Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek K.

Strony: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 ... 865
166
Projekty zaawansowane / Odp: Tabster - program do muzykowania
« dnia: Lipiec 22, 2015, 11:54:55 »
Cytuj
niestety w unity są 3 opcje na krzyż dotyczące renderingu
Pozostaje więc napisać customowy renderer.

Cytuj
chyba że audio thread z racji bycia osobnym threadem to uciągnie bez dalszego obniżania fpsów
Zależy od tego, jak bardzo go obciążysz. No i nawet bym nie myślał żeby podchodzić do tematu bez C++ używając wyłącznie skryptów Unity. :)

167
Projekty zaawansowane / Odp: Tabster - program do muzykowania
« dnia: Lipiec 22, 2015, 09:24:32 »
Cytuj
super, można screenshota?
chociaż w sumie nie wiem czy warto, prawdopodobnie wali się przez ui używające stencila a wyłączenie go raczej nie wchodzi w grę
Screena nie mam. Zrobił bym, gdyby nie to że skrótem do screenshota jest u mnie Home+cośtam, przez co nigdy nie udało mi się zrobić screena czegokolwiek poza pulpitem (patrz: Home).

Ale stencil może być dobrym tropem. Może nie tyle trzeba go wyłączyć, co na przykład wyczyścić przed rysowaniem? Bo to wygląda jakby tam jakieś śmieci siedziały.

Cytuj
50 drawcalls na telefon to sporawo.
Bez przesady. Do setki potrafi działać płynnie (zależy jeszcze co się rysuje, oczywiście). Nie żyjemy w średniowieczu przecie.

168
Wydarzenia / Odp: Głuchołazy 2k15 24-26 lipca Party Atari
« dnia: Lipiec 22, 2015, 09:18:41 »
Nie przyjadę. Nie jestem rolnikiem. ;)

A tak serio, to po prostu z Gdańska daleko. :)

169
Projekty zaawansowane / Odp: Tabster - program do muzykowania
« dnia: Lipiec 21, 2015, 17:42:22 »
Na Samsung Galaxy S1 z interfeju jest sieczka - poza przyciskami dookoła główne okno zawiera głównie biało-niebieskie kropki przez które tak jakby prześwituje to co być tam powinno.

170
Projekty zaawansowane / Odp: Neur[o]cube
« dnia: Lipiec 20, 2015, 13:28:04 »
Najtansza wyspe znalazlem za 1,5mln EUR - poniewaz z AppWorld-a poszly ok. 3 sztuki (fakt - moglo pojsc wiecej - troche zaniedbalem temat), to by znaczylo ze musi sie sprzedac jeszcze jakies 2.142.854 kopii + piwo. Spoko - da sie.
Cóż, bez marketingu to gierka nawet za dolara nie pójdzie. Po prostu nie będzie miała ściągnięć i spadnie gdzieś na kilku tysięczne miejsca na listach - w efekcie czego po prostu nikt już jej nie znajdzie. Polecam raczej free+IAP, nawet jeśli IAP miałby być unlockiem pełnej wersji.

Ale cóż, nikt nie powiedział że zarabiać na grach jest łatwo. :)

171
Projekty zaawansowane / Odp: Neur[o]cube
« dnia: Lipiec 19, 2015, 21:31:44 »
Cytuj
Niestety gry logiczne to zapomniany gatunek i komercyjnie nieakceptowalny.
Nie przesadzajmy. 2048 i Triple Town to żywe kontrprzykłady. No i cały segment match-3.

Cytuj
Ale jest płatna wersja na BlackBerry:
https://appworld.blackberry.com/webstore/content/22721872/?lang=pt_br&countrycode=US
Trolling level pro: dać hyperlinka do wersji portugalskiej, który jak wiadomo jest najczęściej używanym językiem na Warsztacie. ;)

172
Cytuj
Każdy kafel jest reprezentowany przez około sześć liczb z zakresu <250 (char).
Jaki jest rozmiar mapy?

173
Szkółka / Odp: jak zainteresować dziecko programowaniem?
« dnia: Lipiec 19, 2015, 14:24:54 »
Wszystko. Podstawowy algebry, ale też języki formalne, typy... programowanie to sama matematyka stosowana. :)
No to wytłumacz jeszcze ów fenomen, że aby sensownie programować wystarczy w zupełności znajomość dodawania i odejmowania? ;)

174
C++ / Odp: Inteligentne wskaźniki, czas ich żywota
« dnia: Lipiec 18, 2015, 14:10:01 »
Cytuj
Odpowiedzialność to nie tylko tworzenie, usuwanie i utrzymanie obiektu przy życiu, według jednej z definicji jakie znalazłem to „zobowiązanie do wykonania zadania albo posiadania informacji”.
Nie przesadzajmy. Mi chodziło tutaj tylko i wyłącznie o odpowiedzialność za tworzenie i zwalnianie.

175
C++ / Odp: Inteligentne wskaźniki, czas ich żywota
« dnia: Lipiec 18, 2015, 12:23:30 »
Cytuj
Krzysiek K., weak pointer to także smart pointer. :)
Tak, ale nie weak nie ma odpowiedzialności za obiekt. Zwłaszcza w tej mojej konkretnej implementacji, gdzie weak pointera nijak nie idzie zamienić na shared, czy coś w tym rodzaju.

Cytuj
Dzielenie się odpowiedzialnością IMO występuje bardzo często, po prostu korzystając z inteligentnych wskaźników przestaje się zauważać problem.
No właśnie chodziło mi o to, że nie. U mnie dzielenie się odpowiedzialnością wystąpiło tylko w jednym przypadku - drag & drop. W każdym innym, każdy obiekt albo miał ściśle określony jeden inny konkretny obiekt, który odpowiadał za jego utworzenie i zniszczenie (najczęściej był memberem, na stosie, lub w vectorze), albo był globalnie dostępnym systemem.

Cytuj
Przykładowo umieszczasz obiekt na scenie (staje się częścią grafu), ale nadal utrzymujesz referencje w innych miejscach (żeby śledzić położenie obiektu, reagować na zdarzenia z jego udziałem lub go aktualizować w jakiś sposób), w każdej chwili ten obiekt może zniknąć na wiele różnych sposobów (ktoś może go wyciągnąć przeszukując graf sceny, pobierając po nazwie lub korzystając z zachowanej wcześniej referencji) i właśnie nawet tak prosta operacja może spowodować masę problemów (jakoś trzeba powiadomić o zniszczeniu obiektu wszystkie miejsca, które utrzymywały o nim informację).
I tutaj właśnie pojawia się ów weak pointer. W mojej implementacji akurat nic nie trzeba powiadamiać, tylko ustawić flagę, że obiekt jest zniszczony i zwrócić go do puli. Weak pointery uwzględniają tą flagę i będą twierdziły, że są NULLami.

Tak czy inaczej sam stwierdziłeś, że za obiekt w Twoim przykładzie odpowiedzialność ma jeden konkretny inny obiekt (graf sceny).

176
Szkółka / Odp: jak zainteresować dziecko programowaniem?
« dnia: Lipiec 18, 2015, 12:15:10 »
Ja w takim wieku zapisalbym dziecko na jakies lekcje gry na fortepianie, a nie dręczył klepaniem kodu :|
Za to byś dręczył fortepianem. ;) Pamiętaj o tym, że owo dziecko coś tam działającego już z bloczków złożyło i się spodobało, więc szkoda po prostu nie podsunąć mu więcej.

177
Szkółka / Odp: jak zainteresować dziecko programowaniem?
« dnia: Lipiec 17, 2015, 16:40:27 »
Cytuj
Czy ktoś z Was zaczął programować, ot. tak dla samego programowania?
Ano ja zaczynałem. Co prawda szybko zainteresowanie poszło w kierunku robienia gier, ale na start już sama pętla i fakt, że można kazać komputerowi robić coś konkretnego był interesujący.

Cytuj
najważniejsze było wyzwanie, a napisane programy to jedynie środek, a nie cel.
Tutaj tez się nie zgodzę, bo u mnie na początku najważniejsza była po prostu zabawa w tworzenie czegoś.

178
C++ / Odp: Inteligentne wskaźniki, czas ich żywota
« dnia: Lipiec 17, 2015, 08:56:05 »
Cytuj
Inteligentne wskaźniki ułatwiają przekazywanie i dzielenie się odpowiedzialnością za obiekt.
Akurat sytuacja konieczności dzielenia się odpowiedzialnością za obiekt występuje dość rzadko. Najczęściej obiektowi można jednoznacznie przypisać właściciela. Albo posadzić taki obiekt na stosie lub jako membera w klasie.

Na dobrą sprawę jedyną sytuacją dotychczas, gdzie rzeczywiście potrzebowałem współdzielenia odpowiedzialności była implementacja drag&drop - tutaj po wzięciu obiektu naprawdę nie wiadomo kto gdzie i kiedy go dostanie, a całej odpowiedzialności na twórcę obiektu zrzucić nie można, bo do czasu "drop" może on już sam nie istnieć.

Inaczej ma się kwestia weak pointerów - w gamedevie przydają mi się niezmiernie do śledzenia jakichkolwiek relacji między obiektami gry. Oczywiście implementacja własna, lekka i przyklejona do systemu obiektów.

179
C++ / Odp: Inteligentne wskaźniki, czas ich żywota
« dnia: Lipiec 16, 2015, 20:42:46 »
Cytuj
Trzeba się zmienić i być uważnym.
Trzeba się zmienić i nie trollować. ;)
Bo wiele do tematu to nie wniosło.

180
Szkółka / Odp: jak zainteresować dziecko programowaniem?
« dnia: Lipiec 15, 2015, 14:44:23 »
Minecraft + Computercraft + Computercraft EDU
https://www.youtube.com/watch?v=ADTb6ifxWxw
Myślałem, że już ustaliliśmy, że Logo dobre nie będzie. ;)

Strony: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 ... 865