Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Arthes

Strony: 1 2 [3]
31
Szkółka / Gra 3D - jakiej technologii użyć?
« dnia: Lipiec 29, 2011, 16:32:05 »
Witam.
Od pewnego czasu zastanawiam się, jakiego języka i biblioteki użyć do stworzenia prostej gry 3D. Biegle posługuję się PHP i JavaScriptem (choć te języki się do tego nie przydadzą), troszkę gorzej Pythonem i C++.

Ta gra byłaby prostą grą 3D, w której chodziłoby się przez ogromny labirynt, rozwiązując zagadki, i uciekając przed różnymi potworami. Labirynt ten byłby dość duży, i wypełniony rzeczami, o których napisałem wcześniej.

I tu pytanie do Was - jakiego języka, i jakiej biblioteki do tego najlepiej użyć tak, aby pisało się szybko, i przyjemnie? Zależy mi na "prostocie" języka/biblioteki, żebym dał radę, i nie musiał uczyć miesiącami ;]
Z góry dziękuję za odpowiedź, i pozdrawiam.

PS: Zapomniałem dodać - interesowałem się SFML, ale nie wiem, czy ta biblioteka się do czegoś takiego przyda.

32
Gry przeglądarkowe / Problem z grą/serwerem - Co robić?
« dnia: Czerwiec 14, 2011, 16:02:05 »
Witam!
Od kilku tygodni tworzę grę przeglądarkową, która niedawno doczekała się światła dziennego. I już w pierwszy dzień po otwarciu pojawiły się błędy typu "Internal server error" - domyślam się, że powodem jest zbyt duże obciążenie.
Gra nie jest zbyt bardzo rozbudowana, a jest bardzo prosta, co można zauważyć grając w nią: http://thehardcor.tk
Już przy ~10 online ten błąd często wyskakuje, przez co skutecznie odstrasza graczy.
I tu pytanie- co mogę zrobić, aby pozbyć się tego błędu? Przenieść na nowy hosting, na vps/dedyka? Jak wyciągnąć chociaż te 50 online bez żadnych błędów? Dodam, że aktualnie gra jest na hostingu 1and1.pl, który kilka miesięcy temu był w promocji za darmo.
Jeśli trzeba byłoby zmienić hosting- prosiłbym o polecenie jakichś ciekawych, najlepiej takich które miałyby "wirtualny portfel", coś podobnego do tego z proserwer.pl czy nicehost.pl ;)

Pozdrawiam, i z góry dziękuję za odpowiedzi.

33
Witam,
poszukuję ludzi, którzy mogliby pograć trochę w mój przeglądarkowy twór, i doradzać, co zmienić, co dodać, wyrazić opinię na temat gry, itd.
Ten "twór", to gra przeglądarkowa mojego autorstwa, a dokładniej prawie gra- ponieważ jeszcze nie jest skończona :)

Jest to typowa tekstowa klikanka, podobna do TheCrims, Ogame, czy innych najlepszych w tym gatunku. Tematyka jest dość nietypowa- jesteśmy hardkorem, który musi być jak najlepszy! :P Więcej można się dowiedzieć odwiedzając stronę gry ;)

Pograć można pod adresem http://defensive.pl (domena i serwer tymczasowy). Opinie, i propozycje proszę składać na forum gry, w tym temacie lub na moim Gadu-Gadu: 9742989.

I to by było na tyle. Pozdrawiam!

34
Skrypty / Prosty język skryptowy.
« dnia: Maj 05, 2011, 16:02:17 »
Witam,
poszukuję prostego języka skryptowego, którego w bardzo prosty sposób mógłbym użyć w moim programie napisanym w C++. Zależy mi na tym, aby z jego poziomu można było wywoływać funkcje napisane w C++. No i to nie może być Lua, bo jest zbyt uciążliwa. Proszę więc o odpowiedzi, jakiego języka użyć, i pozdrawiam!

35
Silniki / Własny silnik w SDL - problemy
« dnia: Maj 03, 2011, 14:33:22 »
Witam, ostatnio kodzę sobie taki mały silniczek SDL, który posłużyłby mi do pisania gier 2D.
Podczas pisania natrafiłem na kilka problemów, a mianowicie:
-niemożliwość skonwertowania int'a na char'a. Jak nie błąd podczas kompilacji, to program się nie uruchamia
-problem z wydajnością przy wypisywaniu tekstu. Gdy wypiszę na ekranie tekst, wydajność spada
-brak pomysłu na stworzenie obsługi dźwięków (pewnie jest jakaś biblioteka)

Mógłby ktoś coś doradzić, pomóc rozwiązać problemy?
Co do wypisywania tekstu- wydajność pewnie spada dlatego, że "dziwnie" zrobiłem tą funkcję. Jednakże jeśli wczytywanie czcionki i powierzchni zrobię poza funkcją- wtedy tekst się nie wyświetla.


Silnik składa się z kilku plików, oto one:
Inc.h
//Definicje
 #define White 0xffffff
 #define Black 0x000000
 #define Red 0xff0000
 #define Gray 0x808080
 #define Blue 0x0000ff
 #define Green 0x008000
 #define Yellow 0xffff00
 #define Silver 0xc0c0c0

 //Zmienne i wskaźniki
 bool Running = true;
 SDL_Surface* Screen;
 SDL_Event Event;
 Uint8* Key = SDL_GetKeyState(NULL);
 int FPS = 0;

Functions.h
void DrawText(int x, int y, char* Text) {
 TTF_Font* Font = TTF_OpenFont("arial.ttf",20);
 SDL_Color Color = {0,0,255};
 SDL_Rect Rect = {x,y,0,0};
 SDL_Surface* text = TTF_RenderUTF8_Solid(Font, Text, Color);
 SDL_BlitSurface(text, NULL, Screen, &Rect);
}

Classes.h
class Sprite{
 private:
 SDL_Surface *image;
 SDL_Rect rect;

 public:
 Sprite(char *Src);
 void Draw();
 void SetX(int X);
 void SetY(int Y);
 int GetX();
 int GetY();
 };
 
 Sprite::Sprite(char *Src) {
  image = IMG_Load(Src);
  rect.x = 0;
  rect.y = 0;
 }
 void Sprite::Draw() {
 SDL_BlitSurface(image, NULL, Screen, &rect);
 }
 void Sprite::SetX(int X) {
 rect.x = X;
 }
 void Sprite::SetY(int Y) {
 rect.y = Y;
 }
 int Sprite::GetX() {
 return rect.x;
 }
 int Sprite::GetY() {
 return rect.y;
 }

Game.cpp
#define Title "Tytuł okna hehe"
 #define Width 800
 #define Height 600
 #define Flags SDL_DOUBLEBUF
 //Zmienne
 Sprite *Test = new Sprite("image.bmp");
 Sprite* Hero = new Sprite("test.png");
 void Logic(){ //Logika gry
 }
 void Draw(){ //Rysowanie obiektów
 Test->Draw();
 Hero->Draw();
 DrawText(200,200,"Test test test");
 }
 void Events(){ //Zdarzenia
 if (Key[SDLK_RIGHT]) Hero->SetX(Hero->GetX()+1);
 if (Key[SDLK_LEFT]) Hero->SetX(Hero->GetX()-1);
 if (Key[SDLK_DOWN]) Hero->SetY(Hero->GetY()+1);
 if (Key[SDLK_UP]) Hero->SetY(Hero->GetY()-1);
 }
 void Destroy(){ //Niszczenie obiektów po zakończeniu
 delete Hero;
 }

Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi, pozdrawiam.

36
Szkółka / [SDL]Problem z działaniem klasy
« dnia: Maj 02, 2011, 19:07:04 »
Witam, mam mały problemik.
Otóż stworzyłem klasę, która miałaby odpowiadać za dźwięki:

class Voice {
 private:
 Mix_Chunk* sound;
 public:
 Voice(char* Src);
 void Play();
};
Voice::Voice(char* Src) {
 sound = Mix_LoadWAV(Src);
}
void Voice::Play() {
 Mix_PlayChannel(-1, sound, 0);
}
Jednakże ona nie działa. Wszystko jest poprawnie skonfigurowane, nie ma błędów przy kompilacji, program się uruchamia, ale dźwięku nie odtwarza ;/ A jest on na właściwym miejscu. Może mógłby ktoś pomóc? Byłbym wdzięczny ;D

37
SDL / Kolejne problemy z SDL'em. Tym razem tekst.
« dnia: Kwiecień 30, 2011, 18:14:00 »
Witam!

Piszę sobie taki prosty silniczek w C++ i SDL'u, który wykorzystałbym do stworzenia kilku gier. Aktualnie mam coś takiego:

main.cpp
#include <SDL.h>
#include <Arthes.h>
//Tutaj inicjalizacja wskaźników na powierzchnię
//-----
 SDL_Surface* image;
//-----

 int main(int argc, char *args[]) {
 SDL_Init(SDL_INIT_EVERYTHING);
 Screen = SDL_SetVideoMode(1360,768,32,SDL_DOUBLEBUF | SDL_FULLSCREEN);
 SDL_WM_SetCaption("Nauka SDL",NULL);

 bool done = true;

 image = LoadImage(0,0,"image.bmp");
 while(done){
 while(SDL_PollEvent(&Event)) {
 if(Event.type == SDL_QUIT) done = false;
 
 //Zdarzenia typu Keydown
 //-----
 if(Event.type == SDL_KEYDOWN) {
 if(Event.key.keysym.sym == SDLK_ESCAPE) done = false;
 }
 //-----
 }}               
 SDL_Flip(Screen);
 SDL_Quit(); 
 return 0;
}

Arthes.h
/*
Framework pod SDL'a napisany przez Arthesa do użytku własnego.
Używanie tylko za zgodą autora.

Spis funkcji:
LoadImage(x,y,src) - wczytuje obrazek do powierzchni, i zwraca go.


*/
SDL_Surface * Screen;
SDL_Event Event;
SDL_Surface * LoadImage(int x,int y, char* src) {
SDL_Surface * image = NULL;
image = SDL_LoadBMP(src);

SDL_Rect  rect;
rect.x = x;
rect.y = y;
SDL_BlitSurface(image, NULL, Screen, &rect);
return image;
}

Wszystko działa super. Tylko mam problem- w jaki sposób pobierać, oraz edytować dane sprite'a? Chodzi mi dokładnie o pobieranie jego pozycji, oraz jej zmienianie, i pobieranie rozmiarów. Prosiłbym o zrozumiałe, przyjazne odpowiedzi dla żółtodzioba, ponieważ z SDL mam styczność dopiero od kilku dni. Pozdrawiam!

38
Językoznawstwo / Poszukiwanie języka
« dnia: Kwiecień 28, 2011, 16:39:29 »
Witam!
Mam nietypowy problem. Nie wiem, za naukę jakiego języka opłaca się brać. Znam całkiem dobrze kilka języków, a są nimi:
PHP,
JS,
Python,
C++,
D
Język ten musiałby nadawać się pisania gier, mieć prostą składnię, dużą szybkość działania. Polecacie jakiś ciekawy język? A może mam drążyć naukę któregoś z wymienionych? Czekam na Wasze odpowiedzi. Pozdrawiam!

39
Silniki / Prosty silnik 3D
« dnia: Kwiecień 17, 2011, 11:59:48 »
Witam ;)
Poszukuję jakiegoś prostego silnika 3D, który miałby:
-wczytywanie obiektów,
-wyświetlanie tekstu,
-obsługę eventów (klawiatura, itd),
-dźwięki,
-proste funkcje itd

Chciałbym go wykorzystać do prostej gry, i zależy mi na jego prostocie. Język to najlepiej Python, ale C++ też nie pogardzę ;) Więc jeśli ktoś znałby taki prościutki silniczek, to prosiłbym o napisanie tutaj o nim.

Pozdrawiam, i z góry dziękuję :)

Strony: 1 2 [3]