Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Angru

Strony: 1 ... 3 4 5 6 [7]
91
Projektowanie kodu / Odp: Projektowanie gier
« dnia: Styczeń 13, 2009, 10:57:54 »
Cytuj
Przy "normalnych" programach zbiera się wymagania za pomocą opowiadań, przypadków użycia albo po prostu wypisuje się w punktach co ma program zawierać. Potem wchodzi nieszczęsny UML i tak dalej. Ale jak to się robi w grach? Jak opisuje się wymaganie i zależności między obiektami? (np. jak opisać właściwości rycerza bez konia i ze szkapą?).

To co się robi przy "normalnych" programach, czyli jakie praktyki się stosuje i jakie artefakty z tego powstają, zależy od konkretnej metodologii i tu także trudno o wyznaczenie standardu. Pamiętaj, że w przypadku projektowania aplikacji biznesowych znaczna część podejmowanych wysiłków służy nie tyle samemu projektowaniu a komunikacji. Jeżeli nad projektem gry pracujesz sam, lub w małym zespole, z którym możesz swobodnie spotkać się i porozmawiać, prawdopodobnie UML, use case'y i tym podobne praktyki nie będą ci potrzebne.

Proponuję potraktować projektowanie jak serię odpowiednio zadanych pytań i rzetelnych odpowiedzi. Oczywiście jak w przypadku każdego rozległego rozważania będziesz musiał prowadzić dobre notatki, ale co do wyboru narzędzi czy sposobów nie kieruj się "standardami" tylko tym co dla was jest najbardziej naturalne. Osobiście polecam formę mind mappingu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mapa_myśli
http://freemind.sourceforge.net/

Strony: 1 ... 3 4 5 6 [7]