Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matheavyk

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 12
61
Design / Odp: Krysys twórczy
« dnia: Październik 31, 2016, 18:19:26 »
Wyczuwam, że nie zarabiasz jeszcze pieniędzy pracując, więc mam następującą propozycję. Wymyśl jak zarobić kilka stówek a potem kup gotowe grafiki. Wyjdzie Ci szybciej i lepiej niż gdybyś robił je sam.

62
Poszukuję / Odp: Poszukiwany programista do gier PC - współpraca z grafikiem
« dnia: Październik 26, 2016, 10:26:20 »
Raz się już żartobliwie wypowiedziałem w tym temacie, to może teraz dla odmiany na poważnie i wartościowo :).

1. Oczywiście, że każda stała działalność przynosząca dochód wymaga założenia działalności gospodarczej. No lub na przykład sp. z o.o., ale to inny temat. Także faktycznie warto o tym pomyśleć już na początku.

2. "pozwala graczom zarabiać pieniądze grając" - to w ogóle nie jest łatwa sprawa, ale żeby coś wnieść do tematu, to podam link do fajnego czegoś: http://www.gumbler.com/ . Integruje się ich sdk w swojej grze (są nastawieni na gry mobilne) i umożliwia to graczom branie udziału w turniejach z prawdziwą kasą. Nie próbowałem osobiście tego jakby co.

3. Zrobić sensownego FPSa w pojedynkę to bardzo trudne zadanie. A jeśli nawet dla kogoś nie jest trudne, to zajmie dużo czasu. Nawet wykonanie takiej gry typu single player, bez żadnej monetyzacji, to na pewno nie miesiąc, ale dłużej.

4. Multiplayer. To też nie takie hop-siup. No, ale można założyć, że ktoś używa na przykład Unity+Photona i robił to wcześniej, więc da sobie radę. Jednakże, jeśli nie ma się korzystać z gotowego rozwiązania, a punkty 7 - 10 miałoby się wykonać samemu, to same te punkty zajmą co najmniej 4 miesiące. Mówię o tych punktach:
Cytuj
7. Skonfigurować i podłączyć grę pod serwery dedykowane
8. Stworzyć bazę danych graczy
9. Stworzyć oddzielny program dla adminów (banowanie, sprawdzanie parametrów graczy, monitorowanie danych, system komunikacji miedzy adminami a graczem, etc)
10. Zabezpieczyć grę (server sided) przed hackerami, zabezpieczyć serwery

5. "innowacyjny system monetyzacji" - na to też będzie potrzeba miesiąca lub dwóch, o ile w ogóle taki system dałoby się zgodnie z prawem wprowadzić, co trzeba przemyśleć.

6. Skomplikowana sztuczna inteligencja, to też tak złożone zagadnienie, że to można i rok siedzieć w zależności od faktycznego stopnia skomplikowania i liczby przeciwników różnego rodzaju.


Moje skromne wyliczenia + założenia są następujące.

Jeśli ta gra to latanie po hangarze z ustawionymi byle jak przeszkodami, zrobiona w Unity3D, wykorzystująca Photon do multiplayera i Paypala do kupowania broni (bez wymiany hajsu między graczami), to faktycznie ktoś, kto już to raz robił zdąży w miesiąc.

Jeśli mówimy o w miarę oryginalnym FPSie, z jakimś multiplayerem na własnych serwerach (nie wiem, czy Photona lub inne proste rozwiązanie da się tak użyć, bo tego nie robiłem), oddzielnym programem dla adminów, bardzo dobrymi zabezpieczeniami, skomplikowaną sztuczną inteligencją, innowacyjnym systemem monetyzacji, to jeśli jeden człowiek w ogóle będzie w stanie to zrobić, to ja tu widzę pracy na około dwa lata. Ale to i tak bez sensu, nie znam żadnych szczegółów tych wszystkich elementów składowych.

A co do osoby, której poszukujesz, to hipotetycznie jest to ktoś, kto przy swoich umiejętnościach powinien żądać jakieś $40 za godzinę, więc nie sądzę żeby pakował się w wizjonerski (czyt. małe szanse na ukończenie) projekt, z którego potem dostanie 40%.

Mam nadzieję, że jakoś to przybliży Cię pyxell do zrozumienia, dlaczego ten pomysł nie jest najlepszy moim zdaniem, i pewnie nie tylko moim sądząc po komentarzach. A jako, że serio nie jestem pewien, czy to nie jest żart, to piszę też mój post dla ludzi, którzy czytają forum i myślą o podobnej grze. Polecam okroić pomysł do tego, co napisałem w pierwszym wariancie oszacowania i znaleźć kogoś, kto robił już multiplayera FPS w Unity3D przy użyciu gotowej biblioteki np. Photona. Wtedy będzie to do zrobienia.

63
Poszukuję / Odp: Poszukiwany programista do gier PC - współpraca z grafikiem
« dnia: Październik 24, 2016, 03:50:44 »
Już się bałem, że ktoś to pisze na poważnie, ale na szczęście dla takich wolno-kumatych jak ja został jeszcze dorzucony ten żart z prototypem na grudzień :D

64
Java / Odp: [Java] Interpretowanie komunikatów sieciowych klient-serwer
« dnia: Sierpień 13, 2016, 03:06:24 »
Czytałem Twój post 3 dni temu; trochę już go zapomniałem, ale może operator podobny do "is" albo "as" w C# Ci się przyda?
Tutaj opis operatora "is" w C#: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/scekt9xw.aspx
Tutaj jak w javie zrobić sobie "as": http://stackoverflow.com/questions/148828/how-to-emulate-c-sharp-as-operator-in-java

65
Projekty rozpoczęte / Odp: Medival Life
« dnia: Sierpień 05, 2016, 22:30:37 »
Na razie wszystko brzmi sensownie. Wygląda mi to na grę, w której rozbudowujemy wioskę zwracając szczególną uwagę na elementy obronne, bo walka wydaje się czymś, co będzie wymagało najwięcej zaangażowania od gracza.

Dobrze, że nie chcesz mieć tysiąca surowców, bo zatopiłbyś się w tych surowcach i mógłbyś za bardzo tym się zająć, a za mało robieniem gry :p. Wydaje mi się jednak, że w przyszłości w grze będzie potrzeba ich więcej. Bo z punktu widzenia gracza fajnie rozbudowywać wioskę, bronić się przed najazdami, ale po jakimś czasie zabraknie celu. A gdyby na przykład dodać złoto, po które trzeba wyruszyć gdzieś dalej, to gracz mógłby już od początku zabawy planować taką ekspedycję. Później z tego złota można na przykład robić jakąś złotą zbroję czy coś innego. A może jakieś totemy lub inne przedmioty związane z kultem, bóstwami itp.

Na razie pozostałbym przy tych założeniach, które masz. Ale programował tak, żeby dało się w przyszłości w miarę łatwo dodać do gry kolejne surowce.

Ogólnie zapowiada się ciekawie. Cały projekt nie wydaje się przesadnie rozbudowany. Tworzysz grę w Unity3D, więc odpada wiele trudności. Wygląda na to, że masz duże szanse skończyć grę i może będzie fajna :)

66
Branża / Odp: Game Based Learning w polskich szkołach
« dnia: Sierpień 04, 2016, 23:16:52 »
Moje skromne uwagi, może się przydadzą.

1. Współtworzysz portal, więc jest tam więcej niż jedna osoba. Fajnie, gdyby przed wrzuceniem artykułu przeczytała go i poprawiła inna osoba niż ta, która go pisała. Na głównej stronie jest np. "Siedząc prawie trzy dekady w tematyce gier i obecne dyskusje wokół ich przeznaczenia(...)". To jest po prostu niepoprawnie sformułowane zdanie. Widziałem też w artykułach trochę błędów typu brak przecinka przed "aby" albo ponadto pisanie "ponad to". Takie błędy każdemu się zdarzają. Po prostu fajnie, gdyby artykuł przechodził przez jakąś korektę, nawet kogoś, kto się tym profesjonalnie nie zajmuje.

2. Przeczytałem scenariusz lekcji przy użyciu gry Europa Universalis. Bardzo fajnie napisane, ale to bardziej instrukcja, jak stworzyć scenariusz. Fajnie, gdyby do artykuły był też dołączony... no cóż, przykładowy scenariusz lekcji :p.

67
O! Pamiętam tę grę :D. To znaczy, że już gdzieś kiedyś na warsztacie była, ale może nie na forum. Wygląda spoko.

Co do multiplayera, to ja wolę takie, w których jest częsta interakcja pomiędzy graczami. Ostatnio bardzo fajnie mi się grało w multi Crossy Road, bo tam się współpracuje, ale jest też takie głupkowate przeszkadzanie, że się w kogoś wchodzi, a drugi blokuje. Podoba mi się, że mogę z kimś się starać osiągnąć cel, ale jednocześnie jest się z czego pośmiać. W tym Twoim snake'u chyba by tego nie było. Brakuje mi jakiegoś wspólnego wroga czy coś.

68
Projekty rozpoczęte / Odp: Medival Life
« dnia: Sierpień 04, 2016, 22:47:49 »
Też mi się podoba. Po obejrzeniu screenów nawet przeczytałem opis i też wydaje się spoko. Tzn. wiadomo, dlaczego zaczyna się tak, a nie inaczej, kiedy włączasz grę.

Kiedy już sobie przemyślisz każdy element rozgrywki (a może już przemyślałeś?), to opisz tutaj na forum. A my Ci pomożemy sensownie obciąć 75% feature'ów  :D. Zakładam, że opisując swój projekt na forum chcesz przynajmniej trochę skorzystać z pomocy, więc możesz na przykład opisać jeden "system" gry, powiedzmy budowanie wioski, a my będziemy mogli dać Ci jakieś uwagi. A jak piszesz tylko dla fame'a to też spoko, gra jest ok :P.

W czym tworzysz? Unity3d?

69
Webowe / Odp: HTML5, canvas, jak do tego podejść?
« dnia: Sierpień 03, 2016, 00:01:18 »
Ja nie chcę obierać żadnego stanowiska, ale jeśli wybierzesz wariant bez canvasa, to zobacz sobie ten link https://jqueryui.com/draggable/#snap-to. Po prawej stronie masz "examples"- warto sobie każdy włączyć.

70
Oferty pracy / Odp: Prosta gra facebook
« dnia: Lipiec 19, 2016, 05:50:30 »
@koirat, zakładam że istnieją jeszcze studenci, którzy chcą poświęcić 4h-6h, żeby później raz się porządnie napić ;p. Jeśli nie istnieją, to oczywiście masz rację - 50 zł jest śmieszną kwotą.

71
Oferty pracy / Odp: Prosta gra facebook
« dnia: Lipiec 14, 2016, 16:36:02 »
Zakładając, że Ty dostarczysz wszystkie grafiki i dźwięki oraz, że ta gra będzie na tyle prosta, że nie potrzebna jakiegoś strasznego designu, no i że nie będziesz w trakcie produkcji wybrzydzał typu "a jednak to powinno się przesuwać tak, tamto śmak i jednak nie chcę ludzika tylko samochód", to reszta zależy od gry.
Myślę, że gry typu farmville, ale o wiele prostsze, np. sadzisz roślinki, podlewasz, zbierasz, sprzedajesz w okienku sklepu, możesz dać prezenty znajomym na fb, jakaś waluta będzie do kupowania lepszych roślinek i domków, ale niewiele poza tym, to ceny pewnie będą się zaczynały od 10 tys. zł (to jakieś biedaki), przez 50 tys. zł (tu już bardziej uczciwie) do 100 tys. zł (tutaj profesjonalnie będzie).
Ale jeśli przez prostą grę rozumiesz np. spadające kuleczki, które trzeba przeciągać do koszyków na dole, żeby zdobyć punkt i bez żadnych społecznościowych featerów, to produkcja + wrzucenie na fb może kosztować nawet i 50zł (bo może ktoś będzie chciał sobie dorobić, a to jest prosta rzecz), a za 250zł mógłby się nawet trafić jakiś w miarę doświadczony freelancer.
Wniosek:
1. Co znaczy zaprojektować wg Ciebie?
2. Opisz, co gra zawiera, jakiego jest typu, skąd grafiki i dźwięki, jak odbywa się interakcja gracza z grą, czy są funkcje społecznościowe, ile poziomów, ile przeciwników, ile roślinek, itd., bo bez choćby ogólnych informacji nie ma szans, żeby ktoś Ci powiedział ile kosztuje "prosta gra".

72
Narzędzia / Odp: Ratgut - Generator terenu
« dnia: Kwiecień 24, 2016, 17:45:28 »
Mnie też się bardzo podoba. Możliwe, że kiedyś się przyda :). Da się jakoś oddalać widok w edytorze?

73
Warsztat Summer of Code 2015 / Odp: Swimming Teddybears
« dnia: Kwiecień 22, 2016, 16:02:43 »
Pomyślałem, że dobrze będzie napisać na koniec tego tematu, że moja gra została ukończona i niedawno miała swoją premierę na google play. Czyli warto brać udział w WSoC, bo może się z tego zrodzić całkiem niezła gra. Gdyby ktoś chciał zobaczyć, jak misie wyglądają teraz, to zostawiam link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rabagamesstudio.swimmingteddybears

74
Design / Odp: Pomysł: Questy komponowane przez graczy
« dnia: Kwiecień 19, 2016, 02:12:59 »
Mnie trochę zainteresowałeś :).

Gdybym miał implementować ten system, to prawdopodobnie położyłbym duży nacisk na element hazardowy tego rozwiązania. Czyli sugerowałbym graczowi, że może obstawić "<and> zrobię to w 5 minut" i dostać więcej expa, ale niech pamięta, że ponosi większe ryzyko porażki.
Można też dodać coś takiego, że nie wszystkie "bloczki" są dostępne lub są dostępne, ale dają mało expa lub są trudne. Jeśli masz wyskillowany handel, to możesz obstawiać korzystniejsze bloczki typu "zużyję tylko 1000 golda", a jak masz wyskillowaną obronę tarczą, to możesz wstawiać np. "sparuję przy tym 90% ataków przeciwników".

75
Audio / Odp: Darmowy utwór do użytku komercyjnego - Time For Battle
« dnia: Kwiecień 02, 2016, 16:31:19 »
Sorry, że trochę nie na temat, ale masz bardzo klimatyczną stronę, cała jest po angielsku, a w datach nazwy miesiąca są polskie. Mały szczegół, ale ja np. lubię sobie sprawdzić, czy ktoś często wrzuca newsy i gdybym był anglojęzyczny, to bym nie mógł sprawdzić :)

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 12