Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bloodian

Strony: 1 [2] 3 4
16
Szkółka / Odp: [C++]Arytmetyka Wskaźników
« dnia: Grudzień 23, 2011, 20:11:45 »
NODE * getArray ( int dim1 , int dim2)
{
    NODE ** temp = map;
    NODE * temp1;
    for ( int i = 0 ; i < dim1 ; i++)
    {
        temp++;
    }
    temp1 = *temp;
    for ( int i = 0; i < dim2 ; i++)
    {
        temp1++;
    }
   
    return temp1;
   
}
tak działa mi "lepiej". Dla tablicy dwuwymiarowej 6x20 crashuje dla 2x0.

17
Szkółka / [C++]Arytmetyka Wskaźników
« dnia: Grudzień 23, 2011, 19:52:12 »
Mam zadanie do szkoły, aby napisać program bez "[]", a więc muszę użyć arytmetyki wskaźników.
Zadanie z pozoru proste, ale jednak nie do końca bo coś mi się krzaczy :)

tworzę sobie mapę :

NODE ** map = new NODE*[y];
for ( int i = 0; i < y ; i++)
map[i] = new NODE[x];

NODE to typ struktury.
wiem że dalej mam brackety, ale później zamienię sobie na alokację pamięci w C ( malloc ) - whatever.

teraz chcę sobie stworzyć funkcję która będzie zwracać wskaźnik do danego elementu tablicy :

NODE * getArray ( int dim1 , int dim2)
{
    NODE ** temp = map;
    for ( int i = 0 ; i < dim1 ; i++)
    {
        temp++;
    }
    for ( int i = 0; i < dim2 ; i++)
    {
        (*temp)++;
    }
 
    return *temp;
}

jest tutaj pewnie jakiś głupi błąd. Może ten kod w ogóle nie ma sensu. Ale operacje na wskaźnikach są dalej dla mnie trochę abstrakcyjne.

Dzięki z góry za pomoc :)

18
Szkółka / Odp: [c++] Problem z dziedziczeniem.
« dnia: Październik 31, 2009, 13:16:59 »
hoho, dzieki wielkie ;) Juz sie zabieram do czytania.

dzieki za pomoc i zrozumienie ^.^

edit:

dobra, zrozumialem, to co chce zrobic, o ile dzialalo by jak dzialalo, mija sie z zalozeniem obiektowosci, poliforimzmu i klasy abstrakcyjnej ;)
pomysle nad czym innym.

edit:
dzieki, Kos, super wytlumaczone ,  teraz juz mam wszystko poukladane :) :)

19
Szkółka / Odp: [c++] Problem z dziedziczeniem.
« dnia: Październik 31, 2009, 00:51:15 »
Cytuj
Cytuj
Ogladam sobie Xiona
Że jak?! A kysz! Ja chcę trochę prywatności ;/

;)) Wiedzialem ze sie ktos tego przyczepi, ale ze sam Mistrz  :-[  ::)

dobra, ide z metoda wirtualna WhoAmI() . Trudno.
Dzieki za brainstorming ;)

20
Szkółka / Odp: [c++] Problem z dziedziczeniem.
« dnia: Październik 31, 2009, 00:24:49 »
;) No to jak inaczej mam sobie z tym poradzic zeby wsadzic glowny obiekt jednego typu(aby ograniczyc kopie struktur do jednej) a wyczytac z niego jej pochodne, zeby sie nie hitac in the head ?

21
Szkółka / Odp: [c++] Problem z dziedziczeniem.
« dnia: Październik 31, 2009, 00:11:58 »
 Z dzialaniem poliformizmu jesem juz powierzchownie zaznajomiony.
Ogladam sobie Xiona, i jedyne co mi przychodzi do glowy to stworzyc zmienna enum TYPE{ _cEnemy, _cMainPlayer, _cMenu}
a pozniej w metodzie wirtualnej przypisac typy odpowiednim klasom, a pozniej odczytac. Ale czy to jest optymalne rozwiazanie ?


ed:

aha, chyba wpadlem na to samo :)
ok, dzieki.

22
Szkółka / [c++] Problem z dziedziczeniem.
« dnia: Październik 30, 2009, 23:50:26 »
Znowu-> Glupie pytanie, szybka pilka :)
A wiec mam sobie jakas strukture danych vector albo drzewko, nie wazne.
Prezentuje ona skladniki poziomu.
Struktura przyjmuje i zapisuje wskaznik na obiekt cEntity ktora jest klasa bazowa dla cEnemy, cMainPlayer, cCokolwiek.

1.a wiec tworze sobie jakiegos entity

cEntity* rzecz = new cEnemy;
mam wskaznik typu cEntity na obiekt cEnemy (chociaz nie do konca rozumiem jak to dziala, a w poradniku Xiona nie moge sie doszukac)

2.zapisuje w strukturze.

Pozniej mam klase ktora loaduje ten level, przeczesujac strukture, do kazdej pochodnej stosujac odpowiednia instrukcje.
I teraz pytanie -> Jak rozpoznac jakiego typu(?) jest cEntity, zeby moc zloadowac inne zachowanie dla cEnemy, cMainPlayer, cCokolwiek.
Zgaduje ze zle rozumuje. Wyprowadzcie mnie z lasu, prosze :)

Jezeli jednak dobrze rozumuje -> Czy jest jakis prosty sposob ?


edit:
typo

23
Literatura / Odp: Sredniawo-Zaawansowany - I co dalej ?
« dnia: Październik 28, 2009, 20:36:14 »
Ok. Dzieki wielkie. Podniesliscie mnie na duchu.

Musze w koncu zainstalowac polskie znaki, bo na tym forum to must-have  :D

24
Literatura / Odp: Sredniawo-Zaawansowany - I co dalej ?
« dnia: Październik 28, 2009, 20:25:56 »
Hmmm... Bardzo mnie ucieszyly Wasze odpowiedzi, bo zawsze fascynowalo mnie to w programowaniu ze mozna zrobic jedna rzecz na tysiace sposobow.

Wiaze jednak swoja przyszlosc z kodzeniem, dlatego chcialem znalezc sposob zeby "ujednolicic" kod z innymi programistami. Tak naprawde, to gubia mnie te wszystkie ksiazki, reguly, wzory, poradniki.
Skupie sie wiec na tym zeby moj kod byl czytelny, nie "profesjonalny".

Jeszcze jedno, pytanie, warto uczyc sie wszystkich struktur danych ? To jest srednio 300-400 stron ksiazki, a mozna przeciez uzyc STL.



25
Literatura / Sredniawo-Zaawansowany - I co dalej ?
« dnia: Październik 28, 2009, 19:30:07 »
 Jestem w kropce. Zgubilem sie. Nie wiem co robic.
Jestem na poziomie gdzie rozumiem C++, napisalem swoje pierwsze gry w Irrlichcie. Dosyc latwo mi sie czyta API chociaz czasem mam problemy i zwracam sie z nimi tutaj :)
Moj kod nijak nie przypomina kodu "profesjonalnego". To znaczy sie, jest na podstawach OOP, ma obiekty wrogow, bohatera, silnika, ale ciagle mam wrazenie ze dla prawdziwego programisty wygladalo by to smiesznie. Dochodze do swojego wymarzonego planu, zrobilem kolizje, jakies skakanie, strzelanie, poruszanie sie z akceleracja. Wszystko dziala, ale napisane jest prosto typu:

klasa wrog
{
zmienna skakania
tablica modeli[30]
zmienna pozycji.x

poruszanie()
oblicz kolizje(mesh boxa)
}

pozniej tylko tworze klase poza petla, w konstruktorze loaduja mi sie wszystkie dane a w petli robie poruszanie() i oblicz kolizje dla kazdego osobnego boxa.

Przeszukalem pare ksiazek, miedzy innymi ostatnio:
- Programming Role Playing Games with DirectX
- Game Coding Complete

i przedstawione sa tam znowu metody ktore uwazam sa juz ekstremalne. W Programming Role Playing Games, autor stworzyl silnik skryptowy, uzywajac jakichs zewnetrznych programow pozniej implementuje elementy gry.
Co wy robliscie ? Skad nauczyliscie sie prawidlowych struktur programow ? Czytalem tez algorytmy i struktury danych, i mam mniej wiecej pomysl, jak to mozna uzyc w grach, ale tez nie do konca potrafilbym cos takiego napisac, bo mi tablice calkowicie wystarczaja :)
Jakies ksiazki o schematach OOP/strukturach danych... Cokolwiek. Co wy robliscie kiedy byliscie na takim poziomie ?
Jestem praktykiem, wszystkiego wole sie nauczyc piszac kod, niz klepac ksiazke po ksiazce. Tak tez zrobilem, na szybko przeczytalem kurs c++, a pozniej majac jakas podstawowa wiedze, robilem kupe bledow, ale szybko sie uczylem.

edit:
typo
ps.sorry za brak polskich znakow-> angielski windows.

26
Szkółka / Odp: [C++, Irrlicht] Tablica wektorow.
« dnia: Wrzesień 29, 2009, 23:45:54 »
haha, na to bym nigdy nie wpadl ;)
dzieki wielkie.

Przydaja, chocazby do tak banalnych rzeczy.

27
Szkółka / [C++, Irrlicht] Tablica wektorow.
« dnia: Wrzesień 29, 2009, 23:11:29 »
Chce odczytac wierzcholki z boundingBoxa przy pomocy funkcji getEdges.

http://irrlicht.sourceforge.net/docu/classirr_1_1core_1_1aabbox3d.html

"getEdges (vector3d< T > *edges) const
    Stores all 8 edges of the box into an array. "

niestety nie potrafie rozczytac sie w kodzie, jako ze ominalem czesc kursu C++ z Templatkami  ;)

Jak zapisac tablice wektorow w irrlichcie ? Czy to moze calkowicie inaczej sie robi.


28
Literatura / Odp: Przygotowanie do Matury/Olimpiady z informatyki.
« dnia: Wrzesień 24, 2009, 17:35:39 »
http://helion.pl/ksiazki/algo3.htm

to jest dobre ?
pomoże mi w czymś ?

29
Literatura / Odp: Przygotowanie do Matury/Olimpiady z informatyki.
« dnia: Wrzesień 24, 2009, 16:13:40 »
nie ma na skróty ;)
praca, praca i jeszcze raz praca.

te zadania praktyczne nie wyglądają kolorowo, masz rację :)
edit;
tak żeby wylać żale:
 - To jest chore żebym musiał się przygotowywać do informatyki 110% w swomi zakresie !
jestem na profilu informatyczno-matematycznym, napisaliśmy prosty kalkulator w c++ w pierwsze klasie i tyle, teraz jest klasa druga, mamy GODZINę tygodniowo i robimy... office : excel.
!!
żadnego kółka, facet z informatyki jest idiotą który nie widzi różnicy między radianami a stopniami
babka z angielskiego zadaje mi pytanie "what did he told you ? " , wymawia "well" jako WIL, i ridiculous pisze dumnie na tablicy (dla wytłumaczenia) pod postacią "Ridiculus"

30
Literatura / Przygotowanie do Matury/Olimpiady z informatyki.
« dnia: Wrzesień 24, 2009, 15:43:04 »
Trudno ocenić mój poziom zaawansowania :) Przeczytałem cały kurs, c++, od tego się zaczęło, ale ta wiedza jest mało przydatna do matury/olimpiady, podstawowe zmienne, pętle, tablice.
Programuje sobie jakieś gierki w directx3/irrlicht, na razie nic zaawansowanego, jakieś proste algorytmy skakania, akceleracji, kolizji. Też mało przydatne, bo to wolna amerykanka, co mi logika na myśl przyniesie a później metoda prób i błędów (raz mi się chyba zdarzyło że wszystko poszło po myśli za pierwszym razem :) )

Co o algorytmach muszę wiedzieć, jakie algorytmy muszę znać żeby zacząć rozwiązywać zadania:
http://www.oi.edu.pl/  o olimpiadzie -> Zadania
http://www.cke.edu.pl/images/stories/Arkusze_matura_09/informatyka/PP/PP_I.pdf

O ile zadania z matury zdają się dosyć łatwe, pseudo-kod, trochę logiki, o tyle te z olimpiady nie mam pojęcia jak zacząć :)

Problem w tym że nie chce kończyć następnej 500 stronicowej książki, tylko jakie rozdziały/tematy/stronki musiałbym w tym momencie przerobić.

Strony: 1 [2] 3 4