Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Anraz

Strony: 1 [2] 3 4 5 6 ... 15
16
Poszukuję / Odp: Bitter Glory - programista
« dnia: Kwiecień 25, 2010, 21:08:16 »
Powyższe ogłoszenie już się zdezaktualizowało, ale szukamy jeszcze programistów do rozwoju narzędzi, które pozwolą osobom od treści (osoby o naturze bardziej humanistycznej niż technicznej) edytować dane gry zapisane w plikach xml. Tutaj zarówno dobry jest  C++ jak i C#. Osoby zainteresowane proszę o kontakt.

17
Żart primaaprolisowy był wyśmienity :)

A na poważnie to szukamy wsparcia żeby sprawnie ukończyć projekt: : http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,16541.0.html

18
Poszukuję / Bitter Glory - programista
« dnia: Kwiecień 18, 2010, 00:14:53 »


Zapytaliśmy programistów tworzących Bitter Glory o to, co ich motywuje do pracy.

Wszyscy odpowiedzieli, że programują, bo to lubią ;)

Prócz powyższego najczęściej pojawiały się takie przyczyny:

- zdobycie doświadczenia
- rozwijanie umiejętności
- wpis do CV
- mierzenie się z ambitnym wyzwaniem
- realizacja marzeń
- dobra zabawa
- dobra organizacja projektu
- dobra atmosfera/współpraca w zespole
- rozpoznawalność projektu
- obecność "Bitter Glory" w mediach
- udział w już wydanych/ na ukończeniu pobocznych projektach (Time of Wrath, Storm over the Pacific) 
- programiści zajmują się tylko programowaniem


Jeżeli dobrze byś się czuł robiąc grę z ludźmi o takiej motywacji (część z nich jest znana na Warsztacie) i jeśli posiadasz kilka z poniższych cech:

- zafascynowanie programowaniem
- trochę wolnego czasu
- konsekwencja w działaniu
- komunikatywność
- cierpliwość i wytrwałość


i jesteś świadomy, że kasa z tego projektu będzie dopiero po wydaniu gry, a do tego dobrze znasz C++ to zapraszam do grupy osób trzymających... "Bitter Glory" :)

19
Projekty rozpoczęte / Odp: Storm over the Pacific
« dnia: Styczeń 19, 2010, 22:01:06 »
Ruszyła strona www gry: http://stormoverpacific.com Można na niej zobaczyć naście nowych screenów.

20
Projekty rozpoczęte / Odp: Time of Wrath
« dnia: Grudzień 23, 2009, 13:25:40 »
Cytuj
o ile nie ma jakichś rażących błędów, a tych się po Wastelands Interactive raczej nie ma co spodziewać.

To bardzo miłe słowa, ale każdemu zdarzają się bugi... no ale od czego są patche.

Cytuj
macie w swojej dziedzinie i na swoim poziomie jakąś konkurencję?

Gry o których pisałem w poprzednim poście (SC2 i CEAW) jak najbardziej są konkurencyjne i do tych gier porównują ToWa gracze i jak wydaje mi sie generalnie wychodzimy z tych porównań obronna ręką.  Są to produkcje mniejszych firm

Cytuj
Myślicie, że taka nisza jest opłacalna by ciągnąć to dalej w tym samym tempie i właśnie w tym schemacie?

Myślę, że można by na tym coś zarobić, choć to na pewno jest trudne przedsięwzięcie (jak każdy biznes). Ktoś może pomyśleć, że tak pisze, żeby zniechęcić potencjalna konkurencję, bo przecież jakby „Vipagames”  ruszała z ekspresową produkcją gier strategicznych to byśmy się nie pozbierali ;) Dlatego wprost przeciwnie zachęcam do własnych prób. Z tym którzy przeżyją chętnie powspółpracujemy ;)

Cytuj
Może dość osobiste (biznesowo) pytanie, ale w miarę możliwości odpowiedzcie właśnie tutaj na forum czy takie odnajdywanie nisz jest w tej chwili opłacalne na tyle, by śmiało utrzymać grupę nie będącą tylko zbiórką ludzi z pasją? Nie musicie opierać się na własnym przykładzie. Chodzi o sam rynek nisz.

Generalnie nisza w dolnej branży jest miejscem gdzie teoretycznie mała firma może być konkurencyjniejsza niż duża firma, bo duża ma spora barierę wejścia wynikającej z konieczności utrzymania całej machiny biurokratyczno-administracyjnej co powoduje ze opłacalność jakkolwiek rozumianej produkcji pojawia się dopiero przy masowej sprzedaży, a masowa sprzedaż wyklucza nisze.  Dodatkowo duże firmy mają większą bezwładność niż małe. Tyle teorii ;) W praktyce każdy sam sobie musi własna nisze wypatrzeć, bo ci co ją znaleźli raczej nie będą się dzielić wiedzą jak sie w konkretnej niszy odnaleźć, gdyż nisze z natury rzeczy są małe i konkurencja w nich jest mordercza. W sumie każdy drobny przedsiębiorca pracuje w niszy, czy to będzie krawiec czy szewc, czy ktoś kto robi gry dla dzieci, casuale czy proste strategie. Dodatkowo z niszami też trzeba uważać, bo mogą być niestabilne. Na przykład okazało się że duża firma potrafi zorganizować w Polsce sieć pralni w supermarketach wypierając lokalne pralnie osiedlowe, choć to z punktu widzenia tworzenia gier dość abstrakcyjny przykład to jednak pokazuje ze nisze też się czasami „kończą”.

Co do możliwości utrzymania grupy ludzi... w niszy gier strategiczno-historycznych (prawdziwe historyczne grand strategy, a nie gry luźno osadzone w jakiś realiach, jak na przykład  te z serii Total War), czyli w tej w której my wchodzimy powoli, lider, czyli Paradox Interactive, twórca wspomnianego wyżej HoI3, a jak pamiętacie Bitter Glory to konkurencja dla serii HoI, to nie jest firma z pierwszej ligi światowego gamedev... ma zaledwie 18 etatowych pracowników (nad HoI3 pracowało etatowo 4 programistów, reszta to inni pracownicy zajmujący się „niewidomo czym” czyli administracją, zarządzaniem, szeroko rozumianym marketingiem oraz dystrybucją)  i 40mln koron szwedzkich (~16mln złotych)  rocznego obrotu (za rok 2008). Czy da się z tego wyżyć? Pewnie w Szwecji biorąc pod uwagę duże narzuty na wynagrodzenia i ogólnie wysokie podatki... z trudem ;)
Oczywiście to jest tylko wyznaczenie górnego pułapu, bo wiadomo że nowa/młoda firma bez sieci dystrybucji, dobrych kontaktów, wyrobionej marki, własnego community, wyczucia co jest dla graczy ważne, czyli generalnie bez rozeznania na rynku ma pod górkę.

21
Projekty rozpoczęte / Odp: Time of Wrath
« dnia: Grudzień 22, 2009, 10:55:09 »
Pytanie w czym ta gra jest lepsza od takiego Hearts of Iron 3?

Z pewnością ma więcej treści, ale jak napisał Kurak to są różne typy gier.

„Time of Wrath” należałoby porównać do „Strategic Command” lub do „Commander: Europe at War”.


Cytuj
Moim zdaniem jeżeli chcecie być konkurencyjni to musicie się skupić na zrobieniu bardzo dobrego multiplayera, bo ten z HoI3 kuleje. Dobry multiplayer da wam bonus w postaci wiernego community. Przede wszystkim żadnych crashy, server lostów, błędów synchronizacji, lagów itp. Na HoI gra się teraz praktycznie po max 8 graczy bo podobno są lagi przy większej liczbie. Często nawet tej liczby nie udaje się zebrać bo na grę trzeba się umawiać na konkretną godzinę bo nie można dołączać w trakcie (fatalna decyzja projektowa). A jak jest mało graczy to robi się dziwnie i trzeba wprowadzać jakieś sztuczne reguły (np. zakaz szybkiej aneksji małych państw).
Jak tak o tym myślę, to gdybym sam miał robić taką grę to w ogóle zrezygnowałbym z pisania singla i sztucznej inteligencji, przynajmniej dopóki nie byłbym zadowolony z multi.

Te uwagi generalnie są słuszne, ale gry strategiczne (grand strategy) muszą mieć w pierwszej kolejność singla, czyli też jakieś AI , bo gro graczy to są  osoby grające tylko we własnym towarzystwie - może dlatego że  średnia wieku przeciętnego gracza to około 40 lat, zawyżają ją 60 latkowie z USA. Nawet w multi AI jest ważne, bo państw na świecie było sporo i nie można założyć, że zawsze będzie tylu graczy żeby obsadzić wszystkiej najważniejsze państwa. Z powyższych powodów skupienie się na multi bez AI prawdopodobnie byłoby złą decyzją.

22
Projekty rozpoczęte / Odp: Storm over the Pacific
« dnia: Grudzień 21, 2009, 14:16:15 »
Dwa screeny z gry:

Postęp Japońskiej inwazji na Australię w fikcyjnym scenariuszu z 1942 roku (tryb mapy pokazujący  kto kontroluje dany teren): 






Walki na Guadalcanal (okolice Cieśniny Żelaznego Dna):




23
Projekty rozpoczęte / Odp: Time of Wrath
« dnia: Grudzień 21, 2009, 14:09:04 »


A od 18 grudnia dostępna jest też polska wersja gry  --> http://www.gamersgate.com/DD-WW2TOWP/world-war-2-time-of-wrath-polish-version Warto się zmierzyć z tą gra i poczuć jak to jest być wodzem, który może zmienić losy drugiej wojny światowej!




24



Jak co roku przy okazji świąt,  też dla przypomnienia, że żyjemy i robimy swoje (już w przyszłym roku koniec prac nad BG!) jak najlepsze życzenia bożonarodzeniowe oraz noworoczne,  mocy prezentów, zdrowia do siedzenia przed komputerami, oraz by wasz kod "lekki" i stworzone gry grywalne... Życzę tego wszystkim warsztatowiczom  w imieniu swoim i całego "Wastelands Interactive".

Anraz





25
Projekty rozpoczęte / Odp: Storm over the Pacific
« dnia: Listopad 09, 2009, 15:41:09 »
Za grafikę odpowiedzialne są te same osoby co robią konsekwentnie "Bitter Glory".

26
Projekty rozpoczęte / Storm over the Pacific
« dnia: Listopad 09, 2009, 15:08:11 »



czyli kolejna  gra (w produkcji)





Z przyjemnością informuję forumowiczów, że Wastelands Interactive kończy prace nad kolejną grą strategiczną osadzoną w realiach drugiej  wojny światowej. Tym razem, jak wskazuje tytuł gry, skupiamy się na Azji i Pacyfiku, czyli zmaganiach Aliantów z Japonią. Nowa gra, „Storm over the Pacific”, to nowe wyzwania i doświadczenia oraz przyjemność z kierowania  jedną z ówczesnych potęg.  Do dyspozycji gracza przygotowujemy kilkanaście scenariuszy o różnym rozmachu, tak by każdy gracz mógł dobrać je do własnych upodobań.  Każdy scenariusz to szczegółowa mapa terenu,  dokładnie odtworzona struktura jednostek oraz liczne eventy w sumie dająca graczowi poczucie jakby dowodził wojskami „tam i wtedy”. 




W „Storm over the Pacific” przyjemność i satysfakcję z dowodzenia będzie można czerpać  grając w scenariusze:

Australia
Borneo
China (x3)
Guadalcanal (x3)
Iwo Jima
New Georgia
New Guinea
Okinawa
Pacific
Philippines (x3)


W pracach nad „Storm over the Pacific” uczestniczy kilku programistów z warsztatu: Kurak, Bleck, Maskl, krajek, Gamer.cpp, Vashpan oraz Hextor.


Do „Storm over the Pacific” zostanie dołączany rozbudowany edytor mapy oraz odrębny edytor eventów. Oba edytory pozwalają łatwo modować grę, dodawać własne treści do istniejących scenariuszy, a także tworzyć własne nowe scenariusze.




„Storm over the Pacific” zostanie wydana na początku przyszłego roku w wersji angielskiej, a  po przetłumaczeniu też w wersji polskiej.


Więcej informacji i screenów będzie można znaleźć na naszym firmowym Facebooku lub Twitterze.


27
Projekty rozpoczęte / Odp: Time of Wrath
« dnia: Wrzesień 21, 2009, 11:06:19 »
Jako kolejną ciekawostkę dodam, że obecnie jest kończona wersja gry na Mac OS X.

28
Gry / Odp: Gry są dla dzieci?
« dnia: Sierpień 14, 2009, 23:11:56 »
Ciekawa dyskusja. Podsumowując złodzieje kontra idioci. Jestem w tej drugiej grupie, to lepsze niż być złodziejem.  Wszytkom dojrzałym inaczej mogę tylko życzyć oby do garnka wkładali z tego co sowich gier sprzedadzą. Punkt siedzenie zmienia punkt patrzenia, choć czemu brakuje przyszłym twórcom gier wyobraźni tego pojąc nijak nie potrafię. Rozumiem, że firmy są "złe" i tak zapłacą mało, ale jak nie będą miały z czego to nic nie zapłacą. Nie wspominając o tym, że firmę można samemu złożyć i wtedy kwestie piractwa widzi się inaczej. A co do piratów to kilka razy się przekonałem, że gdy nie było innej opcji za gry płacili.

29
Dystrybucja i promocja / Odp: Rozliczenie się ze sprzedaży gier
« dnia: Sierpień 12, 2009, 23:05:43 »
Cytuj
do 10k euro rocznie

To już nieaktualne. Zostało to zastąpione kwota co roku ustalaną przez MF. W tym roku jest to 50 000 złotych.

30
Projekty rozpoczęte / Odp: Time of Wrath
« dnia: Lipiec 30, 2009, 12:56:03 »
Niestety taka była sytuacja, a gra jest przynajmniej semihistroyczna. Spróbuj zagrać na poczatku scenariusza ustawiając dla Polski +100% do PP, a dla Niemiec -50% do PP.

Strony: 1 [2] 3 4 5 6 ... 15