Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - BadRay

Strony: 1 2 3 4 [5]
61
Dźwięk / Odp: Odgłosy broni - jak zdobyć?
« dnia: Styczeń 02, 2008, 02:07:22 »
Hmm i ja dodam coś od siebie

Np przy mojej produkcji, o dźwięki poprosiłem mojego dobrego kumpla, jest dj-em i producentem(Lucass S3).
Kiedy zapytałem się czy potrafiłby zrobić dźwięk pistoletu itp. odpowiedział, "no jasne". Do tworzenia muzyki używa Fruity Loops'a, myślałem że ten program służy tylko do tego, jednak myliłem się, okazało się że gdy jest się tak dobrze obeznanym w dźwięku jak Lucass, to można stworzyć dowolny dźwięk w tym programie. Z tego co zapamiętałem jak mi tłumaczył, to odpowiednio przerabiał np Hit(uderzenie w talerz perkusyjny) i w efekcie powstawały bardzo fajne, dość realistyczne dźwięki broni.

no, to następny sposób na uzyskanie fx-ów ;)

62
Sorry, ale wcześniej nie mogłem się do tego zabrać :), jutro rano spróbujemy potestować tą grę.

EDIT://tak dla info to mam już 6 testerów :) wymienię po nazwach phone'ów: nokia 5200, nokia N70, Nokia 7610, sony erricson k510i, nokia 6288 i może motorola L6(zależy czy kumpel załatwi sobie kabel).

63
OpenGL / Odp: Obracanie dynamicznego modelu
« dnia: Maj 15, 2007, 14:43:04 »
Windows nawet daje informację ile powinno być tej pamięci ustawionej (1.5 * ilość ramu) ;)
czyli jak masz 16 mb ram i nawet dysk 100GB to bedziesz mial max 1.5*16=24mb?
8 mb pamieci virtualnej na taki dysk?
wogole wydaje mi sie ze Windows ma zle zrobiony ten system obslugi pamieci. czesto chyba zamula z tego powodu.


To jest tylko optymalny rozmiar. Ja np mam 512 ramu, a swap ustawiony na 2GB i śmiga.

64
Cytuj
Nie za bardzo rozumiem, bo nie wiem jak można bardziej to rozbudować grę w statki!?
Może użyłem złego słowa ale miałem na myśli poprawianie błędów :)

65
Dzięki! Przyda się! :)

66
Gra bardzo fajna :), już chcieliśmy z kumplami grać w to na BT na lekcji religii/techniki, lecz pewne siły nie pozwoliły nam na to :).

A teraz na poważnie:

Telefony na których była testowana gra:
Nokia 5200 -moja
SE k510i -kolegi

Na obu komórkach gra na singlu działa świetnie lecz jeżeli chcemy odpalić na mp to:

*Gdy hostuje kolega(k510i):
-Do gry da się dojść(jeżeli tylko raz wciśnie się przycisk "Dołącz do gry"/po wciśnięciu aplikacja zachowuję się tak jakby nic się  nie działo, dalej można chodzić po menu).

-Dochodzimy tylko do fazy ustawienia statków, po ustawieniu u mnie pokazuje się mapa, a u kolegi "oczekiwanie na połączenie". Po wyłączeniu aplikacji u mnie, u kolegi gra "rusza" i dopiero wykonuję swój ruch(a dla ciekawostki, BT wskazuje że komórki są połączone, po zerwaniu połączenia aplikacja u kolegi dopiero wykazuję że gra u klienta została wyłączona)

*Gdy ja hostuje(5200)
-To opiszę jutro, dziś nie pamiętam zbyt wielu szczegółów ponieważ jakoś nie za bardzo się hostowało na mojej komórce i próbowaliśmy tylko na k510i

Do PBota:
Jak coś to chętnie z kolegą będziemy testować kolejne wersję twojej gry(o ile masz ochotę dalej to rozwijać), ponieważ na grze bardzo nam zależy :), jeżeli nie to cóż, trzeba wcześniej niż planowałem wziąć się za Javę :P.


67
Projekty rozpoczęte / Odp: The Raven's Tales (Opowieści Kruka)
« dnia: Styczeń 29, 2007, 21:22:00 »
...po pierwsze powinieneś mieć odpowiednio duże doświadczenie w programowaniu w jakimś języku oraz w jakiejś bibliotece...
Święta prawda, gdybym zaczął swój projekt rok temu (wierzcie mi, przez ten rok spooro się "naumiałem"), to nawet moje 2 letnie doświadczenie w amatorskim programowaniu nic by nie zdziałało...

Cytuj
Niestety, chyba będę musiał przerwać na trochę prace nad samą grą, ponieważ muszę zrobić do niej jakieś GUI, a pojęcia o tym nie mam, więc muszę troche się doszkolić.
Nie wiem jak Wy, ale ja najwięcej nauczyłem się tworząc banalne projekciki typu pinpong, mini strategie, proste arcanoidy itp.

68
Projekty rozpoczęte / Odp: SimpleRpg
« dnia: Styczeń 28, 2007, 11:05:04 »
Mam taka sugestie odnoscie tego jezyka skryptowego. Czy nie lepiej uzyc czegos gotowego? Np LUA swietnie sie integruje z C++ i jest dramatycznie prosta. Mialbys wiecej czasu na skupienie sie na samej grze.

Dzięki za sugestie, ale ja bym chciał się sam nauczyć tworzyć takie języki skryptowe :), tak to by skróciło czas produkcji komponentów do gry, ale tak w miarę ścisłości ja pisze w C# :P(do C# też pewnie by się znalazły takie komponenty, ale nie użyje ich z powodu wyżej podanego)

Pozdro i dzięki za zainteresowanie.

edit: literówka

69
Projekty rozpoczęte / Odp: SimpleRpg
« dnia: Styczeń 28, 2007, 10:14:32 »
Cześć,
no to po kolei:

Cytuj
Konsolowa, to znaczy jaka? Roguelike? SUD?
-No, żebym był złośliwy "przywaliłbym się" o czytanie ze zrozumieniem:
Cytuj
-będzie to gra RPG/RougeLike

Cytuj
Przemyśl obmyślenie  ;) sobie prostego języka skryptowego i napisanie jego interpretera w grze.
-zrobiłem to na samym początku(aż taki newbie nie jestem :P)

Cytuj
Jak cos to zarzucaj binarkami. Z pewnością znajdzie sie kilka ludzi którzy z checią pomarudzą na to co zrobiłeś.
-chętnie, chętnie, tylko jak skończę edytor ;), na razie nie ma czego wrzucać, no chyba że niedokończony edytor :D

W sumie na razie pisanie edytora idzie jak po maśle, zostało mi jeszcze do niego podpiąć:
-edytowanie kafli, czyli podłoża(na razie można tylko częściowo)
-wyżej wspomnianego języka skryptowego
-i funkcję wczytywania map (na razie jest tylko zapisywanie :))

A tutaj dam linka do małej galerii ze screenami z edytora:
http://bialysoft.ovh.org/modules.php?name=coppermine

Pozdro,
BadRay

70
Projekty rozpoczęte / Odp: SimpleRpg
« dnia: Styczeń 27, 2007, 12:59:29 »
Ok, dzięki!

Widzę że to forum jest naprawdę błyskawiczne :).

71
Projekty rozpoczęte / Odp: SimpleRpg
« dnia: Styczeń 27, 2007, 12:39:20 »
Powodzenia i pamiętaj: pierwsze sześć lat samotnego tworzenia erpega to kaszka z mleczkiem, schody zaczynają się dopiero później ;).
Huh, 6 lat :), nie straszcie noba :D.
MYsle ze po roku chłopak by juz przestał mówic inne słowa niz BUG
Być może, zobaczymy

A już tak przy okazji, jak już pisze(wcześniej pisałem nikt nie odpowiedział :)):
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć mi jak przygotować DesignDoc-a? Jakieś linki, sugestie? Z góry Dzięki

Pozdro,
BadRay

72
Projekty rozpoczęte / Odp: SimpleRpg
« dnia: Styczeń 25, 2007, 19:24:05 »
(Ooo! I jeden z moich idoli z forum włączył się do dyskusji :D). Dzięki za chęć pomocy  ;), pewnie nie raz skorzystam z Twojej tak cennej wiedzy, tylko muszę pierw skończyć edytor... Również dzięki za linka, bardzo mi się przyda.

Pozdro BadRay

73
Projekty rozpoczęte / Odp: SimpleRpg
« dnia: Styczeń 25, 2007, 15:26:31 »
Dzięki za odpowiedź.
Tak... zdaje sobie z tego sprawę, nie będzie łatwo tego napisać, właśnie pisze  kawałek edytora, a właściwie kod zapisujący mapę i już przysporzyło mi to parę kłopotów i łamigłówek :P. Ale z góry wiedziałem że to nie będzie łatwe dlatego nie brałem się od razu do pracy nad grą RPG która będzie posiadała jakiś potężny system gry i super grafikę, lecz wybrałem prostą grę w konsoli.

Zresztą, z tego co widziałem większość amatorskich projektów z "wyższymi ambicjami" szybciej padło niż w ogóle ruszyło. Mój projekt też jest amatorski ale konkretny i prosty, dlatego myślę że ma większe szanse na powodzenie niż inne...

Pozdro,
BadRay

74
Projekty rozpoczęte / SimpleRpg
« dnia: Styczeń 25, 2007, 13:11:26 »
Witam,
to mój pierwszy post więc... Hello World!

Chciałbym przedstawić w tym temacie, mój skromny projekcik, mojej skromnej gry :). Może najpierw tak: Co mnie zainspirowało do zaczęcia owego projektu? Szczerze mówiąc gra, a właściwie trzy gry: Untitled Złośliwca, R.U.S.H Cream'a i Kaer Morhen Magnefikk'a. Grę tworzę ponieważ, chce się nauczyć podstaw tworzenia gier RPG (system logiki, Edytor Map, Questów itd.). Ponieważ nie porywam się z motyką na słońce i chce ukończyć projekt, gra będzie full w consoli. Następne wersje, kontynuacje będą kolejno w 2d i 3d, w ten sposób stopniowo będę zdobywał potrzebne mi doświadczenie do zrobienia mojej wymarzonej gry.

Teraz coś o grze:
-nazwa gry to SimpleRPG*
-w przeciwieństwie do gry Kaer Morhen, w SimpleRPG* można poruszać się po różnych lokacjach.
-będzie to gra RPG/RougeLike
-będzie można edytować mapy i questy dzięki edytorze gry
-gra pisana w C#, tak samo jak edytor
-gra będzie posiadać swoją fabułę "rozciągniętą" na trzy części (konsolową, 2d i w trzech wymiarach)
-gra też nie będzie długa, ani zaawansowana :P(nie zamierzam spędzać większości czasu przy tworzeniu projektu który ma posłużyć jako trening)
-team to na razie jedna osoba(na razie bo niedługo dołączy mój kolega tworzący fabułę :))
-jakieś pytania? Pytać na forum!

Pozdro,
BadRay


*Tytuł tymczasowy

/EDIT: Czy mógłby ktoś podpowiedzieć mi jak przygotować DesignDoc-a? Jakieś linki, sugestie? Z góry Dzięki

Strony: 1 2 3 4 [5]