Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Projekty rozpoczęte / Odp: Symulacja Systemu Operacyjnego [Allegro5]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MDW dnia Dzisiaj o 00:09:31 »
A ja stworzyłem przeglądarkowy system operacyjny (CSS3, JS)...
https://cdn.pbrd.co/images/gh7vxacE.png
Fiu fiu.. No pięknie. Gratulacje! Nie ma tu już wpływów Gatesa ale za to Jobs dosłownie wylewa się z ekranu. ;)
2
Projekty rozpoczęte / Odp: Symulacja Systemu Operacyjnego [Allegro5]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MDW dnia Dzisiaj o 00:05:38 »
Jeżeli to działa sprawnie, szybko, stabilnie i ma zrobione jakieś sensowne API to szacun wielki. Doskonale zdaję sobie sprawę z tego jak ogromna jest to robota.

A tak zupełnie na marginesie - jesteś "wychowankiem" Windowsa? :) Tacy ludzie nie wyobrażają sobie, że UI systemu może wyglądać i być zorganizowany inaczej niż to pokazano wiele lat temu w Windows95. Gdybym ja poświęcił tak ogromną ilość pracy, wysiłku, czasu na zrobienie czegoś takiego to na pewno starałbym się zrealizować jakiś swój pomysł na UI systemu operacyjnego. Jest okazja żeby pokazać coś nowego, świeżego niż ten oklepany pomysł Gatesa. :)
3
Dźwięk / Odp: Synchronizacja efektow z muzyka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MDW dnia Wczoraj o 23:43:36 »
Odświeżam wątek. Jest jeszcze kwestia wyświetlania efektów z jednakowym tempem na szybszych i wolniejszych komputerach. Aby to uzyskać można w jakiś sposób wykorzystać dane muzyki: czas trwania, tempo czy lepiej oprzeć to na pomiarach czasu za pomocą GetTickCount() i wyliczać współczynnik?
Muzyka odtwarza się zawsze w tym samym tempie. Jeżeli demo będzie działało też w stałym tempie niezależne od maszyny to wszystko będzie zsynchronizowane.

Wszystko co w demie zmienia się w czasie musi być przemnożone przez czas jaki upłynął od ostatniej aktualizacji.

Zamiast:
posX += speedrób coś  w stylu:
posX += (speed * deltaTime)
Ta deltaTime to jest czas jaki upłynął od ostatniego przeliczania sceny:
deltaTime = currentTick - lastTick
Generalnie ja bym unikał "pobierania" czasu w różnych miejscach programu. Robiłbym to w jedym miejscu i wyliczoną deltę podawał dalej do całego silnika. Wtedy w jedym miejscu masz władzę nad całym czasem upływającym w produkcji. Jeżeli to jest gra to podając deltaTime==0 robisz idealną pauzę. Zatrzymuje się absolutnie wszystko, z particlami włącznie. :) Tylko trzeba być konsekwentym i wszędzie używać tej jednej obliczonej wartości deltaTime - żadnych wyjątków. :)
4
Dźwięk / Odp: Synchronizacja efektow z muzyka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MDW dnia Wczoraj o 23:37:17 »
Ja jeżeli coś takiego robię to przyjmuję założenie, że produkcja ma działać nawet z wyłączoną muzyką. Wobec tego żadne pobieranie danych z muzyki nie wchodzi w grę. Zrobiłem sobie jakiś tam timer do którego wrzucam "punkty" zawierające czas wystąpienia, klasę/metodę listenera (który zostanie wywołany gdy czas osiągnie ten punkt) i jakiś tag do dokładniejszej identyfikacji tego punktu (często ta sama metoda jest podana jako listener wielu punktów i trzeba te punkty jakoś rozróżnić). Dodatkowo tak wywołany listener w parametrze ma informację o tym jak bardzo dokładnie został wywołany. Zdarza się, że zostanie wywołany np. 35 millisekund za późno. Mając taką informację mogę w listenerze mogę wziąć tę informację pod uwagę, np. startując scenkę nie od pozycji 0 tylko 35 millisekund. To są detale ale nie zasnąłbym gdybym wiedział, że gdzieś tam się to odrobinę może rozjeżdżać (tak, to jest psychiczne:)).

Wszystko o czym tu piszę jest tylko i wyłącznie moją radosną twórczością. Żadnych bibliotek, wspomagaczy, ułatwiaczy. Bardzo proste C++ bez problemu kompilujące się pod: MorphOS, AmigaOS4, iOS, macOS, Windows, Linux, Android. Takie mam założenie. :) Chociaż to, że jest proste, nie oznacza, że zostało to szybko napisane. Wręcz przeciwnie - klepię to już 11 lat (tak, cierpliwość jest jedną z nielicznych moich mocnych stron). :D
5
Szkółka / Odp: [OpenGL] Wyświetlenie fontów w interkach 4kb
« Ostatnia wiadomość wysłana przez slowbro dnia Wczoraj o 23:00:18 »
Dziękuję wszystkim za wskazówki. Może komuś się przydadzą linki:

- wykorzystanie systemowych fontów: http://nehe.gamedev.net/tutorial/bitmap_fonts/17002/
- wykorzystanie fontów utworzonych za pomocą tablic z danymi:http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-OpenGL-C++/Mapy-bitowe/223

Pierwsze rozwiązanie jest najmniej eleganckie, ale ma sens z tego względu, że ludzie pisząc intra wykorzystują zasoby systemowe do różnych celów:)
6
Dźwięk / Odp: Synchronizacja efektow z muzyka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez slowbro dnia Wczoraj o 22:48:53 »
Odświeżam wątek. Jest jeszcze kwestia wyświetlania efektów z jednakowym tempem na szybszych i wolniejszych komputerach. Aby to uzyskać można w jakiś sposób wykorzystać dane muzyki: czas trwania, tempo czy lepiej oprzeć to na pomiarach czasu za pomocą GetTickCount() i wyliczać współczynnik?
7
OpenGL / Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MDW dnia Wczoraj o 19:09:22 »
Mam za sobą właśnie demko na Amigę, uczę się ostro m68k (swoją drogą, najebiście przemyślana ta 32-bitowa architektura, w odróżnieniu od x86) i zamierzam jeszcze głębiej iść w programowanie Amigi, bo mi się to strasznie spodobało.
Skoro tak się w to wkręciłeś o olej tego archaicznego peceta i weź się za OpenGL na AmigaOS4, MorphOS, AROS albo ewentualnie AmigaOS3. :) Produkcje na tego pre-peceta nikomu nie są potrzebne, a środowisko amigowe będzie wniebowzięte gdy cokolwiek nowego powstanie. :)
  • AmigaOS4 - od niedawna jest pierwsza wersja OpenGL ES z shaderami ale działa tylko na baaaardzo drogiej AmidzeONE (PowerPC). Na tańszych modelach jest MiniGL.
  • MorphOS - standardowo w systemie jest TinyGL, a to jest mniej więcej odpowiednik OpenGL 1.4 i działa bardzo zgrabnie na starych Makach z PowerPC (do kupienia za grosze) albo Pegasosie G3/G4.
  • AROS - tu jest trochę nowocześniej i działa to na nielicznych intelowych PC. Problem w tym, że AROSa właściwie nikt nie używa pomimo tego, że jest darmowy.
  • AmigaOS3 - tu zabawa w OpenGL (StormMESA, MiniGL) ma sens tylko gdy do Amigi Classic ma się dołożoną kartę turbo z PowerPC i kartę graficzną z 3D (Permedia2, Voodoo 3, 4, 5) - koszt bardzo wysoki i trzeba nieźle się orientować żeby taką maszynę doprowadzić do względnego działania

Ja ostatnio zrobiłem dla MorphOSa coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=taY6Y2dp9vY
Było to wystawiane na party Decrunch 2017 we Wrocławiu i ścigając się z czasem musiałem wystawić wersję alpha. W tej chwili staram się posklejać wersję finalną. Tu widać jakieś porównanie:
http://encore.ppa.pl/morphoza_progress/
8
OpenGL / Odp: Biblioteki openGL 1.1 a nowsze czy to istotne ?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lizard1982 dnia Wczoraj o 18:42:46 »
Zainstalowałem sobie na starym komputerze (Pentium III 1.3 GHz, Voodoo 3 2000 AGP) Visual C++ 2010 i mam pytanie, czy ktoś wie jaką wersję OpenGL posiada SDL2? Chciałbym po latach pobawić się trochę w OpenGL, ale nic więcej niż to jaką wersję OpenGL biblioteka SDL oferuje mnie raczej nie interesuje...

Cytuj
Jaką można mieć wymówkę aby nie używać Visual Studio 2015/2017?

No nie wiem, mnie nic powyżej Windowsa 7 z Windowsów np. nie interesuje... A do retrocomputingu wracam jeszcze większą parą... ;)

Cytuj
Czy to ma jakiś specjalny cel? Archeologia grafiki?

Głębszy cel i sens na pewno tak. Mam za sobą właśnie demko na Amigę, uczę się ostro m68k (swoją drogą, najebiście przemyślana ta 32-bitowa architektura, w odróżnieniu od x86) i zamierzam jeszcze głębiej iść w programowanie Amigi, bo mi się to strasznie spodobało. Gry które wyglądają jak film, czy VR mnie po prostu nie interesuje to... Sprzęt z przed 25 laty działa do dziś, a dzisiejszy po 5 latach staje się mieszkańcem wysypiska zapomnianych idei... To taki mój bunt przeciwko nowej technologii które nie wnosi nic nowego. Ustalony porządek mówi nam co jest prawdziwą muzyką, kulturą… Wszystko co wykracza poza te ramy jest traktowane jako opozycja, jawny sprzeciw. Nowe jest lepsze od starego, tak nam wmawiają. Ja tego nie kupuję niestety... ;)

Cytuj
Czemu nie zacząć uczyć się COBOL'a czy ADY?

COBOL'a czy ADY raczej uczyć się nie będę, ale jak już poznam porządnie m68k to przejdę na programowanie Amigi w języku C...

Cytuj
Z ciekawości, masz smartfona? iPhone czy coś z Androidem?

Nie wiem jak kolega wyżej, ale ja mam starego Samsunga z Androidem 4.2.2 którego nie zamierzam aktualizować. M.in. z powodu, że nie ogarniam Material Design i nie chcę ogarniać... Mam na nim najnowszego Google Chrome, wszystko chodzi na tym telefonie płynnie, testuję na nim strony, swoje gry i ... ogólnie jestem z tego smartfona zadowolony... A wszyscy znajomi wokół mnie mają najnowsze telefony z najnowszymi Andkami i narzekają jaki ten Andek to gówno... Nigdy ich nie rozumiałem o co im chodzi ;)

Cytuj
Przeciez i Apple i Google wie o Tobie wszystko

Tu tak samo... Nie wiem jak kolega, ale ja z Apple nie mam nic do czynienia, a wyszukiwarki Google nie używam już od 2 lat... Yandex / DuckDuckGo... bardziej te rejony...

Cytuj
Amazon wie co kupujesz

Eeee, Amazon to taki amerykański Helion, tak?

Cytuj
Co do vi, to nie używam tego, nie wyobrażam sobie jak z tym pracować.

A kiedyś potrafili... To tylko świadczy o tym, że używając czegoś nowszego i "nowocześniejszego" niż Vi(m) nie czyni z ciebie bycie nowocześniejszym... Coś się wydarzy i nie przetrwasz w lesie ani minuty bez super telefonu z super najnowszym systemem operacyjnym na nim, że tak powiem... Vi staje się ostatnio modne dlatego, że pracując nie trzeba się odrywać od klawiatury do myszki... Siedzisz wygodnie, i masz ręce położone tylko na klawiaturze...
9
Cykliczne Warsztatowe Compo / Odp: Cykliczne Warsztatowe Czerwiec 2017
« Ostatnia wiadomość wysłana przez szczypiorofix dnia Wczoraj o 18:17:40 »
Co prawda do 2go nie zostało dużo czasu ale może udałoby się coś zrobić, pomysłów mam kilka. No to co, no to siup? ;)
10
Projekty rozpoczęte / Odp: Symulacja Systemu Operacyjnego [Allegro5]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lizard1982 dnia Wczoraj o 18:08:40 »
Cytuj
Po przeczytaniu poradników szczerze zwątpiłem, bo pisanie czegoś takiego w pojedynkę to strata czasu i nerwów.

Nie powiedziałbym... Pisanie własnego jądra to niezła przygoda i dużo można się przy tym nauczyć... Co kto lubi...

Cytuj
Dlatego chciałem stworzyć coś prostszego: Program, który naśladuje System Operacyjny

Prędzej właśnie to bym określił stratą czasu... ;)

A ja stworzyłem przeglądarkowy system operacyjny (CSS3, JS)...
https://cdn.pbrd.co/images/gh7vxacE.png
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10