Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Szajni

Strony: 1 [2] 3 4 5 6
16
Argh, a już poczułem się specjalnie, bo otrzymałem od @dworzo kilka dni temu maila o dokładnie takiej treści ;)

17
Warsztat Summer of Code 2015 / Odp: Construgia
« dnia: Maj 01, 2015, 15:45:52 »
Cytuj
Nie. To nie jest śmierć. Pojawiasz się "na górze" lokacji (w tym samym miejscu) gdy coś Cię uderzy, zadając Ci obrażenia. :) Śmierć (hp <= 0) przenosi do lokacji nadrzędnej (np. miasto Rahtym). :) Poprawię to żeby było bardziej widoczne w kolejnej wersji. ;)

To rzeczywiście trzeba trochę poprawić. Nie myślałeś o tym, żeby gracz przez chwilę "pomigał" jak w klasycznych platformówkach, gdy przeciwnik go trafi?

Cytuj
Myślę że grafiki tego futurystycznego miasta mi wyszły, tylko trochę UI i jaskinię poprawić, no i dodać jakieś "góry" w tle, żeby nie wyglądało to dziwnie poza murami miasta. ;)

Taka mała rada od strony level designu: proponuję zastanowić się nad rozróżnieniem drzwi przez które można przejść i takie, przez które nie można. Na początku myślałem, że jeśli pojawia się tekst (np. "strażnica") to można wejść do środka, ale okazało się, że nie. Jako podpowiedź dam Ci przykład, jak robi się w niektórych grach: wszystkie drzwi, przez które nie da się przejść mają usunięty model klamki i nie są doświetlone, lub pokolorowane na czerwono. Natomiast te, które są interaktywne kolorujemy jasnym światłem (b. delikatnym) i często trochę wyróżniają się z otoczenia (barwą lub kształtem).

Cytuj
Tak. Właśnie o to mi chodzi. Gra skupia się na rozwijaniu postaci i stawaniu się coraz mocniejszym - tym samym "odblokowując" (zdobywając wystarczający lvl) nowe bronie - dzięki czemu można będzie walczyć z silniejszymi przeciwnikami. ;)

A, właśnie: przypomniało mi się. Zabijanie przeciwników aktualnie daje mało frajdy, bo (tak myślę, trzeba poeksperymentować) nagroda jest "w powietrzu". Chodzi o to, że (patrząc psychologicznie) gracz nie otrzymuje nic namacalnego za pokonanie przeciwnika. Normalnie gry sobie radzą z tym w ten sposób, że np. złoto najpierw trafia na ziemię, skąd gracz je dopiero podnosi.

18
Warsztat Summer of Code 2015 / Odp: Construgia
« dnia: Maj 01, 2015, 11:25:40 »
Pograłem trochę ;)

Znikający pocisk jest... całkiem dziwny. Do mechaniki można się przyzwyczaić, ale w żaden sposób nie tłumaczy czemu się tak dzieje, że po wystrzeleniu drugiego pocisku pierwszy znika. Myślę, że dużo by zdziałało, gdyby pojawiał się chociaż jakiś motyw "wybuchu" pocisku, gdy tworzymy następny.

Jak wygląda system respawnu? Spawnujemy się po śmierci w miejscu gdzie zginęliśmy? Tak miałem w jaskiniach. Sprawia to, że można mieć gdzieś kupno lepszego ekwipunku, bo śmierć de facto nic nam nie robi. :)

Dodałbym jakiś płotek, gdy idziemy zbyt długo w lewą stronę. W tym momencie:
- Nie wiem co mnie blokuje (szklana ściana?),
- Tło na podłodze cały czas się przesuwa, pomimo, że bohater stoi w miejscu (fajnie wykombinowane swoją drogą).

IMO: kilka rzeczy do tweaknięcia i jest fajna gierka. Dokończyć prototyp, postarać się o lepsze grafiki (trochę bardziej czytelne: poświęcić na nie więcej niż na resztę) i wrzucić na jakieś mobilki czy coś. :P

Ps: skrót w folderze z grą wskazuje na lokalizację na Twoim kompie: http://pasteboard.co/8dWOtTC.png

@timus:
Zdziwiło mnie to, że piszecie (obaj) o tym, że w grze nie ma celu, skoro pojawił mi się na początku tekst, abym udał się do ratusza. Następnie otrzymałem zadanie pójścia do jaskiń.

Rozumiem, że może Wam chodzić o to, że nie ma głównej linii fabularnej... może to być plus jak i minus. Nie wiem czy kojarzycie grę Overture ( http://store.steampowered.com/app/343100/?l=polish ) która polega tylko na tłuczeniu wroga, a nie nudzi się tak szybko, dlatego, że jest dynamiczna i dużo rzeczy można odblokować. Hm, a może Brunon powinieneś pomyśleć o takim kierunku rozwoju swojej gierki? :)

Tak btw, do rozpisywania questów polecam narzędzie yED, walnąłem kiedyś artykuł o nim: http://patrykpolewiak.pl/2015/02/prototyping-with-graphs/


19
Projekty zaawansowane / BOX the revenge (dla dwóch graczy, PC)
« dnia: Kwiecień 30, 2015, 11:33:21 »
W ostatni weekend na gamejam #MultijamUltra2015, który zakładał stworzenie gry multi w dowolnym typie, zrobiliśmy BOX the revenge. W skrócie jest to szybka, prosta napierdzielanka dla dwóch osób przy jednym kompie w przyjemnej, nieskomplikowanej szacie graficznej opierającej się o Cuby z Unity. :)

Gierka powstała tak naprawdę w jeden dzień, ok 14h z przerwami. Nie daliśmy rady zaimplementować wszystkiego (np. customizację bohaterów, więcej graczy, bonusowe bronie) ale i tak był/jest fun.

Gierkę można pobrać/ocenić tutaj: http://gamejolt.com/games/arcade/box-the-revenge/62895/ (Windows/Linux)

Poniżej wrzucam gameplay i kilka screenów. Dajcie znać co sądzicie, może jakieś ciekawe pomysły wyjdą. :)

https://www.youtube.com/watch?v=l5fj1RkDU0A






20
Projekty zaawansowane / Odp: [GREENLIGHT] Phantaruk
« dnia: Kwiecień 30, 2015, 11:31:39 »
@Gimer: Dzięki za słowa i preorder :D

Taki infacz jeszcze: będziemy z Phantarukiem na Digital Dragons w Krakowie, więc jeśli ktoś jest chętny na przetestowanie gry: zapraszam!

22
Projekty zaawansowane / Odp: [GREENLIGHT] Phantaruk
« dnia: Kwiecień 24, 2015, 12:14:36 »
Btw: Mamy zielone światełko. :)


23
Projekty zaawansowane / Odp: [GREENLIGHT] Phantaruk
« dnia: Kwiecień 11, 2015, 12:34:22 »
Jasne - pasożyt nas wyniszcza. Co objawia się głównie problemami ze zdrowiem fizycznym. I tutaj jest pole do spekulacji, bo pasożyt zajmuje obszary mózgu nosiciela - więc teoretycznie schizy będą jak najbardziej na miejscu.
Tylko, że jest to tak mocno wyeksploatowany temat, że ciężko go w jakiejś grze nie znaleźć. Druga sprawa, że schizy są zazwyczaj używane do mocnych jump scare'ów, których my unikamy.

24
Projekty zaawansowane / Odp: [GREENLIGHT] Phantaruk
« dnia: Kwiecień 05, 2015, 18:24:46 »
Cytuj
Czyli na horror w którym gramy zdrowym psychicznie bohaterem jeszcze muszę poczekać? :)
I to jest argument, przez który nie chcę wprowadzać tego świństwa. :) Ale odpowiadając na pytanie: tak, do lipca. Wtedy premierę będzie miała taka gra - Phantaruk. :D

25
Projekty zaawansowane / Odp: [GREENLIGHT] Phantaruk
« dnia: Kwiecień 05, 2015, 10:32:50 »
@Dzięki Krzysiek!
W sumie dużo osób nam mówi, że Doom 3, ale nam to pasuje. :)

Cytuj
I niechaj zgadnę... po pewnym czasie słyszy w głowie głosy i/lub ma halucynacje? ;)
Przyznam bez bicia, że chciałem to poniekąd wprowadzić. Tylko bardziej na zasadzie "Tracimy przytomność/budzimy się w innym miejscu (np. opuszczony szpital/las/whatever), rozwiązujemy zagadkę i wracamy do rzeczywistości". W tym momencie na 70% tego nie będzie, bo zabieg miał służyć głównie przedłużeniu gameplay'a a tego nie potrzebujemy.

26
Projekty zaawansowane / [STEAM] Phantaruk
« dnia: Kwiecień 04, 2015, 23:57:48 »
Hej!
Chciałbym podzielić się z Wami informacjami o grze, którą mam przyjemność tworzyć.



Akcja gry toczy się w dalekiej przyszłości. Ludzkość skutecznie wprowadza zdobycze idei transhumanizmu, myśli dążącej do stworzenia post-człowieka, istoty pozbawionej naszych biologicznych słabości. Technologia i homo sapiens stają się terminami współistniejącymi w jednym organizmie. Gracz trafia na pokład statku kosmicznego Purity-02, który jest kolebką badań prowadzonych w tej dziedzinie przez H+ Corporation.

Sielanka kończy się, gdy zdajemy sobie sprawę, że Purity-02 jest niemal całkowicie opustoszałą, śmiertelną pułapką. Korytarz statku przemierza mityczna bestia o tajemniczej nazwie Phantaruk. Potwór ma tylko jeden cel – zabić wszystko w zasięgu wzroku. Każdy źle postawiony krok może zakończyć się naszą śmiercią i nigdy nie wiemy, czy akurat za rogiem nie czai się mityczne zło. Sytuacji nie ułatwia fakt, że nasz bohater jest zarażony pasożytem, który z każdą minutą czyni coraz większe spustoszenie w naszym organizmie. Poznanie tajemnic Purity-02 umożliwi graczowi realizację jego dwóch podstawowych zadań – przeżyć i uciec ze statku.

Rozgrywkę urozmaicać będzie rozwiązywanie zagadek logicznych oraz dbanie o regularne dostarczanie do krwiobiegu antidotum, które opóźni rozwój wewnętrznego monstrum.



Projekt tworzony jest na silniku Unity 5.0. W tym momencie na Steam Greenlight trwa kampania, w której Phantaruk zbiera głosy, aby otrzymać możliwość dystrybucji poprzez tę platformę.

Link do projektu na Greenlight: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=403584625
Link do strony gry (i downloadu dema): http://phantaruk.com   

##################################
Ogólnie rzecz biorąc grę tworzymy od dwóch lat, ale w obecnej formie od pół roku. Przez długi czas pracowaliśmy tylko we dwie osoby, teraz zespół rozrósł się do czterech i ciągle go powiększamy.

Początkowo tworzyliśmy Phantaruka w oparciu o UDK, które jednak na dłuższą metę było dla nas zbyt rozległym narzędziem. Wiem co mówię - pracowałem na nim zawodowo ponad dwa lata. :)
Zdecydowaliśmy się więc przenieść projekt na Unity, finalnie skończyliśmy na Unity 5.0

Jeśli chodzi o Greenlight to aktualnie mamy 53% do Top100. Niestety wyszło tak, że spaliliśmy marketingowo: pierwszym demo dla kilku wybranych youtuberów pluliśmy późno w nocy i zaliczyliśmy niezły bug-travel. Okazało się, że... gracz jest nieśmiertelny a potwór zawiesza się na każdej ścianie. Szybko naprawiliśmy ale co poszło w sieć... to, no, szykuje hejt. W dodatku jeden z youtuberów wrzucił link znajomym i zaliczyliśmy wyciek na ok. 100 pobrań zbugowanego dema.
Na szczęście okazało się, że na samym Steamie (bez rozgłaszania) udało nam się wyciągnąć 35-40% głosów. No i teraz to leci jak krew z nosa, nawet pomimo bardzo pozytywnego feedbacku ze strony graczy i dużej ilości publikacji w polskich mediach growych.

Ogólnie takie wszystkie wydarzenia i akcje będę opisywał w Postmortem jak już skończymy grę, ale gdyby ktoś miał jakieś pytania już teraz to chętnie odpowiem. :)



27
Poszukuję / Nieaktualne
« dnia: Luty 20, 2015, 19:10:00 »
Nieaktualne

28
Poszukuję / Odp: Programista do jamów i fajnych projektów
« dnia: Styczeń 29, 2015, 09:35:39 »
Straszne, szczególnie, że stronka stoi już z rok właśnie. :P
@Gimer, a skąd jesteś, jeśli można spytać?

29
Poszukuję / Odp: Programista do jamów i fajnych projektów
« dnia: Styczeń 29, 2015, 00:03:34 »
A to ciekawe. Dwie osoby zgłosiły nam dzisiaj, że stronka jest padnięta, a sprawdzana na różnych kompach normalnie działa. Coś mi tutaj świruje. :)

30
Poszukuję / Programista do jamów i fajnych projektów
« dnia: Styczeń 28, 2015, 21:21:24 »
Hejka,

Wraz z drugą osobą (kompozytor/dźwiękowiec i 1/4 programisty) poszukujemy programisty z Krakowa, który chciałby z nami współdziałać przy fajnych projektach po godzinach, dążąc do tego, żeby w pewnym momencie to nie były tylko zajęcia dodatkowe. ;)

Klimat: wspólne jamy, nocki z gamedevem, pizza etc.

Aktualnie powoli kończymy grę Phantaruk (www.phantaruk.com) i jesteśmy też na etapie myślenia nad następnym projektem. Mamy własne spoko-lokum, gdzie jest cicho i można napierdzielać gry.

Ja zajmuję się ogarnianiem całości i wizji projektu, siedzę w assetach i designuję. Można zerknąć na moje portfolio tutaj -> www.patrykpolewiak.pl

Jeśli ktoś jest chętny to śmiało pisać na mail: Polewiak.Patryk@gmail.com albo trzaskać PW. Na wszelakie pytania odpowiem.


Strony: 1 [2] 3 4 5 6