć kilku rozwiązań - z jednej strony morze lub ocean, którego nie da się przepłynąć (bo np. po pewnym czasie postać się męczy i tonie), z innej strony góry, z jeszcze innej gęsty, gruby las - drzewo przy drzewie, jeszcze gdzie indziej mur, usypane kamienie, przepaść, jakieś domy, ruiny, katedry ustawione tak, że nie można ich obejść (tylko wejść do środka).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mannelig

  • Użytkownik

# Kwiecień 16, 2009, 16:01:43
W Gothic 2: były góry i morze, gdy odpłynąłes zbyt daleko od brzegu, uruchamiałes skrypt i Twym oczom ukazywał się filmik jak wielkie cos pozera bezimiennego.

W Call of Juarez mapa była na tyle duża że nawet konno nie sposób jej było przemierzyć, przynajmiej nie mi, poza tym zwykłemu graczowi chyba nie chciało by się jechać ponad godzine tylko po to, żeby sjej prawdzić co jest na końcu...
Ciekawie zrobiono też morze, które gracza chcącego odpłynąć zbyt daleko, spycha go falami z powrotem.

TES4 i  Two worlds morze+góry+niewidzialna bariery

Wiedźmin: płotki, rzeki, jeziora, kamienie, strome zbocza,  parowy i fabuła:P

Offline Mertruve

  • Użytkownik

# Kwiecień 16, 2009, 17:14:46
Cytuj
Mozna by otoczyc swiat nieskonczoną pustynią? Albo jakies 100km2 pustyni a potem jakas bariera co zabija gracza? Jest to wogole teoretycznie mozliwe, ile zajmowal by plik 100km2 pustni? Moze w formacie hejtmapki?
FarCry 2 miał takie rozwiązanie - zbyt długie przebywanie na pustyni otaczającej mapę powodowało, że postać trafiła przytomność i budziła się niedaleko najbliższej wioski w jakimś cieniu :)

Vipa

  • Gość
# Kwiecień 16, 2009, 21:24:58
wielki spadek ziemi (taki jaki wyobrażali sobie ludzie kiedyś) - ziemia płaska ocean spada w czerń - oczywiście giniesz w czeluściach

Offline Milker

  • Użytkownik

# Kwiecień 16, 2009, 21:31:44
wielki spadek ziemi (taki jaki wyobrażali sobie ludzie kiedyś) - ziemia płaska ocean spada w czerń - oczywiście giniesz w czeluściach
Jak Outland w WoWie ^^

Ja proponuję, aby tam, gdzie kończy się mapa po prostu były przeszkody terenowe nie do przebycia (strome góry, gęsty las, itd...). Postarałbym się wymyśleć coś konkretniejszego, ale nie mam pojęcia o tym Twoim świecie i nie wiem, co tam może być, a co nie... ;)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 16, 2009, 21:37:04
Teren generowany proceduralnie, a niech zesr.. a nie dojdzie do konca :]

Offline Mormegil

  • Użytkownik
    • Moj dev blog

# Kwiecień 16, 2009, 22:10:26
rm-f << I tak będzie grzał przez kompletną pustkę ??

Zaraz by się autor dowiedział, że mało kreatywny jest :)

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Kwiecień 16, 2009, 22:21:54
W Tribes 2 jakoś nie widziałem, żeby teren się kończył (było tylko wiadomo, że się jest poza obszarem gry) - wyszło całkiem nieźle. Oczywiście można zrobić jak w 1nsane - mapa się zawija, choć dla małego obszaru jest to trochę mało realistyczne. Najlepiej zrobić kulkę i po problemie  :D

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Kwiecień 17, 2009, 15:10:20
Zrobić sferyczną mapę i będzie po problemie.
W Medal of Honor na plaży Omaha tak było - gdy szło się cały czas na bok, to i tak spotykało się cały czas tych samych ludzi.

Jeśli w grze steruje się jakimiś maszynami (czołg, samolot, śmigłowiec) to zawsze można zrobić jakiś system samozawracania (w czymś to było, ale nie pamiętam w czym) - gdy dochodzi się do krańca mapy odzywa się kontrolka o oddalaniu się od celu misji i pojazd zawraca.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 17, 2009, 15:47:33
rm-f << I tak będzie grzał przez kompletną pustkę ??
E tam, spokojnie "bóg" tez jest mało kreatywny, patrz: Syberia, Arktyka, Antarktyda, Sahara, oceany.
W Super Mario Bross i tu sie sprawdziło ;]
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2009, 15:49:12 wysłana przez rm-f »

Offline Rexerex.

  • Użytkownik

# Kwiecień 18, 2009, 00:16:41
W Battlefieldzie było się elegancko rozstrzeliwanym  ;D

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Kwiecień 18, 2009, 01:57:46
W Morrowindzie zrobili taką mapę, że nie wiem, komu chciałoby się jeszcze płynąć, żeby znaleźć koniec :D W ArmA w sumie też.

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Kwiecień 18, 2009, 05:32:59
Może by tak zastosować najczęściej spotykane rozwiązanie : niewidoczna ściana :D

Vipa

  • Gość
# Kwiecień 18, 2009, 09:47:44
Dlatego ja używam losowo generowanego terenu + losowo generowana flora. Teren zapętla się, więc jeżeli gracz dotrze do końca tablicy to przenosi się na początek bez jego wiedzy nawet. Na mapie widzi to jako kontynuacja, więc jeżeli szedł by tydzień czasu w jedną stronę to może wtedy zauważy, że "tędy już przechodziłem..."
Czyli po prostu sferyzacja.

Offline Cream

  • Użytkownik
    • ARCUS - łucznictwo i rzemiosło tradycyjne

# Kwiecień 18, 2009, 09:53:11
Bardzo dziękuję, jesteście istną kopalnią pomysłów  ;D Zastosuje chwyt ze Świata Dysku - czyli koniec świata i spadasz w czeluść  :D