Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maro dnia Luty 05, 2019, 11:00:06 »
42
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyroaku dnia Luty 05, 2019, 01:12:31 »
Cytuj
Więc trochę nie rozumiem po co szukać drona, do którego trzeba by napisać jeszcze apkę, skoro już na rynku są takie drony dostępne masowo?
Nienawidzę, kiedy ktoś mówi "po co chcesz to sam robić? Przecież to da się kupic." :P

Chodzi o to, że mam aplikację, która steruje dronem na podstawie obrazu z jego kamery. Rozwijałem to na podstawie symulatora drona i chcę to "przeportować" na rzeczywiste urządzenie.

Z funkcjonalności takiego drona potrzebuje jedynie, żeby wysyłał obraz z kamery w czasie rzeczywistym i odberał komendy sterujące (na przykład wartości zadane kątów pitch, yaw, roll).

Jeśli chodzi o te najtańsze, chińskie drony to właśnie widzę, że one zwykle działają radiowo i mają dedykowany kontroler, a nie aplikację na telefon. Druga sprawa, że fajnie by było, jakby gdzieś w dokumentacji było podane przynajmniej jak łączyć się z dronem (IP, porty, etc).

Jeśli chodzi o cenę, to myślałem, że znajdę tańszą (i mniejszą :P) alternatywę do AR Drone (nowy 600zł).

Jest na przykład coś takiego:
https://pl.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_568643.html?wid=1433363&currency=PLN&vip=17567654

Ale czy uda mi się z nim w ogóle połączyć nie wiedząc nawet na jakim porcie odbiera dane?
43
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« Ostatnia wiadomość wysłana przez toxic dnia Luty 04, 2019, 23:47:37 »
Cześć,

A właściwie co chcesz osiągnąć?

Co prawda na temacie nie znam się, ale się wypowiem :). Zdaje się, że większość chińskich dronów ma w 'komplecie' jakąś apkę na smartfony do sterowania nimi. Więc trochę nie rozumiem po co szukać drona, do którego trzeba by napisać jeszcze apkę, skoro już na rynku są takie drony dostępne masowo?

Napisałbyś coś więcej o co chodzi? I co to znaczy "najtańszego" - o ilu zerowym (10pln, 100pln, 1000pln) rozwiązaniu tutaj mówimy?

pozdr,
tox
44
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyroaku dnia Luty 04, 2019, 00:15:43 »
Wlutowanie Esp w miejsce mikrokontrolera wydaje mi się poronionym pomysłem, ale nawet jeśli to nie głupie, to nie o to mi chodzi.
45
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« Ostatnia wiadomość wysłana przez timus dnia Luty 03, 2019, 23:01:27 »
To zależy co ten dron ma robić, ale ogólnie to ja bym to zrobił tak:

1. kup chińskiego drona
2. kup esp8266 lub esp32
3. wywal oryginalne mcu z drona i podepnij nowe
4. zrób co ci się podoba z firmware, protokołem komunikacji, itp
5. profity?

Ale w sumie to może być zbyt hackerskie/moderskie podejście dla ludzi nieobeznanych z elektronika :/
46
Inne / Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyroaku dnia Luty 03, 2019, 16:54:34 »
Cześć,

Poszukuję drona, do którego w miarę prosto można napisać apke do sterowania. Coś takiego jak Ar Drone 2, tylko możliwie jak najtańszego.

W Ar Drone 2 komunikacja odbywa się za pomocą WiFi. W dokumentacji opisany jest protokół komunikacji, metoda kompresji obrazu itd. Wie ktoś, czy tanie drony też coś takiego oferują?

Pozdrawiam.
47
Projekty rozpoczęte / Odp: Falleswen - New Land
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RhAnjiE dnia Styczeń 30, 2019, 23:21:22 »
W naszym zamyśle było stworzenie strategii, która wyróżniałaby się swoimi pomysłami i czerpała jedynie najlepsze rozwiązania z innych gier. Dlatego w planach mamy zaimplementowanie rozbudowanego drzewka badań, które powoli zmienić naszą zacofaną wioskę w szczyt technologiczny oraz system pór roku, który zmieni nasze podejście do zarządzania zasobami. Na przykład w okresie letnim będzie trzeba zgromadzić odpowiednią ilość zapasów, aby nasz lud przetrwał, a zimą robotnicy będą mniej wydajnie pracować.

Najpierw skupiamy się na podstawowej mechanice i zwykłych potyczkach, ale nie zaprzeczam, że w przyszłości pomyślimy również o jakichś scenariuszach albo kampanii. Głęboko w naszych głowach tli się nawet pomysł wprowadzenia multiplayer, chociaż do tego daleka droga. :P
48
Projekty rozpoczęte / Odp: Falleswen - New Land
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuzyn dnia Styczeń 30, 2019, 02:33:39 »
Wygląda to naprawdę ciekawie. Pytanie na ile jest to jakiś konkretny projekt z wizją, a ile w tym po prostu takiego losowego upodabniania się do wielu różnych strategii? Jakies scenariusze są przewidziane czy tylko takie sandboxowe potyczki?
49
Projekty rozpoczęte / Odp: Falleswen - New Land
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RhAnjiE dnia Styczeń 28, 2019, 23:09:05 »
Już dawno nastał nowy rok, a od ostatniego wpisu minął jakiś czas. Mimo tego nasz projekt dalej jest kontynuowany i ma się dobrze. Do zespołu dołączyła nowa osoba — Arc, a wraz z nią nowe pomysły, które można zaimplementować. Jednak prace nad grą dalej idą po staremu, czyli ja pracuję, reszta się leni pracujemy w wolnym czasie wtedy, kiedy mamy chęci.

Na pierwszy ogień idą ludzie. Zaimplementowałem pierwszych pracowników, którzy działają według upośledzonego jeszcze systemu tasków. Zadania w przyszłości będą mogły być modyfikowane w skryptach lua, tak samo, jak zachowania pracowników. Pierwsi drwale potrafią już znaleźć drogę do celu, omijając wszystkie przeszkody i potrafią ściąć drzewa i zanieść je do swojego warsztatu, aby przerobić je na deski, a później przetransportować do magazynu.


Język lua został dodany do projektu i działa poprawnie. Niestety dopiero mała część gry opiera się na skryptach, w tej chwili służy nam głównie do ładowania ustawień poszczególnych elementów mapy. Użyliśmy również biblioteki sol2 do owrappowania kodu i lepszej integracji C++ z lua.

Minimapa obsługuje już możliwość przybliżania i oddalania zależnie od preferencji gracza. Dodaliśmy również bibliotekę ImGUI do wyświetlania szczegółowych informacji deweloperskich oraz łatwego dodawania narzędzi ułatwiających tworzenie i testowanie produkcji, którą zajmuje się nasz nowy członek zespołu.

Grafika jest tworzona dalej przez SeaMonster131, który już niedługo wzbogaci grę nowymi teksturami. Naszym priorytetem jest ulepszyć wygląd drzew i roślin oraz zwiększyć ilość dostępnych budynków. Planujemy też dodać animacje drzew, aby kołysały się lekko i dodały lekki powiew dynamiki na ekranie.

Arc w międzyczasie skończył implementację podstawowego menu głównego, w którym można już łatwo zmienić ustawienia generatora mapy oraz zresetować rozgrywkę. Okno gry można teraz rozszerzać według preferencji, nie martwiąc się o to, że proporcje się zmienią i obiekty będą wyświetlane niepoprawnie.



Naprawiliśmy również sporo błędów i wycieków pamięci, które wykrył Arc. Zoptymalizowaliśmy generowanie mapy, skracając jego czas trwania. Liczba FPS-ów dalej jest satysfakcjonująca, jednak mamy jeszcze szerokie pole do popisu w sprawie optymalizacji wydajności.

W tej chwili naszym priorytetem jest optymalizacja algorytmu A*, aby szybciej wyszukiwał ścieżkę do celu. Drugą najważniejszą kwestią do rozwiązania jest sortowanie obiektów na mapie. Ludzie czasem wyświetlają się w niewłaściwej kolejności, co psuje wygląd i utrudnia nam idealne zaprezentowanie gry. Po naprawieniu tych "usterek" będziemy mogli nagrać film ukazujący cały nasz postęp.

Zajmujemy się również samą rozgrywką. Po ulepszeniu systemu zadań dodamy więcej typów jednostek, które będą pracowały w polu, wydobywały kamień i podróżowały po mapie, a w raz z nimi wprowadzimy nowe budynki.

Kiedy już życie w naszej osadzie będzie stabilne, będziemy mogli skupić się na dodaniu możliwości rekrutacji i kontroli podstawowych jednostek wojskowych. Będzie to potrzebne, aby móc zaatakować naszego wroga, który podobnie jak my założył osadę i pragnie rozwinąć swoje włości, aby stać się potęgą w nowym świecie.
50
Projekty rozpoczęte / Odp: Symulacja Systemu Operacyjnego [Allegro5]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez NEO_ dnia Styczeń 22, 2019, 23:33:00 »
Update #023 [Wątki]

Witam :)

Zakończyłem właśnie tworzenie już wcześniej zapowiedzianej funkcji Exportu szyfrowanego pliku graficznego.

Pliki te zostają zaszyfrowane i dodane do wewnętrznego systemu plików. Niestety przyszła kolej na stworzenie Wątków, które odciążają główny proces "Wirtualnego Systemu".

Rok temu miałem już okazję się z tym zmierzyć. Okazało się ,że biblioteka Allegro nie współpracuje z bibliotekami standardowymi do tworzenia nowych wątków w skutek czego zakończyłem pracę i zająłem się innymi rzeczami. Wczoraj dodałem szyfrowanie w głównym wątku programu ,lecz ciągłe zawieszanie się na chwilę programu przy szyfrowaniu to był marny efekt :/

Postanowiłem przyjrzeć się dokumentacji biblioteki i znalazłem czego szukałem :)

Udało się przerzucić operacje na bitmapach do osobnego wątku, a dziś już wszystko jest na ukończeniu.

Operacja ta dostała nawet swoje Okno informujące o postępie szyfrowania pliku.



Teraz w kolejce czeka obsługa plików mp3 itp. oraz mini Odtwarzacz muzyczny :)

Gdy go skończę dam znać :)
Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10