Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Projekty rozpoczęte / Odp: Symulacja Systemu Operacyjnego [Allegro5]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez NEO_ dnia Styczeń 22, 2019, 23:33:00 »
Update #023 [Wątki]

Witam :)

Zakończyłem właśnie tworzenie już wcześniej zapowiedzianej funkcji Exportu szyfrowanego pliku graficznego.

Pliki te zostają zaszyfrowane i dodane do wewnętrznego systemu plików. Niestety przyszła kolej na stworzenie Wątków, które odciążają główny proces "Wirtualnego Systemu".

Rok temu miałem już okazję się z tym zmierzyć. Okazało się ,że biblioteka Allegro nie współpracuje z bibliotekami standardowymi do tworzenia nowych wątków w skutek czego zakończyłem pracę i zająłem się innymi rzeczami. Wczoraj dodałem szyfrowanie w głównym wątku programu ,lecz ciągłe zawieszanie się na chwilę programu przy szyfrowaniu to był marny efekt :/

Postanowiłem przyjrzeć się dokumentacji biblioteki i znalazłem czego szukałem :)

Udało się przerzucić operacje na bitmapach do osobnego wątku, a dziś już wszystko jest na ukończeniu.

Operacja ta dostała nawet swoje Okno informujące o postępie szyfrowania pliku.



Teraz w kolejce czeka obsługa plików mp3 itp. oraz mini Odtwarzacz muzyczny :)

Gdy go skończę dam znać :)
2
Oferuję / Grafik 3D - game dev - zlecenia lub współpraca zdalna (freelancer)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez janek8 dnia Styczeń 20, 2019, 23:12:52 »
Cześć, nazywam się Martin.
Od ponad 5 lat zajmuje się tworzeniem modeli do gier. Aczkolwiek otwarty też jestem na inne propozycje. Tematyka wizualizacji (np budynkow/wnetrz) też nie jest mi obca. Gwarantuje terminowość i dobrą jakość. Ustalam atrakcyjne ceny. Koszt pracy podaje z góry. Wystarczy jeden mail z opisem i od ręki wycenie koszt i oszacuję czas realizacji zamówienia.
Również wystawiam faktury Vat.

Portfolio: https://www.artstation.com/martinwisniewski

Modele do gier dostarczam w zoptymalizowanej topologii i w technologii PBR. Rownież za zyczeniem klienta wysyłam je w paczkach dedykowanych juz do importu Unity badz UDK.

Kontakt: wisniewski.biznes@gmail.com
telefon: 732046640\

Pozdrawiam
Martin Wisniewski
3
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MDW dnia Styczeń 20, 2019, 13:05:14 »
A nie możesz ustawić po prostu Lookat = Pos + wektor kierunku?
Tak chyba trzeba będzie zrobić. Myślałem, że jakoś przycwaniakuję i ta orientacja sama mi wyjdzie skoro ruch obiektu jest tak jasno określony. 😃
4
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bartekm dnia Styczeń 20, 2019, 12:14:26 »
A nie możesz ustawić po prostu Lookat = Pos + wektor kierunku?
5
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MDW dnia Styczeń 20, 2019, 12:03:51 »
Możesz to rozwiązać w jakiś nieelegancki sposób typu LookAt(previousPosition)
Jeżeli metodą LookAt to mogę patrzeć na koniec wektora kierunku (który znam) dodanego do aktualnej pozycji. I myślę, że też tego spróbuję. 👍
6
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez laggyluk dnia Styczeń 20, 2019, 11:41:33 »
Możesz to rozwiązać w jakiś nieelegancki sposób typu LookAt(previousPosition)
7
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyroaku dnia Styczeń 19, 2019, 22:13:13 »
Dzięki. A nie będzie tutaj problemu w którym po połowie drigi obiekt się obróci o 180 stopni w osi wektora kierunku? Chodzi mi o ten klasyczny problem przez który najczęściej ludzie przechodzą z macierzy na kwaterniony. 😃

Też o tym pomyślałem i wydaje mi się, że jak wektor 'up' będzie skierowany tak, jak to opisałeś, czyli od środka sfery do obiektu, to problemu nie będzie.
8
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Reg dnia Styczeń 19, 2019, 20:12:47 »
Załóżmy, że obiekt porusza się po okręgu opisanym takim równaniem. Inną trajektorię można sprowadzić do tej przez odpowiednią transformację (translację, skalowanie, obrót).

x = sin(t)
y = cos(t)
z = 0

Aby obiekt również obracał się w kierunku swojego ruchu, można wyznaczyć jego macierz lokalnego obrotu konstruując ją z 3 wzajemnie prostopadłych, jednostkowych wektorów.

- Jeden będzie w kierunku do centrum, wokół którego krążymy (punktu 0, 0, 0), czyli: (-sin(t), -cos(t), 0).
- Drugi będzie prostopadły do pierwszego w płaszczyźnie xy. Wektor prostopadły w 2D wyznacza się przez zamianę miejscami komponentów i zanegowanie jednego z nich. Będzie to więc albo (cos(t), -sin(t), 0), albo (-cos(t), sin(t), 0) - wypróbuj, który zadziała.
Trzeci będzie (0, 0, 1) albo (0, 0, -1) - wypróbuj, który zadziała.

Jak już najdziesz kombinację, która powoduje, że obiekt podczas ruchu faktycznie obraca się w tę stronę, co trzeba, a nie w przeciwną, to zostaje jeszcze rozwiązać prawdopodobny problem złej orientacji początkowej - czyli że np. zawsze jest górą albo lewym bokiem do kierunku ruchu, a nie przodem. Aby to naprawić, trzeba zaaplikować jakąś stałą macierz rotacji o 90 stopni wokół jakiejś osi przed zastosowaniem tej bieżącej. To też można wyprowadzić teoretycznie albo znaleźć właściwą metodą prób i błędów :)
9
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MDW dnia Styczeń 19, 2019, 20:09:59 »
https://stackoverflow.com/questions/349050/calculating-a-lookat-matrix

Oś 'z' to kierunek i interesuje cię z tego tylko część związana z rotacją, a więc macierz 3x3. Powinno styknąć.
Dzięki. A nie będzie tutaj problemu w którym po połowie drigi obiekt się obróci o 180 stopni w osi wektora kierunku? Chodzi mi o ten klasyczny problem przez który najczęściej ludzie przechodzą z macierzy na kwaterniony. 😃
10
Matematyka i fizyka / Odp: Obrót obiektu zgodnie z wektorem kierunku
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyroaku dnia Styczeń 19, 2019, 17:31:09 »
https://stackoverflow.com/questions/349050/calculating-a-lookat-matrix

Oś 'z' to kierunek i interesuje cię z tego tylko część związana z rotacją, a więc macierz 3x3. Powinno styknąć.
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10