Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - st3tc

Strony: [1] 2
1
Szkółka / Odp: SDL2 , brakujące dll
« dnia: Kwiecień 20, 2017, 11:58:49 »
UCRT powinno być już w systemie, bo jest dystrybuowane przez Windows Update (chyba, że ktoś wyłączył to nie ma)
VCRT możesz dodać (VCRUNTIME140.DLL + MSVCP140.DLL)

Największy pewniak to dorzucić do katalogu z programem UCRT i VCRT z lokalizacji które podałem wyżej - wersje x86 dla Twoich fiszek. Poniżej Win10 będą brane i będzie po problemie, na Win10 app-local UCRT zostanie pominięte (traktowane jako komponent systemowy, jest już bankowo w systemie).

Po dodaniu sprawdź Dep.Walkerem czy nie wpadło coś 64 bit

2
Szkółka / Odp: SDL2 , brakujące dll
« dnia: Kwiecień 20, 2017, 11:33:30 »
Dobra, z flagami już nie trzeba bo widać na załączonym obrazku.
Niemniej warto to powyżej zapamiętać bo czasem ratuje włosy przed wyrwaniem ;)

Zerknij na obrazek - wrzuciłeś przez pomyłkę 64bit dll-kę od SDL-a do katalogu

3
Szkółka / Odp: SDL2 , brakujące dll
« dnia: Kwiecień 20, 2017, 11:30:07 »
To jak już jesteś online to wygeneruj jeszcze to :) - Włączysz instrumentację procesu ładowania programu. Mega (!) przydatne przy dziwnych błędach przy odpalaniu programu.

Przejdź do katalogu "%ProgramFiles(x86)%\Windows Kits\10\Debuggers". Powinny być tam podkatalogi x86 i x64, x64 będzie pusty jeśli nie masz zainstalowanych 'Debugging Tools for Windows' w wersji 64bit (32bit/x86 powinno być)
Jeśli nie masz to zainstaluj bo czasem mocno przydatne (https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff551063(v=vs.85).aspx)

W %ProgramFiles(x86)%\Windows Kits\10\Debuggers\<x86/x64> będziesz miał program o nazwie gflags.exe. Progsik ustawia w rejestrze flagi związane z diagnostyką/debugowaniem itp. Nam się przyda flaga "sls" - "Show Loader Snaps".
Po włączeniu dla Twojego progsa w oknie debugera będzie wyświetlane info diagnostyczne z procesu ladowania apki. Będzie też tam opis dlaczego padło i która dll-ka lub może exe padł.

Z katalogu (...)\Debuggers\<x86/x64> :

1. Włączamy: gflags.exe -i <pełna ścieżka do Twojego programu> +sls
2. Zrzucamy loga:  cdb -G -g <pełna ścieżka do Twojego programu>   >  <katalog docelowy>\loader-log.txt
3. Wyłączamy: gflags.exe -i <pełna ścieżka do Twojego programu> -sls

I wrzuć też tego loga

PS. Jeśli soft jest 64 bitowy to będzie trzeba doinstalować również wersję 64bit debugera albo zrzut zrobić z okna output VS (gflags nie ma znaczenia czy 32 czy 64)

4
Szkółka / Odp: SDL2 , brakujące dll
« dnia: Kwiecień 20, 2017, 01:02:51 »
0xc000007b to błąd 'STATUS_INVALID_IMAGE_FORMAT' - pojawia się np. jak miksujesz złe dll-ki, np. x86 z x64 (ale nie tylko).

1. Zainstaluj sobie Dependency Walker'a : http://www.dependencywalker.com/. Uruchom go jako admin i z menu Options->Configure Handled File Extensions dodaj 'EXE' i 'DLL' - od tego momentu będziesz miał pod RMB opcję 'View Dependencies'

2. Zrób RMB na swoim exe i odpal pod Dep.Walkerem. Jak załaduje zapisz raport z menu File -> Save as (plik *.dwi) i wrzuć do sprawdzenia.

3. Albo wystaw gdzieś ten program żeby można było zassać (nawet na PM podeślij) to się sprawdzi

5
Szkółka / Odp: SDL2 , brakujące dll
« dnia: Kwiecień 19, 2017, 23:29:58 »
DLL-ki z końcówką "d"  (...140d.dll) to runtime w wersji Debug, którego nie wolno dystrybuować z aplikacją. Skompiluj program jako "Release" - użyje poprawnych DLL. 

<xxx>140.dll to DLL-ki z nowego runtime CRT od VS2015/2017. One używają Universal CRT. Można je dodawać do aplikacji ale wtedy należałoby też dodać UCRT.
UCRT pracujące jako "local deployment" pochodzi z Win 10 SDK (wersja min. 14393)

UCRT: %ProgramFiles(x86)%\Windows Kits\10\Redist\ucrt\DLLs\x<86/64>  (wszystkie pliki dla danej wersji Twojego programu: x86 lub x64)
VCRT VS2015: "%VS140COMNTOOLS%..\..\VC\Redist\x<86/64>\Microsoft.VC140.CRT"
VCRT VS2017: %ProgramFiles(x86)%\Microsoft Visual Studio\2017\Community\VC\Redist\MSVC\14.10.25008\x<86/64>"  (aktualnie)

Poprawne UCRT obsługujące local deployment z wersji minimum 14393 SDK. Trochu syfiaste bo teraz trzeba dodawać w sumie ok 43 pliki ale co poradzić ... ;)

// EDIT: Można ofkoz też zainstalować runtime z instalatorka vcredist_x<86/64>.exe (w katalogach VCRT) ale to powyżej jeśli ktoś preferuje np. zip-y bez instalatorów ;)

6
OpenGL / Odp: Aktualny debugger GLSL dla Windy
« dnia: Kwiecień 18, 2017, 21:24:45 »
do NV musisz użyć ich softu - nsight ( https://developer.nvidia.com/nvidia-nsight-visual-studio-edition )

7
C++ / Odp: Biblioteka obsługująca BC1-BC5 oraz zapis DDS
« dnia: Kwiecień 15, 2017, 23:48:28 »
nvtt odpada ? Ma wszystko co chcesz tylko trzeba małe łatki dodać żeby się z nowymi kompilatorkami budowała.

8
Visual Studio / Odp: Brak źródła problem w visual studio
« dnia: Październik 31, 2016, 10:48:13 »
Cześć,
Chyba źle patrzysz. Popatrz na stos uważnie i zobacz gdzie się urywa. Na guard32.dll. Dalej już nie ma na stosie Twojego programu. To na 99% DLL-ka Comodo (HIPS?). Odinstaluj Comodo dla testów i zobacz czy działa.
Pozdr.

9
Projekty zaawansowane / Odp: Windows 8 Re-aktywator kluczy
« dnia: Kwiecień 11, 2013, 20:07:11 »
Przeedytowałem, ale darło japę o SMS-a ;)

10
Projekty zaawansowane / Odp: Windows 8 Re-aktywator kluczy
« dnia: Kwiecień 11, 2013, 20:03:42 »
Sam windows ma wbudowaną taką funkcję  ( "slmgr /rearm"  i spółka) ...

Cytuj
Program bardzo prosty w działaniu i zrobieniu, ale nie widziałem czegoś podobnego
To teraz już widzisz...

11
Matematyka i fizyka / Odp: Własny silnik fizyczny - podstawy
« dnia: Grudzień 15, 2012, 01:57:14 »
Poszukaj na początek pozycji:
"Game Physics Engine Development", autor: Ian Millington  (obowiązkowa)
"Real Time Collision Detection", autor:  Christer Ericson ( a co tam - też obowiązkowa)

Będziesz miał nie tylko pogląd na problemy związane z tworzeniem silników fizycznych ale i będziesz w stanie napisać swój własny całkiem zgrabny silnik, choć będzie to wymagało nieco zacięcia i determinacji :)
(do havoka itp będzie mu wciąż bardzo daleko - ale od czegoś trzeba zacząć :) )


12
C++ / Odp: Intel Threading Building Blocks
« dnia: Październik 11, 2012, 14:06:35 »
Wspomniane wcześniej przez Armageddona PPL. Masz za free w visualu (również express), imho zdecydowanie fajniejsze niż OpenMP. Działa bardzo ładnie, banalne w użyciu itp. TBB samo w sobie zawiera podstawowe API PPL-a + sporo dodatków Intel-a.

13
Warsztat Summer of Code 2012 / Odp: Warsztat Summer of Code 2012
« dnia: Październik 10, 2012, 23:27:58 »
Ja się nie wyrobiłem, a zapiep... jak dziki osioł ... :( eh... też będzie później

14
Dlaczego ten visual tak "krzyczy" w menu? :D

Walisz mu w [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\WDExpress\11.0\General]    SuppressUppercaseConversion=1  i koleś wymięknie i przestanie krzyczeć :)...

15
Warsztat Summer of Code 2012 / Odp: Warsztat Summer of Code 2012
« dnia: Sierpień 15, 2012, 02:46:02 »
Przecież tu nie ma zgłoszeń. Przyjdzie termin to wysyłasz co masz i tyle :)

Strony: [1] 2