Autor Wątek: Generowanie terenu  (Przeczytany 2281 razy)

Offline Ed

  • Użytkownik

# Maj 25, 2006, 12:17:51
Witam!

Szukam jakiegoś algorytmu do generowania losowego terenu oraz artykółu na temat liczenia normalnych dla wierchołków terenu. Szukałem na internecie ale nic dobrego nie znalazłem. Czy ktoś może mi coś podrzucić jeśli zna ?
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2006, 15:01:38 wysłana przez Regedit »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Maj 25, 2006, 12:38:13
pierwszy strzał z google ^^
http://www.gameprogrammer.com/fractal.html
szukałem fractal terrain ;p
zainteresuj się fraktalami :] lub perlin noisem, tak czy tak generujesz height mape, pozniej za jej pomocą odkształcasz teren. normale ? cross product na wektorach krawędzi ;p

Offline SirMike

  • Użytkownik
    • SirMike's Techblog

# Maj 25, 2006, 12:44:02
Wrrr. Chociazby tutaj (http://www.warsztat.gd/artykuly/get-article.html?ID=91) masz artykul opisujacy generowanie terenu (tyle, ze z heightmapy ale pokazane jest jak liczyc normalne).
Losowe generowanie terenu to jedno zapytanie dla google - wysil sie troche.

Offline Grik

  • Użytkownik

# Maj 25, 2006, 12:46:35
Polecam książkę w całości poświęconą generowaniu terenu - "Focus on 3d Terrain Programming". Można ją znaleźć nie tylko w sklepach ;) W perełkach programowania gier też były na ten temat rozdziały. Poza tym coś marnie szukałeś, bo w internecie aż roi się od tutoriali o generowaniu terenu. Pierwszy z brzegu znaleziny przez google: http://www.robot-frog.com/3d/hills/index.html

Offline Ed

  • Użytkownik

# Maj 25, 2006, 18:03:14
hmm dużo znalałzem na google na temat generowania terenu lecz nie znalazłem żadnego przykładu użycia : "The Diamond-Square Algorithm". Jeśli ktoś wie gdzie to znaleść to prosiłbym o zapodanie linka.   8)

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Maj 25, 2006, 18:22:27
heh ten link co Ci zapodałem to przykład użycia tego algorytmu, dokłądnie rozpisany, masz tam też source.

Offline Ed

  • Użytkownik

# Maj 25, 2006, 19:51:19
Ten link jest nieakutualny niestety  :-\

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Maj 25, 2006, 19:55:28
stety jest :]

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Maj 28, 2006, 15:01:55
Poszukaj o szumie Perlina. Poza tym takie algorytmy można wymyślać sobie samemu, byle efekt jakoś fajnie wyglądał.