Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - taki_tam

Strony: 1 ... 4 5 6 7 [8]
106
Matematyka i fizyka / Odp: Czy to "prawdziwa fizyka"?? (grawitacja)
« dnia: Luty 24, 2007, 01:15:42 »
Tzn. PY to predkosc.. ;)

Pozdrawiam! ;)

107
Matematyka i fizyka / Czy to "prawdziwa fizyka"?? (grawitacja)
« dnia: Luty 24, 2007, 00:38:30 »
Stworzylem cos takiego:
Jest to wynik mojej pracy z ksiazka od fizyki z 1 i 2 klasy gimnazjum.

unit Unit1;

interface

uses
  Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
  Dialogs, ExtCtrls, StdCtrls;

type
  TForm1 = class(TForm)
    Shape1: TShape;
    Label1: TLabel;
    procedure AppOnIdle(Sender: TObject; var Done: Boolean);
    procedure FormActivate(Sender: TObject);
  private
    { Private declarations }
  public
    { Public declarations }
  end;

var
  Form1: TForm1;
  //wartosci
  PY: Double;
  Przyspieszenie, Masa, Wypadkowa, Grawitacja: Double;
  Czas1, Czas2, dt: Double;

implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm1.AppOnIdle(Sender: TObject; var Done: Boolean);
begin
  Done:= False;

  Czas1:= Time();
  dt:= Czas1 - Czas2;
  Czas2:= Time();

  Wypadkowa:= Grawitacja * Masa;
  Przyspieszenie:= (Przyspieszenie + (Wypadkowa * (dt / Masa)));

  PY:= PY + Przyspieszenie;

  Shape1.Top:= Round(PY);
end;

procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);
begin
  Grawitacja:= 9.81;
  Masa:= 5;

  Application.OnIdle := AppOnIdle;
end;

end.

I nie wiem czy to jest tak jak w rzeczywistosci...(zalezy mi na tym)

Uwzglednilem tylko:
- Mase obiektu
- Sile grawitacji

A jesli to jest poprawne to jak to spowolnic by nie zlamac praw fizyki....
Bo zapier...a zdrowasko :o.

Pozdrawiam ;)!

// edit by bies
Zamiast pogrubienia ([ b ]) sugeruję [ code ].
^----- dzieki za cynk... ;)

//Poprawilem [ code ]
//Kod caly bo chce by ktos oblukał czy to jest dobre czy tez lipa
//Pozdrawiam raz jeszcze! ;) :D

108
Matematyka i fizyka / Odp: (Delphi) - Kolizja bitmapki i obrot.
« dnia: Styczeń 21, 2007, 16:52:42 »
ale nie.. mapa nie taka jak w soldat tylko skladajaca sie z klockow(tekstur)
Dzieki

109
Matematyka i fizyka / Odp: (Delphi) - Kolizja bitmapki i obrot.
« dnia: Styczeń 21, 2007, 14:06:41 »
Tzn. jesli chodzi o gry to robie je juz spory kawalek czasu ale temat skrzynki zawsze mnie lamal.

110
Matematyka i fizyka / (Delphi) - Kolizja bitmapki i obrot.
« dnia: Styczeń 20, 2007, 20:24:56 »
  Witam!
Pisze w Delphi z uzyciem DirectXGraphics( naglowek przetlumaczony przez JEDI ).
No i tak. Nie mam zielonego pojecia jak zrobic to:
- np. skrzynka spada z gory i uderza o prostokat( ziemia :) ).
- skrzynka miala pecha i spadla na rog ziemi.

No i tu problem: Jak mam odpowiednio obrocic ta skrzynke.
Jesli ktos nie zabardzo wie o co mi chodzi to zacytuje przyklad z gry SOLDAT.
Apteczka spada na krzywa powierzchnie i zaczyna sie staczac.
(Jak zrobic efekt wlasinie staczania sie).

Podkreslam:
- Pisze w Delphi
- uzywam DirectXGraphics( naglowek przetlumaczony przez JEDI ).

PS:
Szukalme ale znalazlem tylko do C++ ale niestety jeszcze nie znam.
A na forum szukalem ale nie mialem szczescia znalezc.

Strony: 1 ... 4 5 6 7 [8]