Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - .c41x

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 17
31
OpenGL / Odp: Przekształcenie fizyczne- czy równie wydajne?
« dnia: Styczeń 28, 2013, 20:05:29 »
Przemnażając każdy wierzchołek z osobna uzyskuję większą kontrolę na obiektem, lecz czy działanie w ten sposób jest równie wydajne? Słyszałem, że w ten sposób obciążam bardziej CPU, jeśli rzeczywiście byłoby to mało wydajne, to w jaki inny sposób to robić?

Do tej pory zawsze w ten sposób lub korzystając z gotowych funkcji jak rotatef() np. obracałem obiektem.
Nie wiem czy co chcesz osiągnąć, ale nigdy nie widziałem programu, który transformuje każdy vertex na CPU. Tym bardziej glRotatef tego nie robi, a jedynie mnoży macierze - wierzchołki są i tak przez nią mnożone później na GPU. Jak chcesz sobie zrobić na każdy vertex jakąś specjalną transformację to bez shaderów czy np. transfrom feedback nie będzie łatwo :P.

32
Językoznawstwo / Odp: Nieskończone wyrażene regularne
« dnia: Styczeń 24, 2013, 19:45:24 »
(<[^>]+>)

33
Audio / Odp: Proceduralna generacja dźwęku
« dnia: Styczeń 10, 2013, 21:56:24 »
SuperCollider:
http://supercollider.sourceforge.net/

ChucK:
http://chuck.cs.princeton.edu/

Max - płatny, ale niezły potwór. Można ściągnąć wersje testowe i się pobawić ;)

Polecam przeglądnąć takie wideo (proste wprowadzenie do tematu): http://www.youtube.com/watch?v=ogFAHvYatWs prototypy można testować w tym oprogramowaniu które wymieniłem wyżej (polecam ChucK :).

34
Szkółka / Odp: Synchronizacja watkow
« dnia: Grudzień 31, 2012, 15:30:02 »
Jeśli to jest prosty, globalny int, to pisząc grę można bezpiecznie uznać że spoko, niech se czytają i nadpisują. Jeśli coś bardziej skomplikowanego, to nie radzę.
Proste typy są tak samo podatne na nadpisywanie jak każde bardziej złożone ;) Zazwyczaj nie stosuje się do nich sekcji krytycznych, tylko operacji atomowych (w windows są to funkcje Interlocked* http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms684122%28v=vs.85%29.aspx w nowym C++11 już to jest jako klasa szablonowa atomic http://en.cppreference.com/w/cpp/atomic/atomic).

35
Narzędzia / Odp: [G++] Własny standard C++
« dnia: Grudzień 25, 2012, 20:30:16 »
Jeśli już się chcesz w to bawić to najsensowniej zrobić plugin do GCC, ale bez znajomości źródeł samego GCC i tak daleko nie pojedziesz...
Tu ciekawe info:
http://www.codesynthesis.com/~boris/blog/2010/05/03/parsing-cxx-with-gcc-plugin-part-1/


36
C++ / Odp: Wskaźnik na metodę z innej metody
« dnia: Grudzień 18, 2012, 19:38:07 »
Popularny "problem". Każdy (?) na początku robiąc jakiś framework chce pakować w klasy różne niepotrzebne rzeczy (np. funkcje do callbacków/pętli komunikatów itp.). Zazwyczaj te klasy klasy, nie mają zupełnie sensu istnienia (jak na przykład: tworzenie okna, obsługa wejścia, inicjalizacja renderera, itd.)... po prostu zrób zwykłą funkcję jak człowiek ;)

37
Programowanie grafiki / Odp: coś fajnego generowanego proceduralnie
« dnia: Grudzień 04, 2012, 19:06:56 »
Mój ulubiony zbiór "papierków" o generowaniu (głównie flory):
http://algorithmicbotany.org/papers/

38
Skrypty / Odp: [JavaScript] Jakiego edytora używacie?
« dnia: Grudzień 01, 2012, 13:27:53 »
What.
Byłem święcie przekonany że tak jest... jeśli się mylę to przepraszam :| .

A porównywałeś z Eclipse? (Pytam z ciekawości - ostatnio jak sprawdzałem to Eclipse miał naprawdę dobre indeksowanie kodu i podpowiadanie składni zgodne z semantyką języka, wliczając rzeczy typu rozwijanie szablonów i Koenig lookup; pracowałem trochę przy jego kodzie i mam sentyment :))
Skoro cię to ciekawi... może nie z aktualnymi wersjami, ale tak. Podpowiadanie/walidacja w locie do PHP/JS/MySQL w NB zawsze była w mojej subiektywnej ocenie lepsza niż cokolwiek innego, włączając Eclipse. W C++ nie jestem w stanie porównać NB i Eclipse, bo nie korzystałem na dłuższą metę z Eclipse CDT - ale na pewno jest dużo lepiej niż VS :) Aktualnie nie używam już semantycznych auto - complete na rzecz kontekstowego (?) podpowiadania o którym wspomina Xion.

39
Skrypty / Odp: [JavaScript] Jakiego edytora używacie?
« dnia: Listopad 30, 2012, 19:17:24 »
IMO najlepszy jaki znam i używałem do programowania wszelakiego webowego oprogramowania: NetBeans. Skoro zależy ci na podpowiadaniu składni to nie znam lepszego IDE - nawet do C++ bije na głowę Intellisense Visuala (mowa o wersji Express bez pluginów). SubLime też się nada (w końcu to przerobiony gVim) jeśli lubisz mieć wszystko w miarę sensownie skonfigurowane na starcie. Jeśli jednak chcesz coś naprawdę dopasowanego do swoich potrzeb to skonfiguruj sobie Emacsa lub gVima ;).

40
Linux / Odp: Starość Debiana ?
« dnia: Listopad 10, 2012, 23:18:14 »
Używam aktualnie Debiana po dość długim czasie spędzonym z Ubuntu. IMO największy problem z Debianem to właśnie sterowniki i (jak kiedyś uważałem) stare pakiety, ale po jakimś czasie doszedłem do wniosku że skoro mam tylko kilka zainstalowanych programów (góra 10-20) to mogę sobie bez problemu kompilować bezpośrednio z ich źródeł - system zarządzania pakietami jak dla mnie nie jest potrzeby do niczego. Niestety ze sterownikami może być problem: konfiguracja karty audio na USB to koszmar... w sumie jakiejkolwiek karty audio na Debianie :D. Instaluję Emacsa, NetBeansa, Firefoxa, coś do RSS i kilka drobnych programów narzędziowych/sterowników i nie mam problemów z aktualizacją, a wszystko chodzi bardzo szybko i stabilnie. Tutaj wrócę do Ubuntu - bardzo podobało mi się Unity, przesiadłem się na Debiana tylko dlatego że nie wierzę żeby ten Desktop Manager (Unity) kiedykolwiek będzie stabilny - każda próba jego konfiguracji to męka kończąca się grzebaniem głęboko "w systemie" i sterownikach po jakichś krytycznych błędach "rozwalających" całego WM. Największym błędem jeśli chodzi o Unity jest to że jest to że wymyślili sobie że napiszą go jako plugin do Compiza - a od kiedy pamiętam Compiza to jest to koszmarnie niewydajne i niesamowicie niestabilne oprogramowanie. Jeśli chcesz dobrego (bardzo stabilnego) i szybkiego WM to polecam Awesome WM, lub Gnome 2 :)

41
OpenGL / Odp: Display List nie działa
« dnia: Listopad 02, 2012, 21:56:21 »
Jak to uruchamiam to chyba nie zwraca bledu ale odpalenie listy nie stawia obiektu - jest pusto.
Chyba? :) To sprawdź. Generalnie Display Lista się nie kompiluje jeśli są w niej niedozwolone instrukcje (z API OpenGL oczywiście). Skompilowana raczej nie ma szans żeby się nie renderowała - prędzej masz gdzieś źle poustawiane macierze widoku.

42
Grafika 3D / Odp: Pozycja pomiędzy vertexami w GLSL
« dnia: Październik 31, 2012, 23:46:37 »
Ale kula w rzucie perspektywicznym nie jest kołem, nie?
Jeśli styczna przejdzie przez jasno-niebieski punkt (rys.) to nie ma znaczenia.

43
Grafika 3D / Odp: Pozycja pomiędzy vertexami w GLSL
« dnia: Październik 31, 2012, 19:14:23 »
Ja bym najpierw sprawdził takie coś:
1. trzeba znaleźć punkt punkt który znajduje się na "brzegu" kuli (czyli jak mówisz punkt o wartości 2.0 - dokładnie równej promieniowi). Dokładniej mówiąc punkt na stycznej tej kuli, gdzie prosta stycznej przechodzi przez eye kamery.
2. masz 3 punkty: środek, ten który przed chwilą wyliczyłeś i punkt szukany - mnożysz każdy przez swoją macierz projekcji
3. wyliczasz proporcje biorąc za zmienną długość r kuli i wyliczone wcześniej punkty

44
Szkółka / Odp: Problem z mnożeniem macierzy
« dnia: Październik 17, 2012, 23:28:18 »
Matrix3x3 Matrix3x3::operator*(const Matrix3x3& mat ) const;

To się kompiluje? Pierwszy raz widzę taki zapis... GCC wyrzuca error.

45
Językoznawstwo / Odp: SSE & no speedup
« dnia: Październik 09, 2012, 00:09:45 »
W takie optymalizacje można się bawić tylko jak ci się bardzo nudzi, a do czyszczenia RAM-u polecam sprężone powietrze lub pędzel ;)

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 17