Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Szajni

Strony: 1 2 3 4 5 [6]
76
Upłem jeszcze raz. (Ofc, poprawione)

77
Cytuj
Darkfall Online jest FPP http://www.youtube.com/watch?v=z_HsY2v-J20

Mortal Online tak samo, ale co to ma do rzeczy :) ?

78
Mnie tam bezlitosne duszyczki motywują :)

Nie chodziło o silnik Esenthel, tylko o perspektywę FPP.

79
Poszukuję / Battle for Asteron: Time of Conquest (W Produkcji :))
« dnia: Luty 20, 2010, 16:55:37 »
Witam.

Chciałbym przedstawić projekt pewnej aktualnie niekomercyjnej gry na silniku Esenthel Engine.
Jesteśmy "studiem" praktycznie zupełnie amatorskim, choć niekóre osoby w zespole mają większe lub mniejsze doświadczenie przy większych pracach.
W sumie, przy samej grze pracuje na razie dziewięć osób, choć Ciągle brakuje nam nowych duszyczek które można bezlitośnie wykorzystać :)
Staramy się stawiać na pracę w zespole i zdobywanie doświadczenia na nowej drodze - tworzeniu gier.
Jako pierwszy produkt chcemy zrobić grę o wstępnej nazwie "Battle for Asteron: Time of Conquest". Jest to w pewnym sensie połączenie dynamicznej rozgrywki strategicznej z wieloosobową grą akcji osadzonej w środowisku fantasty - a przynajmniej takie mamy plany i domysły.
Na razie jesteśmy na etapie dokładnego rozplanowywania poszczególnych modułów, systematyki czy rozwiązywania problemów natury technicznej.
Sam projekt miał zacząć "spełniać się" dopiero gdzieś w połowie czerwca tego roku, jednak ze względu na to, że chcielibyśmy skończyć to przed 2012 zaczęliśmy już teraz :]
Aktualnie do ruszenia pełną parą potrzebujemy już tylko kilku osób na różne stanowiska bo np. po prostu jeden/dwóch programistów sobie nie da ze wszystkim rady.

Kogo/czego szukamy ?
- Programista (C++, mile widziana znajomość angielskiego/silnika EE/jakieś prace przeszłe/zagadnień sieciowych)
- Grafik 3D (Mamy trzech, ale to ciągle mało :))
- Animator 3D
- Grafik 2D (Concept Arts / Wallpapers/ Obróbka etc)

Więcej o samym projekcie można poczytać na stronce - biopsy-games.c0.pl.
Sama nazwa z grą wspólnego absolutnie nic nie ma, po prostu ktoś ze znajomych lubił "robić" biopsję... no i tak wyszło. Domena również jest tymczasowa, dopiero gdy prace ruszą w stu procentach, zajmiemy się pożądną Webmasterką.

Co aktualnie mamy uzgodnione i jak się uwarunkowywujemy ?

Cechy gry:


Widok FPP
Ta perspektywa sprawia, że granie w MMO to całkiem nowe doświadczenie. O ile ciekawiej wygląda zwykła walka z wilkiem zaprezentowana w ten sposób, to bitwa na większą skalę jest już conajmniej Epicka. Możliwości silnika Esenthel Engine pozwalają na pełne wykorzystanie tego pomysłu, który za jakiś czas zdominuje rynek MMO.

Ogromny i otwarty świat.
Żadnych instancji czy doładowań między fragmentami świata. Ogromnego świata trzeba wspomnieć. Wielkie bitwy i epickie lokacje rozmieszczone po całym uniwersum oraz wielkie połacie terenu oddane graczom do eksploracji.

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja polityczna.
Dwie frakcje walczą o wpływy i unikalne surowce. Dynamiczny system zdobywania terytorium pozwali graczom wziąć sprawy we własne ręce. Gildię mogą zarządzać terenem z pełnomocnictwem swojej frakcji. To gracze kreują świat gry oraz to w jakim położeniu się znajdą.

Ingerencja „wojsk” NPC.
Ataki na twierdze, wioski oraz strażnice armii Npc/Mobów sterowanych przez GameMasterów. Gracze powinni oczekiwać ataku z różnych stron, o każej porze. Czy rozpleniająca się ostatnio plaga nieumarłych może zagrozić twoim ziemiom?


Rozwój Gildii.
Zbudowanie własnej siedziby, którą ktoś może najechać jest w pełni możliwe. Rozwój będzie kosztowny, ale czego nie robi się, by posiadać miasto, które jest przedmiotem pożądania ?

Żyjący świat.
Aktywne zmiany otoczenia poprzez działalność graczy. Każde wydarzenie ma znaczenie w świecie gry i nikt nie wie jak potoczy się konflikt oraz przyszłe wydarzenia.

Full PvP pomiędzy Frakcjami.
To właśnie PvP jest sercem projektu. Wielka nienawiść między frakcjami ma oddanie w grze. Wróg nie zna dnia, ani godziny, gdy spadnie na niego ostrze miecza.

Na razie nie chcemy zbyt dużo ujawniać ze samego projektu, dlatego ograniczę się przedstawieniem podstaw.
Poniżej można znaleźć kilka screenów z przykładowych lokacji we wczesnej wersji alpha oraz dwa trzy kawałki skomponowane przez naszego dzielnego dźwiękowca.

Screnny:







Muzyka (W wersji Demo/alpha)

Zippyshare.com - 7.mp3
Zippyshare.com - anthem.mp3
Zippyshare.com - 11.mp3

Nie przykładaliśmy na razie za bardzo uwagi do bestiariusza jednak już tam coś można wyszperać.
Tak przykładowo:

[IMG=http://img717.imageshack.us/img717/1201/1starcie.th.jpg][/IMG]

(Obrazek straszny... głównie dlatego szukamy grafika 2D od Concept Artów :P)

Opis (Jeden z kilku próbnych/testowych):
Hekeci są to istoty humanoidalne, zamieszkujące podmokłe tereny. Niewiele osób wie w jaki sposób powstały te dziwaczne stwory. Krążą legendy o tym, że jeden z magów chciał zamienić swoich wrogów w żaby, lecz zaklęcie zostało spaczone przez chaos/aure magiczną/pech (zależnie od konwencji). Inni mówią, że te stworzenia powstały z powodu wyrwy między planami astralnym, a eterycznym i te potwory to przybysze. W każdym razie zajmijmy się tym co nas, poszukiwaczy przygód, interesuje. Hekety to stworzenia stadne. Mają na tyle inteligencji, by używać prymitywnych broni i atakować grupą. Pojedyncze nie są zbyt dużym wyzwaniem, lecz w kupie potrafią dokuczyć. Żyją na podmokłych terenach bagiennych oraz w jaskiniach. Na czele plemienia w jakich żyją te paskudztwa stoi wódz/szaman. Często jest nim największy, najpaskudniejszy i/lub najokrutniejszy heket. Rzadko zdarza się, że hekety posiadają zdolności magiczne, ale gdy tak się stanie ich przywódcą staje się umagiczniony szaman, który sprawia, że potwory zaczynają atakować poza swoim terytorium. Dziwnym trafem hekety kradną sól i strasznie jej pożadają. Uczeni podejrzewają, że jest to swego rodzaju narkotyk dla tych dziwnych stworzeń.

Deszcz rozpadał się na dobre. Garon spojrzał na eskortowaną karawanę. Wraz z innymi wojownikami osłaniał przejazd zaopatrzenia dla twierdzy przez bagna. Ta okolica była zamieszkiwana przez różne paskudy. Wojownik zaklął pod nosem i położył dłoń na rękojeści młota bojowego. Usłyszał dziwny odgłos. Odwrócił się i zobaczył potwora. Garon nie był przesądny i nie wierzył w opowiadania wieśniaków. Mówili, że żaboludzie, istoty wielkie jak człowiek i z ryjami żab, żyją na bagnach. Teraz zobaczył jednego z tych stworów. Zdziwił się widząc ogon jak u jaszczurki i twarz jak u żaby. Stworzenie stało na dwóch nogach jak człowiek, lecz było dziwacznie zgarbione. Garon zaklął i wyciągnął młot z okrzykiem bojowym. Potwór złapał prymitywną włócznię i ze skrzekiem rzucił się do ataku. Nagle w całej okolicy zaroiło się od tych żabopodobnych stworów. Niczym nawałnica rzuciły się na karawanę i jej obrońców. Kątem oka Garon zobaczył potwora w szatach i kosturem w dłoniach, który wykonywał dziwne gesty. Wojownik zobaczył ogień, który niespodziewanie spadł na niego z nieba i później nie widział już nic.

Na razie to tyle :)
Osoby zainteresowane współpracą oraz samym projektem kieruję na kontakt:
gg: 11958733
email: MaxX1s@go2.pl
stronka: biopsy-games.c0.pl

Pozdrawiam
Szajni

80
Szkółka / Odp: Funkcje (Dużo błędów)
« dnia: Luty 09, 2010, 19:40:46 »
A ja mogę polecić Ci używanie któregoś kompilatora z  Microsoft Visual C++ (2005 albo 2008), debugger bardzo ładnie pokazuje gdzie (linijka) przed czym, za czym oraz jakiej natury popełniło się błąd :)

81
Szkółka / Odp: Kilka pytań :)
« dnia: Luty 07, 2010, 22:06:59 »
Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi :)

@ConayR, postaram się Ciebie posłuchać, stopniowo wykorzystując to co już wiem.
Choć i tak nie mam zamiaru rezygnować z rozmyślania o moich przyszłych celach :)

FAQ czytałem, a jakby inaczej. Była to jedna z moich pierwszych czynności na tym forum, choć nie ukrywam, że i tam niektóre kwestie były jeszcze dla mnie niezrozumiałe.

Oj zdziwił byś się, szybko się uczę  ;) (Ale oczywiście, że pojęcie o czasie nabywania wiedzy w programowaniu mam. W Sumie to tego nie da się nauczyć, zawsze jest coś nowego :) Więc w tym wypadku pojęcie "nauka programowania" jest chyba troszkę względne i opiera się na wcześniej wyznaczonym celu/celach)

@Voytech, dzięki za bardziej szczegółową odpowiedź.

Ostatnio nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie co do tych silników (Obiecuję, że po nim dam spokój i się od nich odczepię :P)
Czy nauka "obsługi" (wykorzystywania) engine'u jest porównywalna do nauki samego C++ ?

Pozdrawiam :)
Szajni

82
Szkółka / Odp: Kilka pytań :)
« dnia: Luty 07, 2010, 05:17:37 »
Ah te nadmiary kofeiny :P Spać nie mogę.

Dzięki wszystkim za przydatne odpowiedzi i poważne podejście :)

Wypadało by mi teraz trochę pocytować, ale ograniczę się do wypowiedzi "ConayR'a" w którym są pewne wątpliwości/przypuszczenia.

1. Oczywiście zdaję sobie całkowicie z tego sprawę, rozumiem, że kilka innych milionów ludzi może mieć takich pomysłów garści na minutę. Bardziej chodziło mi o coś w stylu "Zacznę coś robić, ktoś się podepnie pod projekt np. i powie, że to on zrobił to co jest", no w każdym razie coś tak mniej-więcej.

2. Od razu zaprzeczam - nie jestem leniwy :) Chciałem uzyskać opinii innych ludzi, którzy jakieś doświadczenie z tymi silnikami już mieli - do czego bardziej się nadają itd.
Czy brakuje mi umiejętności ? Jeszcze tak, ale nie przeszkodziło mi to w ściągnięciu obu silniczków i przejżeniu zawartości, lekkiemu przeanalizowaniu ich i dojściu do wniosku, że jeszcze trochę przede mną  ;D
Oczywiście, że nie chcę realizować pomysłu bez wiedzy potrzebnej do niego. Chodzi mi o to, że gdybym wybrał sobie coś już teraz, mogę określić sobie jakiś cel - co najbardziej motywuje mnie do nauki programowania. Sam projekt który wymyśliłem sobie od tak, zmotywywał mnie na tyle, że się uczę i głupie programiki jakie z pod mej ręki wychodzą są dla mnie zadawalające i czuję satysfakcję :) - bo przecież chyba głównie to o to chodzi, co nie ?
Co do nie mówienia o co chodzi. Tutaj po prostu uznałem to za zbędne, podałem główne dane. Pomysł w takiej fazie jaką mam we łbie, nawet gdyby ktoś emm "ukradł" jest do zastąpienia czymkolwiek innym podobnym - duży wachlarz. A krytykę lubię, zawsze można wyciągnąć wnioski :)

Jeśli to potrzebne, lub uważasz, że przyda mi się to, to mogę podać jaki jest mój daleki cel :) ( W tym wypadku opisać projekt)

4. Przerabianie na koniec. Powiedzmy, że mamy planszę a na niej:
a) Gracza
b) Potworka np. (coś sterowanego przez komputer)

To czy w tym momencie (uważamy projekt za zakończony) jest ciężko zaimplementować tryb multi ? (Uwzględniając oczywiście, że Gracz może się poruszać i wykonywac jakieś akcje :P nasze mini- AI także).

Pozdrawiam
Szajni


83
Szkółka / Kilka pytań :)
« dnia: Luty 07, 2010, 01:16:16 »
Witam.

Słowo wstępu przed pytaniami.
Tak więc, nie wiedziałem gdzie umieścić ten topic ze względu na jego bardziej "luźną" strukturę, to walnąłem tutaj.
Ogólnie programuję w C++ od niedawna (nie licząc rocznej przerwy z powodu zniechęcenia... blokada łba i koniec :/), kończę podstawy i niedługo przejdę na wyższy poziom. Zacząłem znowu bo zniechęciłem się Turbo Pascalem w szkole (starszne, jak tego się można uczyć :P ?) i zacząłem od tak przeglądać sobie silniczki pod C++.
Dodam jeszcze tylko, że czytałem gamedev'sowy FAQ na temat lamerstwa, i mam głęboką ( :) ) nadzieję, że jak najmniej w tym topicu się do tego zbliżę... no to zaczynam !

(Ponumeruję, mam nadzieję, że będzie łatwiej odpowiedzieć)

1. Pytanie pierwsze, w jaki sposób (i czy w ogólę) mogę ochronić mój pomysł na grę, wszystkie koncepcje i początki kodu ? Niby należą do mnie, ale jeśli ktoś sobie "pożyczy" i "troszeczkę" zmieni, poda, że to coś już zupełnie innego. Można temu jakoś zapobiec ?

2. Ostatnio, jak można wywnioskować z punktu pierwszego wpadłem na pomysł stworzenia czegoś (jeszcze nie mówię czego, bo jak by nie wypaliło albo cuś to więcej uśmieszków będzie ^^). Ogólnie, przeglądając silniczki wyszperałem dwa - Ogre 3D oraz Esenthel Engine. Pytania następujące:
- Czy w Ogre 3D możliwy jest widok kamery w First Person ? W Esenthel'u takie coś widziałem, tutaj już znaleźć nie mogłem.
- Oby dwa silniki da radę "spreparować" i używać w trybie klient- serwer ?
- Czytałem trochę o oby dwóch silnikach ale jednak nie mogę się zdecydować który wybrać (a chciał bym jak już zacznę, to na prawdę skończyć to - ale tak pożądnie :) ) Dokładnie pod co ? tak jak wspomniałem tryb First Person choć nie ma to być strzelanką, tryb klient- serwer (czy jak to tam się nazywa, niestety o tym jeszcze zbyt dużo wiedzy nie mam) oraz C++ :P
- Czy silnik Esenthel czasami nie spowalnia obiektów (to się aktorów zwie, huh ?) ruchomych sam z siebie ? Oglądałem kilka filmików, oraz tech demko i odniosłem jakieś takie dziwne odczucie.
- Czy ogólnie Esenthel nie wygląda lepiej (Tzn, ładniej ? Bardzo spodobał mi się efekt "Rozmycia" :))


3. Obiekty w 3D.
- W jakim formacie zapisywać pliki tak aby mogły mi się już przydać na później ? (Podczas mej nauki C++ mógł bym już coś trzaskać z modeli, od tak dla przerwy i większej satysfakcji =])
- Czy program Deled działa normalnie czy po prostu ja mam coś dziwnego z komputerem ? Wyskakuje mi błąd, w stylu, że plik jest "Corrupted" a ściągłem dwa, z róźnych źródeł (w tym jeden ze strony producenta/wydawcy)

4. Tryb Sieciowy.
- Czy grę robioną pod Single Player, ciężko na koniec jest przerobić pod multi ? Jeśli tak, to w jakim momencie powinno się zacząć ją preparować pod ten właśnie tryb, czy jednak należy uwzględniać to od samego początku ?
- Czy ktoś zna jakieś poradniki napisane miłym językiem co do właśnie tego trybu ? (Choć mój Angielski nie jest zbyt dobry, jestem zaparty i mogę sobie przetłumaczyć i cały tutorial :) )


Myślę, że to tyle.
Jeśli ktoś znajdzie trochę czasu na moje wypociny to bym był na prawdę wdzięczny :)

Pozdrawiam
Szajni

Strony: 1 2 3 4 5 [6]