Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CheshireCat

Strony: 1 2 [3] 4 5
31
Inne / Odp: Porównanie (relacyjnych) baz danych.
« dnia: Sierpień 14, 2015, 14:43:06 »
Parafrazując autora wątku, ja bym zabrał na bezludną wyspę zdecydowanie MS SQL, ale z czysto osobistego powodu: mam w nim największe doświadczenie. Chyba w każdym miejscu, gdzie musiałem pisać coś bazodanowego, to był właśnie MS SQL.

A dlaczego temat baz danych nie pojawiał się często na warsztacie? Bo programiści gier zwykle nie lubią takich "nudnych" tematów jak bazy danych ;) Skoro mają zajawkę na temat gier - produktu uderzającego we wszystkie zmysły - grafika, muzyka, design, fabuła, rozwiązywanie zagadek/problemów, mocno pobudzajacego kreatywność, to mniej osób będzie interesować się typowym rzemieślniczym narzędziem.

Z kolei w ogóle nie rozumiem fenomenu MSSQL. Duża część korporacji tego używa i szczerze zastanawiam się dlaczego?

Inną kwestią jest to, że nie wyobrażam sobie poważnego developmentu na windowsie i korzystania z windowsowego terminala.

Zestawienie tych dwóch cytatów sugeruje mi, że OP jest po prostu zadeklarowanym anty-fanem Windowsa. Czy się mylę? ;)

Było coś takiego jak Terminal w Windows '95 i chyba również '98. Jeżeli OP chodzi o wiersz poleceń ("cmd") to nikt nie opiera na tym developerki.

32
Warsztat Summer of Code 2015 / Odp: Biorytm '15
« dnia: Sierpień 05, 2015, 16:00:23 »
Jestem w idealnym szczycie intelektualnym i dołku psychicznym... hmm
Ciekawe czy to prawda :)

33
Projekty rozpoczęte / Odp: Polak na emigracji
« dnia: Sierpień 02, 2015, 15:32:47 »
Nawet ja, który nie przepada za tym fenomenem emigracji (zwłaszcza, że w Polsce można świetnie zarabiać spełniwszy kilka warunków) uważam, że temat jest zbyt kontrowersyjny.

Dokładając do tego jeszcze fakt, że nie jesteś ani programistą ani grafikiem, a więc jesteś de-facto w 100% zależny od innych, to chyba nie ma sensu.

34
Szkółka / Odp: Ruby, RoR- książki
« dnia: Lipiec 29, 2015, 00:26:02 »
Edit: Aby nie tworzyć kolejnego tematu, może macie jakieś ciekawe książki/poradniki, cokolwiek do nauki tego angielskiego pod kątem informatyki.

Ja się nigdy nie nauczyłem angielskiego w żadnej publicznej szkole (podstawówka, liceum, studia) - zawsze było to gdzieś poza/około. A w końcu doszedłem do takiej wprawy, że w Australii, gdzie mieszkałem rok, imigranci brali mnie za Australijczyka :)

Proponuję:
- lekcje prywatne u świetnego lektora, ew. w małych grupach
- wypracowanie w sobie jakiejś motywacji / bodźców do nauki tego języka
- oglądanie jak najwięcej filmów po angielsku, w miarę możliwości z angielskimi napisami
- granie w gry tylko w wersji angielskiej (mnie to zawsze motywowało jako dzieciaka już, a PL wersji prawie nie było wtedy)
- czytanie książek po angielsku - takich zwykłych, chociażby podstawowych


35
Krzysiek, jeśli możesz, wyrenderuj jakiś filmik ze swojego shadera. Mam na nim poniżej 1 fps.

A ja mam 60 fps :D I to tylko na GTX970, więc jeszcze spory zapas jest (980, sli, titany).

36
W takim razie czym się różnią systemy na laptopie i stacjonarnym?
Może 32 bit vs. 64 bit?

37
Dystrybucja i promocja / Odp: Kostek! "Urodziny"
« dnia: Lipiec 04, 2015, 22:42:51 »
Nie uruchamia mi się wideo na stronie.
P.S. Wszystkie przeglądarki, flashe i inne takie takie mam najnowsze.

38
Warsztat Summer of Code 2015 / Odp: Push to win
« dnia: Lipiec 02, 2015, 17:30:15 »
Kapsle \o/ gimby nie znajo

Skojarzył mi się również Cymbergaj :)

39
Gry / Odp: Simple Now RPG
« dnia: Lipiec 01, 2015, 22:28:08 »
Kojarzę chyba podobny pomysł z gry Bitefight. Tam dodatkowo należało wybrać cel ataku np. głowa, tułów, który był skutecznie odparty, jeżeli obrońca wybrał to samo miejsce w danej turze ataku.

Sam nie odpalę bo mam tylko urządzenia z iOS. Wypolerowałbym trochę opis:

"is game made" => "is a game made"
"give ~ chance" => "give ~ a chance"
"by attacking him" => "by attacking them / him or her" (nie znasz płci)

To już takie zboczenie, bo zwykle znajomi proszą mnie o sprawdzanie opisów gierek na telefony :)

40
Programowanie grafiki / Odp: Program typu Cad
« dnia: Czerwiec 28, 2015, 22:06:58 »
największym problemem jest właśnie to "drag and drop" bo nigdy czegoś takiego nie rosiłem, nie wiem ani jakiej technologi użyć ani co w pisać w google by się tego dowiedzieć:/
(...)
Preferowany język c#.

Jeżeli największym problemem jak piszesz jest drag&drop, to zazdroszczę ;) Możesz uznać pracę za praktycznie rozpracowaną, bo drag&drop w C# jest banalny.
Spokojnie możesz zostać przy C# i .NET, do tego zadania niczego więcej nie potrzebujesz.

41
Produkcja / Odp: Gotowy silnik czy pisanie od podstaw gry do wydania.
« dnia: Czerwiec 28, 2015, 15:33:48 »
@JasonVoorhees Jak by tylko dało się zrobić w grze to co w edytorze to można by ratować sytuację.
Masz może jakieś doświadczenie z zapisem gry w Unity3d ?

Problem jest taki że jak korzystasz z bibliotek/frameworków typu black-box to może się okazać że czegoś się nie da zrobić. We własnym silniku zawsze możesz zmienić co zechcesz.

Spędziłem 3 miesiące próbując zrobić zapisywanie i odczytywanie gry w Unity3d w każdym momencie (3 lata tworząc samą aplikacje - full time). I mam już pewną opinię na temat tego silnika.

Ja mam z kolei problem z fizyką w Unity przy większych prędkościach (ale daleko im do relatywistycznych).
Próbowałem różnych tutoriali, workaroundów, nawet najmniejszego, niemal ciągłego, próbkowania, długo dyskutowałem również z jednym z programistów Unity, z którym tak się złożyło studiowałem :)
Skończyło się na tym, że musiałem napisać podzbiór fizyki od zera.

42
Nie chodzi o Ciebie bo portfolio masz fajne. Ale raz, że coś czuję, że na stronę warsztatu zaglądają tylko starzy wyjadacze, którzy nie raz wdepnęli w projekt, z którego nic nie wyszło.

Mogę tylko potwierdzic, jestem już po 30-stce :)

Życzę powodzenia. Sam nie wchodzę, bo już mam ustabilizowaną pracę, która zresztą pochłania dużo czasu.

43
Unity 3D / Odp: Voxelowy teren / Triplanar
« dnia: Czerwiec 20, 2015, 19:25:43 »
http://http.developer.nvidia.com/GPUGems3/gpugems3_ch01.html

Dodatkowo polecam demo nVidii o nazwie "Cascades". Moim zdaniem wygląda lepiej niż screeny z artykułu.

Marching cubes niezbyt mi się sprawdzał i dawał często niefajne rezultaty. Polecam użyć Dual Contouring (działa na tym na przykład VoxelFarm) - bardziej stabilny i jest jak dla mnie prostszy do ogarnięcia.

http://www.cs.rice.edu/~jwarren/papers/dmc.pdf

W zwykłym Marching Cubes jest kilka problemów np. niejednoznaczne przypadki (w sensie ambiguous). Stąd tyle modyfikacji i usprawnień.

44
Poszukuję / Odp: Poszukiwany Inwestor
« dnia: Czerwiec 06, 2015, 17:54:46 »
Przede wszystkim, aby przyciągnąć inwestora trzeba pokazać mu biznes plan i przygotować stosowną umowę - co dokładnie z tego będę miał w zamian.
Tak lakonicznym opisem można zachęcić najwyżej backera w systemie crowdfundingowym.

45
Gry / Odp: Wrażenia z Wiedźmina 3
« dnia: Czerwiec 06, 2015, 17:41:05 »
Znalazłem sporo bugów zarówno graficznych (np. włosy Triss w pewnym momencie zaczęły lewitować obok) albo niewidzialna ściana w okolicy Łysej Góry (nienaturalnie się od niej można odbijać) a także i w mechanice np:

Wystarczy rozpocząć zadanie Szlak Bohaterów u Gunnara, przejść kilka kroków na miejsce startu aby dostać 50XP, następnie wrócić do Gunnara i zapytać co należy zrobić (jeszcze raz) a quest się zresetuje i znów można dostać 50XP. I tak w kółko... można uzyskiwać te 50XP ile razy się chce.

Zgłosiłem to do CDP nawet.

Strony: 1 2 [3] 4 5