Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - BrutalComputer

Strony: 1 [2] 3 4 5 6 ... 23
16
Szkółka / Odp: Błąd podczas uruchamiania przykładowej aplikacji w Ogre
« dnia: Sierpień 16, 2010, 21:47:22 »
Olej zalążki programu i zacznij od uruchomienia przykładów bezpośrednio z SDK. Te będą działały na 100%.

17
Silniki / Odp: Esenthel czy Ogre?
« dnia: Sierpień 15, 2010, 14:36:00 »
A najlepiej nauczyć się samemu takie kombajny pisać a nie na gotowcach ciskać (chociasz dla grafików takie silniki są przydatne gdy nie mają pojęcia o programowaniu a chcą zrobić grę z własnymi modelami).
Programiści dzielą się na dwie grupy: silnikologów i resztę. I żadna grupa nie jest "(naj)lepsza" od innej.
chociasz dla grafików takie silniki są przydatne gdy nie mają pojęcia o programowaniu
Niestety do zrobienia każdej gry potrzebne są umiejętności programistyczne.
Za pomocą "magicznych bloczków" nic skomplikowanego nie ułożysz. ( właściwie "magiczne bloczki" to też język programowania strasznie niewygodny :D )

18
Poszukuję / Odp: Poszukuje grafika do współpracy.
« dnia: Sierpień 14, 2010, 11:03:52 »
Pamiętaj, że grafik też człowiek. Żeby zwerbować kogokolwiek do projektu trzeba go czymś przyciągnąć ( zazwyczaj wynagrodzeniem, ale czasem udaje się na na "projekt do portfolio" ).
Post "szukam grafika" bez absolutnie żadnych szczegółów może przynieść sukces* tylko w przypadku osoby znanej w środowisku. ( mającej już ukończony projekt )
Więc niestety musisz coś pokazać. Aktualnie nasza wiedza o twoim doświadczeniu jest równa 0 co skutecznie odciąga wszystkich grafików z jakimś doświadczeniem.

* sukcesem nazywam zwerbowanie kogoś kto się zna na grafice, a nie kogoś kto od tygodnia posiada tablet

Btw. raczej nie ten dział :D
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,17483.0.html

19
Ogre3D / Odp: [OGRE] Problem z OIS.dll
« dnia: Sierpień 12, 2010, 21:07:49 »
Samodzielna praca jest jedną z ważniejszych umiejętności.
Ja każdą zabawę z nową biblioteką zaczynam od:
1. Uruchomienia ( skompilowania ) "exampla".
2. Napisania własnego exampla od nowa.

Przeanalizuj kod programów przykładowych i zobacz co robisz źle.

EDIT: Nikt nie będzie ściągał plików rar i rozpakowywał ( chyba, że dla czystej ciekawości co tam umieściłeś )

20
Polskie konferencje gamedev / Odp: Zjazd Twórców Gier 2010 - Oficjalnie
« dnia: Sierpień 12, 2010, 12:52:57 »
Cytuj
Opisy poniższych osób pojawią się jutro
Mam nadzieję, że za jakiś czas nadejdzie to jutro...

21
Projekty zaawansowane / Odp: Warsztat Game - demo RC1
« dnia: Lipiec 23, 2010, 02:11:22 »
"Kupowanie" czarów powinno być a'la Diablo 2.
Czyli właściwie jak?
Najeżdżasz myszą - pojawia się opis. Klikasz - kupujesz.
Cytuj
Próbowałeś przytrzymać Q?
Powinno być gdzieś napisane, że trzeba przytrzymać.

I właśnie znalazłem ukryty przycisk "Aktywuj". Wg. mnie poprzedni system kombinacji był lepszy. Dawał poczucie "nauczenia" się czaru ;-)

Przykład na kombinacje: czary "Błyskawica" i "Elektrostatyka".
Kiedy atakuję z dystansu F2->Elektryczność->Elektrostatyka->Aktywuj i można ciąć.
Kiedy potwory otoczą F2->Elektryczność->Błyskawica->Aktywuj i można ciąć.
Zbyt dużo fatygi żeby zmienić. Może jakieś bindowanie a'la umiejętności Diablo 2? ( F1, F2 itp... )

22
Projekty zaawansowane / Odp: Warsztat Game - demo RC1
« dnia: Lipiec 22, 2010, 23:49:53 »
Co wg. mnie zmienić:

Wg. mnie gra jest odrobinę za łatwa.
"Kupowanie" czarów powinno być a'la Diablo 2.
Nieco niespójna grafika.
Bindowanie różnych czarów ( nawet bardzo podobnych ) pod tą samą kombinacją jest złym pomysłem.
Co mnie nieco zdenerwowało - czar Ognista seria nie działał. Jako, że ma kombinację [Q] tak jak poprzednie ogniste czary, potwory zatłukły :D

Co by się przydało:
Wybór poziomu trudności. ( chociaż jestem świadomy, że potrzeba do tego armii testerów )
Muzyka w zależności od sytuacji na planszy. Szczególnie tego rockowego kawałka nie puszczać przy pustej planszy.


Ogólnie wrażenia pozytywne. Gra fajna.
Używałem buildu WG-VC2008-19-07-2010-r1393

23
Populacja laptopów była na oko ze 30%, więc ciężko by było zebrać jakieś większe lan-party.

Wg. mnie było fajnie. Można było z ludźmi z warsztatu ( i nie tylko - demoscenowcy, zdrajcy klikacze :D itp. ) porozmawiać.
Temperatura, zmiany w agendzie co 1/2h itp. wg. mnie dodają tylko do klimatu zjazdu.
Brak internetu w akademikach - duży plus.
Merytorycznie też bardzo dobrze. ( nigdy nie byłem na IGK, więc nie mam porównania )

Jak widać nie jestem z tych co narzekają :D

PS. to nie Java się kampił. To wyście się ukrywali!
PS2. uważajcie na Toxic'a. Ma bardzo dobrą pamięć. ;)
PS3. ciekawi mnie skąd się wzięli demoscenowcy na zjeździe "twórców gier". :P

24
Niestety nie wszystkie wykłady zostały nagrane. Niektóre częściowo. :'(

25
Cytuj
Opisy poniższych osób pojawią się jutro
I jak mam was rozpoznać? :D
piecdziesieciu chlopa + pare dziewczyn w jednym pokoju? nie widze tego :D
Hmm... Ale na jednym piętrze? :D

26
Matematyka i fizyka / Odp: Gimbal lock ?
« dnia: Czerwiec 21, 2010, 13:48:44 »
Ja u siebie trzymam:
- punkt na który kamera się patrzy
- promień okręgu
- kąt w poziomie
- kąt w pionie

Pozycję kamery obliczam prosto z funkcji trygonometrycznych z kątów i promienia, a punkt patrzenia za pomocą LookAt.
Możesz spróbować zamiast RotateTransform3D obliczyć pozycję kamery na piechotę. Jestem na 100% pewien, że po prostu nakładają się na siebie obroty.
Powinieneś za każdą zmianą pozycji kamery obliczać jej pozycję od nowa, inaczej błędy będą się nakładać.

Nie jest to gimbal lock.

27
Większość finalistów olimpiad międzynarodowych ( i nie tylko ) zajmuje się swoją pasją ( programowanie, matematyka, fizyka, chemia, cokolwiek ) przez prawie 100% wolnego czasu. Program nauczania nie ma tutaj nic do rzeczy. Liceum to wg. mnie czas największego rozwoju czyjejś pasji. Chociaż oczywiście lepiej późno niż wcale.
"genuine Olimpiady" istnieją tylko w liceum, czasem gimnazjum. Na studiach słowo olimpiada jest dużo rzadziej używane.
@down: Właśnie o to mi chodziło ;-)

28
Sieć i multiplayer / Odp: [SDL] Pobieranie pliku
« dnia: Czerwiec 17, 2010, 21:40:36 »
Chodzi o własne serwery, tj. tworzone przez graczy, patrz: OTS, Moparscape, WoW Priv
No i z tym się zgadzam. Ale nie widzę problemu przy tak małej grze.
Gdybym sam napisał małe, darmowe MMO i jeszcze powstawałyby "pirackie" serwery to bym się tylko cieszył.

29
Sieć i multiplayer / Odp: [SDL] Pobieranie pliku
« dnia: Czerwiec 17, 2010, 21:15:08 »
Heh, w przypadku gier MMO(ją przepisuję/tworzę[a co!]) to są raczej wady: własne serwery
Wada?
Cytuj
hackowanie kont, itemów itd.
Gra będzie odporna na hackowanie jeżeli dobrze zaprojektujesz protokół sieciowy.

30
Sieć i multiplayer / Odp: [SDL] Pobieranie pliku
« dnia: Czerwiec 17, 2010, 15:20:41 »
Myślałem, by może samemu to pisać, ale zmieniłem zdanie(własny serwer od tego i protokół). Własne rozwiązanie byłoby zbyt wolne.
???
Jeżeli ja bym to pisał, to byłoby tak samo szybkie lub szybsze. Założę się, że jeżeli ty to napiszesz, to też.

Mam do was pytanie mniej na temat: jaki według was jest najlepszy sposób na kontrolę wersji pliku.
Tzn. piszę grę/program, który sam ma pobierać aktualizacje. Wiem jak sobie poradzić z exe, bo tam to wersję mogę trzymać w zmiennej w samym programie, używać updatera.
Możesz pobierać sumy kontrolne i ściągać tylko pliki, które nie pasują.

Strony: 1 [2] 3 4 5 6 ... 23