Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Arthes

Strony: 1 [2] 3
16
Windows / Uruchamianie aplikacji z przeglądarki (w stylu game://1234)
« dnia: Grudzień 30, 2011, 12:21:04 »
Witam.
W jaki sposób można zrobić uruchamianie aplikacji z poziomu przeglądarki przy pomocy takiego jakby protokołu? Chodzi mi o coś, co jest wykorzystywane np. w grze Ace of Spades - http://www.ace-spades.com/play/
Link do dołączenia do gry wygląda tak: aos://3928367174
I po wejściu w link, przeglądarka pyta się czy odpalić aplikację. W jaki sposób mogę zrobić takie przypisanie? Co będzie potrzebne, czego szukać?
Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdro.

17
Unity 3D / Animacja sprite'ów w GUITexturze
« dnia: Grudzień 15, 2011, 20:03:01 »
Witam.
Tworzę prostego oldschoolowego shootera w Unity, i mam problemik - w jaki sposób, wydajnie, tworzyć animację spritów (strzelanie, itd) ? Mam już gotowe klatki animacji, tylko nie mam sposobu na animację... Zwykłe podmienianie przy pomocy guiTexture.texture = xxx oraz yield WaitForSeconds(x) jest niewydajne, i często zacina się animacja. Jakby co, gra jest tworzona pod webplugina.

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.

18
Unity 3D / Zacinanie przy uruchomieniu gry - wina FPC?
« dnia: Grudzień 12, 2011, 21:42:09 »
Mam duży problem.
Otóż tworzę sobie prostą scenkę, wstawiam terrain i first person controller. Uruchamiam grę, i strasznie ona klatkuje, jest ~5 FPSów. Dodam, że wcześniej tak nie było. Restart Unity, a nawet reinstall, czy tworzenie nowego projektu nie pomagają - nadal tak ścina przy "niczym". Najdziwniejsze jest to, że gdy zamiast first person controllera wstawię third person controllera, to gra działa normalnie, zero ścinek.
Pobrałem nawet jakiegoś FPC z neta, ale i tak nie pomogło...

Macie może jakieś pomysły, co może być nie tak, jak to obejść?
Z góry dzięki za pomoc, pozdro.

19
Grafika 3D / Blender i Unity3d - problem z modelami
« dnia: Grudzień 10, 2011, 13:16:50 »
Witam.
Mam problem z modelami w Blenderze/Unity. Tworzę najprostszy model w Blenderze, który wygląda w nim tak:

Po imporcie do FBX dla Unity, i wrzuceniu na scenę, wygląda to tak:

Co może być przyczyną? Jak to naprawić? Dodam, że flip normals w Blenderze niestety nie pomogło ;/
Z góry dzięki za odpowiedzi.

20
Sprzedam / Sprzedam kartę i zasilacz
« dnia: Listopad 27, 2011, 18:13:13 »
Mam do sprzedania kartę graficzną Radeon HD 4350 512MB, i zasilacz FEVER 400W.
Przedmioty te są wystawione na Allegro.pl:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1962374842
http://allegro.pl/show_item.php?item=1962375277

21
Programowanie grafiki / Grafika 3D i gry - jak zacząć
« dnia: Październik 22, 2011, 22:08:03 »
Witam.
Chcę w końcu wziąć się w garść, i porządnie nauczyć się jakiegoś API 3D (OpenGL/Directx), by móc w przyszłości napisać swój wymarzony silnik, i grę (chociaż gry pewnie w nim nie zrobię - tak zazwyczaj jest :D). Problem w tym, że tego 3D całkowicie nie ogarniam - nie wiem, na jakiej zasadzie to działa, po prostu nie znam podstaw. Dlatego mam prośbę - moglibyście doradzić, czego, skąd i jak się uczyć? Może moglibyście się poradzić swoimi doświadczeniami?
Dodam, że najlepiej programowanie idzie mi w języku C#. C++ jakoś mi nie pasuje...

Dziękuję za odpowiedzi :)

22
Skrypty / [JS]odwołanie do zmiennej obiektu z metody
« dnia: Październik 14, 2011, 12:25:00 »
Witam,
tworzę framework do tworzenia gier pod HTML5, i mam problem.
Nie mogę się odwołać do zmiennej this.C z poziomu intervala. Oto kod:
Game = function(width, height) {

////Stworzenie elementu Canvas, i skonfigurowanie go
this.Canvas = document.createElement('canvas');
this.Canvas.width = width;
this.Canvas.height = height;
this.Canvas.innerHTML = 'Twoja przeglądarka nie obsługuje Canvas! Zaktualizuj, lub zmień ją!';
document.body.appendChild(this.Canvas);
//-----

//Otworzenie elementu Canvas, i rozpoczęcie pracy z nim
this.Canvas = document.getElementsByTagName('canvas')[0];
if (!this.Canvas.getContext) alert('Wystąpił błąd z inicjowaniem Canvas!');
else this.C = this.Canvas.getContext('2d');
//-----

//Stworzenie timerów
this.prevTime = new Date();
this.curTime = new Date();
this.deltaTime = new Date();
//-----

//Wczytanie inicjalizacji z funkcji inicjalizującej
if (typeof this.Init === 'function') this.Init();
//-----

//Wczytanie elementów gry z funkcji wczytującej
if (typeof this.Load === 'function') this.Load();
//-----

//Stworzenie głównej pętli
setInterval(function() {
//Wyczyszczenie obrazu
this.C.clearRect(0, 0, 640, 480);
//-----

//Zaktualizowanie timerów
this.curTime = new Date();
this.deltaTime = this.curTime - this.prevTime;
this.prevTime = this.curTime;
//-----

//Zaktualizowanie stanu gry z funkcji aktualizującej
if (typeof this.Update == 'function') this.Update(this.deltaTime);
//

//Rysowanie elementów z funkcji rysującej
if (typeof this.Draw == 'function') this.Draw();
//-----

}, 10);
//-----

this.Rect = function(x, y, width, height) {
this.C.fillRect(x, y, width, height);
}

}
Wywala błąd: Uncaught TypeError: Cannot call method 'clearRect' of undefined (line 34)
Co robię źle? :(

23
Językoznawstwo / Jaki język pod shot'em upa...
« dnia: Październik 12, 2011, 22:12:58 »
Witam ;)
Przymierzam się do stworzenia fajnego, rozbudowanego shot'em upa 2D, i zastanawiam się, jakiego języka i jakiej biblioteki użyć. Zależy mi na prostocie, wygodzie i aby szybko można było zobaczyć efekty :)
Wszelkiego rodzaju kliki, czy edytory typu Unity/Unreal odpadają.
Z góry dzięki za propozycje :)

24
Webowe / [JS] Tworzenie frameworka - czy dobrze to robię?
« dnia: Październik 10, 2011, 18:17:15 »
Witam,
wziąłem się za tworzenie frameworka do gier w HTML5. Trochę kodu już napisałem, i zastanawiam się, czy aby nie "błądzę" :D Kod frejmłorka wygląda tak:

window.onload = function() {
//Stworzenie elementu Canvas, i skonfigurowanie go
var Canvas = document.createElement('canvas');
Canvas.width = 640;
Canvas.height = 480;
Canvas.innerHTML = 'Twoja przeglądarka nie obsługuje Canvas! Aktualizuj, lub zmień ją!';
document.body.appendChild(Canvas);
//-----

//Otworzenie elementu Canvas, i rozpoczęcie pracy z nim
Canvas = document.getElementsByTagName('canvas')[0];

if (!Canvas.getContext) alert('Wystąpił błąd z inicjowaniem Canvas!');
else {
var C = Canvas.getContext('2d');

}
//-----

//Wczytanie inicjalizacji z funkcji inicjalizującej
if (typeof Init == 'function') Init();
//-----

//Wczytanie elementów gry z funkcji wczytującej
if (typeof Load == 'function') Load();
//-----

//Stworzenie głównej pętli
setInterval(function() {
//Wyczyszczenie obrazu
C.clearRect(0, 0, 640, 480);
//-----

//Zaktualizowanie stanu gry z funkcji aktualizującej
if (typeof Update == 'function') Update();
//

//Rysowanie elementów z funkcji rysującej
if (typeof Draw == 'function') Draw();
//-----

}, 10);
//-----
}

//Stworzenie funkcji potrzebnych przy tworzeniu gry
function Rect(x1, y1, x2, y2) {
Canvas = document.getElementsByTagName('canvas')[0];
C = Canvas.getContext('2d');
C.fillRect(x1, y1, x2, y2);
}
//-----

A tutaj przykładowy kodzik z wykorzystaniem:

function Init() {
Obiekt = {};
Obiekt.X = 0;
Obiekt.Y = 0;
}

function Update() {
Obiekt.X += 1;
}

function Draw() {
Rect(Obiekt.X, 50, 50, 50);
}

Dobrze to zaprojektowałem? Najbardziej martwię się o te "funkcje potrzebne przy tworzeniu gry". Na pewno dałoby się to zrobić jakoś inaczej, niż ciągłe przypisywanie i odwoływanie się do Canvasa. Jeśli coś wiecie na ten temat, to proszę o napisanie, i udzielenie mi wskazówek :)

Pozdrawiam ;D

25
Gry przeglądarkowe / [PHP + JS] Graficzna gra przeglądarkowa
« dnia: Wrzesień 26, 2011, 16:13:15 »
Witam,
właśnie zastanawiam się nad stworzeniem graficznej gry przeglądarkowej. Gra ta składałaby się z mapy (coś ala Margonem). Chciałbym to zrobić w JS + PHP - do komunikacji użyłbym JSON. I tu pytanie - czy to dobry pomysł? Warto tworzyć taką grę, czy to rzucanie się na wiatr? Opłaca się używać JSON'a?
Mam nadzieję, że dostanę wiele odpowiedzi :)
Pozdrawiam.

26
C# / Biblioteka graficzna do tworzenia gier
« dnia: Wrzesień 18, 2011, 16:19:05 »
Witam,
znacie może jakąś ciekawą bibliotekę do tworzenia gier 2D w C#? Od razu mówię, że XNA odpada, chcę coś innego ;]

27
C# / Problem w wyborze języka skryptowego.
« dnia: Wrzesień 14, 2011, 18:43:17 »
Witam,
poszukuję języka skryptowego pod C#, i nie mogę się zdecydować, który wybrać. Znalazłem tego sporo: Boo, CS-Script, jakieś inne .NET Scripty, itd. Moglibyście mi doradzić, co najlepiej wziąć? Tak, aby:
-była prosta integracja z C# (jak najmniej kodu)
-prosta komunikacja pomiędzy kodem C# a kodem skryptu (używanie funkcji i zmiennych stworzonych w drugim języku, itd)
-prosta składnia (chociaż i tak większość języków to C# w różnych wersjach)
Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.

28
Unity 3D / Interpretacja skryptu przy uruchomieniu gry
« dnia: Wrzesień 10, 2011, 22:17:22 »
Witam,
w jaki sposób można, o ile się da, zrobić w Unity interpretację skryptu JS przy uruchomieniu gry? Chodzi mi o coś takiego, abym spoza edytora mógł edytować plik JS, i po odpaleniu exeka widzieć efekt.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

29
Narzędzia / Edytor map do gier 3D.
« dnia: Wrzesień 05, 2011, 21:22:37 »
Witam,
chciałbym się czegoś dowiedzieć - czy istnieje jakiś edytor (najlepiej darmowy) map do gier 3D, w którym mapy exportowałoby się do formatu np. obj? Potrzebowałbym czegoś takiego do Unity3D, gdyż nie ma ono wbudowanego edytora pomieszczeń, a mam zamiar zrobić grę, w której akcja działa by się przede wszystkim w budynkach. Nie interesuje mnie Blender, ani inny program do tworzenia grafiki 3D - ja po prostu chcę edytora map.

Jeśli istnieje coś takiego, to bardzo proszę o podanie nazwy, ewentualnie linku ;]
Z góry dziękuję za odpowiedzi, i pozdrawiam.
Arthes

30
Skrypty / [PHP] Obiekt jako argument funkcji.
« dnia: Sierpień 26, 2011, 11:41:00 »
Witam.
Tworzę prosty system CMS. Na razie stworzyłem klasę Db do obsługi bazy MYSQL, która wygląda tak:
<?php
//----- By Arthes -----//
class Db {
private 
$Connection;
private 
$Host;
private 
$User;
private 
$Password;
private 
$Dbname;
private 
$Query;

public function 
__construct($host$user$password$dbname) {
$this -> Connection = @mysql_connect($host$user$password) or die('Błąd połączenia: '.mysql_error());
mysql_select_db($dbname$this -> Connection);
$this -> Host $host;
$this -> User $user;
$this -> Password $password;
$this -> Dbname $dbname;
}

public function 
Query($Query) {
$this -> Query = @mysql_db_query($this -> Dbname$Query$this -> Connection) or die('Błąd zapytania: '.mysql_error());
return 
$this -> Query;
}

public function 
Count($Query) {
return 
mysql_num_rows($Query);
}

public function 
Fetch($Query) {
return 
mysql_fetch_array($Query);
}

public function 
__destruct() {
mysql_close($this -> Connection) or die('Błąd zamknięcia: '.mysql_error());
}

}
?>

Działa ona bardzo dobrze. Teraz wziąłem się za klasę User, która odpowiadałaby za obsługę użytkownika (rejestracja, logowanie, itd). I napotkałem pierwszy problem - chcę zrobić coś takiego, aby konstruktor pobierał parametr, którym byłby obiekt bazy danych, lecz nie wiem jak za to się wziąć. Musiałoby to wyglądać jakoś tak:
<?php
class User {
public function 
__construct($Db) {
$Db -> Query("Jakieś zapytanie do bazy");
}
}
?>


Mógłby ktoś doradzić, jak zrobić takie coś? Z góry dziękuję za pomoc.

Strony: 1 [2] 3