Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 6 7 8 9 [10]
91
Projekty zaawansowane / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ByerN dnia Czerwiec 04, 2018, 01:53:10 »
Chcę to jakoś sprytnie zaprezentować na filmie na yt. Póki co szukam narzędzi do wizualizacji aktorów w technologii Akka. Kontaktuję się teraz bezpośrednio z jednym z dostawców oprogramowania. Jak to nie wyjdzie, to zrobię prostszą prezentację :)

A póki co:



Dodałem:
-HUB światów. Zaraz po pierwszym zalogowaniu do gry, stajemy przed wyborem świata z poziomu gry. Na gifie widoczne światy Virgo(Active Mode) i Libra(TActics Mode). Nazwy serwerów póki co biorą nazwę od znaków zodiaku zaczynając od mojego (Panna). Możemy do niego wrócić z poziomu miasta by przejść do innego świata.
-Wybór klasy- póki co są tylko 3 (Rogue, Warrior, Wizard). Wybiera się je przechodząc do wspomnianego wcześniej HUBa światów i aktywując odpowiedni monument.
-Utrwalanie postaci- postać zachowuje swój stan pomiędzy światami. Tu jeszcze muszę pomyśleć jak to ma wyglądać. Nie chcę by gracze bezstratnie poruszali się pomiędzy światami

Hub światów w założeniach będzie się dynamicznie zmieniał wraz z przyrostem liczby serwerów i dostępnych postaci. To dość proste, ale jeszcze szukam pomysłu na nowe klasy i ich warunki zdobycia. Będę tam też chciał umieścić np wybór skórek dla postaci (skiny zwykłe lub DLC).

Co sądzicie? :)
92
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez laggyluk dnia Czerwiec 03, 2018, 22:35:54 »
Trochę nudny ten klasyczny hex rzut ;) widziałeś "konukurencyjny" projekt beermastera?
https://warsztat.gd/video/2729/edytor_swiata
93
Projekty rozpoczęte / Odp: Kolejny n-ty RPG :)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Szaruga dnia Czerwiec 03, 2018, 20:54:35 »
Skończyłem system marketów, wszystkie podstawowe/niezbędne funkcje są gotowe i przeszły pomyślnie pierwsze testy.

Znalazłem też zgrabnego "sprajta" i wygląda to teraz mniej więcej tak:
 https://www.dropbox.com/s/kkybfbv7pd2smig/2018-06-03_19-57-36.png?dl=0
 https://www.dropbox.com/s/08ofiewb9chj3lj/2018-06-03_19-40-12.png?dl=0
94
Projekty zaawansowane / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Szaruga dnia Czerwiec 03, 2018, 20:49:59 »
Też chętnie się czegoś dowiem, bo komunikacja serwer-klient to nie jest moja mocna strona a właśnie teraz jak wróci z urlopu mój nauczyciel powoli biorę to na warsztat...
95
Projekty zaawansowane / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ByerN dnia Czerwiec 02, 2018, 11:08:49 »
Dzięki :) Jakoś w wolnej chwili nagram o tym filmik albo napiszę artykuł :)
96
Projekty zaawansowane / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« Ostatnia wiadomość wysłana przez laggyluk dnia Czerwiec 01, 2018, 09:28:38 »
też bym poczytał
97
Projekty zaawansowane / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lerhes dnia Czerwiec 01, 2018, 01:04:03 »
Cześć,

Ja jestem bardzo na tak - chętnie poczytam / dowiem się co to za podejście.

Trochę czytałem o DDD i te tematy zdecydowanie mnie ciekawią :)

Trzymam kciuki za projekt i za powstanie artykułu ! :)

Pozdrawiam,
Lerhes
98
Projekty zaawansowane / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ByerN dnia Maj 31, 2018, 21:58:32 »


Dzisiaj serwery TAnimy zostały rozproszone.
Jak to działa?
Po co?
Co to jest?
O czym Ty w ogóle do mnie mówisz?

Najczęściej produkcje mmo tworzą osobne instancje serwera dla konkretnego świata. To dość proste i przyjemne podejście ze wzglęgu na to, że developer nie musi borykać się z multum problemów związanych z synchronizacją danych. Jednakże, traci na skalowalności. Gdy liczba użytkowników serwera wzrasta do punktu, w którym nie potrafi już tego uciągnąć pojedyncza fizyczna maszyna- wtedy zaczyna się problem. Co zrobić gdy już nie mogę wykupić maszyny z większymi zasobami?

Rozwój maszyn zatrzymał się w pewnym momencie. Co raz trudniej jest uzyskać większą moc na jednej fizycznej maszynie tanim kosztem (a czasem zwyczajnie się nie da). Z tego względu myśli się nad koncepcją w stylu "mikroserwisy" lub po prostu celuje się w architekture rozproszona. Ale ona nie jest taka prosta. Z samej natury takiej architektury wynika bardzo wiele problemów, krórych normalnie nie uświadczymy tworząc oprogramowanie na pojedynczą maszynę. Każdy kto próbował tworzyć wysoko-wydajnościową aplikację serwerową działającą pod dużym obciążeniem, ten wie :) Gry MMO wpadają w tę kategorię.

Z tego względu, serwer TAnimy został zaprojektowany w oparciu o technologię AKKA, a co bardziej istotne- o koncept modelu aktorów (akka jest jego implementacją w technologii Java- u mnie Scala). Model aktorów bardzo dobrze łączy się z konceptem DDD. Ja jako osoba zaczynająca programowanie z poziomu asemblera z doświadczeniem zawodowym opartym na technologii Java (framework Spring i wczesna wersja JavaEE), miałem duży problem z przyzwyczajeniem się to tego zamysłu projektowania oprogramowania. Na początku wydawało mi się to bardzo niespójne, a czasem wręcz niesprawne do użytku w środowisku produkcyjnym. Z czasem okazało się, że się myliłem. To dość przyszłościowy zamysł.

Jeśli ktoś chce stworzyć solidną grę mmo, chciałby się dowiedzieć więcej na temat mojego podejścia i chce z niego skorzystać, to mogę stworzyć osobny artykuł na ten temat. To nie jest takie proste. Wymaga ogrom pracy, samozaparcia, otwartości umysłu i wiedzy. I oczywiście- da się to zrobić inaczej :) To tylko jeden z konceptów. Z mojego doświadczenia- jeden z lepszych dla tego typu produkcji.

Zapraszam do komentowania :)
99
Projekty zaawansowane / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ByerN dnia Maj 28, 2018, 23:26:22 »


Update:
2 rodzaje serwerów:

- Action mode:
   (no tak jak wcześniej :) )
   
- Tactics mode:
   Gramy tak jak w starym, dobrym Rogue (albo moim ulubionym Nethack). Gdy gracz poruszy się postacią, porusza się cały świat. Jeśli chodzi o grę mmo, planuję dodać dość sprytny system dobrowolnego głosowania. Trochę wracam w ten sposób do korzeni TAnimy, bo z grubsza- taki właśnie był pierwotny zamysł :) Tymczasem, ten tryb jest na tyle prosty w utrzymaniu, że będzie razem z trybem akcji. Coś dla tych co lubią bardziej taktyczne podejście. I naprawdę gra się zupełnie inaczej. Aż sam się zdziwiłem :O
   
PS: Tactics mode może zostać użyty do grania ze społecznością przez stream, tak jak to przypadkiem wynalazłem wczoraj. Planuję dodać większą kustomizację bota (aktualnie tylko discord) i możliwość dodawania własnych botów (classloading w javie).

Co sądzicie? Developerskie demo już wkrótce. Dodaję efekty dźwiękowe, kilka poprawek serwera i możemy działać z wstępnymi testami :) Będę wdzięczny za opinie na temat pomysłu tactics mode:)
100
Projekty zaawansowane / Odp: [Libgdx] TAnima - MMO Rogue-like
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ByerN dnia Maj 27, 2018, 20:47:55 »
Bawiłem się dzisiaj z konfiguracją serwera Discord i zrobiłem coś zabawnego...



Discord zaproszenie:
https://discord.gg/xx4YfHd

Wejdźcie na kanał "stream" i możecie grać postacią z poziomu discorda

Sterowanie:

!requestcontrol -> Przejęcie kontroli nad postacią widoczną na streamie https://mixer.com/ByerN na 10 sekund

W grze:
wsad - sterowanie
e - użycie przedmiotu pobocznego (lub podniesienie przedmiotu jeśli na jakimś stoicie)
f - otworzenie menu ekwipunku
!j w 3 - skok do przodu o 3 pola (wsad i liczba od 1 do 3)
!say something - mówisz "something" (no wiadomo)

W trybie menu ekwipunku
wsad - sterowanie
q - ustaw jako przedmiot podstawowy
e - ustaw jako przedmiot poboczny
r - wyrzuć przedmiot
!esc - wyjdź z menu ekwipunku

Bawcie się dobrze :) jeśli stream leży, to pingnijcie mnie na discordzie. Jest szansa, że akurat jestem przy kompie i go odpalę. Ten pomysł został zrealizowany w formie zabawy na niedzielne popołudnie :)
Strony: 1 ... 6 7 8 9 [10]