Autor Wątek: Prosta gra 3D - na przećwiczenie.  (Przeczytany 2606 razy)

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Marzec 13, 2009, 14:07:18
Przechodzę na trzy wymiary i szukam pomysłu na jakąś względnie prostą grę, przy której dość dobrze opanowałbym co trzeba, a przy okazji jej skończenie nie zajęłoby mi więcej niż 2-3 miesiące.
Mnie po głowie chodzą raczej dość skomplikowane gry, a lubię szybko widzieć efekty. :]
Co poradzicie?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 13, 2009, 14:18:03
Cytuj
Przechodzę na trzy wymiary i szukam pomysłu na jakąś względnie prostą grę, przy której dość dobrze opanowałbym co trzeba, a przy okazji jej skończenie nie zajęłoby mi więcej niż 2-3 miesiące.
Polecałbym raczej jakąś prostą grę na 2-3 wieczory niż miesiące. :) Na początek całkiem miła i fajna mogła by być labiryntówka 3D z widokiem FPP - takie ot łażenie po labiryncie, gdzie jak się zrobi podstawy można trochę porozwijać (np. dodać drzwi i klucze, czy nawet pobawić się z shaderami). :)

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Marzec 13, 2009, 14:19:36
albo pacman.

Offline nexor

  • Użytkownik
    • deviantArt

# Marzec 13, 2009, 15:11:57
Tak jak Krzysiek mówi, potem nawet możesz z FPP przerabiać na TPP dodawać modele 3d i zacząć bawić się fizyką w 3d.

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Marzec 13, 2009, 16:20:32
Łażenie po labiryncie jest nawet w tutorialu (Irrlichta użwam), tylko kamerę trzeba zmienić na bardziej manipulogenną. Zmiana na TPP to żaden problem.
Jak sobie głębiej pomyśle, to chyba jednak mój początkowy pomysł ze zrobieniem TPP z mechem w roli głównej jednak nie jest aż tak rozbudowany, żeby zaczynać od czegoś prostszego.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 13, 2009, 16:23:04
Jak używasz Irrlichta, to zupełnie inna sprawa. Łażenie mechem nie powinno być większym problemem (pomijając zabawę z animacją postaci). :)

Offline nowy

  • Użytkownik

# Marzec 13, 2009, 22:36:35
2-3 miesiące to może prostą bijatykę 1 vs com

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Marzec 13, 2009, 22:40:09
Ja zauważyłem, że jako pierwsze gry w 3D co ludzie piszą a wcale nie aż tak proste to tocząca się kulka po pochyłościach :D

Offline nexor

  • Użytkownik
    • deviantArt

# Marzec 13, 2009, 22:42:38
Ja zauważyłem, że jako pierwsze gry w 3D co ludzie piszą a wcale nie aż tak proste to tocząca się kulka po pochyłościach :D
Może Cię to bawi :) ale ja ten etap pominąłem i to się za mną ciągnie w postaci niezrozumienia trygonometrii, będę musiał to nadrobić :) Myślę, że na złe mi to raczej nie wyjdzie :)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Marzec 13, 2009, 22:53:05
Ja zauważyłem, że jako pierwsze gry w 3D co ludzie piszą a wcale nie aż tak proste to tocząca się kulka po pochyłościach :D
Może Cię to bawi :) ale ja ten etap pominąłem i to się za mną ciągnie w postaci niezrozumienia trygonometrii, będę musiał to nadrobić :) Myślę, że na złe mi to raczej nie wyjdzie :)
Generalnie jak się używa silnika, który obsługuje kolizje to to się całkiem proste staje :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 13, 2009, 23:37:53
Łażenie po labiryncie jest nawet w tutorialu (Irrlichta użwam), tylko kamerę trzeba zmienić na bardziej manipulogenną.

To nie używaj, tylko napisz sobie coś takiego 'z palca' bez żadnego silnika, o ile nie odrzuca Cię koncepcja uczenia się API graficznego (chyba, że już znasz? Ja np Uczyłem się OGLa dla 2D). Wg mnie to będzie dobre ćwiczenie - jak już się nieco wprawisz, to dalej będziesz sobie używał Irrlichta (lub nie :)).

Offline pacy

  • Użytkownik

# Marzec 13, 2009, 23:49:30
2-3 miesiące to może prostą bijatykę 1 vs com
Polecam tę metodę;)

Offline nexor

  • Użytkownik
    • deviantArt

# Marzec 13, 2009, 23:56:45
2-3 miesiące to może prostą bijatykę 1 vs com
Polecam tę metodę;)
Swoją drogą , rozwijasz jeszcze swoje systemy wali? :)

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Marzec 14, 2009, 00:00:30
Moje propozycje:
1) FPS (oczywiście jakiś prosty w budowie)
2) Znane wszystkim strzelanie do kurczakw ;)
3) Kosmiczna nawalanka (tzn. prosty arcade z naparzającymi się statkami w przestrzeni kosmicznej)


Irrlicht jest dość prosty i  dowolny z powyższych pomysłów da się zrealizować  ;)

pzdr!

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Marzec 14, 2009, 18:26:28
To nie używaj, tylko napisz sobie coś takiego 'z palca' bez żadnego silnika, o ile nie odrzuca Cię koncepcja uczenia się API graficznego (chyba, że już znasz? Ja np Uczyłem się OGLa dla 2D).
Znam co nieco OGL'a (też do 2D), ale Irrlicht rozwiązał tyle problemów (wczytywanie modeli, czcionki, itd.), że aż się odechciewa z niego rezygnować. :)