Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10
21
Unity 3D / Odp: Wyszarzenie sceny w unity
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jjoker8 dnia Marzec 07, 2019, 16:55:51 »
A jakie są powody, że nie bilboard i animowanie każdego osobno?
no animowanie każdego z osobna odpada chyba z oczywistych względów, duzo mam tego na scenie, a
buttony do poruszania postacią mam zrobione nie w canvasie tylko podpięte do kamery (przeciążone IPointerButtonEnter itd, zaś ich pozycja ustalana skryptem przez Camera.ScreenToWorldPoint() w stosunku do aspect ratio), i jak na canvasie zasłonię ekran to blokuje dotyk. Miałem jakiś bug w telefonie s4 na którym testowałem i buttony z canvasa źle działaly, gra jest dość dynamiczna a buttony się jakby zacinały.  Bug naprawiła reinstalacja androida, ale zostawiłem bo założyłem ze jakaś część userów też może tak mieć, no a jak już i tak się namęczyłem żeby działało to nie przenosiłem tych buttonów na canvasa. Chociaż w sumie to te buttony i tak znikają jak postać zginie to mogę zrobić przez canvasa, resztę GUI mam normalnie na canvasie.
Będę próbował to zrobić sposobem opisanym przez Boskiego. Znalazłem na youtube taki efekt, niestety bez objaśnienia jak go zrobiono
https://www.youtube.com/watch?v=4jnt0CWD40c
22
Unity 3D / Odp: Wyszarzenie sceny w unity
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matheavyk dnia Marzec 07, 2019, 02:42:06 »
A jakie są powody, że nie bilboard i animowanie każdego osobno? Wtedy byłoby łatwiej podać jakieś rozwiązanie. Bo można np. zrobić Canvas i Image (nawet bez żadnego obrazka), ustawić kolor i animować wartość alpha, żeby płynnie wyszarzyć ekran. Ale to jest dosyć podobne do bilboardu pod względem zasłaniania całego ekranu, więc nie wiem, czy to nie narusza zasady "nie-bilboard" :D
23
Unity 3D / Odp: Wyszarzenie sceny w unity
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Boski dnia Marzec 06, 2019, 09:42:21 »
Hej, można zrobić to tak:
- tworzysz RenderTexture
- wpinasz RT do kamery (Target texture)
- tworzysz na ui RawImage, rozciągnięty na całość, i wpinasz mu tą samą RT
- do RawImage przypisujesz nowy materiał, a jemu shader, który wyszarza
24
Unity 3D / Wyszarzenie sceny w unity
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jjoker8 dnia Marzec 06, 2019, 04:50:54 »
Hej, chciałbym zrobic taki efekt żeby scena po śmierci bohatera sie wyszarzyła i na to wyskakuje okienko z canvasa, tzn. nie chcę zasłaniać sceny jakimś szarym bilboardem, ani animować koloru każdego obiektu z osobna. Macie może pomysł jak to zrobić? Gra 2d na androida. Szukałem w dokumentacji czy nie ma jakiejś opcji manipulacji kolorami w metodach camery ale nie znalazłem.
25
Poszukuję / Odp: Poszukuję grafika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ark dnia Marzec 01, 2019, 16:53:26 »
Aktualne?
26
Poszukuję / [Poszukiwany] Poszukiwany programista C++/C# Unity 3D Survival Sandbox
« Ostatnia wiadomość wysłana przez User_Project dnia Luty 28, 2019, 13:41:16 »
Witam wszystkich forumowiczów! Interesuje się i pasjonuje w tworzeniu gier, a dokładniej w grafice 3D. Grafika zajmuje się hobbystycznie ( aktualnie jestem na studiach z zarządzania przedsiębiorstwem aczkolwiek po licencjacie zamierzać zrobić dyplomówke z tematem zblizonym bardziej do grafiki), a najbardziej dobrze czuje się w modelach low poly, bajkowych, takich prostych, ale przyjemnych dla oka, stąd własnie zamysł mojego projektu który dopiero raczkuje. Pracuje w blenderze, srodowisko Unity 3D znam na przeciętnym/dobrym poziomie.
Krótko o projekcie: Graficznie zajmuje się tylko nim ja, wszystko co widać poniżej są to mojeą autorską pracą. Stylistyka low poly. 3/4 modeli jest juz gotowych, to co załączyłem tutaj to tylko zalążek. Prowadzona jest cała dokumentacja która zostanie udostępniona programiście. Jeśli byłoby to możliwe chciałbym się spotkać w 4 oczy kiedyś, jeśli nie dzieliła by nas cała polska jak najbardziej jestem w stanie przyjechać. W skrócie -rozgrywka w trójwymiarowym środowisku, akcję obserwujemy w perspektywie 1 osoby. Charakteryzuje się kolorową grafika oraz poligonalną oprawą graficzną. Projekt to typowo czysty survival sandbox dziejący się w różnych sceneriach, Począwszy od srogiego mroźnego biomu, aż po piaszczyste tereny pustyni. Z elementami akcji, z walką z bossami, levelowaniem, ulepszaniem swojej postaci oraz craftingiem z naciskiem na przetrwanie - Chłód, głód etc. Nie będzie to kolejny survival - zabij, zjedz i żyj.

AKTUALNIE poszukuje programisty ( C++/C#), odpowiedzialnego za mechanikę gry oraz silnik gry, ponadto oczywistą sprawą jest dobra znajomość silnika Unity 3D. Szukam również osób wytrwałych, bez słomianego zapału które nie zrezygnują od tak po miesiącu współpracy.

Jeśli gra przyniesie zyski, a mam taką nadzieję, choć wiem, że dużo zalezy od szczęscia, ale JEŚLI przyniesie ( mam zamiar wydać projekt na Steam oraz na sklepy mobilne Google Play/App store) - To jak najbardziej będą one do podziału. Wiadomo, że projektu nie chce robić nadaremno, czytam różne opinie graczym, czego im brakuje, a co ich odrzuca i chce zrobic grę idealną, a moze przyblizona do ideału i oczekiwać graczy.

Zgłoszenia przyjmuje tylko i wyłącznie na Email - gamedevsurvival@wp.pl

Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=uWZP_6sefAk&feature=youtu.be

27
Dyskusje / Odp: Krok po kroku jak prowadzic projekt gry.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez dzemeuksis dnia Luty 26, 2019, 22:04:47 »
Przygotuj porządny design doc. Tu masz niezły wzór: Planescape.
28
Dyskusje / Odp: Krok po kroku jak prowadzic projekt gry.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez malyboa dnia Luty 26, 2019, 15:10:21 »
Witaj Boski
Dziekuje za odpowiedz. Na ten moment jestem sam . Jedbak zamierzam stworzyc grupe. Wiem te i wiaze sie to z kostsztami, i z wyzwaniem. Kiedys pracowaöem przy 2 grach jako grafik. Chcialbym cos w klimacie Anno zrobic. Jednak inaczej. Zobacze te - ksiazke Ernsta ktora polecasz. Chce sprawdzic czy wogole jest to dla mnie mozliwe. Pozdrawiam
29
Dyskusje / Odp: Krok po kroku jak prowadzic projekt gry.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Boski dnia Luty 26, 2019, 10:06:06 »
Na pewno warto przemyśleć, jaka jest grupa odbiorców, i co ma ich przekonać do Twojej gry. Jakie będą jej główne atuty, czego taki gracz oczekuje, jak się to ma do konkurencyjnych programów.
Z designu bardzo polecam  Ernest Adams 'Projektowanie gier. Podstawy.'
Jest jeszcze kwestia, czy tworzysz sam, czy z kimś, jaki jest podział obowiązków.
30
Dyskusje / Krok po kroku jak prowadzic projekt gry.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez malyboa dnia Luty 25, 2019, 16:31:05 »
Witam .
Zastanawiam sie nad stworzeniem nowej gry. Gry strategicznej troche w stylu city builder. Jednak nie chce sie zabierac za to jak za inne proby gdy bylem nastoletkiem
Zastanawiam sie nad tym jak krok po kroku wszystko zamknac w pewne ramy . by przygotowac sie najlepiej jak to jest mozliwe przed narysowaniem pierwszej grafiki / napisaniem pierwszej linijki kodu.

Jak wy to robicie ?
Ja zaczelem od mapy mysli . Teraz chce definiowac wszystko co w tej mapie zawarlem.
Pozdrawiam
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10