Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10
31
Projekty rozpoczęte / Odp: SideQuest
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ld dnia Luty 25, 2019, 12:51:47 »
Bardzo lubię gry takiego rodzaju:)
Powodzenia
32
Gry / Odp: [mmoRPG via WWW] The Old Tale
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matheavyk dnia Luty 24, 2019, 16:42:34 »
A ja mam mniej konstruktywną - wrzuć jakiegoś screenshota albo nawet ze trzy na główną stronę gry, żeby pokazać grę zanim ktoś się będzie musiał rejestrować. Chyba, że to celowa zagrywka, to ok.
33
Projekty rozpoczęte / Odp: SideQuest
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Joker dnia Luty 19, 2019, 17:36:55 »
Dynamiczne cienie + 500 do bycia grą AAA :D
https://i.imgur.com/H8atcfg.png
34
Gry / Odp: [mmoRPG via WWW] The Old Tale
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Boski dnia Luty 12, 2019, 00:49:15 »
Kilka konstruktywnych uwag:
- przy wpisywaniu nazwy postaci dostawałem info, że coś jest nie tak. Okazało się że trzeba wpisać minimum 5 liter a nie 4.
- zadbaj o to, by zawsze pokazywać boczny slider (bądź jakoś inaczej), żeby nie przesuwał się content między ekranami o te kilka pixeli
- cztery ikonki u góry po prawej stronie - przydałby się tooltip lub podpis pod nimi
- do wiadomości (to shoutbox?) dodałbym datetime koło nazwy postaci
- po clicku w hut mam "500 Whoops, something went wrong on our servers."
A ogólnie to bardzo podoba mi się taki minimalistyczny styl. Zastanawia mnie jednak dlaczego rozbiłeś wszystko na podekrany (bo mobilki?), kiedy w większości gier tego się unika. Nie piszę, że to źle, ale jednak bardziej zachęcające i szybkie w dostępie jest podanie większej ilości informacji na ekranie (bez przesady, wiadomo).
35
Gry / [mmoRPG via WWW] The Old Tale
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Arturro dnia Luty 12, 2019, 00:24:30 »
Cześć. Postanowiłem podzielić się z Wami moim projektem przeglądarkowej gry RPG typu MMO nad którą pracuję od 2-3 miesięcy. Nie ukrywam, że inspiracją była gra Cantr II, w którą trochę grywałem kilka lat temu.
Zachęcam do wypróbowania mojej produkcji. Rejstracja jest bardzo szybka. Email nie jest weryfikowany więc można podać fikcyjny. Po zarejestrowaniu się trzeba wybrać świat (dostępny tylko jeden) i stworzyć postać. Potem można już do woli polować, pozyskiwać surowce, tworzyć przedmioty, wymieniać się z innymi, dyskutować, wędrować a także mordować!
Tury przeliczane są co godzinę. Grę dobrze obsługuje się przez urządzenia mobilne więc można się kilka razy dziennie zalogować na kilka minut i sprawdzić co tam słychać u naszego bohatera.
Czekam na wasze opinie jak w ogóle zapatrujecie się na takie gry.
Puki co jest ona mało rozbudowana, ale intensywnie pracuję nad zmianą tego stanu. Może być trochę błędów. Chociaż wydaje mi się że na chwilę obecną większość poprawiłem.

Jeśli chodzi o technologię to hosting VPS, serwer NGINX, PHP 7.2, mySQL, Bootstrap 4 i odrobina JS

Dobrej zabawy i dajcie znać co myślicie!

http://the-old-tale.pl
36
Matematyka i fizyka / bullet raycast vehicle - system współrzędnych pojazdu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Irbis dnia Luty 10, 2019, 22:27:16 »
Ogólnie Bullet ma taki sam układ współrzędnych globalnych (world space) jak OpenGL. Implementuję obsługę btRaycastVehicle i zauważyłem, że typ btRaycastVehicle ma następującą funkcję:

virtual void btRaycastVehicle::setCoordinateSystem(int rightIndex, int upIndex, int forwardIndex);

Jak ta funkcja działa ?

Domyślnie obiekt btRaycastVehicle ma następujące parametry:
  • forward vector: [0, 1, 0]
  • forward axis: 1
  • right axis: 0
  • up axis: 2

Czy to oznacza, że oś y i jest zamieniona z osią z w stosunku do globalnego układku współrzędnych Bulleta i OpenGL ?

Po zawołaniu funkcji:
raycastVehicle.setCoordinateSystem(0,1,2);

pojazd zwraca następujące parametry:
  • forward vector: [0, 0, 1]
  • forward axis: 2
  • right axis: 0
  • up axis: 1

co jest bardziej sensowne. Nie rozumiem dlaczego domyślne wartości układu współrzędnych pojazdu są inne i jak to interpretować.



37
Projekty rozpoczęte / Odp: Symulacja Systemu Operacyjnego [Allegro5]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez NEO_ dnia Luty 08, 2019, 20:18:45 »
Update #024 [Małe Wielkie Plany]

Witam :)

Prace nad projektem nie ustają. Ciągle kod się zmienia. Nastają momenty, kiedy nagle przychodzą na myśl dziwne pomysły. Jednym z nich było napisanie własnego języka programowania. Niestety pomysł ten przepadł z chwilą wymyślenia Tego projektu.. Ale przecież zawsze mogłem do niego wrócić. I wtedy pomyślałem o wpisaniu nowego języka do projektu. Jednak w końcu wpadłem na to, że nie trzeba tworzyć czegoś nowego. Lepiej jest użyć języka, którego się zna.

I oto rozpocząłem projekt Parsera/Interpretera języka C++

Jest to program wpisany w projekt, który tłumaczy wpisaną składnię C++ na  prawdziwy C++ :D Chodzi o to, by w tym Wirtualnym Systemie można było napisać program i go uruchomić nie ucząc się żadnego nowego języka.

VISE+ umożliwi to jak najbardziej. Wczesny prototyp programu wygląda tak:


Żeby nie wyglądało to zbyt kolorowo, to na początku będę implementował tylko podstawy składni C++

W VISE+ mam zamiar napisać w przyszłości kilka prostych gierek dla Wirtualnego Systemu.

Myślę,że pisanie własnych programów będzie ciekawą opcją w projekcie, a tworzenie Parsera/Interpretera dość trudnym zadaniem :D

Pozdrawiam Miło :)
38
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyroaku dnia Luty 05, 2019, 16:42:14 »
Kurde, faktycznie te drony mimo, że mają ten kontroler, to można też sterować nimi z telefonu. Zmyliło mnie to, że w opisach tych dronów nie ma nawet słowa o WiFi, czy aplikacji na telefon.

Cytuj
Więc spodziewałbym się, że każdy/większość takich dronów używa takiego samego protokołu
Jeśli się okaże, że tak jest, to fajnie. Warto spróbować poszukać. Spodziewałem się jednak, że znajdzie się jakiś chiński szmelc zaprojektowany z myślą o pisaniu pod niego kontrolerów (właśnie coś a'la AR Drone).

W każdym razie dzięki za pomoc :)
39
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« Ostatnia wiadomość wysłana przez toxic dnia Luty 05, 2019, 15:42:45 »
Hm... Ciekawe.

To mi przypomniało o tym cacku: https://store.dji.com/product/tello?vid=38421 - cena za duża, ale ponoć dron przychodzi wraz z jakąś prosta aplikacją do "programowania" go. Cholera wie jak to w praktyce wygląda.

Tak czy siak:

Cytuj
Jeśli chodzi o te najtańsze, chińskie drony to właśnie widzę, że one zwykle działają radiowo i mają dedykowany kontroler, a nie aplikację na telefon.

Które dokładnie modele masz na myśli? Masz linki? Ja się mogę mylić, ale wydaje mi się, że spora część chinskich tanich dronów nie chwali się w ofercie własną apką, bo używa cudzej apki, albo jakąś tam wspólna podaje w intrukcji. Bo jak się przyjrzysz na markecie iPhona lub Androida, to (tak mi się wydaje) spora część apek do sterowania dronem nie jest skojarzona markowo z konkretnym producentem lub modelem (mówie o tanich chińskich podróbkach, a nie np o DJI) - ba, z tego co rozumiem, to tak naprawde jest pewnie kilka chipsetów do zabawek typu dron/samolot/ufo, i każda apka z takim urządzeniem się porozumie. Ale głowy nie dam.

Aha, i co rozumiesz jako "radiowo"? Bo według mnie (wspominałem, że mogę się mylić?) te chipsety mają moduł WiFi. I na takie WiFi łączysz się jakby to był normalny ruter (komórką, laptopem). I cała komunikacja zatem idzie przez TCP/UDP (no bo przez co innego mogłoby iść?).

Więc spodziewałbym się, że każdy/większość takich dronów używa takiego samego protokołu, który powinno dać się łatwo 'zhakować'. Pewnie gdzieś nawet jest dokumentacja w sieci (choć nie wiem czy w języku angielskim). A jak nie, to zawsze pozostaje reverse engineering tych apek i/lub podsłuchawnie ruchu w sieci. :/

[edit: widze w postach maro powyżej, że właśnie tak sobie jeden gościu poradził]

Regulacje prawne znasz? Co do latania takimi dronami? (Bo jakoś tak założyłem, że licencji operatora nie masz?). Tak tylko wspominam...

notka do siebie: https://cdn.hackaday.io/files/19680841989120/send_joystick.py <-- sterowanie padem
40
Inne / Odp: Tani dron z otwartą dokumentacją techniczną
« Ostatnia wiadomość wysłana przez beermaster dnia Luty 05, 2019, 11:43:07 »
"poroniony"...."nienawidzę" .... idź się przewietrzyć chłopie
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10