Autor Wątek: Szukam pomysłu na grę casual/india  (Przeczytany 6140 razy)

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Marzec 27, 2009, 17:46:48
Tak jak w temacie wątku. Szukam jakiegoś w miarę prostego pomysłu ale mającego to "coś" co spowoduje że będzie to dość popularna gra.

Na wasze pomysły czekam na PM (PW). Pomysłodawca może liczyć na zyski ze sprzedaży.( Jeżeli takowa będzie).

~micran

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 27, 2009, 19:24:59
Mam pomysł: Gra, która przyniesie Ci co najmniej 1000 zł zysku!

(Jeśli coś wydasz, to czekam na %. :))

Offline Mattrick

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2009, 19:40:05
Jak ktoś ma pomysł-pewniaka, to raczej ci go nie powie, tylko sam zrealizuje (na dodatek idziesz z taką propozycją na forum programistów ; p).

Offline sobol

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2009, 19:52:45
Zacznijmy od tego, że pomysły pewniaki nie istnieją, zawsze jest ryzyko, zwykle większe niż się wydaje :) A ja osobiście zaje fajnym pomysłem bym się nie dzielił ;/

Offline revo

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2009, 20:39:41
Tak jak w temacie wątku. Szukam jakiegoś w miarę prostego pomysłu ale mającego to "coś" co spowoduje że będzie to dość popularna gra.

To coś nazywa się głównie pieniądze na reklamę i znajomości ;)

A na poważnie, to jeżeli jesteś w stanie zrobić kompletną grę na poziomie szybko (maks rok czasu), to wejdź np. na reflexive arcade lub big fish games, poogladaj najpopularniejsze gry i do roboty. Trendy nie powinny zmienić się w tak krótkim czasie.

Jeżeli nie jesteś w stanie, to niestety masz pecha i potrzebujesz jakiegoś świeżego pomysłu ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2009, 20:41:24 wysłana przez revo »

Offline Kwazar

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2009, 21:54:00
Pomysł na gre to jedna z najwazniejszych czesci gry i ty myslisz ze ot tak dostaniesz tu niesamowicie oryginalny i chwytliwy pomysl za ktory zgarniesz mase kokosow?

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Marzec 28, 2009, 09:20:25
Nie chodzi o super hiper wypasiony pomysł, głównie chodzi o jakikolwiek pomysł bo ja nie za bardzo orientuje się w grach casual. Gra powinna powstać w przeciągu 3 miesięcy. Nie chodzi także o grubą kasę, tylko o sprzedaż coś koło 200 egzemplarzy w ciągu pół roku. Reszta sprzedanych po tym czasie to byłby miły dodatek, ale ja oczekuje tylko i wyłacznie tych 200.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Marzec 28, 2009, 09:39:13
Moim zdaniem dobra gra casual/indie, a moze i kazda, moze sie wpisywac w pare nurtow:

Trudnosc opanowania gry do perfekcji przy niezwykle prostych zadach mozliwych do nauczenia w max. kilka minut. Warto zobaczyc ze w taki nurt wpisuje sie zarowno klasyczny tetris jak i w miare nowa Zuma czy Bejeweled i wiele innych gier casual glownie...

Druga opcja, bardziej ryzykowna i najtrudniejsza ;) to jakis niezwykly/oryginalny pomysl, ew. oryginalne rozwiniecie starego pomyslu... przyklady to Braid ktorego powoli mozna uznac za prekursora nowego podgatunku w grach platformowych, czy World of Goo, niezwyklego polaczenia fizyki i Lemingow ;p Jezeli do tego swietnego grywalnego pomyslu dodac doskonala grafike czy dzwiek, jak w World of Goo, dostajemy hicior na skale swiatowa i stajemy sie bogaci ;) Warto tez zauwazyc ze te gry rowniez stosuja pierwsza zasade, czyli minimalizacje liczby zasad.

Trzecia opcja to bajecznosc grafiki - niestety, kiedy mozemy zaoferowac super grafe, sprzeda sie nawet kolejny klon tetrisa czy zumy :) Oczywiscie nadal musi byc spelniona pierwsza zasada ;)


***

Oczywiscie to takie moje przemyslenia...
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2009, 09:41:33 wysłana przez vashpan »

Offline revo

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2009, 10:24:14
Gra powinna powstać w przeciągu 3 miesięcy.

Zapomnij. Znając Twoje możliwości z tego forum, nie jesteś w stanie zrobić w 3 miesiące dobrego casuala, którego chciałby ktokolwiek wydać (nawet mając grafika/dźwiękowca). No offence. To nie jest tak, że zrobisz średniej jakości grę, to się średnio sprzeda (te 200 sztuk).

Na rynku jest tak duża konkurencja, że gra musi być w 100% dopracowana -- tego w 3 miesiące, nie pracując nad tym cały czas, imo zrobić się nie da. Wszelkie testy, przygotowanie ciekawego contentu, dopracowanie takich szczegułów jak statystyki, trofea, rankingi itd. zajmuje bardzo dużo czasu.

Tak poza tym, to 200 sztuk przekłada się przy aktualnej cenie casuali (zakładając, że będzie sprzedawana na portalach, a nie bezpośrednio) na coś rzędu 2500 zł -- czy już nie lepiej zrobić grę dla PLAYa? Nie mówiąc już o tym, że 2500/3 = 833 -- strasznie mało się cenisz ;)

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Marzec 28, 2009, 10:46:43
//1.
Zapomnij. Znając Twoje możliwości z tego forum, nie jesteś w stanie zrobić w 3 miesiące dobrego casuala, którego chciałby ktokolwiek wydać (nawet mając grafika/dźwiękowca). No offence. To nie jest tak, że zrobisz średniej jakości grę, to się średnio sprzeda (te 200 sztuk).
//2.
Tak poza tym, to 200 sztuk przekłada się przy aktualnej cenie casuali (zakładając, że będzie sprzedawana na portalach, a nie bezpośrednio) na coś rzędu 2500 zł -- czy już nie lepiej zrobić grę dla PLAYa? Nie mówiąc już o tym, że 2500/3 = 833 -- strasznie mało się cenisz ;)
1. Nie znasz moich możliwości, więc nie wiesz też  co robię i ile czasu poświęcam na programowanie gier. Średnio jest to 30 minut dziennie. No wiadomo gra musi być dobra.
2. Aktualna cena casuali to nie jest tyle ile podałeś (mniej). Nie o to chodzi czy się cenie czy nie chodzi raczej o doświadczenie.

Offline revo

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2009, 11:06:46
Cytat: micran
1. Nie znasz moich możliwości, więc nie wiesz też  co robię i ile czasu poświęcam na programowanie gier. Średnio jest to 30 minut dziennie. No wiadomo gra musi być dobra.

Chcesz mi powiedzieć, że zrobisz kompletną grę w 90 dni * 30 minut = 45 godzin? Ciekawe dlaczego firmy robiące casuale nie wydają gier raz na tydzien, skoro tydzień pracy ma zwyczajowo 40h ;)

Nie zrozum mnie źle -- to nie jest uwaga do Ciebie. Nie znam osoby, która mogłaby zrobić dobrą, kompletną, gotową do sprzedaży grę od podstaw w tak krótkim czasie.

Cytat: micran
2. Aktualna cena casuali to nie jest tyle ile podałeś (mniej).

Np. na reflexive arcade cena wynosi 9.99$ lub mniej w zależności od gry, z czego dostajesz 40%. Licząc po dzisiejszym kursie, masz 13,58 zł od sztuki. Po przemnożeniu przez 200, dostajesz ~2700 zł. Odlicz od tego podatek i masz nawet mniej niż to co wcześniej podałem.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Marzec 28, 2009, 13:32:42
Cytat: mircan
W HTML programuje się strony internetowe to nie jako także jest to jakiś język programowania, a przynajmniej wprowadzenie

Pomijając to...


Dobrym pomysłem jest stworzenie klona jakieś gry z młodosci :)

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Marzec 28, 2009, 17:46:17
W HTML tworzy się strony internetowe, to o h*j wam chodzi ??! HTML służy do tworzenia stron( język znaczników), nie wszystko co trzeba kompilować to język programowania. A zaraz za HTML nauczyłem się PHP. Ja uważam swoje i mnie to rybka co ty uważasz.

Cytuj
Chcesz mi powiedzieć, że zrobisz kompletną grę w 90 dni * 30 minut = 45 godzin? Ciekawe dlaczego firmy robiące casuale nie wydają gier raz na tydzien, skoro tydzień pracy ma zwyczajowo 40h

Nie zrozum mnie źle -- to nie jest uwaga do Ciebie. Nie znam osoby, która mogłaby zrobić dobrą, kompletną, gotową do sprzedaży grę od podstaw w tak krótkim czasie.

Chcę ci powiedzieć tyle że w tym czasie da się napisać grę. A dlatego że nie tworzą klonów gier co już są ?? Najpierw muszą sobie to rozpisać dobrze, oraz robią gry 3D. Ja spróbują przynajmniej zrobić w tyle casuala.

Grę od podstaw, a kto ci powiedział, że od podstaw. Podstawy są tylko gameplay trzeba programować.




Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Marzec 28, 2009, 18:01:37
Cytuj
W HTML tworzy się strony internetowe, to o h*j wam chodzi ??! HTML służy do tworzenia stron( język znaczników), nie wszystko co trzeba kompilować to język programowania.

:-) Pogrążasz się...
Aha, piszę się, ch** chociaż dyslektykiem jestem to to wiem i nie używaj tej ch**wej cenzury ***. (Edit by Char: ale ja jej użyję. Nie przeklinamy na forum :P )

Cytuj
Chcę ci powiedzieć tyle że w tym czasie da się napisać grę.
Możesz to nagrać :D?


Cytuj
Grę od podstaw, a kto ci powiedział, że od podstaw. Podstawy są tylko gameplay trzeba programować.
A kto Mu powiedział że _nie_ od podstaw?
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2009, 22:40:45 wysłana przez Charibo »

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Marzec 28, 2009, 18:23:13
Cytuj
W HTML tworzy się strony internetowe, to o h*j wam chodzi ??! HTML służy do tworzenia stron( język znaczników), nie wszystko co trzeba kompilować to język programowania.

:-) Pogrążasz się...
Aha, piszę się, chuj chociaż dyslektykiem jestem to to wiem i nie używaj tej chujowej cenzury ***.

Cytuj
Chcę ci powiedzieć tyle że w tym czasie da się napisać grę.
Możesz to nagrać :D?


Cytuj
Grę od podstaw, a kto ci powiedział, że od podstaw. Podstawy są tylko gameplay trzeba programować.
A kto Mu powiedział że _nie_ od podstaw?


Po pierwsze to robisz offtop i wkurzasz ludzi !
Po drugie obie formy są poza "poprawną polszczyzną" i obie formy są dopuszczalne.
Po trzecie, na forum nie przeklinaj ! Bo mnie wkurzasz takim czymś. Tutaj są osoby co mają po 11 lat.
Po czwarte, w ciągu miesiąca można napisać grę. Powiedz mi gdzie napisałem że poświęce na tworzenie gry 45 h??? ! Przecież mogę poświęcić cały wolny czas jaki mam czyli wychodzi tygodniowo ok. 20h.
Po piąte, kto tworzy gry od podstaw??! Chyba tylko on za każdym razem kasuje wszystkie dotychczasowe osiągnięcia i zaczyna od zera wszystko klepać. To chyba jasne że tworzy się grę na tym co już się ma napisane i tylko się dopisuje
Po szóste, o h*j się czepiacie. Śmieszni jesteście, mnie to gówno obchodzi co wy sobie myślicie o mnie, ja nadal robię swoje.
Po siódme i ostatnie:
Cytuj
Już będzie ponad 3,5 lat od kąd pierwszy raz zetknąłem się z programowanie był to HTML.
Revo nadal kurna szuka sobie powodów do zaczepki i niech sobie szuka dalej tak jak inni, nie mają co robić to się doczepiają. Revo zajął byś się programowaniem bo ja jeszcze nie widziałem nawet zasranego kółka i krzyżyk w twoim wykonaniu. Powracając do cytatu:
Już będzie ponad 3,5 lat od kąd pierwszy raz zetknąłem się z programowanie, był to HTML.  Zadnego twierdzenia:
# HTML to język programowania (w komentarzu jest napisane "jakiś język programowania") czyli też nie twierdzenie

Z HTML zacząłem się bawić w programowanie, inni zaczynają od LOGO a ja od HTML.

Głupio myślicie że ja się wami przejmuję.