Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Veldrin

Strony: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17
166
Konkursy / Odp: Global Game Jam 2013
« dnia: Grudzień 19, 2012, 01:41:15 »
Zapraszamy tłumnie! Niepowtarzalna klimat ;).

167
Sieć i multiplayer / Odp: jak dziala synchronizacja czasu z netu
« dnia: Grudzień 14, 2012, 21:56:16 »
Polecam dorwać jakieś slajdy na temat np. Systemów rozproszonych z dowolnej uczelni. Na nich będzie na 100% cały wykład o zegarach logicznych oraz fizycznych i samo działanie NTP(jeden slajd obrazuje wszystko bardzo ładnie) powinieneś znaleźć.

168
Szkółka / Odp: SFML - podział programu na pliki
« dnia: Grudzień 11, 2012, 23:53:12 »
@Avaj: nawet jeżeli nie bawimy się tak "na poważnie" w OOP to wciąż externy nie są mocno potrzebne.

Poważnie, piszę w C/C++ już ładny czas, mniejsze większe rzeczy, uczelniane/za pieniądze. Extern użyłem chyba tylko w tutorialu o tym, że coś takiego istnieje.

169
Językoznawstwo / Odp: Konwencje dot nazw plików
« dnia: Grudzień 09, 2012, 21:50:04 »
@up: tylko takie rozwiązanie co do organizacji folderów się nie sprawdza jak ktoś korzysta np. z emacsa i sconsa.  Nie mówiąc już o tym, że projekt zaczyna być dedykowany pod korzystanie z IDE.

Do tego co w sytuacji gdy plików jest hmm "dużo" i robimy to z ludźmi, którzy muszą ogarniać nasz projekt i każdy korzysta z innego edytora/IDE? Mało uniwersalna metoda.

170
Językoznawstwo / Odp: Konwencje dot nazw plików
« dnia: Grudzień 09, 2012, 15:18:56 »
Jeżeli chodzi o C++ to ja stosuję dosyć proste i jasne zasady.

Pliki *hpp, *cpp, czasem się zdarza *tpp ale to jak robię coś z jednym fanem szablonów.

Co do nazewnictwa to mi się dawno temu spodobała konwencja "javova" ale bez przesad z długością nazw. Entity, ResourceManager, ParticleEmiter itp.

Jakoś zawsze wolałem duże litery.

Nazwa pliku powiązana oczywiście bezpośrednio z zwartością. Czy to od nazwy struktury/klasy, czy zestawu funkcji (c/cpp). Tak jak w jednym projekcie mam ResearchEngine.hpp/cpp, który zawiera zestaw funkcji stanowiących cały silnik :).

Podział na foldery itp. -> nigdy wszystko w jednym folderze. Przy kilku plikach to ogarniesz. Przy większej liczbie - NIE, nie i jeszcze raz NIE.

U mnie sam podział - mówimy oczywiście o zawartości samego folderu src, jest związany z architekturą danego kodu.

W C++ nie mamy pakietów jak W Javie i samo nam się ładnie nie organizuje, ale zasada ta sama. Odpowiednie używanie przestrzeni nazw - tu sie ograniczam do zagnieżdżeń max 3 poziomy.

Czyli namespace Engine -> leci do folderu src/Engine, namespace Engine::Math wiadomo itp. itd.

171
Językoznawstwo / Odp: Wydajność maszyny wirtualnej javy..
« dnia: Grudzień 05, 2012, 01:46:50 »
@yarpen, olo16 - dokładnie o to mi chodzi.

Technologia, technologią. Nawet Java może być dobrze i przyjemnie(nawet Java!) wykorzystana. Zgodnie z postawionymi wymaganiami i zamykając się w ustalonych ramach wydajności/zajętości pamięci itp. Problemem stają się ludzie, chore enterprisy, "dobre praktyki" itp.




172
Językoznawstwo / Odp: Wydajność maszyny wirtualnej javy..
« dnia: Grudzień 04, 2012, 19:34:03 »
@Xirdus: wyjątkowe sytuacje mnie nie interesują. Często wyrwane z kontekstu, dla pokazania na ładnych prezentacjach na konferencjach Javy . Chodzi o spojrzenie bardziej obiektywne..Skoro Java byłaby taka szybka do dlaczego ludzie liczą w C/C++, Fortranie, a systemy wybudowane, RTOS o Javie słyszeć nawet nie chcą.

173
Językoznawstwo / Odp: Wydajność maszyny wirtualnej javy..
« dnia: Grudzień 04, 2012, 17:20:01 »
Jeszcze parę postów i się okaże, że Java jest szybsza od kodu natywnego!

174
Programowanie grafiki / Odp: rasteryzacja bressenhamem dla sfery
« dnia: Grudzień 03, 2012, 01:13:31 »
Why zmarnowaną? Skoro piszesz rasteryzer softwerowy to chyba oczywiste jest to, że implementowane algorytmy musisz rozumieć.

175
Językoznawstwo / Odp: Wydajność maszyny wirtualnej javy..
« dnia: Grudzień 02, 2012, 17:26:24 »
Pytanie nie jest proste bo są (przynajmniej) dwa konteksty.

Same różnice pomiędzy kodem natywnym/odpalanym na wirtualnej maszynie oraz czynnik ludzki.

Przy tym pierwszym to zobacz benchmarki, przeprowadź własne testy. Nie oszukasz faktu, że wirtualna maszyna jest. Dobry kod natywny to dobry kod natywny.

A czynnik ludzki to moim zdaniem największy problem przy Javie.

Same "rodzina" technologii Javy nie jest zła(choć mam na nią alergię i płacze nad każdą linijką kodu). Dobrze używana Java, Scala to spoko rzeczy.

Problemem nie jest Java tylko programiści Javy. Dobre/chore praktyki, filozofia kodu. Już o samych brakach w języku nie wspominając.

176
C++ / Odp: sztuczki optymalizacyjne
« dnia: Listopad 30, 2012, 16:51:04 »
Jeżeli platforma docelowa to PC to optymalizuj stosowane algorytmy i O3. Takie sztuczki to często strata czasu.

177
C++ / Odp: Korzystanie ze zmiennych z innego pliku.
« dnia: Listopad 25, 2012, 02:42:07 »
Piszesz pracę inżynierską i pytasz o takie rzeczy?

Rozumiem, że studiujesz coś co nie ma nic wspólnego z programowaniem i ktoś zrobił psikus, żeby dyplom był z programowani?

178
.NET i XNA / Odp: Kolizje
« dnia: Listopad 22, 2012, 19:01:42 »
Poszukaj jakichkolwiek materiałów na temat map 2D, kolizji z nimi itp. Jak wspominał flexi, Google wie dużo.

179
.NET i XNA / Odp: Kolizje
« dnia: Listopad 22, 2012, 15:00:58 »
Właśnie nie tędy droga. To co wyświetlacz to jedno, drugie to reprezentacja tego CO wyświetlacz na bazie, której przeprowadzasz obliczenia.logikij

180
.NET i XNA / Odp: Kolizje
« dnia: Listopad 22, 2012, 00:53:32 »
2D czy 3D - musisz jakoś reprezentować świat. Prosty podział modelu i widoku to już jakaś architektura.
Tablice, grafy, dyskretna reprezentacja, ciągła, kafle itp. itd.

Strony: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17