Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 5 6 ... 10
11
Warsztat Summer of Code 2018 / Odp: Quill3D
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Avaj dnia Lipiec 11, 2018, 22:01:48 »
Mi najbardziej w tym projekcie podoba się to, że używa D. Wydawać by się mogło, że ten język umarł zanim stał się popularny.

Już z samej racji języka chętnie popatrzyłbym na kod
Nie umarł. Zajmuje miejsce w popularności mniej więcej tam gdzie języki typu Rust, Dart, Crystal, Nim. Czyli na uboczu, jest cicho, ale nie jest martwy. Go też był w tej niszy, ale w sumie się wyłamał. Kotlin podobnie.
12
Warsztat Summer of Code 2018 / Odp: Quill3D
« Ostatnia wiadomość wysłana przez FilipPlotnicki dnia Lipiec 11, 2018, 20:36:25 »
Mi najbardziej w tym projekcie podoba się to, że używa D. Wydawać by się mogło, że ten język umarł zanim stał się popularny.

Już z samej racji języka chętnie popatrzyłbym na kod
13
Warsztat Summer of Code 2018 / Odp: Warsztat Summer of Code 2018
« Ostatnia wiadomość wysłana przez szczypiorofix dnia Lipiec 11, 2018, 16:37:20 »
A co tam, zgłaszam się i ja. Zobaczymy czy coś wyjdzie.
Prace rozpocząłem kilka dni od ogłoszenia WSoC 2018, a tak na poważnie - dopiero od kilku dni.

Osoba: szczypiorofix
Kategoria: Dowolna gra
Nazwa projektu: For Gold and Sweetrolls
Link do projektu na warsztat.gd: https://warsztat.gd/projects/For_Gold_and_Sweetrolls
Link do repo: https://github.com/szczypiorofix/for-gold-and-sweetrolls
14
Szkółka / Odp: Godot Engine dla początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Patrulek dnia Lipiec 11, 2018, 15:55:12 »
Cytuj
Chciałem się dowiedzieć jakie są wasze doświadczenia z tym silnikiem i czy polecacie go dla początkującego.

Godot ma niższy próg wejścia, całość nie jest tak bardzo rozbudowana i skomplikowana przez co na początku łatwiej się ze wszystkim odnaleźć. Przynajmniej u mnie tak było.
W Unity za to pracowało mi się dobrze, ale dopiero kiedy się trochę wgryzłem w temat (inżynierkę pisałem w Unity). W moim odczuciu w Godocie łatwiej stworzyć cokolwiek, żeby po prostu obadać co jak działa.

Cytuj
Widziałem, że istnieją jakieś mniejsze projekty na Godot i wyszła nawet jego nowa wersja, ale boję się że wsparcie zostanie porzucone albo nie będę miał możliwości stworzenia większej gierki.

Nie śledzę mega szczegółowo, ale projekt dość intensywnie się rozwija + zdobywa ciągle nowych patronów na Patronite. Dzięki temu zatrudnili chyba 2/3 dodatkowe osoby na pełen etat do rozwoju. Nie wiem czy już wyszła oficjalnie wersja 3.1 (chyba jeszcze nie, ale mogę się mylić), w której ma być wsparcie dla C# - możliwe że trochę osób z Unity się przesiądzie i projekt jeszcze bardziej nabierze tempa.

Cytuj
Z tego co widzę to chyba tylko jedna gra jest tworzona w warsztacie na silniku godot - RivenTails Defense https://warsztat.gd/projects/tiny_defense/media - który jest nawet na stronie głównej godota https://godotengine.org/

Mają jeszcze kilka gier w Godocie, Steam Quest chyba też był w showcase. Na warsztacie jest jeszcze przynajmniej mój projekt na WSoC'a sprzed 3 lat i kolejny jeszcze nierozpoczęty na obecny WSoC, więc RivenTails nie jest jedyny :P

Podsumowując, gry 2D i proste 3D - tak - z bardziej zaawansowanymi 3D bym się prawdopodobnie rzucił na Unity (tutaj raczej dlatego, że się nie znam na 3D i łatwiej byłoby coś wygooglać/wypytać + nie wiem jak Godot wypada wydajnościowo przy zaawansowanych scenach).
15
Szkółka / Odp: Godot Engine dla początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ekhart dnia Lipiec 11, 2018, 14:23:32 »
Zrobiło się projekciki w Godocie. Robi się projekty w Unity - więc chyba mogę się nieco wypowiedzieć.

Z perspektywy czasu do prostszych gier 2d dla początkujących polecam bardziej niż Unity.
Kojarzę też polską firmę (ich gra była na stronie głównej Godota), która tylko na nim jadzie z sukecesami od dłuższego czasu.

Materiałów mniej niż do Unity, ale to co jest zdecydowanie wystarcza - i nie trzeba tego specjalnie przekopywać przez szum informacyjny, nadmiar w Unity.

Do prostego 2d Unity (które z natury jest przeznaczone 3d) to trochę wyciąganie armaty na kaczki.
Godot jest prostszy, mniej w nim niepotrzebnych przy 2d rzeczy. Ładnie się rozwija sądząc po ostatnich aktualizacjach, wsparcia nie mu nie zabraknie.
Ogólnie działało mi się w nim przyjemnie. Rzeczy robiło się jakoś bardziej bezpośrednią drogą niż w Unity.

No i jeśli działa lepiej na Linuxie - myślę, że zdecydowanie warto dać mu szansę.

Zresztą zdecydowanie polecam Ci zrobić prosty eksperyment, prototyp projektu w Godocie i potem ewentualnie to samo w Unity. Sam wtedy najlepiej porównasz, przy czym Ci się lepiej się pracuje.
16
Szkółka / Odp: Godot Engine dla początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez qarmin dnia Lipiec 11, 2018, 12:13:14 »
Błędy są raczej obsługiwane na stronie https://github.com/godotengine/godot/, więc nie jest z tym aż tak tragicznie.

Ciągle bym używał Unity ale z racji tego, że więcej mnie łączy z Linuksem niż Windowsem, to szukam alternatywy która będzie dobrze działała na Ubuntu
17
Szkółka / Odp: Godot Engine dla początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Avaj dnia Lipiec 11, 2018, 11:12:40 »
O porzucenie wsparcia bym się nie martwił, aczkolwiek jest to mniej dojrzały silnik niż Unity3D. Na Unity masz setki wydanych gier, pełno dokumentacji, assetów, skryptów i szerokie fora gdzie możesz uzyskać pomoc.

W przypadku Godota, projekt się rozwija, w każdej chwili mogą coś zmienić, dokumentacja może nie nadążyć. Jak sobie zobaczysz Showcase, to trochę biednie to wygląda. Większość to gry 2D i to nie jakieś najładniejsze. Porównaj z Unity, nie ma porównania.

Zaletą Godota jest to, że jest open source. Ale może to być też jego wadą, bo nie ma oficjalnego supportu, a w razie buga pewnie standardową odpowiedzą jest "masz kod to sobie napraw".
18
Szkółka / Godot Engine dla początkującego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez qarmin dnia Lipiec 11, 2018, 09:28:20 »
Witam,
Chciałem się dowiedzieć jakie są wasze doświadczenia z tym silnikiem i czy polecacie go dla początkującego.

Wcześniej dla zabawy korzystałem z Unity3D tworząc bardzo proste projekty, ale przez maturę nie mogłem poświęcić temu zbyt dużo czasu.

Korzystam z ubuntu i ciągłe przełączanie pomiędzy windowsem jest nużące, wersja Unity3D na linuksa wyłącza się chwilę po uruchomieniu(przeczytałem że to może być błąd mesy) a Godot wydaje się dobrze działać na ubuntu.

Widziałem, że istnieją jakieś mniejsze projekty na Godot i wyszła nawet jego nowa wersja, ale boję się że wsparcie zostanie porzucone albo nie będę miał możliwości stworzenia większej gierki.

Z tego co widzę to chyba tylko jedna gra jest tworzona w warsztacie na silniku godot - RivenTails Defense https://warsztat.gd/projects/tiny_defense/media - który jest nawet na stronie głównej godota https://godotengine.org/
19
Warsztat Summer of Code 2018 / Odp: Quill3D
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Avaj dnia Lipiec 10, 2018, 22:59:34 »
To chyba będzie mój ulubiony projekt na warsztacie aktualnie, także chętnie będę obserwował postępy ;) Chętnie bym też poczytał, gdybyś chciał się podzielić różnymi ciekawostkami w aktualnych rozwiązaniach. Samo dodawanie linków też pewnie zrobiłoby z tego dobry projekt-tutorial. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś sporo osób walczyło z rzeczami, które właśnie dodajesz. Sam byłem taką osobą :)
Boję się, że nie jestem autorytetem w tej dziedzinie. Często lubię iść na skróty lub robić coś niezgodnie ze sztuką, i nie chcę, żeby potem ktoś nabrał złych nawyków.

A wiele rozwiązań to też robię na żywioł, dopiero w praniu wyjdzie. Na razie najbardziej mi się podoba to, że całą scenę wczytuję z XMLa. Mogę zmieniać pozycje/kolory obiektów bez rekompilacji kodu, a nawet w czasie działania aplikacji.
20
Warsztat Summer of Code 2018 / Odp: Pixie Engine (Shelim)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Shelim dnia Lipiec 10, 2018, 22:39:43 »
Yup, napisanych :)

Przepiąłem kompilator na C++17 (co wymagało znalezienia działającej biblioteki standardowej na Windowsa - ta z Visual Studio 2017 Preview 3 ma bugi które rozjechały kompilację m.in. boosta), robię częściowy refactoring i optymalizację modułów korzystając z dobrodziejstw nowego standardu. Niby chciałem uniknąć eksperymentalnej technologii, ale jest parę rzeczy w C++ 17 (nawet takich prostych jak choćby substring za pomocą string_view ze złożonością O(1) ) które mnie po prostu urzekły... :)
Strony: 1 [2] 3 4 5 6 ... 10