Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Veldrin

Strony: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17
181
Projekty zaawansowane / Odp: [iOS/Android] Taste my Steel!
« dnia: Listopad 20, 2012, 03:38:54 »
@rhdbisgrt: mogę Ci podać sporo przykładów sytuacji, gdy mega trudny i pracochłonny projekt to dosłownie kilka(licząc na palcach jednej ręki) linijek kodu.

182
Silniki / Odp: jak 'to' nazwac ?
« dnia: Październik 24, 2012, 11:32:41 »
Zazdroszczę, że musisz walczyć tylko z takimi problemami;).

A tak na poważnie to brak szybkiego rozwiązania nazwy coś już może sugeruje. Na przykład fakt, że Twój "moduł" wcale mię jest taki jednolity i spójny. Może nie nadaje się do zorganizowania w jedną, autonomiczna jednostkę.

Bo część funkcjonalność różnie dobrze może być w utils, część w core silnikach, inne jak profilery - w zewnetrzych modelach narzedziowych silnikach.

Moim zdaniem pomyśl jeszcze raz, dokładnie przeanalizuj architekturę, podział na warstwy ich liczbę i dokładną charkterystyke.

Bo.trudność w określeniu nazwy to bardzo duża informacja zwrotna od projektu.

183
OpenGL / Odp: [GLSL, OpenGL] Wygaszanie cząsteczek
« dnia: Październik 21, 2012, 18:20:52 »
To zależy jakie atrybuty cząsteczek wrzucać do VBO. Nie może dodać do definicji cząstki koloru? Będzie alfa będzie zabawa.

184
C++ / Odp: file.bin -> file.obj
« dnia: Październik 21, 2012, 14:51:41 »
A jakie to zasoby binarne koniecznie chcesz wrzucać do *obj?

Ja czuję jakiś niecny overkill w powietrzu.

185
C++ / Odp: file.bin -> file.obj
« dnia: Październik 21, 2012, 14:07:32 »
Jakie miałoby być docelowe zastosowanie?

186
Narzędzia / Odp: Konwersja PNG do DDS
« dnia: Październik 19, 2012, 12:50:04 »
IrfanView i batch conversion?

187
C++ / Odp: Intel Threading Building Blocks
« dnia: Październik 11, 2012, 16:42:57 »
@up^3: właśnie. Komercyjnie masz dodatkowo support techniczny, nic nie blokuje Ci wydania closed.source.

188
C++ / Odp: Intel Threading Building Blocks
« dnia: Październik 11, 2012, 12:59:07 »
A czy GPLv2 faktycznie przeszkadza w tym projekcie? Intel zdecydowanie jest najlepszy.

189
Ogre3D / Odp: [Ogre\PhysX\C++]Skalowanie pola wysokości.
« dnia: Październik 02, 2012, 00:10:15 »
@up: TerrainMeshShape to coś nowego? Wersja 3.1 (czy może coś jeszcze)? Jakieś równice w stosunku to HeightField?

Ostatnio jak korzystałem z PhysX to używałem 3.0 i stąd moje pytania.

190
Projektowanie kodu / Odp: Zarządzanie obiektami
« dnia: Wrzesień 15, 2012, 00:15:27 »
Nie wystarczy tradycyjna (i powszechnie spotykana w wieeeeeeeeeeeeelu silnikach i projektach) klasa bazowa i virtual update?

Ja żeby użytkownik miał wybór to w swoim silniku zrobiłem bazowe SceneEntity, które składa się z kilku komponentów/struktur odpowiedziealnych za konkretne rzeczy. Aktualizacja stanu jest możliwa na trzy sposoby: dziedziczenie i wołanie update, podpięty skrypt Lua, który dostaje API lub podpinamy funktor.

Jak chcemy robić grę korzystając z OOP to dziedziczymy i ładujemy tam dane/wskaźniki do wszelkich danych potrzebnych danemu bytowi, a update dostaje tylko const dt. Aktualizując korzystamy z danych.

Jak chcemy mieć dowolność i nie robić dużej hierarchii to podpinamy obiekt funkcyjny. Metoda do klasy gdzie są dane i inne funkcje i świat zaczyna być piękny.

PS. Dawanie N argumentów i rzucanie nullptr tam gdzie nie będzie wykorzystywany to pachnie mi strasznym(brrr) stylem WinAPI. Funkcja przyjmuje 10 argumentów przy czym 6 ma być nullem, w trzech ma być -1 (bo tak) a pierwszym przyjmuje jedyną istotną wartość... 

191
Konkursy / Odp: VII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów
« dnia: Wrzesień 14, 2012, 01:20:46 »
Nie, nie, bardziej mi raczej chodziło, że informatyka wywodzi się z matematyki. Dziś już trudno jednoznacznie definiować zakres dziedzin nauki, bo wszystko zaczęło się ze sobą miesza. Styk elektroniki i  matematyki poszedł trochę do przodu, ale geneza pozostała ta sama ;). Rodziców się nie oszuka :D.

Ja tylko podrzuciłem temat na narzekania, że na OI jest mało programowania, wiecej "liczenia" ;p.

PS. Ja jestem szerokim zwolennikiem formalnych definicji, które są dobrze rozumowanie ;).

192
Konkursy / Odp: VII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów
« dnia: Wrzesień 14, 2012, 00:27:14 »
Pure nie pure, chyba nikt się z przytoczonym przeze mnie stwierdzeniem nie kłóci ;p

193
Szkółka / Odp: [C++, Allegro] Kolizje
« dnia: Wrzesień 13, 2012, 22:51:03 »
@up: Ale przecież już w moim pierwszym poście dostał dwie świetne wskazówki:

1. Rozpisz sobie to na spokojnie - nie myśl palcami!
2. To zagadnienie nie wymaga matematyki ponad podstawy geometrii z matematyki poziomu podstawówki/gimnazjum. Czegoś nie pamiętamy - może warto wrócić?

Co jeszcze można napisać celem nakierowania osoby początkującej na rozwiązanie trywialnego problemu???

194
Konkursy / Odp: VII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów
« dnia: Wrzesień 13, 2012, 22:14:11 »
Przecież informatyka to można powiedzieć dziedzina matematyki.

195
Szkółka / Odp: [C++, Allegro] Kolizje
« dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:57:35 »
Czekaj, czekaj.

Zadaje ktoś podstawowe pytanie o rozwiązanie problemu. Widzisz, że początkujący i nie rozumie do końca logiki kodu, który ma napisać, polecasz mu użycie zamiast tego gotowej, zaawansowanej biblioteki fizycznej celem pokazania, że tego umie, czym pachnie pisanie pisanie kolizji?

Szczerze - ja się gubię w takim toku myślenia.

@Thyrox: podstawowe kolizje brył to matematyka z podstawówki/gimnazjum. Do nauki, rozwiązać na kartce i napisać te 2-3 ify


Strony: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17