Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Frondeus

Strony: 1 ... 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67
931
Szkółka / Odp: Pytania dot. terminala
« dnia: Grudzień 28, 2008, 16:00:33 »
Kolejne pytanko... daje je tu gdyż rysuje świat właśnie w ko...terminalu...

Jak rozwiązalibyście problem nie-widoczności w grze roguelike ?
Tzn. Aby gracz znajdujący się w pomieszczeniu nie widział podwórza, lasku czy innych pierdół poza domem...

Otóż to co ja wykombinowałem pokazałem tu: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,9214.0.html.. i efekt nie jest zadowalający..
A robiłem tak:
-najpierw stworzyłem tablice np.


 bool mapa[40][40].
-potem zapełniłem ja "false".
-tam gdzie był gracz ustawiałem na "true".
Zaś potem :
pseudokod:


jeżeli mapa[x][y] == true to :
    {
        jeżeli x < x gracza oraz y == y gracza  to mapa[x-1][y gracza] == true.
jeżeli x > x gracza oraz y == y gracza  to mapa[x+1][y gracza] == true.
//etc...
    }

jeżeli mapa[x][y] == false to rysuj Mapa2[x][y] //tu już chodzi o inna tablice z znakami.


I wychodziło, lecz efekt był mierny przy poruszaniu się... tzn czasami gracz był Supermanem i widział niewielki obszar za  ścianą...

Jak wy byście się do tego zabrali?

932
Projekty rozpoczęte / Odp: The Towers. Roguelike bez fabuly
« dnia: Grudzień 27, 2008, 18:31:29 »
Hmm, tak se myślę ze jak komuś się fabula, świat, misje, potwory, czy przedmioty nie spodobają to udostępnię język skryptowy.
+ edytor map(jak narazie to pomysł nie projekt)
... może rasy i klasy tez będą zakodowane w skryptach...

Ale najpierw to ja zrobię grę a potem będę sobie marzył :p


Cytuj
Wziąłem CO? :D
Co do testowego Brisingra jak ktoś nie chce takiej nazwy to niech sobie pogrzebie w skryptach (choć nie wiem po co, gdyż w ostatecznej wersji zniknie)... folder objects odpowiada za przedmioty...

Co do literówek, przy pisaniu tej części kodu bylem już mocno zmęczony... Jak wrócę do domku to poprawie :P

933
Projekty rozpoczęte / Odp: The Towers. Roguelike bez fabuly
« dnia: Grudzień 27, 2008, 16:05:45 »
Heh , to ja zmieniłem, ale nie ten rar dodałem.  :p

934
Projekty rozpoczęte / Odp: The Towers. Roguelike bez fabuly
« dnia: Grudzień 26, 2008, 18:59:04 »
Przyznaje racje.... zbytnio się pospieszyłem :p

935
Projekty rozpoczęte / Odp: The Towers. Roguelike bez fabuly
« dnia: Grudzień 26, 2008, 17:43:44 »
Co do nazwy miecza nie mialem pomyslu :D
Z pomocy wychodzi sie  b  ...ale zmienie to na getch() :p
Literowki poprawie i dodam to ostrzezenie...
Co do nieczytelnosci.. starsza wersja byla jeszce gorsza :D
Zauwazylem ze na innych kompach nie dizala. Niestety nie jestem teraz u siebie i porawie jak wrocee...

936
Projekty rozpoczęte / Odp: The Towers. Roguelike bez fabuly
« dnia: Grudzień 26, 2008, 16:29:04 »
powiedz to W 98 ;p.
testowałem przez chwile aby zobaczyć jak działa na starszych systemach i mi się tak utrwalił ten DOS :P

937
Projekty rozpoczęte / Odp: Quick Blocks - prościutka gra zręcznościowa
« dnia: Grudzień 26, 2008, 16:25:48 »
Gra źle działa na starszym kompie:
-1.6 Ghz athlon XP 2000+
-Radeon 9550
-512 RAM.
na nowym działa bez problemu,.

938
Projekty rozpoczęte / The Towers. Roguelike bez fabuly
« dnia: Grudzień 26, 2008, 16:23:12 »
Chciałbym pokazać moja pierwsza i nieukończoną grę The Towers.


Tworze ja sam w c++ w terminalu DOS.


Gra jest nieukończona czyli:
-Bez fabuły ( napisze ja po skończeniu mechaniki gry w skryptach)
-Bez innych istot - pracuje nad nimi
-Jak bez istot to i bez misji.

Ale zrobiłem:
-Polowe mechaniki :p
-Możliwość chodzenia postacią.
-Podnoszenie przedmiotów.
-Zaglądanie do plecaka.
-Branie przedmiotów do rak.
-Mapy większe od okna gry.
-Kolory.
-Mini pomoc. ( Zawiera tylko sterowanie).
-Kolizje.

Pracuje nad:
-Umiejętnościami. Można już się uleczać.
-Potworami.
-NIE-widocznością ( Jak jesteś w budynku to widzisz przez ściany [bez okien] ? :P )

Będę pracować nad:

-Fabuła.
-Misjami i NPC'kami
-Load/save
-Credits :D

Plusem jest rozmiar gry...
Załączam plik rar z gra... (Gra zawiera masę błędów ale pisząc sam nie mam kiedy je sprawdzać).

Uff pierwsze koty za płoty :D

939
Szkółka / Odp: Pytania dot. terminala
« dnia: Grudzień 24, 2008, 15:40:50 »
z WinApi używam tylko do zmieniania rozmiarów okna i kolorów, getch() mi wystarcza


940
Szkółka / Odp: Pytania dot. terminala
« dnia: Grudzień 23, 2008, 10:20:54 »
Kolejne pytanie...
Jak obejść enter w strumieniu cin?
Ewentualnie czy jest funkcja reagująca na klawisz?
tzn. w tej chwili aby postać poszła np na północ, potrzeba wcisnąć [w] + [enter],
a wolałbym aby tylko [w]...

941
Szkółka / Odp: Kolorki w konsoli(terminalu)
« dnia: Grudzień 19, 2008, 14:59:13 »
co do konkursu, to był żart... mam fabule itp. tylko dopisze je na końcu(w języku skryptowym nad którym pracuję).

942
Szkółka / Odp: Kolorki w konsoli(terminalu)
« dnia: Grudzień 17, 2008, 17:40:24 »
Ok już sobie poradziłem



Nie zapomnij pochwalić się swoją pracą   ;D.
OK, jak skończę, ale bez fabuły(jedynie mechanizm gry) :p Fabule misje itp, dodam później(oczywiście w głowie wszystko już jest), albo zrobi się konkurs( coś jak w tp'sa, tylko bez nagrody :D )

943
Szkółka / Odp: Kolorki w konsoli(terminalu)
« dnia: Grudzień 16, 2008, 20:42:46 »
Co do SetConsoleTextAttribute to już się bawię z tym(wydaje mi się ze kolory dodatkowo pomagają tym co nie znają rogalików)
Poszukam na ten temat w mdsn, albo w menu gry dodam napis typu:
"Powiększ okno gry bo będzie skakać..." :p

944
Szkółka / Odp: Kolorki w konsoli(terminalu)..
« dnia: Grudzień 14, 2008, 19:45:02 »
Heh, prze pisanie w konsoli(a dobra niech bedzie terminal...) sprawilo jeden problem...
 podczas stworzenia większej mapy powstał piękny suwaczek i przy wyświetlaniu znaków, zjeżdżało w dol....
Jak można zmienić domyślny rozmiar okna(programowo oczywiście, wiem ze można myszka w trakcie gry :D)

945
Szkółka / Odp: Kolorki w konsoli(terminalu)..
« dnia: Grudzień 13, 2008, 12:14:29 »

Poszukaj informacji o SetConsoleTextAttribute :>
Heh, dzięki. Już jest bardziej kolorowo :D

Strony: 1 ... 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67