Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kyroaku

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 16
31
Oferuję / Odp: Scenariusze do wszystkiego i na każdy temat
« dnia: Październik 29, 2016, 00:06:05 »
Nie odróżniasz hejtu od krytyki.
Nikt nie kazał autorce rzucić tego co robi, ani nie powiedział, że jest w tym kiepska.

32
Szkółka / Odp: Procesory arm (stm32)
« dnia: Październik 27, 2016, 00:42:57 »
PlatformIO jest trochę dziwaczne. Nie rozumiem wymogu wybrania płytki.

btw, korzystając z okazji, może ktoś wyjaśni mi o co chodzi z cmsis, opencm3, spl ?
To są po prostu biblioteki wspomagające kod i przy okazji zapewniające przenośność na inne cortexy, czy chodzi o coś więcej ?

EDIT
Ktoś wie, jak pobrać najnowsze TrueStudio ? Pisze, że za darmo, jest przycisk, każą się zarejestrować i nic. Dostałem pakiet kursów i instrukcję instalacji, ale nawet nie mam czego instalować :(

33
Szkółka / Odp: Procesory arm (stm32)
« dnia: Październik 26, 2016, 21:49:29 »
Cytuj
Radziłbym Ci raczej zajrzeć na forum tematyczne np. elektroda czy forbot.pl
Akurat elektrody to ja unikam jak ognia. O forbocie nie pomyślałem, ale myślę, że tutaj też znajdę odpowiedź.

Cytuj
Polecam Coocox'a. Oparte na Eclipsie więc cudów nie ma, ale działa spoko.
No właśnie - coocox. Co z ich stroną ? :D

Cytuj
nie opłaca się w asmie grzebać.
Nie mam zamiaru :P

Umarłbym ze szczęścia, gdyby się okazało, że Atmel Studio sobie poradzi z stm. Na pewno nikt nic nie słyszał ?

Cytuj
Spróbuj z http://platformio.org/, mają support dla ARM (chociaż nie wiem czy akurat dla tego urządzenia) i opcjonalne IDE na bazie Atom.
Wygląda spoko, sprawdzę.

34
Szkółka / Procesory arm (stm32)
« dnia: Październik 26, 2016, 19:20:40 »
Cześć wam ;)
Zaczynam programować arm'y i poszukuje narzędzi/poradników/przykładów.

Posiadam płytkę stm32f0-discovery z procesorem stm32f051R8T6.

Spotkałem już w internecie kilkanaście propozycji IDE, ale to mi się nie podoba, to strona nie działa, to wymagają pierdyliarda danych osobowych... No nie mam już sił :P

Na razie bardzo nie chcę ściągać Eclipse, ponieważ wolałbym znaleźć jednak coś w moim guście.
Może ktoś programuje takie rzeczy na co dzień, lub programował kiedyś i poleci mi coś miłego ?

Jeśli chodzi o poradniki/tutoriale, to może wpadł ktoś kiedyś na jakiś, w którym nie używa się żadnych bibliotek "wspomagających" ? Chodzi mi o bezpośrednie wykorzystywanie rejestrów. Bardzo topornie mi idzie szukanie informacji na ten temat, a datasheet'y arm'ów są jakieś tajemnicze... W avr'ach to dużo lepiej wygląda ;)

Może komuś udało się zaprogramować stm'a w Atmel Studio ? Niby jest support dla arm'ów, ale o stm'ach ani widu, ani słychu.

35
Poszukuję / Odp: Poszukiwany programista do gier PC - współpraca z grafikiem
« dnia: Październik 23, 2016, 14:43:50 »
Cytuj
Ze wszystkim musimy wyrobić się do roku 2017
Przez sen chyba niechcący cofnąłem się w czasie.
W każdym razie to bardziej prawdopodobne niż to, że ta gra powstanie w 2 miesiące c(:

36
C++ / Odp: Przekazywanie zmiennej globalnej do funkcji
« dnia: Sierpień 10, 2016, 23:33:32 »
Cytuj
Nieraz zmienne globalne są zmieniane w wielu miejscach, niestety często nizamierzenie co powoduje trudne do wykrycia błędy.
Zmienna jest zmieniana niezamierzanie ? Mógłbyś wyjaśnić ?

37
C++ / Odp: Przekazywanie zmiennej globalnej do funkcji
« dnia: Sierpień 09, 2016, 20:49:29 »
Cytuj
Znaczy że trzeba napisać więcej literek, czy że przeraża Cię dodatkowy "push"
Znaczy, że chodzi mi o wygląd i wygodę kodu.

Ja bym przekazał deltę, jako argument, ale też nie tworzyłbym zmiennych globalnych. Jeśli już są i autor nie da się przekonać do ich usunięcia, to nie przekazywałbym, jako argument.

W klasie bym zamknął te zmienne, ponieważ jeśli autor chce używać nie tylko delty, ale i reszty (w pierwszym poście przekazuje CurrTime), to lepiej przekazać jeden obiekt klasy, niż 2 zmienne intowe.

Oczywiście to wszystko jest pod nagłówkiem "IMHO". Niech każdy kodzi jak chce.

38
C++ / Odp: Przekazywanie zmiennej globalnej do funkcji
« dnia: Sierpień 07, 2016, 19:05:42 »
Ja bym też te zmienne od czasu zamknął w klasie.

39
C++ / Odp: Przekazywanie zmiennej globalnej do funkcji
« dnia: Sierpień 06, 2016, 23:10:41 »
Zacznijmy od tego, że nie jest zasadne tworzenie zmiennych globalnych ;) (na pewno nie w tym przypadku)
I nie, nie jest zasadne przekazywanie tego jako argumentu. Wydłużasz sobie tylko wywołanie funkcji c(:

40
Szkółka / Odp: Problemy ze światłami
« dnia: Lipiec 23, 2016, 17:41:19 »
Mądrze zrobisz, jak pokażesz kod.

41
Językoznawstwo / Odp: W czym się teraz pisze gry?
« dnia: Lipiec 05, 2016, 23:37:02 »
Cytuj
pozniejsze wersje jak 2012, 2013 czy teraz 2015 maja gigantyczna roznice wydajności
Akurat co do 2015 się nie zgodzę. Muli okropnie. 2013 to IMHO najlepsza wersja.

42
https://open.gl/textures

Dla leniwych:
na samym dole jest kod :P

43
Szkółka / Odp: Recursive cubes
« dnia: Czerwiec 19, 2016, 22:20:08 »
Rysowanie a'la LogoKomeniusz. Po przeanalizowaniu tego kodu powinieneś spokojnie zaimplementować to, co chcesz.
void kwadratMarcina(float n)
{
for (int i = 0; i < 4; i++)
{
move(n); //idz na przod
rot(90); //obroc sie o 90 stopni
if (n > 10.f) kwadratMarcina(n / (i + 2.f)); //rekurencja dla jakiegos tam zmniejszonego n
}
}

void trojkatSierpinskiego(float n)
{
for (int i = 0; i < 3; i++)
{
move(n); //idz na przod
rot(120); //obroc sie o 120 stopni
if (n > 10.f) trojkatSierpinskiego(n / 2); //rekurencja dla jakiegos tam zmniejszonego n
}
}
Warunek if(n > 10.0f) to po prostu określenie pewnej dokładności fraktala, żeby zapobiec zapętleniu.
Reszta jest jasna, rzecz jasna. Wklejam, żeby tylko pokazać "zasadę działania" takich figur rekurencyjnych.

44
Szkółka / Odp: Recursive cubes
« dnia: Czerwiec 18, 2016, 16:25:19 »
Skoro nie chcesz powiedzieć, o co pytasz, to jak mamy Ci odpowiedzieć ? x.x

45
Szkółka / Odp: Recursive cubes
« dnia: Czerwiec 15, 2016, 13:11:01 »
No i wszystko jasne.

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 16