Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - P@tyS

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
61
Programowanie grafiki / Odp: SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 08, 2015, 21:20:05 »
Cytuj
Myślałem żeby dać sf::Text jako pole, ale wtedy musiałbym np: text.getText().setString("cos_tam");
(albo wszystko przekopiować z sf::Text.)
Chcę tego uniknąć, gdyż chciałbym mieć wszystkie istniejące metody sf::Text.

W swoim kodzie mam jeszcze manager do tekstów więc wyglądałoby to tak:
txt_manager.getText("ID_TEXT").getText().setString("cos_tam");
Narazie przekazuję sf::RenderWindow jako argument do draw. W ten sposób przynajmniej działa.

62
Programowanie grafiki / Odp: SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 08, 2015, 16:18:15 »
Nie można użyć sf::Text::draw(...), gdyż jest to metoda prywatna. W sf::Drawable jest zadeklarowana jako protected, a sf::Text po niej dziedziczy. Nie da się bez zmian w bibliotece :/

63
Programowanie grafiki / Odp: SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 07, 2015, 21:58:29 »
Dobra, bo zaraz przekombinuję :) Po prostu dam sf::RenderWindow jako argument draw. Chociaż to nie jest moje wymarzone rozwiązanie :(
To też nie jest najlepsze rozwiązanie, bo nadal będzie można wyświetlić to poprzez window.draw() i wtedy nie działają metody hide/show itp.

64
Programowanie grafiki / Odp: SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 07, 2015, 21:42:24 »
Myślałem żeby dać sf::Text jako pole, ale wtedy musiałbym np: text.getText().setString("cos_tam"); Potrzebowałem rozszerzyć klasę sf::Text o kilka metod i pól i zatrzymałem się w tym momencie.

Mógłbym też przekompilować sfml'a i dać w drawable public zamiast protected (działałoby?) - dla mnie overkill, bo nie mam pewności czy będzie działać poprawnie na windowsach (pracuje na linuxie).

65
Programowanie grafiki / Odp: SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 07, 2015, 21:14:18 »
Oki, wersja która działa, ale nie jest używana moja funkcja tylko ta z sf::Text:

Text.h
class Text : public sf::Text
{
 public:
  Text();
  Text(const std::string& string, sf::Font& font, int character_size = 32);
...
  void show() { visible = true; }
  void hide() { visible = false; }
  void setVisible(bool visible) { this->visible = visible; }
  const bool isVisible() const { return visible; }
 
  void draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states);

 private:
...
  bool visible;

  sf::VertexArray point;
};
Text.cpp
void Text::draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states)
{
  if(isVisible())
    {
      target.draw(*this, states);
    }
  else
    target.draw(point, states);
  std::cerr << "draw()" << std::endl;
}

i dodam do tego kodu powyżej:
const po draw() - SIGSEGV, Segmentation fault
dodam też przed - nie można nadpisać - wywala kompilator
Dodam dziedziczenie jeszcze: public sf::Drawable - error: ‘sf::Drawable’ is an ambiguous base of ‘Text’

66
Programowanie grafiki / Odp: SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 07, 2015, 20:47:43 »
Oki, teraz rozumiem. Tylko że nadal nie mogę tego w ten sposób wykonać. Dodałem sf::Drawable, ale: "warning: direct base ‘sf::Drawable’ inaccessible in ‘Text’ due to ambiguity [enabled by default] class Text : public sf::Text, sf::Drawable"
 i dalej:
"error: ‘sf::Drawable’ is an ambiguous base of ‘Text’ window.draw(texts.getText("btn_start"));".
Próbowałem bez nadpisywania draw(), ale wtedy jest rysowana funkcja z sf::Text a nie moja.

67
Programowanie grafiki / Odp: SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 07, 2015, 20:04:56 »
sf::Text dziedziczy funckję 'draw' po sf::Drawable.

68
Programowanie grafiki / Odp: SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 07, 2015, 19:59:16 »
Dziedziczy po sf::Text. Musi jeszcze po sf::Drawable?

69
Programowanie grafiki / Odp: SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 07, 2015, 19:48:31 »
Wygląda tak:
  const bool isVisible() const { return visible; }i sprawdza czy tekst ma być widoczny. Mam też metody hide/show, które zminiają zmienną visible.

70
Programowanie grafiki / Odp: SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 07, 2015, 19:37:25 »
Wiem, ale muszę dodać tą linijkę: "if(isVisible())". Przez to muszę nadpisać metodę draw. Doszedłem, że z *this się kompiluje, ale dostaję "Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault. in sf::RenderTarget::draw(sf::Drawable const&, sf::RenderStates const&) ()". Próbowałem dać w else żeby rysowało pusty punkt, ale nadal to samo.

71
Programowanie grafiki / SFML - dziedziczenie i metoda draw
« dnia: Styczeń 07, 2015, 18:49:22 »
Witam,
Zrobiłem własną klasę , która dziedziczy po sf::Text (SFML 2.1). Potrzebuję napisać własną metodę do wyświetlania, więc:
// overwrite method to drawing
  virtual void draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states) const
  {
    if(isVisible())
      target.draw(this, states);
  }
I 'this' nie działa. 'm_vertices' jest polem prywatnym w sf::Text i nie mogę go przekazać. Jak sprawić że ten obiekt będzie rysowany? Muszę zrobić nową metodę draw(sf::RenderWindow& window), wolalbym móc używać window.draw(text);?

72
Projekty zaawansowane / Odp: Crime!
« dnia: Styczeń 06, 2015, 15:11:43 »
Mam dokładnie to samo przy podpowiedziach na wine. Gra genialna :D

73
Projekty zaawansowane / Odp: [FREE][PC] BitcoinGame
« dnia: Styczeń 05, 2015, 17:53:22 »
Niedawno zainteresowałem się to ideą i spodobała mi się :) Niestety nie każdy o niej wie, więc postanowiłem chociaż małą cegiełkę dołożyć od siebie.

Chciałem zacząć robić jakiś duży, fajny pomysł (jak zawsze pierwsza myśl rpg, rts i inne takie :)), ale pomyślałem dlaczego nie zrobić gry o bitcoinach? Nie jestem jakimś super doświadczonym programistą (nie pracowałem nawet jako programista), więc zmniejszyłem wielkość gry, na coś co na 100% dam radę skończyć (wybrałem prostą zręcznościówkę).

Aby była ciekawsza dodam możliwość publikowania swoich wyników na stronie + jakiś share facebook czy coś w tym stylu.

74
Projekty zaawansowane / Odp: [FREE][PC] BitcoinGame
« dnia: Styczeń 05, 2015, 13:35:32 »
Oczywiście że nie :D Aż takim hakierem nie jestem :p

75
Projekty zaawansowane / Odp: [FREE][PC] BitcoinGame
« dnia: Styczeń 04, 2015, 18:52:04 »
Nie wiem dlaczego masz odwrócone klawisze. U mnie działa ok. Zmieniłem trochę konstruktor, może teraz będzie ci działać.

Świetny pomysł z tym narastającym poziomem trudności :) Urozmaiciłoby to grę. Dodane do TODO.
Animację też dodam, ale to po zrobieniu dodatkowych żyć lub coś w tym stylu co pozwoli wznowić grę.

Dodałem narazie link w sekcji download. Stronę będę jeszcze poprawiał kolorystycznie i rozbudowywał (np. o tabele wyników z gry itp.), zmienię też teksty.

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10