Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pawel1503

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 35
31
Szkółka / Odp: Jaka biblotkea do okienek (OpenGL) + Visual Studio
« dnia: Listopad 12, 2011, 18:45:58 »
Proponuje GLFW :)

32
Projekty zaawansowane / Odp: Hydraulik 1.0
« dnia: Listopad 12, 2011, 18:16:07 »
Przecież to by nic nie zmieniło w gameplayu :).

Może by nie zmieniło ale zawsze jakieś urozmaicenie jest :)

33
Projekty zaawansowane / Odp: Hydraulik 1.0
« dnia: Listopad 12, 2011, 17:41:55 »
Yyy... Czy te "typy rur" to 4 zakręty, 2 proste i skrzyżowanie? :P Już myślałem, że miedziane, żeliwne, PCV itd... :>
Mógłbyś dodać jeszcze podwójne zakręty (skrzyżowanie góra/lewo + dół/prawo w jednym oraz odwrotnie).

4 zakręty, 2 proste i skrzyżowanie ale rozdzielenie ich jeszcze ze względu na budowe to ciekawy pomysł :). Można by wtedy ustalić różną prędkość płynięcia wody ze względu w jakiej są rurze. Pomyślę :).

Nie ma u Ciebie rozwidleń? Gram sobie nieraz w Pipe Dreams na andku, tam są też skrzyżowania typu T oraz typu + (oraz korki), rozwidlenia dodają grze dużo smaku - wyzwaniem jest zamalować całą planszę rurami.

To się jeszcze zobaczy :) Jeśli będe miał motywacje do dalszego kodzenia tego to kto wie.

Niedługo pogram w Twoją wersję i opowiem, co mi się podoba, a co nie (ostrzegam- jestem marudny w kwestii gatunków, które lubię :D ).

Czekam z niecierpliwością :). Chętnie się dowiem co poprawić/dodać/usunąć ;)

34
Szkółka / Odp: Budowa świata w grze, czyli pytanie o obiekty.
« dnia: Listopad 12, 2011, 14:08:05 »
Logika gry czyli przykładowo obliczanie pozycji, liczenie kolizji itp. W DrawWorld TYLKO rysujesz :).

35
Szkółka / Odp: Budowa świata w grze, czyli pytanie o obiekty.
« dnia: Listopad 12, 2011, 14:03:26 »
Ja bym przede wszystkim rozdzielił logikę gry od rysowania wszystkich obiektów czyli:

void DrawWorld(); //Rysuje świat
void Logic(); //Cała logika

EDIT: Hehe, 512 postów :)

36
Projekty zaawansowane / Hydraulik 1.0
« dnia: Listopad 12, 2011, 13:56:06 »
Hej :)

Postanowiłem sobie kiedyś że gdy już wydam pełną wersję Hydraulika, zamieszczę ją na forum. Dlatego chciałbym przedstawić go wszystkim, którzy jeszcze nie mieli z nim styczności :)

Opis:
Hydraulik to prosta gra logiczna polegająca na układaniu rur. Celem gry jest ułożenie ich w taki sposób żeby woda przepłynęła z pompy do celu - oczywiście nie rozlewając się nigdzie po drodze. Na wykonanie zadania mamy określoną ilość czasu - po jego upłynięciu, woda zacznie płynąć - nawet jeśli rurociąg jest nieułożony :). Do wyboru mamy 7 typów rur. Gra składa się z czterech etapów. Tabela z poziomami trudności i czasami w profilu gry na warsztacie.

Sterowanie:
  • Spacja - przyspieszenie płynięcia wody
  • X - zmniejszenie czasu do 5 sekund

Strona domowa:
http://pawel1503.cba.pl
Projekt na warsztacie: http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2247

Link do pobrania: http://pawel1503.cba.pl/pliki/hydraulik v1.0.rar - na razie tylko pod Windowsa, ale w najbliższym czasie postaram się też skompilować grę pod Linuxa :).

Pozdrawiam ! Pawel1503

EDIT: Więcej screenów na devBlogu ;).

37
Szkółka / Odp: Dziwny problem z eventami - SFML
« dnia: Październik 10, 2011, 18:59:53 »
Dobra panowie, mam garść nowych informacji w sprawie mojego problemu. Po pierwsze, to co mówiłem że po kliknięciu belki programu błąd znika jest fałszywe - kodziłem grę kilka godzin, i okazało się że mimo iż kliknąłem w belkę i potem w okno, to i tak mi się zamknął. Po drugie, przez pierwsze dwie godziny, nie było śladu po błędzie - dopiero potem, jak już wyotwierałem aplikację n razy to się zaczęło - co każde uruchomienie mi się zamykał i musiałem przełączyć się na tryb debug, na którym błędu w ogóle nie ma.

Jutro zajmę się za sprzątanie kodu, to przy okazji popatrzę dokładnie na obsługę eventów i coś spróbuje popoprawiać. Dam znać ;).

38
Szkółka / Odp: Dziwny problem z eventami - SFML
« dnia: Październik 09, 2011, 18:09:33 »
@Up

Nie, to na pewno nie to. Po pierwsze, Event nie działa tylko dla pierwszego kliku, potem już ładnie śmiga. Po drugie:

bool sf::Window::GetEvent    (    Event &     EventReceived   )

Inaczej nie przepuści, musi być tak jak jest w podanym kodzie :<
IMHO w każdym arcie, tutku i dokumentacji jest to zrobione tak jak u mnie i ciężko przez to znaleźć błąd.

39
Szkółka / Odp: Dziwny problem z eventami - SFML
« dnia: Październik 09, 2011, 17:53:30 »
Nie, to wszystko jest w funkcji, która jest wywoływana w mainie więc chyba nie tutaj problem. A przedrostek "m" dlatego, że każdy obiekt właśnie tak nazywam mimo iż często nie jest on metodą klasy :).

40
Szkółka / Odp: Dziwny problem z eventami - SFML
« dnia: Październik 09, 2011, 16:50:09 »
Liosan - wymęczyłem program debugerem i mniej więcej trafiłem w sedno sprawy. Otóż (gdy rozparzamy ten drugi błąd) gdy kliknę w jakiś punkt na oknie, wywołuje mi się if(mEvent.Type==sf::Event::Closed). No i tutaj się zamyka. Sprawdziłem dokładnie co tam w środku ma ten mEvent i okazało się że prawie wszystkie zmienne ( w tym pozycja kursora ) są ustawione na zero. I o co chodzi ?

41
Szkółka / Dziwny problem z eventami - SFML
« dnia: Październik 09, 2011, 00:24:47 »
Hej !

Pisząc mojego hydraulika, natknąłem się na dziwny problem z eventami. Otóż korzystam ze standardowego szablonu:

while(true)
{
sf::Event mEvent;
mApp.mWindow.Clear();
if(mApp.mWindow.GetEvent(mEvent))
{
if(mEvent.Type==sf::Event::Closed)
{
mApp.mWindow.Close();
break;
}
}
mApp.mWindow.Display();
}

I pojawia się problem, a właściwie dwa które są ze sobą związane:
  • Gdy aplikacja się uruchamia, a mysz jest poza oknem, okno się zamyka i koniec.
  • Gdy jednak się uruchomi, i klikniemy gdzieś w okno równocześnie go uaktywniając, często również się wyłącza. Trzeba wtedy kliknąć najpierw w belkę, a dopiero potem w uaktywnione okno. Dalej działa już poprawnie. Jeśli ktoś chce zobaczyć jak to w praktyce wygląda to polecam ściągnąć bete hydraulika - tam ten błąd bardzo dobrze widać :)
Jak takie coś naprawić ?

Pozdrawiam ! Pawel1503

42
Szkółka / WinSock - problem z funkcją select
« dnia: Wrzesień 18, 2011, 16:14:24 »
Witam !

Ostatnio bawię się Socketami i napotkałem pewien problem z selectem. Otóż mamy w serwerze taki kod:

fd_set tmpClient;
FD_ZERO (&tmpClient);
FD_SET(mServer,&tmpClient);

if(select(mServer,&tmpClient,0,NULL,NULL) != SOCKET_ERROR )
{
for (unsigned int i = 0; i < mClients.size(); i ++ )
{
if (FD_ISSET(mClients[i], &tmpClient) )
{
std::cout << "Klient wysłał wiadomość !!!" << std::endl;
}
}
if ( FD_ISSET(mServer, &tmpClient) )
{
SOCKET client = accept(mServer,NULL,NULL);
mClients.push_back (&client);
std::cout << "Uwaga uwaga, nowy klient..." << std::endl;
}
}

Gdy klient łączy się, wszystko działa prawidłowo, select wykrywa to i dodaje do wektora socket klienta. Problem zaczyna się, gdy klient zaczyna coś wysyłać. Tutaj serwer za Chiny nie może tego zobaczyć. Gdy spróbowałem odebrać wiadomość normalnym recv, wszystko jest okay. Niestety coś źle zrobiłem i select tego nie widzi. Co robię źle ?

Pozdrawiam ! Pawel1503

43
Szkółka / Odp: Kilka pytań odnośnie gier 2d i ogólnie
« dnia: Sierpień 24, 2011, 14:42:07 »
Nie, SFML jest tylko pod VS 2008.
Pod wersje 2010 należy samemu sobie skompilować. Projekt w VS do skompilowania jest w paczce downloadu.

Ja bym jednak nie radził bawić się SFML'em na 2010. Miałem przypadek polegający na tym, że przy włączaniu fullscreen wywalało jakiś tajemniczy błąd. Na 2008 wszystko śmigało ;)

44
Szkółka / Odp: obsługa jednostek w grze
« dnia: Sierpień 12, 2011, 21:00:57 »
Ja robię coś takiego. Mam klasę CEnemy w której mamy wszystkie dane pojedynczej jednostki. Następnie mamy klasę CEnemyManager, w którym trzymamy takie metody jak dodanie, usunięcie jednostek oraz sam vector czyli tak jak mówił już Ivian std::vector<CEnemy*> który trzyma wskaźniki na obiekty CEnemy. I już :)

45
Unity 3D / Odp: Kurs Unity
« dnia: Sierpień 07, 2011, 22:42:26 »
Cytuj
Sytuacja jest taka że będę szedł zaraz do 3 gim. a matematyka jest na poziomie jakim jest, dlatego wszelkie tworzenie gier 3D to już chyba za ciężki kaliber jak na razie ( a jak wiadomo, matematyka tutaj to podstawa ).
Jeśli chodzi Ci o pracę z Unity to spokojnie możesz zacząć naukę silnika i operować w 3D na poziomie matematyki jaką posiadasz. Przy pracy z Unity bardziej wymagana jest logika niż czysta matematyka.
Jeśli np. chcesz zrobić obrót obiektu to używasz odpowiedniej funkcji podając odpowiedni kąt i gotowe zamiast bawić się z kwaternionami, ale z tego co pamiętam Unity posiada i taką możliwość.

Mhm, no dobra. To jeśli pozwolisz to mam jeszcze klika pytań. Mianowicie:

1) Czytałem, że są dwie wersje licencje Unity, darmowa i Pro. Przy darmowej podobno na początku gry wyświetla się logo/znak Unity. Jest to jakoś bardzo uciążliwe ? I czy są jakieś inne uciążliwości z tytułu darmowej wersji ?
 
2) Czy tworzenie fizyki jest skomplikowane ? Chodzi mi głównie o kolizje.

3) Czy plik wynikowy exe dużo waży ? Stworzyłem kiedyś w BGE niedużą gierkę, gdzie exe miało 100 MB :D.

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 35