Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kyroaku

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 16
31
Szkółka / Odp: [C++] Nazewnictwo zmiennych
« dnia: Czerwiec 15, 2017, 19:30:46 »
Notacja węgierska według mnie to okropieństwo. Chociaż swego czasu uważałem ją za bardzo praktyczną (bardzo krótki okres mojego życia :D).

Ja przez cały czas próbowałem różnych styli pisania i od niedawna wydaje mi się, że się ustaliłem:
enum EColor {
eColorRed,
eColorGreen
};
Dodaję "Color" przy każdym polu ze względu na to, że to są jednak nazwy globalne (tak, wiem, że istnieje enum class) i staram się zachować ich unikalność. Troche dłuższa nazwa mi w tym wypadku nie przeszkadza.
class MyClass
{
MyClass(float firstParameter, int secondParameter);
float mMyFloat;
int mMyInt;
float GetFloat();
void SetFloat(float floatParameter);
};
Do pól klasy dodaje przedrostek "m" (też to tłumacze, jako "member" :D). To pozwala mi mieć zarówno pola, jak i metody pisane z dużej litery, nie licząc tego przedrostka. Nie podoba mi się pisowniaCamelCase w takich miejscach i używam jej do parametrów, zmiennych tymczasowych, etc.

Makra, stałe i podobne standardowo piszę duzymi literami, lub KazdyCzlonZDuzejLitery, w przypadku niektorych makr, jak np:
#define CastToMyClass(a) ((MyClass)a)

32
Szkółka / Odp: poruszenie sprita z punktu A do B
« dnia: Grudzień 18, 2016, 02:39:36 »
Cytuj
Podejrzewam, że posiadasz pętlę czasu rzeczywistego, która ogranicza Ci jakoś prędkość programu do np. 60 klatek na sekundę?
Ta, bo jak ktoś zaczyna naukę, to pierwsze co robi, to zaczyna od pętli czasu rzeczywistego, liczenia fps'ów i ich ograniczania. Ludzie, trzymajcie mnie.

Cytuj
float obj_target_dist = delta.magnitude(); // Math.sqrt(delta.x * delta.x + delta.y * delta.y) ... obliczasz odległość obiektu od celu i przechowujesz tę wartość w obiekcie
   
    delta.normalize(); // float max = Math.max(delta.x, delta.y); delta.x /= max; delta.y /= max; ... normalizujesz wektor delta, będziesz wiedział ile razy na 1 jednostkę x musisz się przemieścić na osi y (albo na odwrót, zależy od tego czy delta.x jest większe, czy delta.y)

    float delta_dist = delta.magnitude(); // obliczasz jaką odległość pokonasz po jednym przesunięciu obiektu przez wektor delta (już znormalizowany)

    float translation = player.speed * Time.deltaTime; // mając prędkość obiektu obliczasz jaką odległość pokona w jednej klatce, Time.deltaTime dla 60 klatek = ~16ms

    float ratio = translation / delta_dist; // obliczasz ile razy zmieści musisz przesunąć obiekt o znormalizowany wektor aby przenieść o dystans jaki pokona w jednej klatce
    Vec2D velocity = ratio * delta; // ostateczny wektor prędkości obiektu
"Kto sam nie umie, ten uczy", czy jakoś tak.


33
OpenGL / Odp: Speech Bubble
« dnia: Listopad 25, 2016, 23:02:21 »
http://www.angelcode.com/products/bmfont/

Program generuje texturki z czcionką i zapisuje do własnego formatu wraz z szerokościami znaków.
Bardzo proste i znakomicie udokumentowane.

34
Oferuję / Odp: Scenariusze do wszystkiego i na każdy temat
« dnia: Październik 29, 2016, 00:06:05 »
Nie odróżniasz hejtu od krytyki.
Nikt nie kazał autorce rzucić tego co robi, ani nie powiedział, że jest w tym kiepska.

35
Szkółka / Odp: Procesory arm (stm32)
« dnia: Październik 27, 2016, 00:42:57 »
PlatformIO jest trochę dziwaczne. Nie rozumiem wymogu wybrania płytki.

btw, korzystając z okazji, może ktoś wyjaśni mi o co chodzi z cmsis, opencm3, spl ?
To są po prostu biblioteki wspomagające kod i przy okazji zapewniające przenośność na inne cortexy, czy chodzi o coś więcej ?

EDIT
Ktoś wie, jak pobrać najnowsze TrueStudio ? Pisze, że za darmo, jest przycisk, każą się zarejestrować i nic. Dostałem pakiet kursów i instrukcję instalacji, ale nawet nie mam czego instalować :(

36
Szkółka / Odp: Procesory arm (stm32)
« dnia: Październik 26, 2016, 21:49:29 »
Cytuj
Radziłbym Ci raczej zajrzeć na forum tematyczne np. elektroda czy forbot.pl
Akurat elektrody to ja unikam jak ognia. O forbocie nie pomyślałem, ale myślę, że tutaj też znajdę odpowiedź.

Cytuj
Polecam Coocox'a. Oparte na Eclipsie więc cudów nie ma, ale działa spoko.
No właśnie - coocox. Co z ich stroną ? :D

Cytuj
nie opłaca się w asmie grzebać.
Nie mam zamiaru :P

Umarłbym ze szczęścia, gdyby się okazało, że Atmel Studio sobie poradzi z stm. Na pewno nikt nic nie słyszał ?

Cytuj
Spróbuj z http://platformio.org/, mają support dla ARM (chociaż nie wiem czy akurat dla tego urządzenia) i opcjonalne IDE na bazie Atom.
Wygląda spoko, sprawdzę.

37
Szkółka / Procesory arm (stm32)
« dnia: Październik 26, 2016, 19:20:40 »
Cześć wam ;)
Zaczynam programować arm'y i poszukuje narzędzi/poradników/przykładów.

Posiadam płytkę stm32f0-discovery z procesorem stm32f051R8T6.

Spotkałem już w internecie kilkanaście propozycji IDE, ale to mi się nie podoba, to strona nie działa, to wymagają pierdyliarda danych osobowych... No nie mam już sił :P

Na razie bardzo nie chcę ściągać Eclipse, ponieważ wolałbym znaleźć jednak coś w moim guście.
Może ktoś programuje takie rzeczy na co dzień, lub programował kiedyś i poleci mi coś miłego ?

Jeśli chodzi o poradniki/tutoriale, to może wpadł ktoś kiedyś na jakiś, w którym nie używa się żadnych bibliotek "wspomagających" ? Chodzi mi o bezpośrednie wykorzystywanie rejestrów. Bardzo topornie mi idzie szukanie informacji na ten temat, a datasheet'y arm'ów są jakieś tajemnicze... W avr'ach to dużo lepiej wygląda ;)

Może komuś udało się zaprogramować stm'a w Atmel Studio ? Niby jest support dla arm'ów, ale o stm'ach ani widu, ani słychu.

38
Poszukuję / Odp: Poszukiwany programista do gier PC - współpraca z grafikiem
« dnia: Październik 23, 2016, 14:43:50 »
Cytuj
Ze wszystkim musimy wyrobić się do roku 2017
Przez sen chyba niechcący cofnąłem się w czasie.
W każdym razie to bardziej prawdopodobne niż to, że ta gra powstanie w 2 miesiące c(:

39
C++ / Odp: Przekazywanie zmiennej globalnej do funkcji
« dnia: Sierpień 10, 2016, 23:33:32 »
Cytuj
Nieraz zmienne globalne są zmieniane w wielu miejscach, niestety często nizamierzenie co powoduje trudne do wykrycia błędy.
Zmienna jest zmieniana niezamierzanie ? Mógłbyś wyjaśnić ?

40
C++ / Odp: Przekazywanie zmiennej globalnej do funkcji
« dnia: Sierpień 09, 2016, 20:49:29 »
Cytuj
Znaczy że trzeba napisać więcej literek, czy że przeraża Cię dodatkowy "push"
Znaczy, że chodzi mi o wygląd i wygodę kodu.

Ja bym przekazał deltę, jako argument, ale też nie tworzyłbym zmiennych globalnych. Jeśli już są i autor nie da się przekonać do ich usunięcia, to nie przekazywałbym, jako argument.

W klasie bym zamknął te zmienne, ponieważ jeśli autor chce używać nie tylko delty, ale i reszty (w pierwszym poście przekazuje CurrTime), to lepiej przekazać jeden obiekt klasy, niż 2 zmienne intowe.

Oczywiście to wszystko jest pod nagłówkiem "IMHO". Niech każdy kodzi jak chce.

41
C++ / Odp: Przekazywanie zmiennej globalnej do funkcji
« dnia: Sierpień 07, 2016, 19:05:42 »
Ja bym też te zmienne od czasu zamknął w klasie.

42
C++ / Odp: Przekazywanie zmiennej globalnej do funkcji
« dnia: Sierpień 06, 2016, 23:10:41 »
Zacznijmy od tego, że nie jest zasadne tworzenie zmiennych globalnych ;) (na pewno nie w tym przypadku)
I nie, nie jest zasadne przekazywanie tego jako argumentu. Wydłużasz sobie tylko wywołanie funkcji c(:

43
Szkółka / Odp: Problemy ze światłami
« dnia: Lipiec 23, 2016, 17:41:19 »
Mądrze zrobisz, jak pokażesz kod.

44
Językoznawstwo / Odp: W czym się teraz pisze gry?
« dnia: Lipiec 05, 2016, 23:37:02 »
Cytuj
pozniejsze wersje jak 2012, 2013 czy teraz 2015 maja gigantyczna roznice wydajności
Akurat co do 2015 się nie zgodzę. Muli okropnie. 2013 to IMHO najlepsza wersja.

45
https://open.gl/textures

Dla leniwych:
na samym dole jest kod :P

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 16