Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10
31
Projekty rozpoczęte / King of Console
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Duckshorse dnia Październik 09, 2017, 12:44:06 »
Cześć!
Ostatnio kupiłem klawiaturę mechaniczną i zafascynowany satysfakcjonującym klikiem klawiszy postanowiłem napisać grę, która będzie obsługiwana za pomocą komend. W ten sposób powstał pomysł na King of Console (tytuł roboczy, ale chyba nie taki zły), a po dość krótkim czasie istniał już prototyp. Jedynymi elementami graficznymi są trzy pola tekstowe (na informację o eventach, o efekcie komendy oraz pole do podawania komend). I na tym chcę skończyć, nic więcej nie ma znajdować się w okienku. Nawet podgląd mapy planuję zrobić za pomocą wydruku i będzie to również kosztować określoną ilość waluty. Ma to oddawać ograniczenia jakie posiadali średniowieczni władcy. Nikt im przecież nie rysował mapy z szybkością 60FPS. Dodatkowo w King of Cosnole istnieje system zdarzeń losowych, które mogą czasem popsuć plany. Cóż, utrata połowy populacji w stolicy potrafi zaboleć.

Do zrobienia pozostaje dla mnie najprzyjemniejsza część, czyli AI. Zawsze chciałem stworzyć komputerowego przeciwnika, który będzie stanowił wyzwanie, a ten projekt ze względu na swój charakter pozwoli mi się na tym skupić.

Powiem szczerze, że jest coś przyjemnego w wydawaniu komendy wymarszu wojsk z Torunia na Nieszawę, jednak nie jestem przekonany, czy rozwijanie tej gry ma dalszy sens. Nie chcę aby to było kolejne coś, które będzie dostępne tylko dla mnie, a nie jestem dobrej myśli jeśli chodzi o poszukiwanie graczy, którzy porzucą grafikę.

Bardzo zależy mi na Waszej opinii i z góry za wszelkie odpowiedzi dziękuję.
32
Szkółka / Odp: [OpenGL] Przejście pomiędzye efektami - błąd
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Karol dnia Październik 09, 2017, 09:25:33 »
Wyłącze jeden z wątków z jednego z moich postów do całkiem nowego wątku, ponieważ gdzieś zapodział się.
Nigdzie się nie zapodział http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,31292.msg347835.html#msg347835
33
Szkółka / Odp: [OpenGL] Przejście pomiędzye efektami - błąd
« Ostatnia wiadomość wysłana przez slowbro dnia Październik 08, 2017, 23:28:02 »
Dzięki, sprawdzę oczywiście debuggerem:)
34
Szkółka / Odp: [OpenGL] Przejście pomiędzye efektami - błąd
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz1m dnia Październik 08, 2017, 23:16:56 »
No jak to to w takim razie co zwraca ta funkcje Music_GetPosition()?? z dokumentacji ?
załóż breakpointa najlepiej i sprawdz czy w ogóle kiedykolwiek ta funkcja zwraca 128?
35
Szkółka / Odp: [OpenGL] Przejście pomiędzye efektami - błąd
« Ostatnia wiadomość wysłana przez slowbro dnia Październik 08, 2017, 22:33:13 »
Proszę bardzo:

int DrawGLScene(GLvoid)
{
int rowNumber = Music_GetPosition();

glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glClearColor(1.0f, 1.0f, 1.0f, 0.0f);
        ...
        tu jest dalsza część kodu




36
Warsztat Summer of Code 2017 / Odp: Warsztat Summer of Code 2017
« Ostatnia wiadomość wysłana przez beem dnia Październik 08, 2017, 22:04:36 »
Umieszczam jeszcze raz paczkę z grą (załącznik w poście), ponieważ ta którą podesłałem widać nie chce działać. Gdyby gra dalej nie chciała się uruchomić, w readme będą odpowiednie instrukcje do odpalenia.
37
Warsztat Summer of Code 2017 / Odp: Warsztat Summer of Code 2017
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lerhes dnia Październik 08, 2017, 21:00:33 »
Wielkie gratulacje dla wszystkich którzy wzięli udział w konkursie. Gratuluję osobom którym udało się ukończyć prace jak i tym którzy walczyli do ostatniej chwili.

Pozwoliłem sobie napisać dwa zdania o zgłoszonych tytułach (nie głosuję bo nie mam do tego prawa):
RoboP - Boski - niestety pułapki są jak dla mnie za trudne - a ponieważ każde zderzenie sprawia że postać na chwilę się zatrzymuje, bardzo często kończy się to śmiercią, bo nie da się "wyjść" z perma stuna. Szkoda bo wystarczyło po prostu zabierać życie i gra mogłaby być naprawdę fajna.
kkazmier - pong - fajnie się grało. Jak na mój gust lepiej by było gdyby więcej kulek pojawiało się do odbijania. Było też parę gliczy - jak na przykład uciekające "z tuby" kulki. Jak na pierwszą grę w Unity - jest OK.
Beem - Pivotris - brak DLL uniemożliwia odpalenie gry.
Lorek - Coloris - bardzo ładna oprawa graficzna i porządnie przetestowana - za to duży plus. Gameplay trochę nudny - może szybsze poruszanie węża by pomogło? (zapewne na komórce gra się lepiej(?)).
Wezu - Flipper - Fajna grafika i projekt maszyn. Zamiast punktów za rzucanie, wolałbym niszczenie jakichś przeszkód - ale i tak grało się spoko. Trochę toporne przerzucanie "rzeczy" z platformy ala Answer.com do katapulty.
Cremmy - tragedia - i to w trzech aktach. A tak poważnie - bardzo mi się gra podobała. Ciekawa grafika i fabuła. Jak dla mnie najlepsza gra.

Pozdrawiam,
Lerhes


38
Szkółka / Odp: Delta time
« Ostatnia wiadomość wysłana przez slowbro dnia Październik 08, 2017, 18:32:53 »
Dzięki Sarann.
39
Warsztat Summer of Code 2017 / Odp: Warsztat Summer of Code 2017
« Ostatnia wiadomość wysłana przez beem dnia Październik 08, 2017, 16:46:48 »
@Boski to że musiałeś dociągnąć xaudio2_9.dll to ok, bo gra wykorzystuje bibliotekę xaudio do ładowania dźwięku. Natomiast ta druga jest związana z najnowszymi redistami. Gra była pisana na VS2017 dlatego u mnie wszytko działało. Gdyby więc ktoś miał problem z odpaleniem Pivotris, proszę o ściągnięcie najpierw najnowszych redistów, a dopiero wtedy próbować odpalić.
40
Projekty rozpoczęte / [SDL][2D][C++] survival turowy...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zajmundov dnia Październik 08, 2017, 16:04:29 »
witajcie od czasu do czasu odpalam sobie visuala i coś tam próbuję napisać. Wpadłem dawno temu na pomysł survivala w system turowym. Rozgrywka będzie polegać na tym, że mamy do wykorzystana punkty akcji, kiedy zrobimy co mamy zrobić możemy oddać turę i w tym momencie na mapie będą losowo generowane potwory, przedmioty itp. Oczywiście po oddaniu takiej tury stracimy 1 szt jedzenia, a kiedy spadnie żarcie do 0 zaczniemy tracić punkty życia :O

W planach jest zrobienie małego elementu budowania, będziemy mogli stawiać drukarki 3D, które nam przygotują jedzenie i inne przedmioty. Oczywiście będziemy potrzebować materiałów do tego.
Głównym celem w grze jest uruchomienie silnika myśliwca kosmicznego. Do tego będziemy musieli zebrać wymagane materiały.
Napisałem prosty edytor mapy, działa również scrolling mapy, losowe respawny przedmiotów też. Jeżeli chodzi o ruch postaci to nie zaimplementowałem animacji (brak czasu i wiedzy) i zrobiłem proste przeskakiwanie sprita po tilach.
Potwory, które się pojawiają stoją w miejscu, aby zaatakować musimy poprostu na niego wejść :)
Większość grafik robię sam, ściany, podłogi itp był robione w blender 3d i przerobione na 2d.
Właście to kładę silny nacisk na losowość na mapie, żeby rozrywka nigdy nie była taka sama, staram się to wszystko dobrze zbalansować i wyważyć.

Ogólnie to kiepsko z motywacją, może jak ktoś odwiedzi i napisze jakiś pomysł to się ruszę :)
ps. jeszcze w dziale grafika 3D, mam swój temat z prackami, zapraszam :)

w grze:
https://imgur.com/PGylxGu



edytor map:
https://imgur.com/MjeDugQ
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10