Autor Wątek: Horde3D, ktoś zna?  (Przeczytany 2569 razy)

Offline ZenekNaHacie

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2009, 15:51:39
Witam wywęszyłem na sieci smakowity engine renderujący o nazwie Horde3D. Czy ktoś z was na nim pracował, robił cokolwiek zapowiada się bardzo ciekawie:

http://www.horde3d.org/forums/viewtopic.php?f=4&t=665
http://www.horde3d.org/forums/viewtopic.php?f=4&t=585

http://www.youtube.com/watch?v=VLcbD_WrFSU

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline igorw6

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2009, 16:25:11
Silnik wygląda bardzo ładnie.Trochę mi przypomina grafikęThe Sims 3.

Offline Riuk

  • Użytkownik

# Kwiecień 28, 2009, 16:51:19
Licencja Horde3D przewiduje możliwość użycia silnika do celów komercyjnych tylko pod warunkiem linkowania go jako biblioteka dynamiczna (nie jestem programistą), i z tego co wyczytałem na oficjalnym forum autorzy nie przewidują wydania licencji podobnej do Ogre. W związku z tym mam pytanie czy od strony programistycznej taka metoda łączenia dynamicznego z częścią komercyjną gry sprawiła by dużo problemów. Wyobrażam to sobie tak że program główny gry ładuje poszczególne moduły (darmowe: silnik, fizyka.. z komercyjnymi: modele, dźwięk...) i łączy w działającą grę. Czy stworzenie programu tego typu oraz odpowiedniego instalatora, było by możliwe i nie naruszyło tej licencji?

Silnik naprawdę ciekawy:
http://www.horde3d.org/forums/viewtopic.php?f=4&t=699

Udało mi się nawet zainstalować Scene Editor na Arch Linux'ie, co według mnie daje mu naprawdę dużego plusa.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Kwiecień 28, 2009, 17:27:46
Horde3D jest na LGPLu. LGPL w skrócie wygląda tak:

- darmowy do zastosować komercyjnych i niekomercyjnych
- wszelkie zmiany w kodzie silnika muszą być otwarte
- nie można się podawać za autora silnika
- jeśli linkujesz statycznie (nie poprzez .dllkę) to musisz udostępnić cały kod

Offline Riuk

  • Użytkownik

# Kwiecień 28, 2009, 18:17:42
Tak wiem jak brzmi licencja, nie jestem programistą więc pytałem czy metoda łączenia dynamicznego (poprzez .dllkę) będzie bardzo skomplikowana i co za tym idzie zajmie sporo czasu, oraz jakie ewentualne problemy, niedogodności będą z tego wynikać.

Offline Mormegil

  • Użytkownik
    • Moj dev blog

# Kwiecień 28, 2009, 18:20:13
Dll'ki raczej nie powinny być problematyczne.

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg

# Kwiecień 28, 2009, 19:02:53
Wystarczy w opcjach projektu dodać odpowiednią opcję a potem dodawać ją razem z plikim

Offline Riuk

  • Użytkownik

# Kwiecień 28, 2009, 19:03:33
Czyli rozumiem że możliwe jest stworzenie w ten sposób komercyjnej gry (linkowania Horde3d jako biblioteki dynamicznej), gdzie dane (modele, dźwięki, itd..) będąc w innym module całości programu nie zostaną objęte licencją LGPL i nie będę zmuszony do ich udostępnienia. Co więcej programista nie powinien mieć z tym większego problemu.

Dziękuje za wyjaśnienia, wracam więc do zabawy w Horde3D Scene Editor