Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - moonshield

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
61
Szkółka / Odp: GLFW3 na VC 2010
« dnia: Styczeń 19, 2014, 03:46:59 »
Nie potrzeba instalować Visuala tylko reditsy dla niego.

62
OpenGL / Odp: multi shader technics?
« dnia: Styczeń 18, 2014, 22:20:17 »
Czyli co, pisać jak najbardziej prymitywne shadery i modlić się, że gra nie wywali się na plecki na jakimś chinczyku? Szkoda, że w Google Play nie można ustalić listy wspieranych konkretnych modeli telefonów.

63
OpenGL / Odp: multi shader technics?
« dnia: Styczeń 18, 2014, 15:23:01 »
Good luck and have fun. Samsung Galaxy S1 kompletnie się #definami nie przejmował, a nawet próbował je parsować co potrafiło się zakończyć crashem drivera (tak, sprawdzałem stack trace).

Nie wierzę. Serio. Ktoś jeszcze inny spotkał się z tym problemem? Bo wychodzi na to, że inne urządzenia oparte o te GPU od ImgTec też powinny mieć te problemy (iPhone 4, Wave I itp), bo w końcu od nich drivery dostali. No chyba, że Samsung tu pogrzebał coś..

64
OpenGL / Odp: multi shader technics?
« dnia: Styczeń 18, 2014, 15:06:03 »
Możesz to zrobić prościej (ale czy czytelniej, to już inna sprawa ;) ), zakładając że w oglu (ES) piszesz:
Pociachać kod shadera #ifdefami i później przekazywać w glShaderSource pełne źródło ubershadera oraz stringa z #definami. Jeśli nie masz zbyt wiele konfiguracji takie coś powinno dać radę (przynajmniej u mnie dawało).
W dx możesz użyć technik (jeśli nie, poprawcie mnie) .

65
Branża / AMD Kaveri
« dnia: Styczeń 16, 2014, 23:51:46 »
http://www.technewsworld.com/story/79788.html

Pewnie słyszeliście o nowym APU od AMD - Kaveri. Nie było by to może nic nadzwyczajnego gdyby nie to, że dość mocno "spłaszczyli" architekturę. Z tego co zrozumiałem z dostępnych materiałów prasowych, do GPU będzie taki sam dostęp jak do CPU, z resztą ciekawy cytat:
Cytuj
"In addition, AMD and the HSA Foundation partners are working on the software tools to allow GPU programming using standard software languages like C++ and Java," he noted.

Pytanie jest zatem takie: jaka jest przyszłość dla takich języków jak OpenCL? Fakt faktem (z tego co mi się wydaje), dostęp do GPU z poziomu C/C++ pewnie będzie utrudniony lub związany z  jakimś narzutem, ale coś kobieca intuicja mi mówi, że Intel pracuje już nad podobnym APU i możliwe, że za kilka lat będzie to już w miarę powszechne i prostsze w użyciu (powiedzmy sobie szczerze - filozofia OCL'a nie jest specjalnie przejrzysta na samym początku).
W OpenCL / CUDA istnieje takie pojęcie jak host, który (w większości przypadków) jest po stronie procka, zaś AMD pokazało sprzęt który w zasadzie tego hosta nie będzie miał tak jasno sprecyzowanego.

Co sądzicie?

moonshield

66
C++ / Odp: Aktualizacja wskaźników
« dnia: Styczeń 13, 2014, 12:00:25 »
Ok, wszystko fajnie, ale co to jest DOD (i te sprawy)? Wpisując w Google otrzymuję jakieś bzdury.

Data oriented design (i te sprawy)

67
C++ / Odp: Aktualizacja wskaźników
« dnia: Styczeń 13, 2014, 11:51:02 »
To co podczas iterowania? W forze if sprawdzający czy dany element żyje?

68
C++ / Odp: Aktualizacja wskaźników
« dnia: Styczeń 13, 2014, 11:45:02 »
Bo DOD, panie, DOD! Bo mniejszą hańbą jest w ogóle czegoś nie napisać, niż gdyby miało to nie być super optymalne! ;P

Hańba nie hańba, jestem ciekaw jak to rozwiązać. Poza tym, to nie jest czysty DOD, bo mimo wszystko iteruje po całych strukturach.

Dlaczego nie chcesz użyć indeksów?

Ale co indeksy dadzą? One też się zdezaktualizują po usunięciu elementu.

//edit: litertówka

69
C++ / Odp: Aktualizacja wskaźników
« dnia: Styczeń 13, 2014, 03:29:34 »
Nie usuwać z wektora? :)

W zasadzie to mogę robić swapa z ostatnim elementem, ale problem nadal zostaje (choć dotyczy już tylko jednego elementu)

Poza tym lepiej trzymać indeks, bo może spotkać Cię nieprzyjemna niespodzianka w postaci przealokowania całego wektora w przypadku braku miejsca.

Pojemność wektora jest z góry ustalona

Ewentualnie nie usuwać elementów dosłownie, tylko oznaczyć jako nieaktywne + lista wolnych indeksów (ale jesteś pewien, że nie ustawi Cię zwykła lista i musisz mieć to w wektorze?).

Musi być wektor ze wszystkimi "aktywnymi" elementami obok siebie.


A nie wystarczy zmienić deklaracji na

vector<Element*> elements;

?

Nie.

70
C++ / Aktualizacja wskaźników
« dnia: Styczeń 13, 2014, 02:49:10 »
Mamy wektor elementów:

struct Element
{
 ...
};

vector<Element> elements;

Mamy klasę, załóżmy CManager. Za pomocą tej klasy możemy dodawać i usuwać elementy:

class CManager
{
public:
   Element* addElement(...)
   {
      Element temp(...);
      elements.pushBack(temp);
      return &(elements.getBack());
    }
   void removeElement(Element *pElement){}
};

Jak widać, metoda addElement zwraca wskaźnik do elementu, który został dodany. Mam jednak problem z usuwaniem. Gdy dany element zostanie ze środka wektora usunięty, kolejne są przesuwane o jedną pozycję w lewo. Wskaźniki jednak które wcześniej zostały zwrócone przez addElement, tracą ważność.
Jak można tego uniknąć? W zasadzie najprostszym rozwiązaniem jest tu tworzenie każdego dodawanego elementu na stercie, jednak chciałbym tego uniknąć (DOD i te sprawy). Chodzi mi po głowie też jakaś samoaktualizująca się  struktura sprzężona z wektorem, jednak kobieca intuicja podpowiada mi, że jest jakieś prostsze rozwiązanie.

Jakieś pomysły?

moonshield

71
Dystrybucja i promocja / Odp: Monetyzacja
« dnia: Grudzień 27, 2013, 17:59:41 »
Bardzo ciekawy temat.
Moim zdaniem, reklamy są złym pomysłem. Gra stałaby się brzydka i pstrokata, jednak wypuszczenie drugiej płatej wersji może mieć sens.
Poza tym, IAP też może mieć tu zastosowanie. Dodatkowe bronie, bonus stage'y itp.

72
Dyskusje / Odp: Portfolio
« dnia: Listopad 13, 2013, 19:17:05 »
A do takich rzeczy nie staczy LinkedIn (mowa o koderach ofc) ? ;)

73
Oferty pracy / Koder C/C++
« dnia: Listopad 11, 2013, 00:32:07 »
Hej!

Monster & Devices szuka koderów C/C++ do pracy na terenie Zielonej Góry. Zajmujemy się tworzeniem interaktywnych aplikacji wykorzystujących sensory głębi, takie jak Kinect, Creative Senz3d lub Leap Motion.
Jeśli chciałbyś uczestniczyć w ekscytujących projektach i zmieniać świat razem z nami, napisz na praca (na domenie)monsterdev.pl

:)

74
Inne ogłoszenia / Odp: Czytnik E-booków
« dnia: Sierpień 16, 2013, 22:22:03 »
Nie używałem innego czytnika niż Kindle, więc trudno mi o porównanie. Po prostu całość urządzenia (soft + sprzęt) jest świetnie przemyślana. Nawet opakowanie robi wrażenie na początku ;)

75
Projekty rozpoczęte / Odp: Bubel Engine
« dnia: Sierpień 14, 2013, 20:30:49 »
Cool! :) Mnie się podoba.

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10