Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - micran

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 45
61
SDL / Odp: Wooolny SDL
« dnia: Kwiecień 19, 2009, 11:20:23 »
Moim zdaniem FPS jest o 2 razy mniejszy niż powinien się ukazywać. Hmm.. może dlatego że go zapisujesz co 0,5 sekundy? :P Albo coś innego masz błędnie robione.
hmm.. Podwójne buforowanie to standardowo zawsze powinieneś mieć wpisane, jest jeszcze potrójne, ale to inna sprawa...

Możliwe że osoby które osiągnęły większy FPS niż 100 mają u siebie na karcie wyłączone vSync. Ja tego nie mam wyłaczonego i mi FPS wyszedł 30.

W kodzie wyłącz vSync.

62
Szkółka / Odp: Niedokładne losowanie z ctime...
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 22:21:54 »
#Aithne :
Hmm... może i masz rację, ale tutaj nie widzę dynamicznych zmiennych więc nie ma się to nijak do problemu.

63
OpenGL / Odp: Jak sprawdzić jak duży obejmuje obszar kamera?
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 21:23:29 »


Teraz to filozofujesz – Nawet nie sprawdziłeś, czy ostatni post po edicie się podświetla. :)

Hmm.. ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że to już jest inna kategoria pytania wręcz. We wcześniejszym miałem o kolizji, a tu jak wyliczyć. Zresztą nie ważne... 

64
Szkółka / Odp: Niedokładne losowanie z ctime...
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 21:21:30 »
#spaxer: Funkcja jest dobra, może argumenty do niej złe wysyłasz , zamiast min,max dajesz max,min i masz ujemne wartości to też ci nie pokaże ( choć tutaj nie wiem czy dałoby radę ujemne bo by grę wywaliło), buga szukaj gdzie indziej.

#Aithane: Co ma do tego kompilator, GCC jak i wbudowany w VS reagują tak samo.

65
Szkółka / Odp: Niedokładne losowanie z ctime...
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 19:14:21 »
To wszystko wina tego, że standardowy rand() zwraca za małą liczbę i przy stosowaniu operatora % jest większa szansa, że wylosuje się liczba niższa niż wyższa.

Brawo !! :D :D  Koledze się losuje zbyt duża liczba niż powinna nie narzeka na zbyt małe. Brawo, dokładnie czytasz.

66
Szkółka / Odp: Niedokładne losowanie z ctime...
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 19:05:47 »
Sprawdziłeś w kompilatorze?? :P
Zmieniłem jest inny zakres :P

Hmm.. u mnie nie losuje błędnych danych, pewnie coś źle wysyłasz do funkcji:
Kod: (cpp) [Zaznacz]
int random(int min, int max)

67
SDL / Odp: Wooolny SDL
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 18:59:38 »
A mi się że spadek FPS w SDL zależy głównie od wielkości okna.
Okno o wielkości 100x100 i wykonujące to samo co okno 800x600, to pierwsze jest 10 razy szybsze(albo nawet więcej).
To jest właśnie problem z używaniem SDL'a.

Ja na twoim miejscu bym nie szczelał w ciemno tylko skomentował wszystko i po kolei dodawał. Znajdziesz to co najbardziej spowalnia program/gre

//EDIT

Twoja gierka u mnie miała stały FPS = 30

68
OpenGL / Odp: Matryce obrotów
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 18:51:16 »
CODE!!!!

Nie da się tak wyciągnąć z czegoś, ale możesz to wyliczyć na pewno.

69
Szkółka / Odp: Niedokładne losowanie z ctime...
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 18:46:12 »
I niestety funkcja ta często losuje liczbę trochę zbyt duża niż powinna... Co z tym zrobić?

Kod: (cpp) [Zaznacz]
int random(int min, int max) {
    int a;
    a=(rand()%(max-min))+min+1;
    return a;   
// można też tak:
//return ((rand()%(max-min))+min+1);
}

Sprawdź czy tak dobrze losuje, powinno działać poprawnie

70
OpenGL / Odp: Jak sprawdzić jak duży obejmuje obszar kamera?
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 18:17:03 »
Wszystko mam, co jest potrzebne do narysowania ostrosłupa ściętego.
Jak bym wyedytował post to by nikt mi nie odpowiedział, proste i logiczne.

71
OpenGL / Odp: Jak sprawdzić jak duży obejmuje obszar kamera?
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 17:45:54 »
Nadal mam problem z narysowaniem takiego ostrosłupa.

Wysokość - ZFar -  ZNear
Szerokość podstawy - ?
Szerokość górnej (ZNear) - ?

Skąd mam to wziąć?

P.S . Już wiem.

72
Konkursy / Odp: [ KONKURS ] Potyczki Algorytmiczne
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 15:53:23 »
#Struś: Tak, nawet tego zadania nie musisz robić :D :D ;D

73
Ale po co? To nie spowalnia wczytywania tylko jakość grafik mniejsza jest.

74
Konkursy / Odp: [ KONKURS ] Potyczki Algorytmiczne
« dnia: Kwiecień 17, 2009, 20:33:26 »
@mircan: Kartka + długopis/ołówek i rysuj po kolei dla każdego n i w końcu dostrzeżesz jakąś zależność. Ja tego typu zadania w 99% robię właśnie tak ;)
Też tak robię. Ale to zadanie próbne to jakoś mi się nawet do niego podchodzić nie chce.

75
Wszystko w porządku jest w kodzie ;D
Mam coś takiego:
[code-cpp]
for(int i=0;i<ilosc_grafik;i++)
{
tekstury[i]=wczytaj_grafike(nazwa_pliku[i]);
}

I to przed główną pętlą, wcześniej miałem jeszcze pętle używającą j i tam miałem błąd.

Grafika 100x większa to 4GB by zajmowała :D Mam takie grafiki:
800 x 600
400 x 300
400 x 400
200 x 200
100 x 100
50 x 50
25 x 25
...
...
2 x 2
1 x 1
1024 x 768
I to wszystkie jakie wczytuje niektóre parę razy ale to testy są

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 45