Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dab

Strony: 1 ... 299 300 301 302 [303]
4531
Webowe / Odp: Bezpieczne logowanie
« dnia: Kwiecień 25, 2008, 20:24:10 »
Co ma "metoda POST" do bazy danych?

4532
Oferuję / Odp: Łukasz Wasilewski - muzyk
« dnia: Kwiecień 24, 2008, 12:54:57 »
<offtopic>
Cześć Łukasz - zdaje się, że mamy wspólny wydział (MiNI-PW)i koleżankę (Karolinę P-W).
</offtopic>

<offtopic2>
To znaczy, że MINI jest więcej. :)
</offtopic2>

4533
Projekty rozpoczęte / Odp: Game Producer ;p
« dnia: Kwiecień 19, 2008, 00:52:25 »
6. Nie pamiętam jak to się stało, ale wyszło takie coś: http://img393.imageshack.us/my.php?image=xsdlc7.png Niestety nie potrafię sobie przypomnieć co wtedy robiłem ;)

U mnie pojawia się to, gdy chcę stworzyć własny engine. Tworzenie własnych engine'ów nie popłaca. :D

4534
Design / Odp: System mięśniowy
« dnia: Kwiecień 17, 2008, 00:55:43 »
Jeżeli chcesz iść, machając nogami to wiesz, jaki ruch masz wykonać.
Ale jeżeli stoisz przy stole i chcesz podnieść kufel, sprawa nie jest już taka prosta ;)

[edit do poniższego] Myślę, że inaczej widzimy problem ;)

4535
Design / Odp: System mięśniowy
« dnia: Kwiecień 17, 2008, 00:47:18 »
Ale różnica między fizycznie-sterowanym-bohaterem a ragdollem jest taka, że jeżeli ragdoll gdzieś utknie, to co najwyżej gracz zrobi screenshota obrazującego bardzo śmieszne upośledzenie, a w przypadku zacięcia BG sytuacja nie jest już taka zabawna. Nie mówię, że to jest zupełnie nierealne, ale dopracowanie systemu tak, aby działał płynnie zajmie mnóstwo czasu.
Natomiast odruchy i naturalne reakcje przy interakcji z otoczeniem: o ile zaimplementowanie kolizji, jointów itp jest zjadliwe, to przecież nad realistycznym ruchem robotów pracują od wielu lat naukowcy z całego świata i w sumie dopiero niedawno widać postępy. Wątpię, aby udało się coś takiego powtórzyć w małym studio. Tym bardziej, że wtedy liczenia kolizji jest zatrzęsienie (bo trzeba liczyć potencjalne kolizje na całej drodze ruchu).
Wasza grupa ma już w ogóle doświadczenie z symulacjami fizycznymi?

4536
Design / Odp: System mięśniowy
« dnia: Kwiecień 16, 2008, 23:49:36 »
Pomysł świetny, ale raczej nierealny.
Złożoność obliczeniowa to jedno, a zabugowanie tego to drugie. Co jeżeli bohaterowi łokieć utknie między kuflem a stołem? ;) Mówiąc poważnie, tego typu rzeczy nawet dla pojazdów mechanicznych są dosyć skomplikowane, nie mówiąc o modelach człowieka.
Realistyczne obrażenia to akurat nie problem, przecież strefy trafień to wynalazek stary jak świat.
Symulując fizycznie animację będzie dodatkowy problem z wyświetleniem tego (łączenia poszczególnych części).

Dodatkowo, jeżeli chcesz robić grę MMO to jak wyobrażasz sobie przesyłanie informacji o dziesiątkach mięśni/organów każdej postaci? :)

Ogólnie gra jest -- oczywiście -- warta świeczki, ale skrajnie nierealna. Zwłaszcza dla "małej grupy developerskiej". Myślisz, że czemu w Crysis nie ma czegoś takiego? :)

Ale żeby nie zniechęcać: proponuję wam zrobić prototyp (na przykład pająka z ośmioma nogami ze spadającymi na niego sześcianami). Wtedy odechce wam się takich rozwiązań (albo wyrośnie potentat na miarę Crytek, czego szczerze życzę).


Odpowiadając jeszcze na inne pytania: póki co liczyłby to CPU. W przypadku PhysX rolę tę mogłaby jednak spełniać karta fizyki (do niedawna), a niebawem jakiś nowy, wypasiony GeForce.

4537
Design / Odp: Pomysł na elemnt gry sieciowej: Schizofrenia
« dnia: Kwiecień 11, 2008, 09:58:30 »
Pograj sobie w F. E. A. R. :D

4538
Programowanie grafiki / Odp: Shader żelka
« dnia: Kwiecień 10, 2008, 21:23:52 »
Wygląda całkiem zachęcająco, dzięki :)

4539
Programowanie grafiki / Shader żelka
« dnia: Kwiecień 10, 2008, 21:14:49 »
Zastanawiam się jak powinien wyglądać shader obiektu o żelkowej konsystencji. Chciałbym osiągnąć coś takiego jak na tym obrazku. Wydaje mi się, że to coś w rodzaju przymglonego szkła, ale nie wiem jak ugryźć kod oświetlenia czegoś takiego :) Jakieś rady?

4540
Projekty rozpoczęte / Odp: "Rusz głową"
« dnia: Kwiecień 10, 2008, 16:32:37 »
1280x1024. I u mnie jest to samo (przezroczyste okno, a na fullscreenie nie działa).

4541
OpenGL / Odp: problem z tekstura
« dnia: Kwiecień 05, 2008, 18:14:20 »
Po narysowaniu swojej kuli wyłącz teksturowanie (glDisable(GL_TEXTURE_2D))

4542
Matematyka i fizyka / Odp: Niestabilne 'DeltaTime'
« dnia: Kwiecień 01, 2008, 10:00:03 »
Nie wiem, jak z Twoim silniczkiem fizycznym, ale np. w ODE krok czasowy powinien być stały i niezbyt duży (np. mając deltę 37 i krok czasowy 10 wykonujemy 3 razy update fizyki i zachowujemy pozostałe 7). Natomiast jeżeli delta jest bardzo duża (aplikacja straciła fokus) to trzeba po prostu ją pominąć i wyzerować.

4543
OpenGL / Odp: plansza w OpenGL
« dnia: Marzec 31, 2008, 20:22:33 »
Poczytaj o picking w OpenGL: http://www.lighthouse3d.com/opengl/picking/
Obędzie się bez macierzy. ;)

4544
Compo i bitwy / Odp: Compo wielkanocne
« dnia: Marzec 19, 2008, 21:04:46 »
Może miałeś na myśli IOCCC? :)

Strony: 1 ... 299 300 301 302 [303]