Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Angru

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7
31
Szkółka / Odp: problem z release
« dnia: Październik 11, 2009, 23:34:47 »
Pewnie, że możliwe. Właśnie tego doświadczasz. Prawdopodobnie w momencie wystąpienia problemu, program po raz pierwszy odwołuje się do jakiejś dllki, której albo nie ma albo jest problem z jej niespełnionymi zależnościami. W niektórych sytuacjach pomaga taki sofcik:
http://www.dependencywalker.com/

Przykra sprawa. Zwykle na Viście występują problemy z 'side by side configuration' czy tam 'konfiguracją równoczesną' ale to raczej już przy samym odpalaniu.

32
Szkółka / Odp: problem z release
« dnia: Październik 11, 2009, 23:01:15 »
Jakiś komunikat?

33
C++ / Odp: ostrzeżenie przed metodami non-const
« dnia: Październik 10, 2009, 21:01:41 »
Stały pointer/referencja nie zwiększą bezpieczeństa bo to tylko aliasy do obiektów, które powinny być immutable z natury. Nie widzę tu też nigdzie rozwiązania opartego o rozbijanie na klasy/dziedziczenie.

To może pokombinuj dając consta na te pola, które mają być immutable i ustawiaj je tylko w liście inicjalizacyjnej. Chyba da się to połączyć z konstruktorem kopiującym...

34
C++ / Odp: ostrzeżenie przed metodami non-const
« dnia: Październik 09, 2009, 22:02:51 »
@therealme
Jakoś mnie to nie przekonuje. Przecież możesz wymusić niezmienniczość podawanego obiektu szafując wskaźnikiem na stałą, lub stałą referencją. Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na dwie osobne klasy, to zrób klasę bazową z prywatnymi danymi. Rozwiązania jakie Ci zaproponowano wydają się dobrze odpowiadać na problem który podałeś. Chyba, że coś pomijam...

Swoją drogą to ma być jakaś biblioteka z użytkowniko-odpornym interfejsem? Czy tak dla siebie?

35
Literatura / Odp: Poszukuje płyt do książek...
« dnia: Październik 09, 2009, 19:45:54 »
Mogę poratować płytami z perełek 1, 2, 3. Napisz jeśli potrzebujesz czegoś konkretnego.

36
C++ / Odp: ostrzeżenie przed metodami non-const
« dnia: Październik 09, 2009, 17:43:15 »
Nie wiem czy dobrze rozumiem problem, ale idąc za pomysłem Liosana z prywatnym dziedziczeniem, można by dodać, że te wystawione akcesory dają jedynie wskaźniki na stałe, lub stałe referencje. I tak podklasa nie będzie mogła zbyt mocno nabałaganić.

37
Inne / Odp: Obiektowe rowiązanie dla edytora postaci
« dnia: Wrzesień 25, 2009, 16:43:44 »
A może coś takiego:

class Modifier {
   string name;   //nazwa modyfikatora, czyli np Pochodzenie
   string type;    //typ modyfikatora, który może się przydać, jeżeli mają się nie stackować modyfikatory od tego samego typu
   HashMap<string,int> Attribute_ModPairs;   //zestaw modifikowanch atrybutów i wartość modyfikatora
}

class Modifiable {   //pal licho spelling ale chyba jest dobry
   HashMap<string,int> attributes;  //lista atrybutów jakiegokolwiek obiektu podlegającego modyfikacji - postać, potwór itp
   List<Modifier> modifiers;   //lista działających modyfikatorów. Możesz zrobić dwie listy, jedną statyczną (zostaje taka sama od chwili stworzenia postaci) i jedną dynamiczną
                                      //na tymczasowe modyfikatory w stylu buffy itp.
}

class Character : Modifiable {
   //reszta wartości nie ilościowych, jak charakter, imię itp
}

38
Silniki / Odp: Silnik gier przeglądarkowych
« dnia: Wrzesień 22, 2009, 16:33:52 »
Jeśli .NET to zakładam, że chodzi o stronę serwera.
Nope - pomijając nawet wspomniany Silverlight, w C# można pisać kontrolki ActiveX.
Nie możesz negować mojego założenia, bo to moje założenie ;) Nie chodzi o to co można, tylko o to co zakładam, że chodzi Zychowi.

39
Silniki / Odp: Silnik gier przeglądarkowych
« dnia: Wrzesień 22, 2009, 13:15:07 »
Jeśli .NET to zakładam, że chodzi o stronę serwera. Ja w sumie nie słyszałem, ale zapytam, jakie usługi taki silnik miałby udostępniać, nie licząc tych oferowanych przez ASP.NET + ADO.NET + system bazy danych?

40
Windows / Odp: Aplikacja okienkowa w C++
« dnia: Wrzesień 15, 2009, 15:13:43 »
Twoją aplikację okienkową radzę jednak napisać w C#. Nawet jeśli jeszcze nie bardzo się z tym językiem czujesz to i tak pójdzie ci szybciej niż z C++ (szczególnie, jeśli bierzesz się za obsługę bazy danych, to ADO.NET jest bardzo wygodne). Do C# szybko się przyzwyczaisz i przy okazji poznasz wartościową technologię na rynku pracy. Jeżeli już musisz w C++ to MFC nie jest takie złe. Do baz danych też masz wtedy ADO, ale już znacznie mniej wygodne.

41
Grafika 3D / Odp: Nazwy obiektów a sprawa różnego oprogramowania.
« dnia: Sierpień 26, 2009, 21:21:25 »
COLLADA hmm. Sam jakiś czas temu się zastanawiałem nad jej obsługą, ale się zniechęciłem. Już sam nie pamiętam co mnie pokonało. Z ciekawości, używasz do odczytu FCollada czy Collada DOM? I może zdradzisz czy znalazłeś gdzieś podany na tacy tutorial jak z tego wyodrębnić np. sam mesh z materiałami i szkieletem? W każdym razie gratulacje ;)

@Charibo
Niestety wydaje mi się, że profesjonalne zespoły trzymają się jednego narzędzia nie bez powodu. Chyba każdy konwerter ma problemy z takim czy innym elementem docelowego formatu ( no z tymi nazwami to już przygnębiające ). Zawsze możesz ostatecznie obsługiwać tekstowe .x'y i robić ręczne korekty :p. Albo pisać parsery i konwertery na swój wewnętrzny z paru popularniejszych formatów i sam sobie te nazwy powyciągasz.

42
OpenGL / Odp: [C++ i OGL] Mgla
« dnia: Sierpień 26, 2009, 17:47:42 »
Albo w ogóle nic nie przesuwaj. Ustaw modelview na obrót kamery (translacje zostaw w spokoju), narysuj skybox, wróć modelview do identity i potem normalnie śmigaj z renderingiem grafu sceny. Ja w ogóle nie włączam mgły rysując skyboxa tylko dopasowuje taką która będzie grała ok z horyzontem. Z resztą skoro ściany skyboxa są zawsze w tej samej odległości niezależnie od pozycji kamery to i tak nie zauważysz dynamicznej zmiany koloru pikseli skyboxa.

43
Matematyka i fizyka / Odp: [3D] Ślizganie sie po nierównościach ...
« dnia: Kwiecień 02, 2009, 17:58:19 »
Na pewno chcesz odbijać? Zrób jak pisałem, to działa całkiem fajnie. Cofnij się w kierunku odwrotnym do wektora penetracji na odległość, dajmy 0.0001f i wyznacz płaszczyznę ślizgu (punkt kolizji i normalna w kierunku promienia skierowana do centrum sfery) i rzutuj na nią wektor penetracji. Zastosuj tarcie. Tak wyznaczasz nową pozycję po wykonaniu ruchu. Powtarzasz to rekurencyjnie (żeby nie wyskoczyć za róg w kącie ściany na przykład) do czasu aż nie będzie kolizji.

44
Matematyka i fizyka / Odp: [3D] Ślizganie sie po nierównościach ...
« dnia: Kwiecień 02, 2009, 10:47:16 »
Najlepiej, żebyś dysponował kodem intersekcji sfery lub elipsoidy z trójkątem, lub innym prymitywem. Wtedy po pierwsze taką kamerę, albo jakikolwiek inny obiekt zamykasz w taką elipsoidę. Przed wykonaniem kroku testujesz kolizje (to niestety dość sporo roboty), w przypadku kolizji wyznaczasz wektor penetracji. Potem korzystając z elipsoidy w pozycji w momencie zderzenia i punktu kolizji na jej powierzchni wyznaczasz płaszczyznę ślizgania na którą rzutujesz wektor penetracji. Skracasz jego długość o wartość tarcia i powtarzasz.

Niestety test elipsoidy, lub dla uproszczenia sfery z trójkątem to trochę pracy. Będzie ci potrzebne napisać intersekcje promienia z płaszczyzną, trójkątem i sferą/elisoidą. Następnie samej sfery/elipsoidy z płaszczyzną i trójkątem. Do tego wszystkiego przyda ci się parę innych obliczeń geometrycznych.

Alternatywnie jak ktoś już proponował, możesz skorzystać z gotowego kodu w stylu Open Dynamics Engine (ODE).

W każdym razie takie rozwiązanie pozwoli ci "ślizgać się" nie tylko po mapie wysokości, ale praktycznie każdej geometrii którą wyznaczysz jako przeszkodę. Oczywiście jest to znacznie bardziej kosztowna metoda. Wyznaczanie małej części geometrii z którą najprawdopodobniej nastąpi kolizja to inny temat.

45
Programowanie grafiki / Odp: Milkshape ms3d - problem z texcoord
« dnia: Kwiecień 01, 2009, 11:32:45 »
Nie rozumiem, a nie wystarczy wam funkcja weld/unweld w Milkshape?

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7