Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - intoxicate

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 30
46
Branża / Odp: Znane "martwe" marki a wskrzeszenie
« dnia: Czerwiec 28, 2011, 12:07:31 »
Cytuj
Na prawdę nie da się w miarę zarobić na grze skierowanej na grunt polski? Nie warto rozważać takiego tytułu?
Dam Ci proste liczby - jak uda Ci się sprzedać 20k egzemplarzy będziesz w gronie firm, którym się udało. Przelicz sobie sam jaki miałbyś zysk. (gra wydawana pudełkowo)

Wiedźmin jest tutaj wyjątkiem - tak btw jak ktoś by się dowalił.

47
Inne / Odp: Gra na podstawie Star Wars, a licencja.
« dnia: Czerwiec 27, 2011, 10:18:08 »
jak będzie za darmo to raczej można, nie masz żadnych korzyści, jak nie będziesz się wybijać w internecie z taką produkcją nic się nie stanie, a nawet jak się stanie to poproszą Cię o usunięcie gry z sieci.

48
Branża / Odp: Znane "martwe" marki a wskrzeszenie
« dnia: Czerwiec 27, 2011, 10:15:12 »
Musisz znaleźć osobę/y/firmę/y które mają prawa do marki i się z nimi dogadać. Nie możesz sobie od tak zrobić gdy na podstawie IP, do którego nie masz prawa. Tzn możesz to zrobić, ale jak zbijesz na tym pieniądze, a o grze będzie co nieco w sieci będziesz musiał się z takimi osobami porozumieć na innych już zasadach.

Nikt nie da Ci praw do marki jak nie masz 'jakiegoś' trackline'u i gadany (inwestycja w gdc, gamescony etc), plusem i minusem jest to, że najczęściej takie firmy chcą % - dla Ciebie byłby to plus bo nie musisz bulić z góry, ale dla dużej firmy jest to minus bo muszą swoje zyski oddawać komuś innemu.

Czemu niektóre gry wciąż są martwe? Dlatego, że komuś wydaje się, że taka gra mogła by się sprzedać na danej platformie a po badaniu rynku wychodzi, że jednak gra jest popularna tylko w Polsce (Polska = rynek na który się nie patrzy) albo w innym tego typu kraju. IP powinno być globalne bądź celować w większe rynki. Można zauważyć tendencje do sprawdzania martwych IPków na AppStore - gdzie można małym kosztem sprawdzić popularność - jeśli coś łyknie, leci na inne platformy.

Większość firm stara się o IPki czegoś co aktualnie jest na topie - filmy, seriale, o większości gier na amidze ludzie już dawno zapomnieli...oczywiście są wyjątki, jak wszędzie.


49
Poszukuję / Odp: Poszukiwani chętni do pomocy przy grze BattleWar
« dnia: Czerwiec 17, 2011, 15:22:38 »
Jeśli na poważnie to dam parę zdań od siebie:

1. Zacznij od konceptu. Co będzie wyróżniać Twoją grę od innych? Znajdź dobrego konceptartyste postaci i envrio tak byś mógł pierw zbudować oryginalny i przyciągający świat na papierze. Możesz oczywiście implementować jakieś prototypy w trakcie trwania pracy koncepcyjnej, ale jest to bardzo trudne (tzn ogarnięcie dwóch rzeczy: POC i koncept) lepiej skupić się na jednej.

2. Wyślij koncept komuś kto robi recenzje gier z prośbą o proste info: czy zagrał by w coś takiego. Po co? By aktualizować koncept i być pewnym, że Twój fps nie będzie crapem.

3. Wyślij koncept znajomym, zbierz feedback. Jw.

4. Gdy już będziesz w 100% pewny jaką grę chcesz robić, zacznij POCa. Po POCu znów napisz :)

50
Poszukuję / Odp: Poszukiwani chętni do pomocy przy grze BattleWar
« dnia: Czerwiec 17, 2011, 15:09:26 »
na poważnie produkcja czy hobbistycznie for fun?

51
Poszukuję / Odp: Chain Reaction
« dnia: Czerwiec 15, 2011, 21:02:41 »
Kaldrick do weterana to mi brakuje jeszcze chyba 40 lat :P

Konkretny gameplay możesz wydłubać bez grafiki, na pewno znacznie łatwiej będzie Ci znaleźć grafika - choć jednego - gdy będziesz miał co pokazać, to co pokazujesz teraz jest jasne np. dla mnie - bo wiem ocb w US i masz skilla, ale dla grafika to jest sterta ficzerów - nie będzie on w stanie stwierdzić czy to ma ręce i nogi.

Masz iPhone'a? Jak byś stracił zapał daj znać, możemy zrobić kiedyś coś razem, bo ja się w US zakochałem (jedyny 'język' w którym mi coś wychodzi ;) )

52
Poszukuję / Odp: Chain Reaction
« dnia: Czerwiec 14, 2011, 16:09:34 »
Fajny projekt, gratuluje skilla w US. Trzymam kciuki a tym czasem proponuje Ci zaznajomic sie z tematem Vertical Slice'u.  Sporo rzeczy masz juz zrobionych, warto teraz konkretnie sfocusowac sie na jednym celu, ktorym w tym przypadku powinien byc VS.

Jak bedziesz mial gameplay konkretniejszy na youtube - zapraszam na max3d.pl i digart.pl wrzuc tam ogloszenia - wiecej ludzi znajdziesz. Wazne tylko bys mial gameplay. W tym momencie masz mase funkcjonalnosci, ktora moze tworzyc jedna calosc - ale nie tworzy.

idąc dalej jak byś postawił na VS staraj się design przygotowywać pod controlsy pada, to samo tyczy się fukncjonalności - przypisz controlsy pod pada.

Z punktu widzenia graficznego - będziesz miał konkretny orzech do zgryzienia. Na VS az tyle grafiki nie potrzebujesz (ale to i tak sporo jak na indie projekt), ale jak byś chciał samemu to wydawać bez VS wątpie byś był w stanie wykombinować grafikę do całości projektu.

btw. Chain Reaction - fajna nazwa.

ps. masz jeszcze jedną opcję, która oczywiście zmienia całkowicie Twój projekt ale i tak Ci ją podam: iOS. Mi bez problemu udało się zrobić prototyp fpp pod iOS i pod sterowanie touchem, zmieniając założenia projektu (pomniejszając je) i przysosowując do iOS jesteś w stanie szybciej wyprodukować fpp i samemu go wydać. Plusy takiego rozwiązania:
- jesteś w stanie samemu wydać grę,
- znacznie mniej assetów,
- znacznie mniej funkcjonalności,
- znacznie mniej level designu,
- Epic jest fajny licencje na ngp tez mozesz za freeko dostac
Minusy:
- redesign gry,
- optymalizacje,
- canvas,
- problemy z komunikacja pomiedzy grafikiem -> programista. UDKM ma to do siebie ze strasznie pierniczy tekstury, jest na to sposob, ale tak czy siak efekt jest sredni. Trzeba kombinowac.

To tak przy okazji. Jeszcze raz powodzenia i super Ci z tym idzie!

53
Poszukuję / Odp: Zbieram zespol do stworzenia gry rpg
« dnia: Czerwiec 08, 2011, 15:41:29 »
Cytuj
No to teraz wielu osobom zatkało kakao :)
Mi nie, nadal będę uważał ze zaczynając od czegoś mniejszego znacznie wiecej sie nauczysz i znacznie wiecej zyskasz. Swoje zdanie motywuje tym, iż robiłem duży projekt amatorsko i robiłem parę małych projektów amatorsko + teraz robię sam 2 projekty after hours.

A to, ze sie 'amerykanie jaraja' - pod amerykanow robi sie gry, ktore dla nas sa debilne, a ich to jara. Samemu mozna sobie odpowiedziec.

54
Dystrybucja i promocja / Odp: Pure Indie Games [KONKURS Z NAGRODAMI]
« dnia: Czerwiec 07, 2011, 18:55:54 »
Tak głośno sobie myślę, ale przydała by się może gdzieś na sieci informacja o tym jak powstawały gry indie i co się z nimi stało, wiecie generalnie taka historia. Pewnie ciężko będzie dojść do informacji (ja np. zaczynałem dopiero wtedy gdy Sygonyth rządziło, a pewnie przed nim była masa gier, która zapowiadała się dobrze, bądź przeistoczyła się w pro) ale sama taka historia w pigułce mnie osobiście by ciekawiła.

Generalnie strokna bardzo fajna, im więcej tekstów typu "jak ogarnąć się będąc indie" "jak rozkminiać by z indie coś wyszło (może wywiad z Nano Titans) - tym lepiej. Bo to chyba amatorskie zespoły interesuje i motywuje do dalszego działania. Choć mogę się mylić nie ogarniam tematu tak jak kiedyś

55
Poszukuję / Odp: Zbieram zespol do stworzenia gry rpg
« dnia: Maj 31, 2011, 16:27:29 »
Krzysiek - nie bede sie rozwodził na temat normalmapek/hipoly->low poly bo tak naprawdę podejść jest parę. Trzeba tylko mieć na uwadze to, że nie zawsze Twoja kolejność jest dobra dla całego projektu. Bo u mnie przykładowo parę postaci robi się hipoly (konkretnie ze szczegółami) a reszta obiektów jest robiona od razu w low poly - bardzo szybko, graficy tak się nauczyli i tak im lepiej/szybciej/efektywniej.

56
Poszukuję / Odp: Zbieram zespol do stworzenia gry rpg
« dnia: Maj 31, 2011, 14:41:43 »
Cytuj
Wiecie co, po tych postach co tu czytam.
Przyjdz tu za parę lat i przeczytaj sobie ten wątek jeszcze raz. Gdyby osoby ktore zaczynaja sluchaly/uczyly sie na bledach innych znacznie szybciej gd by sie rozwijal w naszym pieknym kraju. Gdybym ja 5 lat temu sluchal innych, ktorzy mi rowniez radzili - pewnie mial bym swoja firme i robil swoje gry. (moze to za duzo powiedziane, ale potencjal byl ogromny)

Ludzie sa rozni - mozna isc w ciemno i zyc ze swiadomoscia 'swojego swiata', a mozna zrobic znacznie wiecej. Autor watku sam wejdzie w ten temat i sam zdecyduje czy chce robic crpg czy chce zrobic jednak cos innego, nie ma sie co do tego wpierniczac Gothicgirl

Cytuj
pan Krzysiek K. ma rację. z normalami.
Modele początkowo się tworzy przeważnie z hi-poly, by móc z czego zrobić normalmapy.
Nie chciałem ale wbije się w temat. To zależy od podejścia do produkcji, bo można tworzyć wszystko hi-poly na potrzeby low-poly, ale można też zrobić hi-poly tylko to co będzie pakowane do okładki czy innych tego typu rzeczy gdzie wymagany jest hipoly (video np etc). Jak ktoś generalnie myśli nie robi wszystkiego hi-poly tylko balansuje zapotrzebowanie, chyba, że ma w kieszeni miliardy i nieograniczony czas na projekt

57
Poszukuję / Odp: Zbieram zespol do stworzenia gry rpg
« dnia: Maj 31, 2011, 13:49:00 »
Do autora wątku: poczytaj sobie mojego bloga - może Cie zainspiruje do zmiany cRPG na inny typ gry - znacznie prostszy.

Masz motywacje - to się liczy, ale z cRPG nie wygrasz nawet jak masz mega motywacje i mega skilla.

//inna sprawa odnośnie Twoich modeli - może lepiej się poducz pierw w 3d zanim weźmiesz się za gry. Wiesz czasem jest tak, że pod wpływem wkręty/emocji napiszę się jakąś głupotę - albo zrobi się dziwną decyzję. Ten wątek jest właśnie czymś takim imho. Trochę za bardzo się podjarałeś. Szlifuj grafikę 3d -> zrób małą grę -> zastanów się czy chcesz porywać się na cRPG. To o czym pisze jest popularne nawet w dużych firmach, ktoś się podjara, ma jakiś pomysł -> wdraża go w życie bez namysłu, później zdaje sobie sprawe ze z dupy pomysł ale, że jest dupa i boi się przyznać do błędu powstają crapy albo robi się feature creep.

58
Projekty zaawansowane / Odp: Anodia (iOS)
« dnia: Maj 26, 2011, 18:26:57 »
Bardzo fajna, wrzuc mikroplatnosci za nowe packi leveli :D

btw. nie szukasz może pracy full-time nowej?

59
hmn, może jest tak, że za granicą po prostu firm jest znacznie więcej i ten % firm 'gdzie jest dziwnie' jest mniejszy.

Co do szkoleń pracowników w 100% się zgadzam. Firmy chciały by by przyszedł Pan Zenek, który już wie ocb i na starcie zaimplementuje im zajebiaszcze AI - przykład.

Podoba mi się RED gdzie jest sporo juniorów, widać, że dają szansę. (może zdają sobie sprawę, że pro ludzi z expem nie znajdą tak łatwo) Mam nadzieje, że Ci juniorzy są szkoleni i nie kładzie się na nich lachy i nie robi się z nich 'murzynów'.

Podoba też mi się inicjatywa Artifex Mundi gdzie zapraszają na praktyki - jestem przekonany, że jakiś % ludzi okaże się czarnym koniem.

To co zauważyłem to brak wiary w ludzi, którzy tego expa nie mają, ale mają predyspozycje, ambicje by być kimś więcej niż murzynem - ale firma nie daje mu na to szansy.

Dam Ci przykład. Zagaduje znajomków w firmie która pracuje na UDK i wiedzą o co w nim chodzi. Pytam się o pewną specyfikacje, która jest dla nich jasna, proszę tylko o pomoc (prywatnie oczywiście) dostaję odpowiedź "konkurencjo mam Cie w pupie" - pytanie jaką JA jestem konkurencją dla ogromnej firmy, która w ogóle ma inne ambicje? Pytam się innej firmy o to samo (ale z zagranicy) dostaję odpowiedź i chęć dalszej pomocy.  (możliwe, że mnie po prostu tam nie lubią, ale znajomi dali mi po prostu kontakt do kogoś, kogo nie znam więc ciężko by mnie nie lubili)

Inna sprawa to może ja za dużo wymagam i jestem uczulony na to jak na kogoś kładzie się lachę, albo ma się go w dupie. (za długo pracowałem w firmie gdzie nie było wynagrodzenia przez długi czas a zamiast tego pranie mózgu)

60
Cześć,

Poruszę delikatny temat i jestem ciekaw jak Wy to widzicie. Sprawa jest prosta: dlaczego część Polaków jest takimi skur***? Dlaczego prezes Polskiej firmy pierw myśli o swoim 'bmw' a później dopiero rozwoju swojej firmy? Dlaczego niektórzy ludzie boją się ze mną rozmawiać 'bo jestem z konkurencji i mnie szef zabije'. Dlaczego w sporej części ludzi jest taka nienawiść? Dlaczego w bardziej rozwiniętych krajach jak idzie się do baru na spotkanie gamedev firmy razem się upijają i normalnie są w stanie ze sobą porozmawiać? Dlaczego w polsce firmy sobie docinają? Dlaczego niektórzy są dyskryminowani we własnych firmach bo mają stanowisko 'murzynów' ? 

Zastanawiam się skąd to się bierze. Nie bym narzekał ale po prostu wkurza mnie jak ktoś mi odpowiada "sorry nie mogę z Tobą rozmawiać" - to jest żal.  Ja rozumiem, że po części możemy być dla siebie konkurencją, ale przecież nie musimy od razu wymieniać się kodem/pomysłami/biznes planem - możemy być przecież ludźmi.

Może dlatego, że każdy 'broni swojego ula' i po prostu się boi? Nie jest pewny siebie. Pewnie nie wszyscy z Was w ogóle widzą taki problem, ale zastanówcie się jak wyglądało by spotkanie 'zarządu' Warszawskiej firmy A -> B, niby OK ale w głębi duszy by się pozabijali. Why?

Tak wszyscy narzekają na to, że w Polsce nie ma ludzi, ciężko jest znaleźć kogoś dobrego. Zastanówcie się dlaczego. Takie pitolenie, że nie mają się gdzie uczyć jest po części z dupy. Problem po części jest w firmach gdzie sami sobie tworzycie crunch, jakies dziwne relacje miedzy ludzmi, psychicznie się znecacie nad developerami i sie dziwicie ze ludzie nie chca pozniej w gd pracowac, albo uciekaja za granice (bo maja skilla albo maja dosc) nie chce tutaj po imieniu nazywać firm bo nie wypada, ale chyba będzie trzeba zacząć...

Ale wracając, jak myślicie, skąd się to bierze? (pytanie do tych, którzy zauważyli coś podobnego)   imho typowy wyścig szczurów.

//tak by nikogo nie urazić: nie mówię, że wszystkie firmy/wszyscy ludzie są takie/są tacy, wiadomo. Ale Ci 'normalni' na tym tracą imho.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 30