Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PsichiX (ΨΧΞ)

Strony: 1 [2] 3 4 5 6 ... 81
16
OpenGL / Odp: tekstury w WebGL
« dnia: Styczeń 26, 2015, 13:35:21 »
@kuman:
webGLTexture = gl.createTexture();
webGLTexture.image = new Image();
Specyfikacja WebGL mówi, byś NIGDY, ale to NIGDY nie umieszczał żadnych dodatkowych propertiesów w obiektach WebGLowych. Nigdy.

17
Oferty pracy / Odp: Poszukiwany przyszły developer!
« dnia: Październik 01, 2014, 18:36:16 »
Docelowo ten "przyszły" programista będzie programował w nowym języku programowania - stąd ważne jest jakiekolwiek doświadczenie komercyjne programistyczne.
w sensie co możemy rozumieć przez "nowy język programowania", tj. jakiś nowy twór, czy co możecie o tym powiedzieć?

18
Oferty pracy / Odp: Poszukiwany przyszły developer!
« dnia: Wrzesień 24, 2014, 21:05:02 »
tak, zgadza się - ja tylko zwróciłem uwagę na to iż .NET to nie język, ot.

19
Oferty pracy / Odp: Poszukiwany przyszły developer!
« dnia: Wrzesień 24, 2014, 20:04:56 »
.NET to jest akurat platforma, w której skład wchodzą między innymi C#, Visual Basic i inne fajne i mniej fajne języki - nie mniej, powodzenia!
(bez ironii, tak tylko sypnę żartem: "Cała Polska czyta rekruterom").

20
Silniki / Odp: Poszukuje silnik typu survival
« dnia: Wrzesień 22, 2014, 20:26:24 »
Unity3d,sdk,udk to silniki z fajna grafiką.
potwierdzam - sdk to zajebisty silnik! :>

21
Szkółka / Odp: debluring - Odzyskiwanie danych z tablicy
« dnia: Wrzesień 14, 2014, 06:19:32 »
jedno nasuwa mi się do tego obrazka: "who cares about edges?"

btw. jestem jeszcze głupi w tym temacie, ale rezultaty tego algorytmu wyglądają fantastycznie: http://www.cs.ust.hk/~quan/publications/yuan-deblur-siggraph07.pdf

22
Poszukuję / Odp: Projekt Survival Sandbox
« dnia: Wrzesień 09, 2014, 08:32:09 »
hell, nope - co oferujesz od siebie? (bo wartościowi ludzie przychodzą tylko wtedy, gdy mogą otrzymać coś wzamian za włożoną swoją pracę)

23
Showcase / Ptakopysk - Awesome Toolset for Game Prototyping
« dnia: Sierpień 31, 2014, 05:23:01 »

Ptakopysk
C++ game prototyping framework based on component system

Witajcie, gamedevy! Dzisiejszym dniem pubikuję poprawioną, dopieszczoną i chyba najbardziejstabilną wersję toolsetu Ptakopyska - idealnego narzędzia do prototypowania gier (prototypowania, gdyż póki co jest deployment tylko na windowsa)!

Ptakopysk jest oparty o system komponentów, co z doświadczenia z Unity wyniosłem iż komponenty pozwalają bardzo prosto osiągnąć stan w którym omija się redundancję kodu, co powoduje wzrost wydajności tworzenia gier, co przy prototypowaniu jest jedną z rzeczy najważniejszych.

Na Ptakopyska składa się kilka innych bibliotek, które zyskały uznanie, lub są po prostu świetnie proste w użyciu ( :D ) - oto one:
  • Xenon Core 3 - szkielet frameworka;
  • SFML 2.1 - grafika, dźwięki, input i insze cuda;
  • Box2D - fizyka;
  • JsonCPP - serializacja danych obsługiwana we frameworku jak i IDE;

Dodatkowo od miesięcy bodajże dwóch(?) istnieje już pełnoprawne IDE do kompleksowego zarządzania projektem, zintegrowany z edytorem scen (gdzie w rzeczywistości edytor scen jest pluginem budowanym z kodu gry z poziomu IDE, co pozwala na uzyskanie funkcjonalności WYSIWYG).

Jaka przyszłość leży w tym projekcie? Oczywiście zdominowanie Game Jamów oraz doprowadzenie twórców Game Makera do płaczu (gdy tylko stworzę możliwość deploymentu i testowania produkcji na inszych platformach)! :D

Oficjalna strona projektu z newsami i tutkami: http://ptakopysk.psichix.com/
Ptakopysk na GitHubie: https://github.com/PsichiX/Ptakopysk
Najnowszy release zawsze tu: https://github.com/PsichiX/Ptakopysk/releases


Co jest potrzebne by używać Ptakopyska tuż po ściągnięciu?:
  • Możliwie najświeższy Code::Blocks (gdyż na chwilę obecną kompiluje się przez GCC, a CB to najlepsze IDE pod niego, jakie zdołałem uruchomić na moim złomku);
  • Bash executable z pakietu Gita (oups, stare dane - teraz już i tego nie wymaga!)

Co jeszcze zostało na pewno do zrobienia?:
  • Usunąć wszelkie binarki z repozytorium i stworzyć prawdziwe skrypty budujące sdk (makefile);

I oczywiście słów kilka o Zasuvka Ptakopyska IDE:
  • Tworzy i zarządza projektami Code::Blocks, dzięki pełnej integracji;
  • Do edycji sceny buduje specjalną wersję projektu jako plugin, co pozwala nam widzieć w edytorze dokłądnie to samo, co w finalnej grze (z wyjątkiem shaderów - błąd SFML 2.1 z oknem tworzonym z uchwytu);
  • Przyspiesza tworzenie gier średnio 5 razy (n-liczba projektów gdzie porównywałem czas korzystając z IDE jak i grzebiąc w JSONach sceny);
  • Jest ładny i przejrzysty (nie dla przeciwników Metro UI :D );

24
Programowanie grafiki / Odp: Animacje w grach 2d
« dnia: Sierpień 25, 2014, 13:58:59 »
albo animacje szkieletowe.

25
Warsztat Summer of Code 2014 / Odp: Warsztat Summer of Code 2014
« dnia: Sierpień 22, 2014, 10:32:04 »
Ok, to czas i na mnie :)
gra, którą prototypuję zwie się "Noise" - polega na tym, iż musisz przejść kolejne labirynty pełne pułapek i uzbrojonych przeciwników. Jest tylko jeden problem: zostałeś oślepiony przez szalonego naukowca, dla którego jesteś eksperymentem jego urządzenia usprawniającego widzenie otoczenia przy pomocy wzmocnionych zmysłów dotyku, dźwięku oraz ciepła. Na szczęście masz choć broń do dyspozycji, więc pokonaj strach, rozwijaj zmysły by "widzieć" coraz więcej i rozpiernicz doktorka.
Stan projektu: w trakcie implementacji rozchodzenia fal dźwiękowych po pomieszczeniach :)

26
Warsztat Summer of Code 2014 / Odp: Rustanks - Zardzewiałe Czołgi
« dnia: Sierpień 22, 2014, 08:38:25 »
tak daje znac, ze masz jeszcze czas na cos prostego do stworzenia w innym srodowisku (prosty != prostacki) :)

27
Serwis / Odp: Powiadomienia
« dnia: Sierpień 19, 2014, 01:04:15 »
albo taki piekny przycisk na gorze listy: "READ ALL" :>

28
Warsztat Summer of Code 2014 / Odp: Warsztat Summer of Code 2014
« dnia: Sierpień 14, 2014, 01:17:35 »
Ja dopiero teraz zaczynam, bo ledwo skonczylem Zasuvke robic :D

29
Językoznawstwo / Odp: Mniej popularne, ale ciekawe języki programowania
« dnia: Sierpień 13, 2014, 21:22:00 »
@Xender: Paczylem na GH, wlasnie robie testy i poprawki ostatnie w Zasuvce i jak bede pchal builda, to sprawdze od razu Release feature na GH - dzieki za info o tym! :)

30
Językoznawstwo / Odp: Mniej popularne, ale ciekawe języki programowania
« dnia: Sierpień 13, 2014, 10:37:07 »
oboziu, chwile nie zagladam do tematu, a jak tylko wracam to pierwej co widze to "Ptakopysk" :D

Topic: schlebiacie mi, dziękuję :3
to tak od siebie dodam odnośnie dysputy o Ptakopysk vs. GameMaker: czy Ptakopysk będzie konkurencją dla GMa (kiedyś)? Hell, yes! W czym będzie lepszy od GMa?
1. od początku jest open source - czyli bus-factor jest niemal zerowy (bus-factor okresla ile osob nalezy rozjechac autobusem, aby projekt umarl), poniewaz jesli "cos mi odwali" to ktos zrobi forka i rozwijac bedzie dalej;
2. GM opiera sie o system eventowy, zas ptakopysk dziala na systemie komponentowym - historia zweryfikowala wiekszymi silnikami, ze system komponentowy nadaje sie najlepiej do szybkiego tworzenia gier, gdyz jesli raz stworzysz komponent, to mozesz go uzywac takze w nastepnych projektach chociazby, czyli tworzenie gier nastawione jest na rozwoju, nie zas czesto na zuym copy-paste kodu pomiedzy klasami, co powoduje pozniej mase bledow w postaci: "wprowadzilem poprawke, lecz zapomnialem zmienic to w innych miejscach, gdzie skopiowalem i lekko zmodyfikowalem zachowanie".
3. bo brzmi fajniej :D
lecz poki co jestem jeszcze daleko za aktualnym stanem GMa.

Uszanowanko! :)

Strony: 1 [2] 3 4 5 6 ... 81