Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek K.

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 865
61
Projekty rozpoczęte / Odp: Rozbudowanie bota do ruletki
« dnia: Grudzień 18, 2015, 00:53:41 »
Cytuj
W sumie zastanawia mnie czy internetowe kasyno które zapewne używa jakiegoś softwarowego randomizera nie ma tej "pamięci".
Możesz w przybliżeniu też założyć, że nie ma. Nawet najprostsze generatory liczb losowych mają okres powtórzenia rzędu 2 miliardów. Te lepsze bliżej okolicy 2 do potęgi kilku-kilkunastu tysięcy. Za to lepszym pytaniem jest czy używają kryptograficznie bezpiecznego generatora liczb losowych - jeśli nie, to teoretycznie jest szansa na odkrycie stanu generatora i przewidywania przyszłych liczb. Ale na to też jest bardzo mała szansa, bo byś musiał przede wszystkim mieć pewność że jesteś jedynym użytkownikiem danego generatora, niewspółdzielonego pomiędzy różnymi sesjami różnych użytkowników.

Cytuj
Właśnie z tego powodu kasyna wprowadziły limit na wysokość zakładu. Bez tego każde kasyno bankrutuje jak wpada do niego szejk który chce się zabawić ;)
Są systemy w których wysokość zakładu nie rośnie wykładniczo. Poza tym nawet w przypadku szejka nie doprowadzi on kasyna do bankructwa takimi systemami, bo zyski w tych systemach to bardzo mała część zasobów.

62
Projekty rozpoczęte / Odp: Rozbudowanie bota do ruletki
« dnia: Grudzień 17, 2015, 19:53:53 »
Cytuj
Nie ma co tu sie stosować tylko do matmy bo trzeba by było też uwzględnić to że np zacząłem grać już kiedy spory train sie trafił- wiec szana na kolejnego w kolejnych setkach gier jest 2x mniejsza i takie inne duperele.
No właśnie duperele. Stół nie ma pamięci, więc Twoje założenie jest całkowicie błędne.

Cytuj
Bot mnie nic nie kosztuje a mógłbym wiele zyskać, powoli ale nadal za darmo, bez inwestycji.
Jakkolwiek nie zbudujesz algorytmu obstawiania, spodziewany wynik średni w bardzo długim rzucie zawsze będzie dla Ciebie niekorzystny. Jedyne co możesz zrobić to maksymalizować szansę na wypłacenie darmowych monet.

63
Projekty rozpoczęte / Odp: Rozbudowanie bota do ruletki
« dnia: Grudzień 17, 2015, 18:55:01 »
po co ta matematyka? :P wszystkie gry w kasynie statystycznie przynoszą zysk im a nie tobie więc równie dobrze możesz postawić wszystko co masz w jednej grze i zaoszczędzić sobie czasu
Nie do końca. O ile średnia spodziewana wygrana będzie zawsze niższa od tego co postawisz, o tyle możesz manipulować rozkładem prawdopodobieństwa. W szczególności są systemy, które gwarantują wygraną - tyle że przy założeniu nieskończonych środków na zakłady.

64
Projekty rozpoczęte / Odp: Rozbudowanie bota do ruletki
« dnia: Grudzień 16, 2015, 23:03:31 »
Cytuj
Bot stawia tak abyśmy my mieli jak najmniejszą szanse na przegraną
Czyli stawia zawsze na czerwony X? (ten w rogu okna aplikacji) ;)

W takich grach prawdopodobieństwo jest zawsze po stronie kasyna. Ale jeśli chodzi wyłącznie o wygranie jak największej części kasy z darmowej puli, to statystycznie najpewniejsze będzie zrobienie jak największej liczby osobnych zakładów w osobnych losowaniach na kolor (albo inne pole z ~1/2 szans). Alternatywnie jeśli się da, to jak najwięcej jak najtańszych zakładów na oba kolory jednocześnie - wtedy nie dostajesz wygranej tylko przy zerach, a że stawiasz minimalnie w osobnych zakładach, to stracisz na zerach maksymalnie kilka razy.

65
Inne / Odp: Web Scrapping
« dnia: Grudzień 10, 2015, 16:12:07 »
Cytuj
Czy jeżeli napiszę aplikację, która umożliwia parsowanie (web scrapping) różnych stron web, to będzie to legalna aplikacja? Czy też będzie ona naruszać prawa tych stron?
Nazwij to wyszukiwarką, tylko poprawnie obsłuż robots.txt. ;)

66
Programowanie grafiki / Odp: Zasięg widzenia 2D
« dnia: Grudzień 05, 2015, 15:49:10 »
Cytuj
Jakieś błyskotliwe pomysły , albo ktoś rozwiązał ten problem wcześniej oprócz programistów tworzących Commandos? :D
Wystarczy poszukać "2D shadow" na google. Jest masa tutoriali, bo to częsty efekt w grach 2D.

67
Cytuj
2) Kiedy niektóre grafiki są większe niż standardowy kafelek trudność sprawia optymalizacja widoku mapy tak aby rysował faktycznie tylko to co ma być narysowane.
Trudność... po prostu trzeba zwiększyć zakres rysowania lub użyć innego algorytmu do określania widocznych grafik (np. quad-tree).

68
Czy jak budujemy mapę z kafelków czy jedne kafelki mogą być większe od innych ? Czy jednak powinno się trzymać zasady, ze wszystkie kafelki na mapie są tych samych rozmiarów?
Jak piszesz własną grę, to nie ma żadnych zasad. :)

69
Projekty zaawansowane / Odp: Pixel Perfekt
« dnia: Listopad 29, 2015, 13:32:47 »
Cytuj
Napisz jakie to urządzenie to może uda mi się dojść do tego dlaczego jest niewspierane.
Samsung Galaxy S1, Android 2.3.

70
Projekty zaawansowane / Odp: Pixel Perfekt
« dnia: Listopad 29, 2015, 13:01:07 »
Cytuj
Wymagany android >= 4.2, wynika to z frameworka (Monogame).
Widać kiepski framework.

Cytuj
Jakie ałć? Obecnie to około 90% urządzeń.
Nie wiem jak to policzyłeś, bo mi wychodzi 81.7%. Co nie zmienia faktu, że żadna statystyka nie zmieni faktu, że gra u mnie nie działa i tyle.

71
Zauważ, że funkcja podana przez Krzyśka jest w miarę gładka i powinna mieć ciągłą pochodną.
Ma, bo tak była projektowana. Odcinek wielomianowy pośrodku zaczyna i kończy się mając pochodną równą zero. Używając tutaj wielomianów wyższego stopnia można mieć tutaj ciągłe pochodne nawet wyższych stopni.

72
Cytuj
Niestety z tego co widzę mogą być problemy z otrzymaniem całki z funkcji którą podałeś. Wolframalpha obliczył dość dziwną a na samym dole napisał "Computation timed out". W innym programie wyskoczyło mi "Antiderivative or integral could not be found."
Jeśli program nie liczy, to można policzyć ją łatwo samemu segmentami - dla x<0 jest 0, dla 0<x<1 jest całka z wielomianu, a dla x>1 jest wartość końcowa całki z wielomianu plus x. Wystarczy poskładać te wyniki jak ja zrobiłem ze smoothstepem, dodać C i mamy wynik.

73
Albo może pójdźmy za ciosem :).
Funkcja sigmoidalna która obustronnie przechodzi w stałą. (Plusik do wygrania) ;)
Jak już ma się clamp z zerem ogarnięty, to wystarczy juz z tego smoothstep złożyć. :)
f(x) = 3((1+sqrt(x^2)-sqrt((x-1)^2))/2)^2 - 2((1+sqrt(x^2)-sqrt((x-1)^2))/2)^3

Ale powiedz jeszcze z ciekawości do czego Ci takie dywagacje? :)

74
Cytuj
Tak jak w pytaniu interesuje mnie sytuacja w której funkcja przechodzi z nie stałej w funkcje stałą, ale warunek jest taki iż nie może przechodzić w stałą w nieskończoności.
Precyzując z kontekstu, to szukasz funkcji f(x) dla której a oraz c takie że dla każdego x > a spełniony jest warunek f(x) = c. Racja?

Cytuj
Musi być również wyrażona pojedynczym wzorem bez szczególnych przypadków takich jak np inne wzory dla x != 0 itp (nie wiem jak się nazywa taki rodzaj funkcji).
f(x) = ( x - sqrt(x^2) )^2

Cytuj
1. Jeżeli uznamy że w zbiorze funkcji elementarnych niema modułu to na 99% nie ma takiej funkcji. Jedyne co mogę powiedzieć: użyj czegoś szybko malejącego jak np. e^-x i przybliż do któregoś miejsca po przecinku.
Nie potrzebujesz do tego modułu. Wystarczy stare dobre sqrt(x^2).

75
Projekty zaawansowane / Odp: Pixel Perfekt
« dnia: Listopad 20, 2015, 16:40:26 »
"Aplikacja jest niezgodna z Twoim urządzeniem" - co za bajerów to to wymaga? :)

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 865