Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Khaine

Strony: 1 ... 10 11 12 13 [14]
196
DirectX / Odp: problem z maskingiem/transparency
« dnia: Kwiecień 25, 2006, 21:58:58 »
hmmm no dobrze, mozna rysowac w odpowiedniej kolejnosci, ale czy bedzie to dzialac gdy przesune obiekt rysowany pierwszy (najdalej polozony) przed obiekt polozony najblizej kamery?
A co jesli nie wiadomo ile bedzie rysowanych obiektow, i ktory bedzie blizej, a ktory dalej? Np. uzytkownik rysuje sobie obiekt blisko kamery, a potem chce za nim cos narysowac, czy wtedy trzeba bedzie jeszcze raz narysowac te 2 obiekty w odpowiedniej kolejnosci? Z tego co mowicie to wlasnie tak, a to nie jest za dobre rozwiazanie?

Dzieki za pomoc.

197
DirectX / problem z maskingiem/transparency
« dnia: Kwiecień 25, 2006, 12:52:52 »
Witam.

Uzywajac 24bitowej bitmapy png zoriblem masking jak nastepuje:
wlaczylem alpha blending, wylaczylem zbuffer i zapisywanie do niego, ustawilem blend: src blend =src alpha, dest blend =inv src alpha, odpalilem odpowiednia bitmape, zoriblem rotacje, narysowalem prymityw1, wykonalem translacje, narysowalem prymityw2 pod prymitywem1.
Masking dziala jak nalezy, ale problem jest w tym, ze prymityw2 zaslania prymityw1 mimo ze jest pod nim lub za nim (jak mniemam przez wylaczony zbuffer), ale, co dziwne, dzieje sie tak TYLKO z dest blend =inv src alpha. Przy innych opcjach dziala dobrze.

Na inne formaty bitmap ten sposob nie dziala.

Ma ktos jakis pomysl jak sobie z tym poradzic?

Dziekuje za pomoc

Strony: 1 ... 10 11 12 13 [14]