Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Frondeus

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 67
46
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Axis Mundi
« dnia: Wrzesień 14, 2013, 00:09:27 »
Udostępniam snapshot który będzie co jakiś czas aktualizowany. Wybrałem flash, gdyż działa na wszystkich systemach bez problemu ;)
Co większe zmiany będę wrzucać wersje linux 64 + linux 32 + windows(neko) + android.

W sumie niby mam gotowy pomysł , lecz to konwencja świata i setting...
Zastanawiam się czy zrobić bardziej w stylu mirrors edge/meat boy (platformówka unikanie przeszkód, skakanie po dachach, pierwsze sceny w Matrixie) czy dużo strzelania, skradania i RPG.

47
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Axis Mundi
« dnia: Wrzesień 12, 2013, 17:28:35 »
Tym razem zająłem się tłem. Dodałem lepszy placeholder dla panoramy metropolii. Dodałem także chmury (narazie niewidoczne), mgłę/poświatę miejską.

Zmieniłem kolorystykę tilesetu na zimną. Dominuje szary i niebieski.
Zaczynam kochać DAME za macierze kafelek. Oraz nienawidzić za brak eksportu własnych właściwości(properties) dla warstw (w stylu "collision = true", "tileset=background", "layer=50" ). Chwilowo robie to na około używając w tym celu nazw dla warstw i mnóstwa ifów w kodzie.

Dodałem też ograniczenie dla kamery - tym razem nie wyjedzie poza mapę pokazując pustą przestrzeń ;>

Czasu coraz mniej, roboty dużo a i uczyć do szkoły się trzeba ;) Ale nadal uważam, że to skończe szybciej niż Space Race i będzie bardziej grywalne.

Stworzyłem też nową mapę testową o wiele większą. Plus - wielkość (wiele miejsca dla npc, zadań, eventów itp). Minus - wielkość (czas wczytywania).

Tym razem dwa screeny:
Screen z gry (linux 64 bit)
Screen z DAME

48
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Axis Mundi
« dnia: Wrzesień 07, 2013, 12:35:06 »
Pierwszym większym feature jakim się zająłem są drzwi. A dokładniej wszelkiego rodzaju wyjścia/wejścia/portale w stylu drzwi, windy, schody itp.
Z tego powodu dodałem interakcje z obiektami w grze. Przy okazji myślę że walkę zrobię na zasadzie autoataku i umiejętności (jak w MOBA). Całe sterowanie robię tak, aby jak najmniej miejsca na ekranie zajmowały GUI itp pierdoły.

Dodałem także kamerę podążającą za graczem. Dodatkowo uwzględniłem czy gracz się porusza. Tzn postać gracza nigdy nie jest w centrum. Biegnąc w prawo automatycznie gracz widzi więcej po prawej stronie niż po lewej.

Muszę przyznać że DAME zrobił na mnie duże wrażenie. W praktyce wszystko co potrzebuję ten edytor zawiera :) Łączenie (link) obiektów, wyznaczanie tras dla NPC, macierze kafelek (ciekawa opcja BTW) i najważniejsze - możliwość pisania własnych eksporterów. Chwilowo zrobiłem prosty format XML w którym zapisuję mapy. Potem pewnie przejdę na coś lżejszego.

Znalazłem też pierwsze bugi: Czasem na androidzie generator pseudolosowy się psuje - krople deszczu padają tylko z 2-3 punktów na mapie. Nie zauważyłem tego bugu na Linuxie czy Windowsie. Zastanawiam się też, czy nie zrobić wersji flash.

Na koniec zamieszczam mały screen

49
Gry / Odp: O starzeniu się gier
« dnia: Wrzesień 02, 2013, 21:46:41 »
Every time you mention it someone will reinstall it
Niektóre gry starzeją się bardzo powoli ;)

50
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Warsztat Summer of Code 2013
« dnia: Wrzesień 02, 2013, 00:27:50 »
Proszę o zmianę projektu z Space Race na Axis Mundi.

51
Warsztat Summer of Code 2013 / Axis Mundi
« dnia: Wrzesień 02, 2013, 00:24:18 »
Axis Mundi to w założeniu platformówka z elementami RPG.

Setting: Daleka przyszłość. Społeczność dzieli się na dwie widoczne grupy - Czystych i Odrutowanych.
Czyści żyją na górze, w metropolii gdzie górują drapacze chmur wraz z największym i najbardziej okazałym, Axis Mundi - "Oś Świata". Odrutowani żyją na dole. Bez nich miasto by upadło lecz nie są tego w pełni świadomi. To oni utrzymują porządek, regulują systemy, naprawiają i tworzą. Życie na dole byłoby niemożliwe bez wszczepów które u góry są zakazane tak samo jak sztuczna inteligencja. Góra zajmuje się głównie usługami zaś dół przemysłem. Na dole jest też o wiele bardziej niebezpiecznie, ludzie żyją w strachu przed zbuntowaną AI lub przed ludźmi którzy utracili kontrole nad wszczepami. Ludzie przypisują im demoniczne nazwy takie jak "południca", "rusałka", "wampir" wzięte z folkloru Słowian.

Ta część - fabuła itp powstanie na samym końcu o ile starczy mi sił i czasu. Jakiś czas temu wpadłem na pomysł połączenia cyberpunku z mitami Słowian i jestem ciekaw czy taki twór da radę :)

Technologia: Gotowy silnik HaxePunk.

Grafika: Pixelart w miarę moich możliwości :)

Platforma: Android, Linux, Windows.

Cel gracza: Typowy :) Wybić potwory, wypełniać zadania itp.

Team: All in One - czyli robię za grafika, programistę, level designera itp.

Kiedy zacząłem: 10 dni temu. Wcześniej chciałem pracować nad Space Race lecz wiem że nie dam rady (fizyka, multiplayer, komponenty i grafika nie ruszone lub zepsute).

Sterowanie: Klawiatura/Multitouch.

Stan na dziś: Testowy jeden poziom, animacje postaci z tutoriala, reszta własna. Zalążki pogody (deszcz). Napisany eksporter dla DAME, wczytywanie poziomów, prosta grafika zrobiona w Pickle Editor. Gra kompiluje się i uruchamia na Androidzie, Linuxie i Windowsie. Działający parallax, tło itp. W sumie od jutra będzie tworzony gameplay jako taki.

Mały screen na początek (Android Nexus 7) :


52
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Survive
« dnia: Wrzesień 01, 2013, 18:33:23 »
Mapa generowana proceduralnie czy edytor?
Edytor który polecam: DAME = Deadly Alien Map Editor. W porównaniu do np. Ogmo posiada możliwość rozbudowy o własny plugin eksportujący przez co fajnie integruje się z grą ;)
Z tego co właśnie zauważyłem Ogmo ma pull request dla pluginów ale nie wgłębiałem się w temat.

53
Inne ogłoszenia / Odp: Czytnik E-booków
« dnia: Sierpień 30, 2013, 14:43:15 »
Co do Kindle (W moim przypadku 4 Classic) :
* Instaluje się jako zwykly dysk przenośny. Nawet nie wiedziałem że jest do tego specjalne oprogramowani O_o
* Brak polskich znaczków w klawiaturze trochę irytuje.
* Nie obsługuje ePub lecz większość sklepów umożliwia ściągnięcie wersji MOBI. Istnieją też konwentery.
* Obsługa klienta Amazonu wymiata - coś się stanie to nie ociągają się tylko wymieniają często na nowy ;)
Zdażały się już sytuacje gdy użytkownik usiadł na czytniku (więc jego wina) a i tak wymienili. Cenią sobie klienta i chcą by w przyszłości powrócił i kupił coś jeszcze :)
* Brak polskiego sklepu Amazon czasem jest odczuwalny.

54
Design / Odp: Szukam pomocy w zebraniu pomysłu do kupy
« dnia: Sierpień 28, 2013, 16:22:29 »
"Pieśń Lodu i Ognia" Martina czy też Grzędowicz napisał coś o podobnym tytule? Tego autora kojarzę jedynie z Pana Lodowego Ogrodu.

55
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: PK Tower Defence
« dnia: Lipiec 20, 2013, 16:53:38 »
A czemu nie? Jeśli mu tak łatwiej...

56
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Random Arena
« dnia: Lipiec 20, 2013, 15:20:16 »
Słowo klucz: refactoring :P

57
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Random Arena
« dnia: Lipiec 19, 2013, 12:45:53 »
W takiej prostej grze zrobiłeś burdel w kodzie ?
Przynajmniej napisze gre a nie prototyp ;>

58
Projekty rozpoczęte / Odp: GardenScript
« dnia: Lipiec 17, 2013, 01:55:30 »
Pozwolisz ze jeszcze zaoftopuję: Można by użyć chroot na androidzie i wgrać ubuntu czy inna dystrybucje i użyć gcc :-)

59
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Warsztat Summer of Code 2013
« dnia: Lipiec 05, 2013, 13:51:36 »
Zgłaszam się z projektem Space Race ;)
Kiedyś zamieściłem screen na warsztacie ale w praktyce wszystko zaczynam od nowa.
http://warsztat.gd/projects/spacerace

60
Warsztat Summer of Code 2013 / Odp: Rubikshift's Space
« dnia: Lipiec 04, 2013, 16:17:48 »
Zróbcie komendy po polsku ;)
Ew w zależności od języka. Aby "show" nie mieszało się z polskimi zdaniami.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 67