Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek K.

Strony: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 ... 865
181
Szkółka / Odp: jak zainteresować dziecko programowaniem?
« dnia: Lipiec 15, 2015, 12:45:43 »
Cytuj
C. N. D. Zakładam, że mowa tu o Commodorku 64.
Trafiłeś. Nie piszę, że zgadłeś, bo sam później się złapałem na tym, że Atari też miało taki wystrój kolorystyczny.

182
Szkółka / Odp: jak zainteresować dziecko programowaniem?
« dnia: Lipiec 15, 2015, 12:34:23 »
Cytuj
Ja miałem między innymi pomarańczowo grafitową. (pixel był pomarańczowy kiedy był w stanie wzbudzonym :) )
Taki monitor, czy jakaś konkretna platforma? :)

183
Szkółka / Odp: jak zainteresować dziecko programowaniem?
« dnia: Lipiec 15, 2015, 12:22:25 »
Cytuj
Jak widać, jeśli ktoś ma ciągoty do programowania, to może go zaciekawić nawet czarna konsola tekstowa :)
Cóż, ja miałem podobnie, tylko konsola była niebiesko-błękitna. ;)

Cytuj
Myślę też, że fajnie by było zacząć od pokazania HTML, CSS i JavaScript.
Chcesz dzieci CSSem straszyć? :) Przecież tego nawet dorośli czasem nie rozumieją. :)

184
Szkółka / Odp: jak zainteresować dziecko programowaniem?
« dnia: Lipiec 14, 2015, 18:52:07 »
Cytuj
Logo i BASIC tez się wydaja dobrym rozwiązaniem
Logo raczej będzie tutaj mało rozwojowe.

185
Szkółka / Odp: [C] Problem z łańcuchami znaków(wskaźniki)
« dnia: Lipiec 14, 2015, 09:12:44 »
Cytuj
NULL wcale nie musi być typu void*. Zazwyczaj jest typu int.
W czystym C NULL zawsze będzie zdefiniowany jako (void*)0. W C++ NULL jest zawsze jest po prostu zerem (intem) i może być stosowany z nim zamiennie.

Jeśli zazwyczaj kodujesz w C++, to powyższe zdanie będzie prawdą. ;)

186
Heh, a ja dokładnie wtedy jestem zajęty. :P

187
Szkółka / Odp: [C] Problem z łańcuchami znaków(wskaźniki)
« dnia: Lipiec 13, 2015, 10:18:49 »
Cytuj
BTW- Zawsze jest ze znakiem?
Kojarzę że w C++ są typy liczbowe 'signed char' i 'unsigned char' oraz typ znakowy 'char' który mapuje się na jeden z tych typów liczbowych, ale nie było gwarancji na który. W C jest tak samo?
Domyślnie jest ze znakiem, chyba że podasz odpowiednią opcję kompilatora. Dokładnie w ten sam sposób, w jaki pozostałe typy całkowite (short/int/long) też są domyślnie ze znakiem.

188
Szkółka / Odp: Kasyno - programowanie, legalność w PL
« dnia: Lipiec 12, 2015, 23:16:52 »
Cytuj
Aha, z legalnością wobec prawa o grach hazardowych też? ;)
Jak się nie da wygrać fizycznej kasy, to może już pod to nie podchodzić.

189
Szkółka / Odp: [C] Problem z łańcuchami znaków(wskaźniki)
« dnia: Lipiec 11, 2015, 20:05:42 »
Cytuj
* napis jest łańcuchem znaków
Tak.

Cytuj
który w rzeczywistości jest tablicą
Tak, chociaż nie należy tego mylić z typami tablicowymi ("char tab[100]").

Cytuj
która z kolei jest niczym innym jak wskaźnikami.
A tutaj to już się to nie zgadza. Wskaźnik pokazuje na jedno konkretne miejsce w pamięci i tyle. Może na przykład pokazywać na pierwszy element tablicy (jak to się dzieje tutaj). Jednak wskaźnik nie jest tablicą, ani tablica nie jest wskaźnikami*.

*) Oczywiście można zrobić tablicę, której elementami są wskaźniki, ale nie o tym tu mowa.

Cytuj
* napis kończy się zawsze znakiem \0 lub NULL
Napis jest tablicą znaków. Każdy znak to 1-bajtowa liczba* i wartość 0 oznacza koniec napisu. Jest to coś nieco innego od powyższych, gdyż:
- \0 to tylko sposób zapisu wartości 0 w łańcuchu (bo pisząc '0' otrzymamy wartość 48 - kod ASCII znaku '0'),
- NULL w zwykłym C ma typ void*

*) Domyślnie typ "char" to 1-bajtowa liczba ze znakiem, czyli może mieć wartości -128..127.

Cytuj
Ogólnie sprawa trochę się upraszcza, gdyż wyrazy muszę wczytać z pliku.
Znacznie się upraszcza. Używając fseek/ftell możesz sprawdzić wielkość pliku i odpowiednio zaalokować pamięć. Do wczytania określonej liczby znaków możesz potem użyć fread.

190
Projekty zaawansowane / Odp: BoxWar
« dnia: Lipiec 09, 2015, 23:53:10 »
Cytuj
Ponieważ jest to mój pierwszy projekt i narazie chciwlbym aby użytkownicy sprawdzili jak sie to prezentuje, jak sie w to gra itp. bez uciążliwych reklam.
Reklamy wcale nie muszą być uciążliwe.

191
Projekty zaawansowane / Odp: [Android] BoxWar
« dnia: Lipiec 09, 2015, 18:15:27 »
Cytuj
Gra jest całkowicie darmowa i pozbawiona reklam.
Czemu taka decyzja?

192
Narzędzia / Odp: Jaki tablet do testowania gier na Androida?
« dnia: Lipiec 09, 2015, 18:13:31 »
Cytuj
Nie za szybkiego, żeby znać ograniczenia, ale też nie muła, który ledwie ciągnie Tappy Chicken'a.
Porównywanie się wydajnościowo z innymi grami to niezbyt dobra droga. Na moim Galaxy S1 Plants vs Zombies czy Angry Birds Go! w ogóle się nie ładują, a mój teren hi-poly generowany w locie działa płynnie. Ba... PvZ to miejscami ma 3 FPS na Galaxy Tab 3 10.1.

193
Warsztat Summer of Code 2015 / Odp: Wieśmin: Dziki Samogon
« dnia: Lipiec 09, 2015, 18:09:17 »
No no... no to tylko jeszcze dwie sztachety na plecy i można w bój iść! Jedna heblowana na ludzi i jedna nieheblowana na zwykłe świnie i buractwo. ;)

194
Narzędzia / Odp: Jaki tablet do testowania gier na Androida?
« dnia: Lipiec 09, 2015, 15:15:41 »
Cytuj
Optymalizacja renderowania to najtrudniejszy proces czy wykonujesz grę mobilną czy fotorealistyczną wizualizacje i chciałem to podkreślić.
Myślę, że w kodowaniu na mobilki by się dużo trudniejszych rzeczy znalazło. Ot, chociażby zakodowanie porządnego i przenośnego UI.

Cytuj
Wydaje mi się że nadużywasz władzy i mogłeś dokładniej napisać czego nie rozumiesz.
Rozumiem wszystko co napisałeś i nie twierdzę, że jest to niezrozumiałe, tylko że trzeba się wczytywać. A za pierwszym razem to serio myślałem że jesteś obcojęzyczny i użyłeś translatora (dlatego napisałem po angielsku). :)

Cytuj
Zrezygnuje z forum jak dostane bana i tyle.
Bez przesady, na bana to trzeba sobie porządnie zasłużyć. :)

Cytuj
Staram się czytać, mimo wszystko od czasów szkolnych duże zrobiłem postępy w ortografii.
Ortografii nie mam nic do zarzucenia. I składni w tym ostatnim poście też nic. :)

195
Narzędzia / Odp: Jaki tablet do testowania gier na Androida?
« dnia: Lipiec 09, 2015, 11:55:05 »
Cytuj
Masz zdecydowane problemy z czytaniem ze zrozumieniem i to już drugi raz potwierdzasz. Albo ja mam problem z komunikacją z niektórymi jednostkami.
Myślę, że masz problem z pisaniem pełnych i poprawnych zdań po polsku.

I proszę sobie nie żartować z moderacji (hint: "Redaktor" nad avatarem), bo to może skończyć się ostrzeżeniem.

Cytuj
Mam, jednak zamiast nauki wolałem rozmowy z kolegami :D
Spoko. Bo serio momentami trzeba to co piszesz przeczytać pięć razy, zanim pomiędzy "syntax errorami" się wyłapie o co Ci chodzi. Polecam poczytać trochę książek i będzie dobrze. :)

Cytuj
Jeśli chcesz wykonać trójwymiarową grę która odpali na procku 800 lub 600, ma kilka map, ciekawie wygląda i chcesz zmieścić wszystko w pliku mniej niż 20 mega to jest przy tym gimnastyki.
Procek nie jest aż tak ważny jak GPU. Na większości obecnych telefonów wystarczy że całą mapę wrzucisz jako jednego mesha i jeśli jest w miarę lowpoly (na poziomie Quake 1/2/3) i nie używasz bajeranckich shaderów, to będzie śmigało bez żadnej gimnastyki.

Poza tym pierwszy DOOM cały mieścił się w kilkunastu MB i wymagał procesora z 66MHz. ;)

Strony: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 ... 865